Iloitkaa, te kateelliset nuoret, joitten mielestä me eläkeläiset syömme teidän tulevat mahdolliset eläkkeenne pois! Eläkejärjestöjen kertoman mukaan rahasta ei tule koskaan olemaan puutetta, mutta eihän teille mikään riitä.
Asiaan:
Tuli ilmoitus, että vanhuuseläkkeeni nousee, käteen saan peräti 16 € enemmän kuukudessa kuin tänä vuonna. Nyt kun vielä ALV nousee, niin se tekee minun kohdallani noin 16,35 €/kk. Eli joudun tinkimään menoistani noin 0,35 €/kk JOS hyödykkeitten hinta ei nouse kuin tuon ALV: noston verran. Arvatkaapa, nostaako kauppias hintoja muutenkin vai ei!
Parempi tämäkin kuin muutama vuosi sitten. Eläke nousi, mutta niin nousi verotuskin (silloinkin). Lopputuloksena sain eläkettä käteen kuukaudessa 18 € vähemmän kuin aiemmin.
Samaan aikaan valtakunnan valtaologarkit nostelevat palkkojaan jopa 60 % ja viettävät kavereinee riemulomiaan kuukaudesta toiseen maailman äärissä - toisten rahoilla nekin - milloin milläkin tekosyyllä!
Onneksi kauppoihin on tullut tuo punalappusysteemi ruuissa. Se auttaa ruokamenoissa, mutta ei varsinkaan asuntomenoissa, siihen tarvittavat säästöt on tultava muualta.
Propagandan mukaan Suomi on maailman onnellisin maa ties monettako vuotta jo. Niin se onkin - oligarkeillemme!
Iloitkaa, kateelliset!
5
187
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan se. Täällä kaikilla on suht tasainen elintaso. Rikas ei saa rikastua, mutta köyhälläkin on kaikki mukavuudet.
- Anonyymi
Tässä sinulle esimerkki suht tasaisesta elintasostahttps://www.is.fi/politiikka/art-2000010921464.html: . Ehkä sinä pystyts samaistumaan noihin, minä en osaksikaan. Lapissa pystyn käymään kesällä omalla 36 v pikkuautollani jossa myös yövyn koivet kippurassa. En syö riekon rintaa, en poronkäristystäkään vaan halpakaupasta ostamiani eväitäni.
Yli 30 v kolmivuorotyössä Eliitille herkkuja tienannut, nyt 81 v hallintoalamainen.
- Anonyymi
Pipari äidit pannaan. lapsille ruokaa ja turvallisuutta.
- Anonyymi
Olen mieheni omaishoitaja, häneltä amputoidut jalat.
Noin viiden vuoden välein.
Jalkahoitajat hoiti, tuppelot varpaiden päällä ja en nähnyt mitä tapahtuu?
Kunnes, mieheni alkoi sanomaan , että jalkapohjat on kipeä.
Varkauden kaupungissa. - Anonyymi
ALV nousi jo syyskuussa ja nyt nousee tammikuussa tupakki , kuntosali ja liikuntapalvelut, kirjat, lääkkeet, viina ja liikkuminen bussilla, junalla , lentsikalla ja taxilla.
Näillä on ennen ollut 10% alvi ja se nousee 14.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748