Muutama linkki. Moni artikkeli on maksumuurin takana mutta otsikko näkyy. Netistä voi hakea lisää näitä jos haluaa.
Moni havahtui kovaan pamaukseen joulupäivänä – kyseessä oli Helsingin mittaushistorian voimakkain järistys
https://yle.fi/a/74-20133605?origin=rss
Maa järisi joulupäivänä Helsingissä ja Savossa
(Maksumuurin takana)
https://www.pieksamaenlehti.fi/paikalliset/8171080
Joulupäivän maanjäristykset Helsingissä ja Savossa havaittiin mittauksessa Keski-Suomessakin
https://www.ksml.fi/paikalliset/8170787
HS: Joulupäivän maanjäristys havaittiin Keuruulla asti – myös toinen järistys maan keskiosissa
https://www.ksml.fi/paikalliset/8170522
Tämä oli lähellä maanpintaa tapahtunut pienehkö maanjäristys, magnitudiltaan noin 1,3
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsingissa-ihmeteltiin-voimakasta-maan-tarahdysta-illalla-myos-seismologian-instituutti-rekisteroi-jarahdyksen/9072856
Suomessa oli joulun aikaan maanjäristyksiä
5
124
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mitään salaliittoa tuossa ei ole.
Vaikka Suomi ei ole kovin aktiivista aluetta, pieniä järistyksiä aina joskus on.
Mitähän te Suomipojat tekisitte kun pärähtäisi sellainen kutonen tai seiska joka kestää puolesta minuutista pariin?
Olisiko siellä mitään enää pystyssä?- Anonyymi
Kiitos kysymästä, olen nainen. Se voi olla maanjäristys. Mutta silti kiinnostaisi muiden mielipiteet ja teoriat. Maanjäristyksestä laattojen keskellä saisi myös havainnoillistavan artikkelin tai animaation, kuvia. Keskustelua. Keskustelu tuntuu loppuneen kuin seinään, vaikka toisia aihe kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kysymästä, olen nainen. Se voi olla maanjäristys. Mutta silti kiinnostaisi muiden mielipiteet ja teoriat. Maanjäristyksestä laattojen keskellä saisi myös havainnoillistavan artikkelin tai animaation, kuvia. Keskustelua. Keskustelu tuntuu loppuneen kuin seinään, vaikka toisia aihe kiinnostaa.
Missähän kiven alla sä asut?
Jopa täällä Australiassa asti tiedetään mistä Suomen maanjäristykset johtuu. Tuossa ei siis ole mitään salaista, tieto on julkista.
Juuri siksi muuten että Suomi on laatan keskellä ne järistykset ei ole niitä kutosia ja seiskoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missähän kiven alla sä asut?
Jopa täällä Australiassa asti tiedetään mistä Suomen maanjäristykset johtuu. Tuossa ei siis ole mitään salaista, tieto on julkista.
Juuri siksi muuten että Suomi on laatan keskellä ne järistykset ei ole niitä kutosia ja seiskoja.Olet itse kiven alla. Eikö mene vieläkään perille sulle että en epäile mitään salaliittoa ja koen sen järistykseksi. En kaipaa sun mielipidettä ja vattuilua. Vaan asiallisia mielipiteitä ja teorioita, jos on jotain uutta sanottavaa aiheesta. Mene tiede palstalle pätemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet itse kiven alla. Eikö mene vieläkään perille sulle että en epäile mitään salaliittoa ja koen sen järistykseksi. En kaipaa sun mielipidettä ja vattuilua. Vaan asiallisia mielipiteitä ja teorioita, jos on jotain uutta sanottavaa aiheesta. Mene tiede palstalle pätemään.
Selvä.
Koska palsta missä asiasta kysyit on Salaliittoteoria on luonnollista olettaa että jos jotain asiaa otat esille se mielestäsi jotenkin liittyisi palstan aiheeseen, salaliittoteoriaan. Jos näin ei ole niin pitää kysyä sitten sulta että miksi juuri tällä palstalla tuollaista kyselet, eikös se tiedepalsta olisi tuollaiselle "ei-salaliittoteoria kysymykselle" oikea paikka?
Mutta asiaan, oletko koskaan kuullut Googlesta, tai Wikipediasta?
Wikistä löytyy paljonkin keskellä laattaa tapahtuvista maanjäristyksistä, ja Googlella tarkemmin löytyy varsin kattava selvits miksi Suomessakin järistelee lievästi, vaikkakin harvoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728