Laittakaa tähän ketjuun edes yksi todiste Jeesuksesta

Juutalaiskapina kyti jo kuumalla liekillä. Olisihan historiankirjoituksissa ollut selkeitä mainintoja, jos profeetta ja kansankiihottaja olisi naulattu ristille alueen pääkaupungissa Jerusalemissa vuoden suurimman juhlan Pääsiäisen aikaan. Tästä kansankiihottajan Kristukseksi muuttumisesta ei mainitse yhtään mitään niin Josephus kuin Paavalikaan. Missä ihmeessä on todisteet Jeesuksesta Kristuksesta?

Laittakaa tähän ketjuun parhaat todisteet Jeesuksesta Kristuksesta. Lupaan syödä kolme hatullista paskaa, kun ensimmäinen todiste ilmaantuu.

29

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Purra on Jeesus,on köyhien asialla

• Anonyymi

UT sen todistaa tuhannet silminnäkijät!
      älä ole urpo!

• Hämähäkkimies sarjakuva todistaa Hämähäkkimiehen kuten myös tuhanet Hämähäkkimiehen silminnäkijät.

Älä ole urpo...ja vielä huutomerkki perään vahvemmaksi vakuudeksi !

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

Hämähäkkimies sarjakuva todistaa Hämähäkkimiehen kuten myös tuhanet Hämähäkkimiehen silminnäkijät.

Älä ole urpo...ja vielä huutomerkki perään vahvemmaksi vakuudeksi !

Ota lääkkeesi ajallaan!

• Anonyymi

Miksi yksikään Jeesuksen kuvitelluista silminnäkijöistä ei kirjoittanut RIVIÄKÄÄN näkemästään?
        Kaikki evankeliumit on kirjoitettu vähintään vuosikymmeniä väitetyn Jeesuksen elinajan jälkeen.
        Paavali, joka käytännössä kristinuskon perusti ei edes väittänyt nähneensä elävää Jeesusta, vaan vetosi vain omiin "näkyihinsä".

• Anonyymi

Väitetyt silminnäkijät, koko UT on pelkkää toisen käden tietoa ja usein ei edes sitäkään.

• Anonyymi

Mikset itse laita? Rukoile Jumalaa, jos uskosi horjuu.

• Anonyymi

Ajanlasku on aloitettu Jeesuksen syntymästä. Sitä ei aleta satuolennosta.

Herodes Suuri ja Augustus elivät Jeesuksen syntyessä ja Pontius Pilatus tuomitsi hänet kuolemaan.

Johannes Kastaja kastoi Jeesuksen ja kysyi vankilassa onko hän se luvattu vai pitääkö toista odottaman.

Pietari onki kalan, jonka suussa oli kolikko Jeesuksen sanojen mukaan.

Juudeassa oli pimeää kolme tuntia Jeesuksen kärsiessä ristillä.

Temppelin esirippu repesi kahtia Jeesuksen kuollessa.

Paavali sanoi Jeesuksen syntyneen Daavidin sukuun ja kuolleen ristillä.

• "Ajanlasku on aloitettu Jeesuksen syntymästä. Sitä ei aleta satuolennosta. "

Jep jep, ajanlasku on aloitettu noin 1000 vuotta myöhemmin tämän entiteetin syntymästä. Voidaan siis hyvin varmasti todeta tämän entiteetin olevan mielikuvitusolento.

"This dating system was devised in 525 by Dionysius Exiguus but was not widely used until the 9th century."

https://en.wikipedia.org/wiki/Anno_Domini

"Johannes Kastaja kastoi Jeesuksen"

Miksi ihmisen pitäisi kastaa Jumala?

• Anonyymi

"Ajanlasku on aloitettu Jeesuksen syntymästä. Sitä ei aleta satuolennosta."

Tämä on hauska.
        Minä vuonna siis Jeesus syntyi?
        Syntyikö vuonna 4 ennen Kristusta? Vai vuonna 7 jälkeen Kristuksen?
        Vai syntyikö sinä ainoana vuonna joka "kristitystä" ajanlaskusta PUUTTUU eli vuonna NOLLA?

• Anonyymi

Paavali sanoi Jeesuksen syntyneen Daavidin sukuun ja kuolleen ristillä.

• Kuolleen ristillä Galatassa.

[1] Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!

• Anonyymi

Paavali ei sanonut Jeesuksesta mitää, ei mainnut edes yhdelläkään sanalla. Ei ollut edes koskaan tavannut tai nähnyt. Siinäpä on nyt sinulle iso ongelma ratkaistavaksi ja pähkinä purtavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei sanonut Jeesuksesta mitää, ei mainnut edes yhdelläkään sanalla. Ei ollut edes koskaan tavannut tai nähnyt. Siinäpä on nyt sinulle iso ongelma ratkaistavaksi ja pähkinä purtavaksi.

Paavali kohtasi Jeesuksen Damaskoksen tiellä. Tuo näky oli niin valtava, että se teki Jeesuksen vihaajasta hänen suurimman apostolinsa. Paavali sai myös armon käydä taivaassa. Oliko se kuolemanrajakokemus vai näky, mutta hän kävi taivaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kohtasi Jeesuksen Damaskoksen tiellä. Tuo näky oli niin valtava, että se teki Jeesuksen vihaajasta hänen suurimman apostolinsa. Paavali sai myös armon käydä taivaassa. Oliko se kuolemanrajakokemus vai näky, mutta hän kävi taivaassa.

Kristinuskon perustaja Paavali ei siis nähnyt koskaan elävää Jeesusta, vaan perusti kaikki näkemyksensä OMAAN NÄKYYNSÄ.

• Anonyymi

Juutalaisuudessa suku katsotaan isän puolelta, Jeesus taas syntyi väitetysti neitseellisesti, joten Jeesus ei voi olla Daavidin sukua.

• Anonyymi

Ron Wyatt löysi liiton arkin Golgatan alta luolasta. Sen kannelle oli valunut verta. Maahan järisi ja halkesi Jeesuksen kuollessa. Veri pääsi tippumaan juuri oikeaan paikkaan. Wyatt tutkitutti näytteen tuosta verestä. Sen havaittiin olevan edelleen elävää ja ihmisen verta, mutta siinä oli 24 kromosomia; 23 äidiltä, yksi Jumalalta.

• Anonyymi

"Laittakaa tähän ketjuun edes yksi todiste Jeesuksesta"

Dostojevskin todiste Jeesuksesta:

"Luulen, ettei ole ketään, joka olisi rakastavampi, syvällisempi, sympaattisempi ja täydellisempi
      kuin Jeesus."

F.M. Dostojevski
      venäl. kirjailija (1821 - 1881)

• Anonyymi

Eihän tuo ole mikään todiste.
        Jokaisesta hindujumalasta on läjäpäin vastaavia käsityksiä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei niitä juurikaan ole.

(ChatGPT tekoäly)

Selkeät ja kiistattomat todisteet Jeesuksen elämästä ovat vähäisiä, mutta useat eri lähteet viittaavat hänen historialliseen olemassaoloonsa. Hänen merkityksensä kasvoi vasta hänen kuolemansa jälkeen, kun hänen seuraajansa loivat uskonnon, joka levisi laajalle ja muutti historian kulkua. Jeesuksesta kertovien todisteiden vähyys johtuu todennäköisesti siitä, että hän ei ollut aikanaan merkittävä historiallinen hahmo Rooman valtakunnan näkökulmasta.

• Anonyymi

Uskonto alkoi kasvaa 300 luvulla jolloin siitä tuli Rooman valtion valtionuskonto. Katolinen kirkko vahvistui jota aletiin tukea väkivaltaisilla ristiretkillä. Ristiretkien väkivaltaisuus oli kuitenkin pientä jos vertaamme kommunismin ja natsismin uhreja joita oli miljoonia lyhyessä ajassa. Ristiretket kestivät 30 vuotta joissa mitättömän vähän saatiin ihmisiä hengiltä verrattuna uudempiin aatteisiin.

• Anonyymi

Eipä ihminen tule uskoon sen ansiosta että Jeesuksesta olisi jotain todistetta tai mainintaa tämän maailman historiankirjoissa.

Usko tulee kuulemisesta:
      Roomalaiskirje:
      10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
      Ihminen voi vastustaa Jumalan kutsua niin että paatuu lopullisesti, jolloin on mahdotonta tulla uskoon:
      Fariseukset olivat vaarassa paatua anteeksiantamattomaan syntiin:
      Matteus
      12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
      Matteus
      12:23 Ja kaikki kansa hämmästyi ja sanoi: "Eiköhän tämä ole Daavidin poika?"
      12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".
      12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
      12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? >> Jakeen lisätiedot
      12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
      12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
      12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
      12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
      12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
      12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

• Anonyymi

Eikä usko ole joka miehen.

"........ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen"
        (2. Tessalonikalaiskirje: 3 jae 2)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä usko ole joka miehen.

"........ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen"
        (2. Tessalonikalaiskirje: 3 jae 2)

....ja taas kopio Raamatusta. Miksi tekoälyn dokumentteja ei saisi kopioida ne sentään ovat uskonnottomia eivätkä perustu Raamattuun.

Ajatelkaa ateistit vaikka se onkin teille vaikeaa.

• Anonyymi

Onko sinulla ollenkaan omia ajatuksia, vai oletko pelkkä Raamatunlause automaatti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla ollenkaan omia ajatuksia, vai oletko pelkkä Raamatunlause automaatti?

Minulla ei ainakaan ole yhtään omaa ajatusta enkä Raamatusta tiedä mitään koska olen toisen polven ateisti.

• Anonyymi

Meillä on pyhäinjäännöksiä Jeesuksesta. Esinahan palasia on siellä ja täällä.

• Anonyymi

Olen ateisti mutta uskon että oli olemassa historiallinen Jeesus, mutta erilainen kuin Raamatun kuvaama.

Varmaan suurin syy miksi uskon Jeesuksen olleen todellinen henkilö on että hänellä oli veli. Paavali tapasi myös tämän Jeesuksen veljen ja mainitsee tästä myös ohimennen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8237
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      112
      5764
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5231
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5206
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3851
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3041
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2757
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2558
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2532
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe