Kun könysin Mount Everestin huipulle ,niin oli lisä happisäiliö.lentokonneita lensi vielä korkeammalla,mistä ne matkustavaiset saa sitä happea.
Mistä hengitettävää
6
212
Vastaukset
Ensimmäinen liikennelentokone, jolla oli ilmanpaineistettu matkustamo, oli Boeing 307 Stratoliner vuonna 1940. Nykyään yleisin tapa tuottaa paineilmaa on tuoda matkustamotiloihin säätimen kautta suihkumoottorin ahtimen (kompressorin) ohivirtausilmaa.
- Anonyymi
Niin, ja mistä se happi on peräisin?
- Anonyymi
Ohivirtaus ilma virtaa puhaltimen jälkeen ohi ahtimesta, eli ei kulje kompura kautta, vaan ennen sitä ohivirtauskanavaan.
Bleed air taas otetaan ahtimelta, mahdollisesti ennen viimeisintä vaihetta. Suihkumoottorissahan on sarjassa useita aksiaalikompressoreita, joten jokaisesta välistä on mahdollista ottaa ilmaa. Voipi jopa olla että riippuu lentokorkeudesta mistä välistä matkustamon korvausilma otetaan. Turhaa sitä olisi matalalla lennettäessä ottaa viimeisestä välistä kuumana ja aivan liian ylipaineisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja mistä se happi on peräisin?
Sitä happea on siellä ylhäällä ihan samassa suhteessa kuin alhaallakin siinä seoksessa jota ilmaksi kutsutaan ja kun tämä seos puristetaan tiiviimmäksi niin tilanne vastaa samaa kuten alhaalla.
- Anonyymi
Aloittaja.tiesin kyllä mistä se ilma saadaan.airfoil nopeasti lopetti maallikkojen teoriat..ois saatu meheviä perusteluja lisää,kuin töissä,kun joskus tämän asian esitin.kiitos kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742922
- 642773
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241647
- 201590
- 191508
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249