Miksi tyhmät ja köyhät äänestävät populisteja

Anonyymi-ap

On hirveää olla köyhä. Vielä hirveämpää on olla tyhmä ja köyhä.
Tämän näkee nyt Persuja äänestäneiden kohtalossa.
”Köyhiltä leikkaaminen ei meille käy” julisti Purra ennen vaaleja. Ja köyhät ja tyhmät uskoivat.
Mutta kuinkas kävi ? Purra tekikin ihan muuta mitä lupasi. Nyt köyhät ja tyhmät ovat vieläkin köyhempiä ja jos eivät ole tyhmiä, niin ainakin tuntevat olevansa , kun menivät Purran retkuun eli uskoivat hänen lupauksiaan.
Ja kaikista ” hauskinta” tässä tilanteessa on se,että nyt Purra sanoo”ihmiset eivät ymmärrä, kun luulevat tuloerojen kasvaneen ”. Purra siis pilkkaa häntä uskoneita ja äänestäneitä.
Joten köyhät. Uskokaa nyt vielä kerran Purraa. Ette te ole köyhtyneet. Te vaan luulette niin.

13

191

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Perspersut ovat enimmäkseen pienituloisia ja matalasti koulutettuja.
      Purra ajaa isotuloisten ja varakkaiden etuja. Itseasiassa vielä enemmän kuin Kokoomus. Siksihän kokoomuspäättäjät ovat erittäin tyytyväisiä Purraan. Tekee juuri sen itä he haluavat !

• Anonyymi

Purrasta on kehittynyt rasistinlisäksi oikein kunnon kapitalisti .

• Anonyymi

Kun Purra puree ,niin köyhältä loppuu eväät.

• Anonyymi

Aloittaja taitaa olla vaan tyhmä ja katkera. Ei PS ole pääministeripuolue. Nyt mennään kokoomuksen ehdoilla. Kokoomus on pääministeripuolue. Kumma ettei aloittaja moiti sdp puoluetta vaikka ne on syyllisiä nykyiseen tilanteeseen. Miksiköhän ? Mikä kiinnitys aloittajalla on vasemmistolaisiin punahuuliin?
      Älä pidä muita tyhmänä kun olet itse sitä tai tietenkin et tajua sitä

• Anonyymi

Minä olen kans ihan idiootti. En ollenkaan tajua kuinka PS ajaa kansalaisen asiaa. Onneksi suomessa on myös älykkäitä ihmisiä, niin kuin sinä, jotka ymmärtävät tämän.

• Anonyymi

Poliitikko pettää aina, ei sitä kiinnosta, kuin oma etu, leikitään vaan olevansa tavallisen kansan puolella, no ei olla, vain oman pikkupiirinsä puolella.

• Anonyymi

"On hirveää olla köyhä. Vielä hirveämpää on olla tyhmä ja köyhä. "

Sinä vajakkihan tuon tiedät omasta kokemuksesta.

• Anonyymi

Oli sitten köyhä, keskituloinen tai rikas on helvetin tyhmä jos äänestää sosialisteja, vihreitä ja muita kommunisteja.

• Anonyymi

Eipä varmaan ole koskaan ollut ollut nautinnollinen paikka olla valtionvarainministeri.

• Anonyymi

Kyllä se taitaa olla, hirveellä hingulla sinne hamutaan valehtelemalla ja huijamalla vaaleissa, aivan kuin muihinkin ministerinpesteihin.

Ei se paikka sinänsä, mutta se palkka ja edut ja ilmaiset asiat, ne houkuttaa. Raha on se miksi sinne halutaan ja misksi sieltä ei haluta pois. Vaikke ole osaamista ei kokemusta, niin sinne pääsee kuka tahansa, kun ei katsota taustoja, ei koulutusta, ei työkokemusta... sinne vaan tekemään rikoksia..

• Anonyymi

NO SEPÄS SE, KUN EI HEITÄ ÄÄNESTÄNEET ÄÄNESTÄNEET TÄLLÄISIÄ EHDOKKAITA, AIVAN TOISENLAISIA. HE VAAN VALEHTELIVAT JA HUIJASIVAT ÄÄNESTÄJIÄ JOTTA PÄÄSISI VALEHTELEMAAN LISÄÄ. He käänti takkinsa, ei kukaan äänestänyt tuollaisia he vaan ihan toisenlaisia.

Kiero ihminen muuttuu ja huijaa, paha ihminen pystyy siihen.

• Anonyymi

Edellinen hallitus ei ole syypää koronaan, Ukrainan sotaan, energiakriisiin Natoon liittymisessä oli mukana ja se oli välttämätöntä. Kokoomus olisi ottanut enemmän velkaa kun heidän mielestään yrittäjiä olisi pitänyt tukea enemmän kuin Marinin hallitus teki. Oppositio tuki yli 90% velanotosta.

• Anonyymi

Siksi, että persujen kaltaiset populistit vierittävät syyn kaikista ongelmista maahanmuuttajien päälle. On mukavampi ajatella niin, että minä suomalaisena olen hyvä, mutta nuo muut ovat pahoja.

Mehän olemme kaikki pakotettuja ajattelemaan itsestämme myönteisesti, jotta jaksaisimme elää itsemme kanssa. On houkuttelevaa ulkoistaa kaikki paha toisenlaisten viaksi. Mitä erilaisempi kulttuuri ja kieli toisella on, sitä helpompi on häntä vihata.

Siihen kun heitetään päälle "köyhiltä ei leikata", tuntuvat kaikki ongelmat ratkeavan helposti. Vaikka tosiasiassa helpot ratkaisut on käytetty jo kauan sitten.

Alhaisen syntyvyyden vuoksi Suomi tarvitsee joka vuosi kymmeniätuhansia maahanmuuttajia, jotta lakisääteiset palvelut voidaan turvata. Siksi nykyinenkin hallitus tekee vain kosmeettisia haitakkeita maahanmuuttoon; Persujen äänestäjät vaativat niitä, mutta oikeasti rajoja ei voida laittaa kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe