Ja kannattavat maataloustukien uudistamista. Kepumaalaiset ovatkin tähän saakka saaneet elää sananmukaisesti pellossa kun tuet on laskettu pintaalojen mukaan eikä tuoton mukaan kuten yrittäjien kuuluu elää. Nyt haalitaan peltoaloja, joita ei edes viljellä ja vuosien välein heitä pakotetaan katkomaan edes pajut tulopelloiltaan. Ohimennen kuulin poliisilaitoksen pihassa viime keskiviikkona asioidessani, että, Kyyjärvellä viljelijä oli mennyt eläkeläisten rantatontille ja katkonut pihapuut ja napannut puut mukaan . Tämä tapahtunut varkain omistajalta. Luuleekohan kyseinen maanviljelijä ottavansa siitä lisää tukiaisia ? Tämätapahtunut ilman tontin omistajan lupaa. Melkoinen rikos..Oli uvia tapahtuneesta, mutta en jäänyt kuuntelemaan sivukorvalla enempää.
Sanotaan kepu vie tuhkatkin pesästä. Mutta nyt korjataan maataloustukien maksuperuste oikeaksi eli pinta alan mukaan. Hyvä niin.
Toivottavasti menit hoitavat asiat nyt oikeudenmukaisimmiksi.
Kerrankin suomalaismepit puhuvat asiaa
13
179
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaankin tarkoitat , että tukija ei makseta pinta alojen vaan tuoton mukaan? Näin se on rehtiä ja rehellistä.
- Anonyymi
Joo, kone se ehdottelee niitä näitä (liekö kepu sielläkin) tuoton mukaan tuet, mutta miten ylipäätään tukia maksetaan? Toisten verorahoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kone se ehdottelee niitä näitä (liekö kepu sielläkin) tuoton mukaan tuet, mutta miten ylipäätään tukia maksetaan? Toisten verorahoja.
Duunarit ne sinunkin sossu pummin tuet maksaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Duunarit ne sinunkin sossu pummin tuet maksaa
Duunareita ei ole ellei ole yrityksiä, jotka palkkaavat duunareita. Marinin demarit kepun kanssa söivät verorahoja. Kulmunikin sanoi, että tukka nousee pystyyn kun otettiin niin paljon velkaa. Myöhemmin Kulmuni on vaihtanut vaalean tukkansa brunetiksi. Näyttäisikö nyt uskottavammalta.
- Anonyymi
Hyvä hyvä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010944867.html- Anonyymi
Linkitystä kääkk
- Anonyymi
Kyllä itse agronomi tietää....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkitystä kääkk
Etkö itse osaa?
- Anonyymi
Siinä kyllä puuvaras joutuu maksumieheksi ja rikosrekisteriin.
- Anonyymi
Oikein hyvä , tuet kokonaan pois!!!
- Anonyymi
Liikaa ilmaista rahaa kepulaisille.
- Anonyymi
Näennäisviljelijät joutuvat nyt nuolemaan näppejään.
- Anonyymi
Kepulaiset joutuvat kiristämään vyötään ja ehkä tekemään töitäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707