Samoin koirien ulkoiluttajat ja autot. On migreenikkoja ja epileptikkoja. Ei valkoinen kirkas valo. Mieluummin tasainen keltainen jossa kupu että valo menee alas osaksi. Ethän liu´u jalankulkijan päälle tai kaadu, jäällä sekä lumisohjossa, pysythän mahdollisimman kaukana muttei niin että lentää autotielle. Hidasta. Ei tulla kylkeä hipoen. Kiitos. Ajatellaan muita.
Talvipyöräilijä, ethän käytä vilkkuvaa valoa pyörässä talvella tai kesällä
27
277
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattele sinä minua - ostin juuri valon ja myös käytän sitä. Pysy sinä sisällä jos pää ei kestä. Kiitos.
- Anonyymi
Tyypillinen pyöräilijän asenne, minä minä minä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen pyöräilijän asenne, minä minä minä...
Sekös sinua häiritsee, kun et ole se minä-minä-minä itse.
- Anonyymi
Luulen etten pitäisi niistä vaikken olisi migreenikko. Koska se ottaa silmiin monilla ihmisillä ja jopa kauempaa toiselta rannalta. ap
- Anonyymi
Valoja pitääkin käyttää, kun sää ja keli, sekä pimeän tai hämärän aikaan. Vilkkuvat valot ovat kuitenkin varattu eri tarkoitukseen, kuin normaaliksi etu ja takavaloiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valoja pitääkin käyttää, kun sää ja keli, sekä pimeän tai hämärän aikaan. Vilkkuvat valot ovat kuitenkin varattu eri tarkoitukseen, kuin normaaliksi etu ja takavaloiksi.
Mieluummin pienitehoinen vilkkuvalo kuin valkoinen LED-valo, joka laukaisee migreenikohtauksen erittäin tehokkaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieluummin pienitehoinen vilkkuvalo kuin valkoinen LED-valo, joka laukaisee migreenikohtauksen erittäin tehokkaasti.
Valon tarkoitus on tulla nähdyksi.
- Anonyymi
Vilkkuvalo aiheuttaa häive-efektin, joten se ei ole yhtä turvallinen kuten tasaisesti palava valo, joka ilmaisee liikkuvan kohteen selkeämmin.
- Anonyymi
Vilkkuvalo kestää pidempään, jolloin se on loppumatkasta äärettömän paljon parempi kuin kokonaan sammunut valo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilkkuvalo kestää pidempään, jolloin se on loppumatkasta äärettömän paljon parempi kuin kokonaan sammunut valo.
Se ei ole käyttäjälleen turvallinen ja muutenkin tyhmää ripustella discovaloja omaan liikkumiseen. Hälytysajoneuvoilla tai tietöiden ilmaisimina vilkkuvalot ovat eri asia . Niiden taajuus on erilainen ja näkyvämpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muilla katoaa näkyvyys jos toisilla on vilkkuvalo joka häikäisee tai liian kirkas valo. Joutuu pysähtymään ja katsomaan poispäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muilla katoaa näkyvyys jos toisilla on vilkkuvalo joka häikäisee tai liian kirkas valo. Joutuu pysähtymään ja katsomaan poispäin.
Valo pitää olla suunnattu siten, ettei se häikäise muita. Sama pätee ajoradan ajoneuvojenkin suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valo pitää olla suunnattu siten, ettei se häikäise muita. Sama pätee ajoradan ajoneuvojenkin suhteen.
Vilkkuva punainen valo, teho 20mW. Valkoinen LED 1W-7W. Sanoisin, että valkoinen on selkeästi häiritsevämpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hermosto on herkillä, osalla voi ottaa jopa ajovalot, kaupan valot, hissin valo ja katulamput silmien kautta päähän, ne on nykyään aika kirkkaita. Esimerkiksi jos on ollut jokin neurologinen kohtaus tai pitkäaikainen vaiva. Siinä ei auta edes linssien tummennus hyvin.
- Anonyymi
Eikä myöskään otsalamppua sovi käyttää pyöräillessä. Kun pyörähessu survoo menemään, niin pää heiluu joka puolelle ja lampun valo viuhtoo sinne ja tänne.
- Anonyymi
Otsalamppua saa kuitenkin käyttää, mutta pitää huolehtia siitä, ettei se häikäise muita/vastaantulevia. Se pitää siis suunnata viistosti alaspäin, kuten kaikki muutkin lamput.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otsalamppua saa kuitenkin käyttää, mutta pitää huolehtia siitä, ettei se häikäise muita/vastaantulevia. Se pitää siis suunnata viistosti alaspäin, kuten kaikki muutkin lamput.
Ei sitä mihinkään pysty suuntaamaan, kun polkiessa pää heiluu ja vipattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, autojen valaistus säännöt ei koske polkupyöriä. Tuskin edes moottoripyöriä.
- Anonyymi
lopetuspiikille 🙂
- Anonyymi
Tällä hetkellä Suomessa polkupyörään asennettaviksi pakollisiksi varusteiksi on määrätty valkoinen tai keltainen etuvalo, punainen takavalo, heijastimet eteen, taakse ja sivulle, soittokello sekä toimivat jarrut.
Tampere kannustaa pyöräilemään ja kuluttamaan kenkiä. Ulkopaikkakuntalaisena hieman ahdistaa, kun omalla autolla kulkeminen työkohteisiinkin on estetty. Mutta hyvä että kunto kasvaa kaupunkilaisilla. Kovin väsyneiltä ja näyttävät katukuvassa.- Anonyymi
Muuta kuin 1 momentissa tarkoitettua ajoneuvoa (moottorikäyttöistä ajoneuvoa) ajettaessa on käytettävä eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävää valaisinta ja taaksepäin punaista valoa näyttävää valaisinta, kun ajoneuvoa ajetaan tiellä pimeän tai hämärän aikaan taikka näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut.
- Anonyymi
Ennen sai valoihin kupuja ettei häikäise muita tai valo oli kohtuullinen. Nykyään katuvalokin häikäisee vastarannalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen sai valoihin kupuja ettei häikäise muita tai valo oli kohtuullinen. Nykyään katuvalokin häikäisee vastarannalta.
Nykyiset suurennuslinssillä varustetut ajovalot ne vasta kauheita ovatkin.
- Anonyymi
"Uuden lain mukaan polkupyörässä on oltava punaista valoa taaksepäin näyttävä valaisin sekä valkoinen tai keltainen etuvalo. Muita polkupyörän pakollisia varusteita ovat valkoinen etuvalo, heijastimet eteen, taakse ja sivulle sekä soittokello ja toimivat jarrut.17.8.2020"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-paljon-voit-koyhtya-jos-pyorailet-ilman-takavaloa-osaatko-luetella-fillarin-pakolliset-varusteet/7898858 - Anonyymi
Talvella en käytä, kesällä kyllä.
- Anonyymi
Ajoin keskustassa polkupyörällä jossa on etuvalo, niin joku arabi tuli eteeni ja alkoi huutamaan minulle:
LAITA POIS VALO , LATA SE KIINI HETI, SE LIIKA KIRKAS! MINA HÄIKAISTYÄ!
tökki etusormella vielä rintaani ja jankkasi tuota samaa varmaan kymmenen kertaa.
Se valo ei kylläkään häikäise kun siihen ei katso ja tuijota.
Ihmetykseni oli suuri, näin vanhempana miehenä tapauksesta. - Anonyymi
Tänään oli jollakin hyvä keltainen valo. Hieman kupua vielä tarvittaisi, ettei ota silmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717