Pyhän kolminaisuuden alkuperä

Anonyymi-ap

Vuoteen 325 mennessä kirkko oli jakautunut kahteen riitelevään leiriin: niihin jotka korostivat Jeesuksen jumalallista ja hengellistä luontoa ja niihin jotka kannattivat Jeesuksen inhimillistä ja lihallista luontoa. Nikean kirkolliskokous kutsuttiin jotta keskenään riitelevät kristityt saatiin rauhoittumaan, pääsemään yhteisymmärrykseen ja tekemään sovinto keskenään. Kompromissina ja sovinnon merkkinä syntyi oppi että Jeesus on yhtä aikaa ja tasa-arvoisesti 100% Jumala ja 100% ihminen. Ne jotka eivät hyväksyneet tätä kompromissia ja sovintoa, kuten markioniitit, erotettiin kirkon yhteydestä eli ekskommunikoitiin.

Pyhä Henki lisättiin mukaan myöhemmin, kun ei ollut muutakaan paikkaa missä se olisi joten nyt se vain hengailee ja roikkuu Isän ja Pojan mukana.

154

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo on totta, noinhan se meni.

• Anonyymi

no ei mennyt Raamatun eikä Paavalinkaan mukaan

• Anonyymi

Elikö Paavali vielä vuonna 325 ja sen jälkeenkin?
        Vasta vuonna 325 aloitettiin Raamatun kokoon kasaaminen.

• Anonyymi

Paavali ei uskonut kolminaisuuteen, josta ei ollut koskaan kuullutkaan, koska kukaan ei vielä ollut sitä pakanallista ihmisoppia edes keksinyt!

Galatalaiskirje:
        3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

1.Korinttolaiskirje:
        8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei uskonut kolminaisuuteen, josta ei ollut koskaan kuullutkaan, koska kukaan ei vielä ollut sitä pakanallista ihmisoppia edes keksinyt!

Galatalaiskirje:

1.Korinttolaiskirje:
        8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Jeesus:

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus:

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Jeesus:

Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". 
        20:18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut. 

minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö,

minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

• Ei Raamatussa näitä olekaan. Varsinainen kristinusko omana uskontonaan muodostui myöhemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus:

Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". 
        20:18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut. 

minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö,

minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Jeesus/Isä:

'Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? '

Johannes 14:7-9

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Galatalaiskirje:

1.Korinttolaiskirje:

1.Timoteuksen kirje:

1 John 5 King James Bible (KJB)
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

• Anonyymi

isä poika ja pyhä henki , mutta kummalta se pääsi ?

• Anonyymi

jeesukselta , koska isä oli taivaassa

• Anonyymi

Nikean kirkolliskokouksessa ei sovittu mitään kolminaisuudesta eikä Markionista, vaan kokous kutsuttiin jotta voitiin määrätä ja valita Raamatun kaanon. Kolminaisuus on ollut olemassa jo kauan ennen kuin Jeesus oli ja esiintyy useita kertoja Vanhassa Testamentissa.

• Kolminaisuutta ei hepr. raamatussa ole vaan Jumala on yksi, ei kolme eikä viisi.Ei liioin ihmisjumalaa tai jumalihmistä, ei kuolevaa uhrijumalaa eikä jumalaa joka herää oltuaan muutaman päivän ajan uhri. Kyse tuossa on yksin kristinuskon teologiasta ja sen tarpeista ei minkään muun uskonnon .

• Itse asiassa kolminaisuutta ei esiinny UT:ssakaan siksihän kristinuskossa sen Jumalan luonteesta väiteltiin 300- luvulle saakka (ja vieläkin.)
        Hepr. raamatussa Jumala on yksi .Ihmiseksi syntyviä jumalia joista osa koki uhrikuoleman ja heräsi sen jälkeen eloon, oli Roomassa, Kreikassa ja mm Baalin palvonnassa jota juutalaisuudessa ja sen kirjoituksissa pidettiin iljetyksenä johon ei saanut langeta. Jeremian mukaan sekä Israelin että Juudan kuningaskunnat tuhoutuivat juuri mm Baalin palvonnan vuoksi.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Kolminaisuutta ei hepr. raamatussa ole vaan Jumala on yksi, ei kolme eikä viisi.Ei liioin ihmisjumalaa tai jumalihmistä, ei kuolevaa uhrijumalaa eikä jumalaa joka herää oltuaan muutaman päivän ajan uhri. Kyse tuossa on yksin kristinuskon teologiasta ja sen tarpeista ei minkään muun uskonnon .

Siinäpä sinulla ihmettelyä, kun kuitenkin näin on. Jos et ymmärrä, niin vikahan vain on sinun omien korviesi välissä.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Itse asiassa kolminaisuutta ei esiinny UT:ssakaan siksihän kristinuskossa sen Jumalan luonteesta väiteltiin 300- luvulle saakka (ja vieläkin.)
        Hepr. raamatussa Jumala on yksi .Ihmiseksi syntyviä jumalia joista osa koki uhrikuoleman ja heräsi sen jälkeen eloon, oli Roomassa, Kreikassa ja mm Baalin palvonnassa jota juutalaisuudessa ja sen kirjoituksissa pidettiin iljetyksenä johon ei saanut langeta. Jeremian mukaan sekä Israelin että Juudan kuningaskunnat tuhoutuivat juuri mm Baalin palvonnan vuoksi.

No nuo Israelin ja Juudan valtakunnat kylläkin tuhoutuivat ulkoisten vihollisten paineessa mutta toki oppineiden piti keksiä joku uskonnollinen syy, vaikkapa nyt kansan kauhea syntisyys, jotta saatiin taas kerran vieritettyä syyt köyhimmän kansanosan niskoille

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Kolminaisuutta ei hepr. raamatussa ole vaan Jumala on yksi, ei kolme eikä viisi.Ei liioin ihmisjumalaa tai jumalihmistä, ei kuolevaa uhrijumalaa eikä jumalaa joka herää oltuaan muutaman päivän ajan uhri. Kyse tuossa on yksin kristinuskon teologiasta ja sen tarpeista ei minkään muun uskonnon .

Jumala loi Aatamin omaksi kuvakseen, kolmiyhteiseksi; henki, sielu ja ruumis. Syntiin lankeemisessa Aatamin henki kuoli, ja siitä lähtien ihmisellä on ollut kuollut henki. Kun tulemme uskoon, saamme Jumalan pyhän hengen ja ikuisen elämän.

Jumala on yksi. Jeesus on ruumis, Isä on sielu, ja on myös pyhä henki.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Itse asiassa kolminaisuutta ei esiinny UT:ssakaan siksihän kristinuskossa sen Jumalan luonteesta väiteltiin 300- luvulle saakka (ja vieläkin.)

Johannes sanoi selvästi, että Jumala on kolmiyhteinen ja yksi:

1 John 5 King James Bible (KJB)
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

• Koska aihe tuntuu olevan outo aika monille, aloitetaan tästä. Miten tämä oppi syntyi?

Alusta saakka kristityillä oli erilaisia painotuksia sekä oppeja. Kun näitä alkoi olla niin runsaasti, oli aika määritellä se, mitä on kristinusko. Silti näitä eri näkemyksiä oli jatkuvasti.

Eli mitä erilaisia koulukuntia oli: ”Areiolaiset, makedoniolaiset, sabbatiolaiset, novatiolaiset, itseään kathareiksi ja aristeiksi kutsuvat, kvartodesimaanit tai tetradiitit, apollonariaanit. ”unomiaanit, jotka on kastettu yhdellä upotuksella, montanistit (joita tässä kutsutaan fryygialaisiksi), sabelliaanit,” jne.

Esimerkkejä näistä eri opeista:

Areiolaisuus, missä Jeesuksen katsottiin olevan Jumalan ensimmäinen luomus. Tämä suuntaus levisi muuten aina 400-luvulle asti. Kannattajia oli piispoissa mm. Konstantinopolissa sekä keisareissa. Sitten oli donatismi, joka sai nimen sitä ajaneelta Karthagon piispalta Donatukselta. Hän vastusti lujasti yleistä pyhyyttä kirkossa, sillä kirkossa oli syntisiä ihmisiä. Hän vaati ehdotonta puhtautta ja pitivät yhteisöään ainoana oikeana ja pyhänä – ei muita. Sitten eräs piispa Makedonios opetti, että Pyhä Henki ei ollut Jumalan persoona, vaan ainoastaan Jumalan voima. Ja monia muita.

Tämän ongelman ratkaisemiseksi kutsui vuonna 325 jKr. Keisari Konstantinos Suuri asiaa käsittelemään seurakuntien piispat. Paikalla oli 150 piispaa, joista 36 oli joko puoliareiolaista ja makedoniolaista piispaa. Tavoitteena oli ratkaista nämä kiistat.

Huomatkaa, että paikallaolijat olivat silloisia korkeaoppineita teologeja. He keskustelivat filosofian avulla ongelmallista kysymystä Jeesuksen olemuksesta. Tuolloin päädyttiin julistamaa osa harhaoppisiksi ja laadittiin Apostolinen uskontunnustus. Tämän tarkoituksena oli siis selkeyttää kristinoppia. Sitten Konstantinopolissa 381 hyväksyttiin Pyhää Henkeä koskeva jakso.

Tertullianus eli noin 155–230 oli se, joka toi nämä termit kristinuskoon eli näitä ei löydy Raamatusta:
      Kolminaisuus, trinitas, Persona, prosopon, hypostasis, Olemus, ousia, Yksi olemus, kolme persoonaa, Perikoreesi, läpäisevyys: persoonat ovat osallisia toistensa ominaisuuksista, Appropriaatio, omistaminen, Opera Dei ad extra sunt indivisa (Kolminaisuuden ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomia), Kuitenkin jotkin teot voidaan lukea erityisesti jollekin persoonalle, mutta tässäkin toiminnassa kaikki muut ovat läsnä

Samalla kristinusko etääntyi juutalaisuudesta yhä etäämmälle.

Kolminaisuusoppi on siis teologinen käsite, jonka silloiset teologit laativat ja vasta vuonna 325 Nikean ensimmäisessä kirkolliskokouksessa se lopullisesti muotoutui.

• Meille jotka luemme Rasmattua ja Pyhä Henki sitä meille avaa, on Jumalan kolminaisuus selvä ihan ensilehdiltä lähtien.

• Heimo.Vesa kirjoitti:

Meille jotka luemme Rasmattua ja Pyhä Henki sitä meille avaa, on Jumalan kolminaisuus selvä ihan ensilehdiltä lähtien.

Mitä olen aiheesta keskustellut, niin useimmille se tuntuu olevan varsin epäselvää.

Onhan se oppi, joka opitaan ja näin sen voi tulkita lukiessaan Raamattua – vaikkei sitä siellä varsinaisesti olekaan. Teologien kehittämää.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mitä olen aiheesta keskustellut, niin useimmille se tuntuu olevan varsin epäselvää.

Onhan se oppi, joka opitaan ja näin sen voi tulkita lukiessaan Raamattua – vaikkei sitä siellä varsinaisesti olekaan. Teologien kehittämää.

Kolminaisuusoppi on hyvin perusteltu, Raamatun kokonaisuudessa nähtävissä ja ymmärrettävissä, eikä sitä ole aihetta epäillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuusoppi on hyvin perusteltu, Raamatun kokonaisuudessa nähtävissä ja ymmärrettävissä, eikä sitä ole aihetta epäillä.

Niinkö? Kun tein parikin aloitusta aiheesta sekä olen seurannut muutamaa muuta, niin ei siellä kyllä oikein kukaan sitä kunnolla ymmärtänyt.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Niinkö? Kun tein parikin aloitusta aiheesta sekä olen seurannut muutamaa muuta, niin ei siellä kyllä oikein kukaan sitä kunnolla ymmärtänyt.

Wikiäkö taas kopiot?

• Anonyymi kirjoitti:

Wikiäkö taas kopiot?

Ehkä sinä et tiedä muita lähteitä mitä netin kautta löytyy, mutta kyllä luin useita eri lähteitä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ehkä sinä et tiedä muita lähteitä mitä netin kautta löytyy, mutta kyllä luin useita eri lähteitä.

Sinulla kaikki on aina kopioitu wikistä. 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

:D Eli et koskaan edes lue kommenttejani.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

:D Eli et koskaan edes lue kommenttejani.

En todellakaan lue kopioitasi. 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma ei ole wikissä, vaan minkä sieltä kopioi ja miten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma ei ole wikissä, vaan minkä sieltä kopioi ja miten.

Mummomuori jättää aina kohdan pos, jos Jeesus olisi noussut helvetistä taivaaseen, hän istuisi itsensä vieressä.

• Anonyymi

Ne matkivat pakanoiden uskontoja!

• Heimo.Vesa kirjoitti:

Meille jotka luemme Rasmattua ja Pyhä Henki sitä meille avaa, on Jumalan kolminaisuus selvä ihan ensilehdiltä lähtien.

Ensi lehdillä puhu se sama Jumala joka ilmoitti että on yksi ja ainoa ei ole muuta jumalaa ja nimi on JHWH ei Jeesus eikä Jere.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Ensi lehdillä puhu se sama Jumala joka ilmoitti että on yksi ja ainoa ei ole muuta jumalaa ja nimi on JHWH ei Jeesus eikä Jere.

Totta, JHWH kirotaan ristille, teurastetaan lampaana ja syödään kuoleman julistamiseksi, ja nyt juutalaisilla ei ole Jumalaa ollenkaan. Tai tietysti kenelläkään, kun on vain yksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, JHWH kirotaan ristille, teurastetaan lampaana ja syödään kuoleman julistamiseksi, ja nyt juutalaisilla ei ole Jumalaa ollenkaan. Tai tietysti kenelläkään, kun on vain yksi.

Näin maailmasta tuli täysin jumalaton.

• Anonyymi kirjoitti:

Ne matkivat pakanoiden uskontoja!

Kristinusko niitä matki mutta kun kristinusko on uusi ja oma uskontonsa, ei minkään jatke, eikä minkään tilalle tullut, se tietenkin loi oman teologian monimutkaisen, mutta 100% omansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii-i ja nyt se yksi Jumala on kirottu, kuoliaaksi kidutettu ja kirottu ja syötykin uhrilampaana.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Niin, meilläkin on ruumis, sielu ja henki. Ennen uskoontuloa henkemme on kuollut. Parannuksen hetkellä saamme elävän Jumalan pyhän hengen meihin asumaan. Kirkastetun ruumiin ja synnittömän sielun saamme vasta ylöstempauksessa. Toivon ja pidän todennäköisenä, että se tapahtuu tänä vuonna, Shavuot-juhlan aikana kesäkuussa. Aaron Youtube-kanavalta 'God a Minute' selitti sen tällä viikolla erinomaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipediasta on sensuroitu katolisen pakanauskonnon historiaa niin, että on poistettu sen perustamisvuosi, joka oli joskus 360-luvulla. Pietari ei ollut katolinen paavi!

• Oli erilaisia kouluntia kuten ”Areiolaiset, makedoniolaiset, sabbatiolaiset, novatiolaiset, itseään kathareiksi ja aristeiksi kutsuvat, kvartodesimaanit tai tetradiitit, apollonariaanit. ”unomiaanit, jotka on kastettu yhdellä upotuksella, montanistit,, sabelliaanit,” jne.
      He olivat Raamatun pohjalta tulleet erilaisiin johtopäätöksiin tässä kolminaisuusasiassa.

Tämän ongelman ratkaisemiseksi kutsui vuonna 325 jKr. Keisari Konstantinos Suuri asiaa käsittelemään seurakuntien piispat. Paikalla oli 150 piispaa, joista 36 oli joko puoliareiolaista ja makedoniolaista piispaa. Tavoitteena oli ratkaista nämä kiistat.

325 laadittiin Apostolinen uskontunnustus, jossa perustana oli kolminaisuusoppi, Vuonna381 laadittiin Nikean uskontunnustus ja Athanasioksen uskontunnustus 500 luvun alussa.

Marcellus Ancyralaisen on vuonna 340 kirjoittanut kirjeen Rooman piispalle. Siinä on eräs uskontunnutus.

”Minä uskon Isään Jumalaan, Kaikkivaltiaaseen, ja hänen ainosyntyiseen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme, Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta syntyneeseen, Pontius Pilatuksen aikana ristiin naulittuun ja haudattuun, kolmantena päivänä kuolleista nousseeseen, taivaisiin ylösnousseeseen, Isästä oikealle istuneeseen, josta hän tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhään seurakuntaan, syntien anteeksi antamiseen, lihan ylösnousemukseen, aamen.”

Tämä tunnustus tunnustaa Isän Jumalan Kaikkivaltiaaksi (tai oikeammin: kaikkea hallitsevaksi) ja Jeesuksen Kristuksen tämän Isän Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.

Areiolaisuudessa opetettiin, että vain Isä on iankaikkinen ja että Poika on Isän luoma ajassa ja siten toista olemusta kuin Isä.

Nikean uskontunnustuksesta, joka on ekumeeninen uskontunnustus 300-luvulta.

”Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
      Jumalan ainoaan Poikaan,
      joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,

Jumalan ainoaan Poikaan,
      joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
      Jumala Jumalasta,
      valo valosta,
      tosi Jumala tosi Jumalasta,
      syntynyt, ei luotu,”

Athanasiuksen uskontunnustus
      ”Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.”
      ”Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee.”

Näissä painotetaan sitä, ettei Jumala luonut omaa poikaansa vaan syntyi Isästä aikojen alussa tai että Pyhä Hengen kautta sikisi (hedelmöitti) oman poikansa.

Eroja on mm. itäisessä ja läntisessä tulkinnassa. Läntisen tulkinnan mukaan Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta, itäisen tulkinnan mukaan vain Isästä. Itäinen tulkinta on historiallisesti varhaisempi.

• Anonyymi

Mikä se sinun oma tulkintasi on?

• Anonyymi

Mikä saa sinut jatkuvasti välttelemään Athanasioksen tunnustuksen loppua, jonka jälleen laitoin alemmaksi?!

• Anonyymi

Ikuisesti se vika, että tekstin pituus ei tippaakaan paranna laatua.

• Anonyymi

Uskontunnustukset ovat syntyneet juuri siksi, että opit aloivat repiä uskovia leireihin, joka btw yhä vaan jatkuu, kuten tästäkin keskustelusta voimme huomata.
        Jeesus sanoi ennen taivaaseen astumistaan jäähyväispuheessaan; Joh. 15:

26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

Raamatusta voimme lukea ihan alusta; 1. Moos. 1: 2,

"2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä."

Pyhä Henki on aina ollut, kuten Jeesus ja Jumala, tämän kaiken Raamattu todistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskontunnustukset ovat syntyneet juuri siksi, että opit aloivat repiä uskovia leireihin, joka btw yhä vaan jatkuu, kuten tästäkin keskustelusta voimme huomata.
        Jeesus sanoi ennen taivaaseen astumistaan jäähyväispuheessaan; Joh. 15:

26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

Raamatusta voimme lukea ihan alusta; 1. Moos. 1: 2,

"2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä."

Pyhä Henki on aina ollut, kuten Jeesus ja Jumala, tämän kaiken Raamattu todistaa.

Kyllä ja todistaa sen kuoliaaksi kiduttamisen, kiroamisen kiroukseksi ja teuraslampaana syömisenkin.

• Anonyymi

Luterilaisena ymmärrän ja hyväksyn kaikki kolme uskontunnustusta. Apostolisen osaan ulkoa ja auttavasti Nikeankin uskontunnustuksen. Nikean uskontunnustus on minulle rakkain.

PKTNH

• Anonyymi

Niin, onnea sinullekin valitsemallasi uskon tiellä, kun armosta voit sitten Lutherin sanoin toivoa pääseväsi pois helvetistä, jos se Jeesuksen nimeen kirottuna palvomasi tosi Jumala tulee pelastamaan.

Kuten luterilaisuus kuuluu: "Yksin uskosta, yksin armosta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, onnea sinullekin valitsemallasi uskon tiellä, kun armosta voit sitten Lutherin sanoin toivoa pääseväsi pois helvetistä, jos se Jeesuksen nimeen kirottuna palvomasi tosi Jumala tulee pelastamaan.

Kolminaisuusoppi Jeesuksesta Raamatussa tosi Jumalana kirottuna kiroukseksi, perustuu Israelin Jumalan hävittämiseen käsitteenä, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä.

Näin juutalaiset saivat kristinuskolla huijattua, että heidän uhrikulttijumalansa olisi ollut muinainen Israelin jumaluus, joka mm. lupasi Palestiinalaisten maat heille - ei ollut, vaan juutalaisten jumaluus on Raamatun tarinan Saatana, Baal-jumala, joka saa kristinuskolla saa palvottuna uhrina Israelin Jumalan uhrilahjakseen Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On uskomaton saavutus Lutherilta luoda luterilaisuus, jolla hän paljasti juutalaisten huijauksen - kenellä nyt äly riittää ymmärtämään sen - siten, että sai vielä pitää päänsäkin harteillaan eli onnistui säästämään henkensä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuusoppi Jeesuksesta Raamatussa tosi Jumalana kirottuna kiroukseksi, perustuu Israelin Jumalan hävittämiseen käsitteenä, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä.

Näin juutalaiset saivat kristinuskolla huijattua, että heidän uhrikulttijumalansa olisi ollut muinainen Israelin jumaluus, joka mm. lupasi Palestiinalaisten maat heille - ei ollut, vaan juutalaisten jumaluus on Raamatun tarinan Saatana, Baal-jumala, joka saa kristinuskolla saa palvottuna uhrina Israelin Jumalan uhrilahjakseen Jeesuksen nimeen.

Baalin uskonnossa ihmisiä uhrattiin jumalien lepyttämiseksi. Jos jumala tai jumalat suuttuivat niin lepyteltiin uhrilla. Uhrin piti olla tarpeeksi hyvä jumalalle.
        Oliko Jeesuskin tällaisen rituaalin tapaus?
        Kun raamattua alettiin tekemään, niin tekijät saivat muutella tapahtumia oman mielensä mukaan.

• Anonyymi

Enkelit ylistää taivaassa kolme kertaa: Amen, Amen, Amen!

Isä, Poika ja Pyhä Henki.

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Onnea. Valitsemasi tie päättyy 1.Korintolaiskirje 3:13 tulenliekkeihin eli helvettiin.

Näin pelikentältä korjataan luonnostaan vihattavat (vihollisen elon peltoon kylvämä rikkavilja), etteivät he saa Jeesuksen lupaamaa ihmeidentekokokykyä haltuunsa, kun me muut jatkamme matkaa tiellä takaisin paratiisiin, syömään elämän puusta salattua mannaa (pahalta tiedolta ja luonnostaan vihattavilta suojattu ihmeidenteko kyky).

Löytyy Ilmestyskirja 2:7 ja 2:17.

Tämä kyky olisi vaarallinen niiden hallussa, jotka kuvittelevat Saatanan olevan Jumala, ja ovat viattoman opettajan, julman kidutuskuoleman palvonnalla, omien pahojen tekojensa puolesta vastuutaan pakoilevia sadisteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnea. Valitsemasi tie päättyy 1.Korintolaiskirje 3:13 tulenliekkeihin eli helvettiin.

Näin pelikentältä korjataan luonnostaan vihattavat (vihollisen elon peltoon kylvämä rikkavilja), etteivät he saa Jeesuksen lupaamaa ihmeidentekokokykyä haltuunsa, kun me muut jatkamme matkaa tiellä takaisin paratiisiin, syömään elämän puusta salattua mannaa (pahalta tiedolta ja luonnostaan vihattavilta suojattu ihmeidenteko kyky).

Löytyy Ilmestyskirja 2:7 ja 2:17.

Tämä kyky olisi vaarallinen niiden hallussa, jotka kuvittelevat Saatanan olevan Jumala, ja ovat viattoman opettajan, julman kidutuskuoleman palvonnalla, omien pahojen tekojensa puolesta vastuutaan pakoilevia sadisteja.

Kuten Jeesus Raamattuun on kirjoitettu ylistävän taivasten valtakunnan isää suojauksesta, joka luotiin materialla - sitomalla aika materiaan - "kun ei vain se ihminen menisi ja söisi vielä siitäkin puusta"!

Löytyy 1.Moos.3:22.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten Jeesus Raamattuun on kirjoitettu ylistävän taivasten valtakunnan isää suojauksesta, joka luotiin materialla - sitomalla aika materiaan - "kun ei vain se ihminen menisi ja söisi vielä siitäkin puusta"!

Löytyy 1.Moos.3:22.

En tiedä miten kauan uskovaiset jaksavat nyt vielä laulaa tätä muka Luojajumalan perisyntivalheeseen perustuvaa huijaus- ja valhelauluaan, mutta Raamatun sen enempää kuin uskonnonkaan totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä - paitsi siltä osin, että heidät tuhotaan todella rikkaviljana, että me muut saamme uuden ja oikeudenmukaisen maailman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä miten kauan uskovaiset jaksavat nyt vielä laulaa tätä muka Luojajumalan perisyntivalheeseen perustuvaa huijaus- ja valhelauluaan, mutta Raamatun sen enempää kuin uskonnonkaan totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä - paitsi siltä osin, että heidät tuhotaan todella rikkaviljana, että me muut saamme uuden ja oikeudenmukaisen maailman.

Ja kun Jeesus on Raamattuun kirjoitettu sanovan, että miten heitä tullaan vihaamaan Jeesuksen nimen tähden, senkin he ovat yrittäneet omia etuna itselleen.

Ei, vaan heitä tullaan vielä vihaamaan siitä, että mitä he ovat tehneet koko maailmalle ja muille ihmisille Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun Jeesus on Raamattuun kirjoitettu sanovan, että miten heitä tullaan vihaamaan Jeesuksen nimen tähden, senkin he ovat yrittäneet omia etuna itselleen.

Ei, vaan heitä tullaan vielä vihaamaan siitä, että mitä he ovat tehneet koko maailmalle ja muille ihmisille Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.

Viimmeksi heidät oikein agiteerattiin osoittamaan vihauskontonsa käymällä homoseksuaalien kimppuun, kun kevään 2019 Suomen eksegetiikan laitoksen väitöksellä todistettuin myös Jeesuksen itse olleen homoseksuaali, jonka jälkeen alkoivat Suomessa maailman historiaan jäävät raamattukäräjät, jolla länsi julisti sodan kristinuskoa vastaan.

Tästä eteenpäin uskovaiset ovat lainsuojattomia - kyseiset käräjät käytiin sotarikoslakien alaisuudessa.

• Tämäkin ketju vahvistaa sitä, miten outo oppi tämä on, sillä syvällisesti sitä ei oikein ymmärretä.

Ei siinä mitään. Turhan moni kommentti vain on aivan jostain muusta aiheesta.

• Anonyymi

Tämä ketju vain odottaa miten harva tuntee ja uskoo Raamatun ilmoituksen. Te muut vain sörssäätte.

• Anonyymi

Jos ei ymmärrä, niin on vikaa niiden kahden oman korvan välissä. Itse tarinassa ei ole mitään ongelmaa.

• Anonyymi

Kyllä Pyhä Kolminaisuus on selvästi löydettävissä ja johdettavissa Raamatun kirjoituksissa, vaikka itse sanaa kolminaisuus ei esiinny. Kun Kolminaisuuden saa sisäistää, se ei ole vaikea.

PKTNH

• Anonyymi

Kyllä, ei mitään vaikeutta. Kolminaisuusoppi perustuu Athanasioksen tunnustukseen, ja jos Jeesus tosi Jumalana, kirottuna kiroukseksi opettamanaan Israelin Jumalana, olisi ylösnoussut helvetistä, hän istuisi itsensä viereen. Näin tiedämme, että edelleen taivasten valtakunnan Isä Jumalan kiroaminen on voimassa.

Tässä:

"Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että HÄN ON YKSI PERSOONA. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

Helvetin idiootit.

Paavalin Galatalaiskirje:

"3:13 Kristus on lunastanut MEIDÄT lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

Lunasti juutalaiset uhraamasta esikoispoikiaan, kun KIROUSTA seuraamalla te typerykset päädytte Raamatun mukaan juutalaisten tulivuorijumalan helvettiin, minne Jeesus on kirottu kiroukseksi tosi Jumalana, Israelin Jumalana.

Uhrikultissa on aina uhri ja uhrilahjan saaja. Tässä tapauksessa uhri on Israelin Jumala Jeesuksen nimeen ja uhrilahjan saaja on juutalaisten jumaluus, joka on Raamatussa tulivuori, joka määrää ihmeiden tekijän surmaamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo, löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13.

Hitto että olen väsynyt teidän tyhmyyteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ei mitään vaikeutta. Kolminaisuusoppi perustuu Athanasioksen tunnustukseen, ja jos Jeesus tosi Jumalana, kirottuna kiroukseksi opettamanaan Israelin Jumalana, olisi ylösnoussut helvetistä, hän istuisi itsensä viereen. Näin tiedämme, että edelleen taivasten valtakunnan Isä Jumalan kiroaminen on voimassa.

Tässä:

"Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että HÄN ON YKSI PERSOONA. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE."

Helvetin idiootit.

"3:13 Kristus on lunastanut MEIDÄT lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

Lunasti juutalaiset uhraamasta esikoispoikiaan, kun KIROUSTA seuraamalla te typerykset päädytte Raamatun mukaan juutalaisten tulivuorijumalan helvettiin, minne Jeesus on kirottu kiroukseksi tosi Jumalana, Israelin Jumalana.

Uhrikultissa on aina uhri ja uhrilahjan saaja. Tässä tapauksessa uhri on Israelin Jumala Jeesuksen nimeen ja uhrilahjan saaja on juutalaisten jumaluus, joka on Raamatussa tulivuori, joka määrää ihmeiden tekijän surmaamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo, löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13.

Jos oppi perustuu hyvää tietoa opettaneen opettajan äärimmäisen julmaan kidutuskuolemaan, saman henkilön toimesta joka tekee siitä uskonnon tosi Jumalan kiroamisella helvettiin, jota seuraamalla te päädytte sinne itsekin (1.Kor.3:13), niin kuinka paljon ihmisen päässä on oltava ihan konkreettista mätää, ettei tämä tajua tarinassa olevan jotakin vikaa, vaikka ei nyt heti huomaisikaan, että Saatana siinä varasti hänen sielunsa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos oppi perustuu hyvää tietoa opettaneen opettajan äärimmäisen julmaan kidutuskuolemaan, saman henkilön toimesta joka tekee siitä uskonnon tosi Jumalan kiroamisella helvettiin, jota seuraamalla te päädytte sinne itsekin (1.Kor.3:13), niin kuinka paljon ihmisen päässä on oltava ihan konkreettista mätää, ettei tämä tajua tarinassa olevan jotakin vikaa, vaikka ei nyt heti huomaisikaan, että Saatana siinä varasti hänen sielunsa?!

Hilpeä tarina, mutta välillä ei vain jaksa nauraa teille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hilpeä tarina, mutta välillä ei vain jaksa nauraa teille.

Tämä uskonto on oikein huijareiden supliikkiesimerkki, että kuinka paljon pystyy jopa äärimmäistä pahuutta lataamaan tiskiin - julmia kidutusmurhia, useita, kiduttamisia, rovioilla polttamista, päiden katkomisia, ristiinnaulaamista, kiroukseksi kiroamisia, inkvisiitio kiduttamista, helvettiin manaamista - jopa itse Jumalan - ja sitten sanoa viattomalla naamalla: tämä on, kuulkaa, hyvää ja jopa Pyhää, eikä uskovaisten lasittuneeseen katseeseen syty edes pientä valon häivää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä uskonto on oikein huijareiden supliikkiesimerkki, että kuinka paljon pystyy jopa äärimmäistä pahuutta lataamaan tiskiin - julmia kidutusmurhia, useita, kiduttamisia, rovioilla polttamista, päiden katkomisia, ristiinnaulaamista, kiroukseksi kiroamisia, inkvisiitio kiduttamista, helvettiin manaamista - jopa itse Jumalan - ja sitten sanoa viattomalla naamalla: tämä on, kuulkaa, hyvää ja jopa Pyhää, eikä uskovaisten lasittuneeseen katseeseen syty edes pientä valon häivää.

Sellainen nyt, että vähän niin kuin on, että vähän vaikea oppi kyllä olisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen nyt, että vähän niin kuin on, että vähän vaikea oppi kyllä olisi.

Suomeksi:

TÄMÄ ON SAATANANPALVONTAA.

Jeesuksen sanoin jo Raamatusta juutalaisten jumaluus on Perkele, käännös 1938, ja Saatana lukee1992 Raamatun käännöksessä.

On se niin vaikeaa uskoa Jeesusta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomeksi:

TÄMÄ ON SAATANANPALVONTAA.

Jeesuksen sanoin jo Raamatusta juutalaisten jumaluus on Perkele, käännös 1938, ja Saatana lukee1992 Raamatun käännöksessä.

On se niin vaikeaa uskoa Jeesusta..

Kertokaapa minulle, että mikä siinä on, että yhtään ainoaa kohtaa ei löydy, että uskoisitte Jeesusta?

Ja tämä on se koko tarinan peruskälli: miten Jeesus voi sitten olla teidän Jumalanne, joka teidät pelastaa, kun te ette edes usko häntä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertokaapa minulle, että mikä siinä on, että yhtään ainoaa kohtaa ei löydy, että uskoisitte Jeesusta?

Ja tämä on se koko tarinan peruskälli: miten Jeesus voi sitten olla teidän Jumalanne, joka teidät pelastaa, kun te ette edes usko häntä?

Tällä Raamattu vetää sitten jo kokonaan maton teidän jalkojenne alta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja entäpä, kun lirkuttelija facessa puhuukin vain kaunista ja hyvää, eikä laita sekaan kaikkea tuota pahuutta edes, niin onko ihme, että sitten sorrutaan uskomaan?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä:

Helvetin idiootit.

Mummomuori mitä epäselvää on kolminaisuusopissa, että Jeesus jäi opettamanaan taivasten valtakunnan isänä (Israelin Jumala) kirottuna helvettiin, että juutalaiset saivat tulivuorijumalalleen temppelin, ja huijattua että.tämä olisi muinainen Israelin Jumala, jonka juutalaisten jumaluuden Jeesus sanoo olevan Saatana?

Tämähän lukee selvällä suomen kielellä Jeremia 7 luvussa, että miten juutalaiset tekivät jumalahuijauksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummomuori mitä epäselvää on kolminaisuusopissa, että Jeesus jäi opettamanaan taivasten valtakunnan isänä (Israelin Jumala) kirottuna helvettiin, että juutalaiset saivat tulivuorijumalalleen temppelin, ja huijattua että.tämä olisi muinainen Israelin Jumala, jonka juutalaisten jumaluuden Jeesus sanoo olevan Saatana?

Tämähän lukee selvällä suomen kielellä Jeremia 7 luvussa, että miten juutalaiset tekivät jumalahuijauksen.

Ja kristinusko sitten osoittaa sen todeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kristinusko sitten osoittaa sen todeksi.

Ja arkeologisin todistein on nyt osoitettu todella, että juutalaisten jumaluus on muinainen Baal-jumala, joka vaatii lapsia uhreikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja arkeologisin todistein on nyt osoitettu todella, että juutalaisten jumaluus on muinainen Baal-jumala, joka vaatii lapsia uhreikseen.

Ja sitten Suomen viiden vuoden oikeudenkäynnillä länsi julisti avoimen sodan kristinuskoa vastaan. Mikä on vikana, että tieto ei mene perille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten Suomen viiden vuoden oikeudenkäynnillä länsi julisti avoimen sodan kristinuskoa vastaan. Mikä on vikana, että tieto ei mene perille?

PAHUUS EI OLE HYVÄÄ JA PYHÄÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PAHUUS EI OLE HYVÄÄ JA PYHÄÄ.

Ja sitten uskovaiset laittavat kädet silmille ja sormet korviin, etteivät vain näe totuutta, eivätkä kuule sitä, kun tieto omasta typeryydestä ja hyväuskoisuudesta niin ikävästi lisäisi tuskaa. Maailman onnellisimmalle kansalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu salaa foinikialaisten Baal jumala yhteyden kristinuskoon. Viimeinen ihmisuhri oli Jeesus.
        Aina puhutaan ihmisten synneistä. Mitä ne olivat?

• ”Anonyymi” 2025-01-23 18:19:50 kyseli: ”Mikä saa sinut jatkuvasti välttelemään Athanasioksen tunnustuksen loppua, jonka jälleen laitoin alemmaksi?!”

Pyrin ottamaan kohdan, missä ydin löytyy. Eli miten on määritelty aikoinaan kolmiyhteys ja millainen se on.

Athanasioksen tunnustus on ennen kaikkea laadittu areolaisuutta vastaan. Siinä opetettiin että vain Isä on iankaikkinen ja että Poika on Isän luoma ajassa (ainosyntyinen poika) ja siten toista olemusta kuin Isä. Siinä painotettiin siis sitä, että Jumala on yksi – ei montaa.

Athanasioksen tunnustus on vaikeaselkoisin näistä. Se loppuu

”Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä. Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.”

”Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.”

Se mikä saattaa hämmentää, puhutaan myös kolmesta eri persoonasta jotka kuitenkin ovat yksi.

”Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.”

Sitten kuitenkin puhutaan isästä.

Ortodoksi kirkko ei hyväksy apostolista uskontunnustusta eikä Athanasioksen uskontunnustusta. Sen vuoksi, että heidän mielestään Pyhä Henki lähtee yksi isästä.

Nämä ovat aika filosofisia kirjoituksia, eivätkä noin vain avaudu.

• Älä tutki väärää rahaa vaan tunnista se oikea. 😺

• Anonyymi

Jos ei tunnista edes krusifiksista äärimmäisen julmaa viattoman kidutuskuolemaa, niin miten hyttysten siivilöinnillä löytyy jokin pyhä idea, kun kolminaisuusoppi todistaa, että Jeesuksen nimeen tosi Jumala jäi kirottuna helvettii?!

MITÄ TEKEMISTÄ PYHÄLLÄ USKONNOLLA YLIPÄÄTÄÄN ON JUMALAN KIROAMISEN KANSSA HELVETTIIN?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei tunnista edes krusifiksista äärimmäisen julmaa viattoman kidutuskuolemaa, niin miten hyttysten siivilöinnillä löytyy jokin pyhä idea, kun kolminaisuusoppi todistaa, että Jeesuksen nimeen tosi Jumala jäi kirottuna helvettii?!

MITÄ TEKEMISTÄ PYHÄLLÄ USKONNOLLA YLIPÄÄTÄÄN ON JUMALAN KIROAMISEN KANSSA HELVETTIIN?

Kyllä te hyttysiä siivilöitte, mutta nielette kamelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tikkua teidän kahden korvanne välissä on?!

• Anonyymi

Vuonna 325 tehtiin väärä päätös, Rooman pakanakeisarin painostuksesta. Areiosta olisi pitänyt silloin kuunnella, eikä myrkyttää häntä.

• Anonyymi

Miten muuten Jeesus olisi saatu kirottua opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, jos ei olisi kolminaisuusoppia ja juutalaiset eivöt okisikaan saaneet Saatanalle valltaa niin, että Paavalin sanoin pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa ja palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7)?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten muuten Jeesus olisi saatu kirottua opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, jos ei olisi kolminaisuusoppia ja juutalaiset eivöt okisikaan saaneet Saatanalle valltaa niin, että Paavalin sanoin pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa ja palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7)?

Näin löydätte Raamatun totuuden: laittakaa raamattuhakuun Jeesuksen suuhun kirjoitettu vihje väärästä profeetasta Matteus 7, 'raatelevainen susi', niin saatte osuman 'Benjamin on raatelevainen susi, joka syö saalista aamulla,ja jakaa saaliin illalla'.

Etsikää wikisivu Paavali - hän on Benjaminin heimoa.

Laittakaa raanattuhakuun 'Israelin heimo Benjaminin heimo', niin saatte osuman Tuomareiden kirjaan, ja löydätte, että Brnjaminin heimo tappoi Israelin heimon saadakseen kuninkuuden kuningas Salomon pojalle.

Laittakaa raamattu hakuu luku 'kuusi sataa kymmentä kuusi, saatte osuman, että kuningas Salomo keräsi kansalta (synti kiristyksin) 666 talenttia kultaa vuodessa

Sitten laittakaa rasmattuhakuun Jeesuksen suuhun kirjoittu vihje (kirjoitettu on te teette) 'ryövärien luola', ja saatte osuman Jeremian kirjaan ja 7. lukuun.

Jeremia isä oli ylipappi Hilkia, joka oli särkemässä lasten uhrauspaikkoja, joissa lapsia uhrattiin tulelle, Moolokille/Moolokilla, jotka uhripaikat oli kuningas Salomo rakentanut (2.Kuningasten kirja, luku 23).

Ihminen, jonka luku on 666, on kuningas Salomo ja juutalaisten puhuva Pedon kuva on tulivuorijumala Jahve, JHWH, Allah, Jehiova - todellisuudessa Baal-jumala ja Raamatun Saatana - juutalaisuuteen perustuen kristinuskon ja islamin jumala myös.

Jeremian kirja 7. Luku Israelin Jumalsn suuhun on kirjoitettu, ettei tällä ole mitään tekemistä koko uhrikultin kanssa, vaan juutalaiset palvoivat Baalia lasten uhraamisella ja veivät tämän uhrikultti-iljetyksen Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin.

Luku Jeremia 7 sius paljastaa juutalaisten huijaaminen, ja Jeesus israelilaisena on kristinuskolla ja juutalaisen opilla kirottu, opettamansa Israelin Jumala uhriksi juutalaisten Baal-jumalalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin löydätte Raamatun totuuden: laittakaa raamattuhakuun Jeesuksen suuhun kirjoitettu vihje väärästä profeetasta Matteus 7, 'raatelevainen susi', niin saatte osuman 'Benjamin on raatelevainen susi, joka syö saalista aamulla,ja jakaa saaliin illalla'.

Laittakaa raanattuhakuun 'Israelin heimo Benjaminin heimo', niin saatte osuman Tuomareiden kirjaan, ja löydätte, että Brnjaminin heimo tappoi Israelin heimon saadakseen kuninkuuden kuningas Salomon pojalle.

Laittakaa raamattu hakuu luku 'kuusi sataa kymmentä kuusi, saatte osuman, että kuningas Salomo keräsi kansalta (synti kiristyksin) 666 talenttia kultaa vuodessa

Sitten laittakaa rasmattuhakuun Jeesuksen suuhun kirjoittu vihje (kirjoitettu on te teette) 'ryövärien luola', ja saatte osuman Jeremian kirjaan ja 7. lukuun.

Jeremia isä oli ylipappi Hilkia, joka oli särkemässä lasten uhrauspaikkoja, joissa lapsia uhrattiin tulelle, Moolokille/Moolokilla, jotka uhripaikat oli kuningas Salomo rakentanut (2.Kuningasten kirja, luku 23).

Ihminen, jonka luku on 666, on kuningas Salomo ja juutalaisten puhuva Pedon kuva on tulivuorijumala Jahve, JHWH, Allah, Jehiova - todellisuudessa Baal-jumala ja Raamatun Saatana - juutalaisuuteen perustuen kristinuskon ja islamin jumala myös.

Jeremian kirja 7. Luku Israelin Jumalsn suuhun on kirjoitettu, ettei tällä ole mitään tekemistä koko uhrikultin kanssa, vaan juutalaiset palvoivat Baalia lasten uhraamisella ja veivät tämän uhrikultti-iljetyksen Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin.

Luku Jeremia 7 sius paljastaa juutalaisten huijaaminen, ja Jeesus israelilaisena on kristinuskolla ja juutalaisen opilla kirottu, opettamansa Israelin Jumala uhriksi juutalaisten Baal-jumalalle

Tämä on kristinuskon ja Raamatun totuus juutalaisuudesta, jolla on merkityksensä maqilman historian kannalta.

Toinen tarina on sitten tarina kahdesta eri evankeliumista ja hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta, joka lähtee liikkeelle jo luomiskertomuksesta ja päätyy Jeesuksen tienä takaisin paratiisiin, mutta juutalaisen tienä uhreiksi tulen liekkeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on kristinuskon ja Raamatun totuus juutalaisuudesta, jolla on merkityksensä maqilman historian kannalta.

Toinen tarina on sitten tarina kahdesta eri evankeliumista ja hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta, joka lähtee liikkeelle jo luomiskertomuksesta ja päätyy Jeesuksen tienä takaisin paratiisiin, mutta juutalaisen tienä uhreiksi tulen liekkeihin.

Ja tämä kolminaisuusoppi nyt yhdistää nämä tarinat, kun juutalainen Paavali hävittää Israelilaisen Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan valhetarinalla luomiskertomuksesta Jeesuksen nimeen kurottuna ristille, ja laittaa syntioppiuskonnolla uskovaiset palvomaan tätä uhrina itsensä puolesta.

Ilmestyskirja on sitten tarina siitä, kun tämä koko juutalaishuijaus leviää käsiin, ja on laitettu Israelin Jumalan tuomion luvuksi Jeesuksen pettäneille kristityille, kun Jeesus tulee lukemaan tupmion sanomille kyykäärmeiden sikiöille pettämisestään.

Käytännössä operaation hoitavat hieman erikoisella tavalla suuri joukko maasta ostettuja ihmisiä, heh, laulamalla samaa laulua ja soittamalla samaa soitinta mitä muut eivät voi kuulla eivätkä oppia.

Ehkä saamme Raamattuun vielä kolmannen osan, jossa tarinan juoni sitten paljastetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä kolminaisuusoppi nyt yhdistää nämä tarinat, kun juutalainen Paavali hävittää Israelilaisen Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan valhetarinalla luomiskertomuksesta Jeesuksen nimeen kurottuna ristille, ja laittaa syntioppiuskonnolla uskovaiset palvomaan tätä uhrina itsensä puolesta.

Ilmestyskirja on sitten tarina siitä, kun tämä koko juutalaishuijaus leviää käsiin, ja on laitettu Israelin Jumalan tuomion luvuksi Jeesuksen pettäneille kristityille, kun Jeesus tulee lukemaan tupmion sanomille kyykäärmeiden sikiöille pettämisestään.

Käytännössä operaation hoitavat hieman erikoisella tavalla suuri joukko maasta ostettuja ihmisiä, heh, laulamalla samaa laulua ja soittamalla samaa soitinta mitä muut eivät voi kuulla eivätkä oppia.

Ehkä saamme Raamattuun vielä kolmannen osan, jossa tarinan juoni sitten paljastetaan.

Ja voin vakuuttaa - todella tämä tapahtui livenä, ja niinpä Suomen viiden vuoden - koko maailman historiaan jäävällä - oikeudenkäynnillä Länsi julisti i avoimen sodan kristinuskoa vastaan.

Mutta ei tämä tähän vielä päättynyt - tarina tulee jatkumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja voin vakuuttaa - todella tämä tapahtui livenä, ja niinpä Suomen viiden vuoden - koko maailman historiaan jäävällä - oikeudenkäynnillä Länsi julisti i avoimen sodan kristinuskoa vastaan.

Mutta ei tämä tähän vielä päättynyt - tarina tulee jatkumaan.

Uskokaa tai älkää, mutta Raamattu on aivan uskomaton kirja, ja koko tarina täysin uskomaton!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskokaa tai älkää, mutta Raamattu on aivan uskomaton kirja, ja koko tarina täysin uskomaton!

No, ehkä te joku päivä saatte tietää koko totuuden, mutta tässä vaiheessa on hyvä, että se on edes fifti sixti!

• ”Vuonna 325 tehtiin väärä päätös, Rooman pakanakeisarin painostuksesta.”

Väärin.

Vuonna 325 jKr kutsui keisari kokoon kaikki silloiset kristityt.

Ongelma oli se, että oli niin paljon eri näkekmyksiä ja piti päättää se, mikä niistä on kristinuskon mukainen:

Areiolaisuus, missä Jeesuksen katsottiin olevan Jumalan ensimmäinen luomus. Tämä suuntaus levisi muuten aina 400-luvulle asti. Kannattajia oli piispoissa mm. Konstantinopolissa sekä keisareissa. Sitten oli donatismi, joka sai nimen sitä ajaneelta Karthagon piispalta Donatukselta. Hän vastusti lujasti yleistä pyhyyttä kirkossa, sillä kirkossa oli syntisiä ihmisiä. Hän vaati ehdotonta puhtautta ja pitivät yhteisöään ainoana oikeana ja pyhänä – ei muita. Sitten eräs piispa Makedonios opetti, että Pyhä Henki ei ollut Jumalan persoona, vaan ainoastaan Jumalan voima. Ja monia muita.

Paikalla oli 150 piispaa, joista 36 oli joko puoliareiolaista ja makedoniolaista piispaa. Yhteinen päätös siis tehtiin ja lopputuloksena oli Nikeain uskontunnustus.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Vuonna 325 tehtiin väärä päätös, Rooman pakanakeisarin painostuksesta.”

Väärin.

Vuonna 325 jKr kutsui keisari kokoon kaikki silloiset kristityt.

Ongelma oli se, että oli niin paljon eri näkekmyksiä ja piti päättää se, mikä niistä on kristinuskon mukainen:

Paikalla oli 150 piispaa, joista 36 oli joko puoliareiolaista ja makedoniolaista piispaa. Yhteinen päätös siis tehtiin ja lopputuloksena oli Nikeain uskontunnustus.

Ja kuolemansa jälkeen keisari Konstantinus Suuri oli viimmeinen Rooman keisareista, joka voideltiin Jumalaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuolemansa jälkeen keisari Konstantinus Suuri oli viimmeinen Rooman keisareista, joka voideltiin Jumalaksi.

Ja koko elämänsä ajan palvoi Auringonjumala Sol Invictusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja koko elämänsä ajan palvoi Auringonjumala Sol Invictusta.

Ja mitä sitten realistisesti tarinassa tapahtui Paavalin Galatalaiskirje 3:13 - Jeesus päätyi tosi Jumalana kirottuna kiroukseksi helvettiin, ja jos olisi tapahtunut ylösnousemus sieltä, niin istuisi Athanasioksen tunnustuksen mukaan itsensä vieressä taivaassa. Ja tämä on ainoa mikä vuonna 2025 on tarinassa edes merkittävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä sitten realistisesti tarinassa tapahtui Paavalin Galatalaiskirje 3:13 - Jeesus päätyi tosi Jumalana kirottuna kiroukseksi helvettiin, ja jos olisi tapahtunut ylösnousemus sieltä, niin istuisi Athanasioksen tunnustuksen mukaan itsensä vieressä taivaassa. Ja tämä on ainoa mikä vuonna 2025 on tarinassa edes merkittävää.

Toinen millä on merkityksensä , ja juuri ennen kolminaisuusopin tekemistä, on oppinut nainen Catherine Aleksandrialainen, jonka keisari pidätytti, laittoi väittelemään Jeesuksen sanojen viisaudesta valitsemiensa viisaiden kanssa. Sen jälkeen Catherine kuoli mestattuna, eivätkä tarinan mukaan muutkaan selvinneet hengissä, jotka kuulivat. Myös keisarin vaimo, joka kävi Catherinen vankityrmässä tapettiin. Oli vuosi 306.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen millä on merkityksensä , ja juuri ennen kolminaisuusopin tekemistä, on oppinut nainen Catherine Aleksandrialainen, jonka keisari pidätytti, laittoi väittelemään Jeesuksen sanojen viisaudesta valitsemiensa viisaiden kanssa. Sen jälkeen Catherine kuoli mestattuna, eivätkä tarinan mukaan muutkaan selvinneet hengissä, jotka kuulivat. Myös keisarin vaimo, joka kävi Catherinen vankityrmässä tapettiin. Oli vuosi 306.

Milloin oli Mulviuksen sillan taistelu, kun kovasti väitetään keisarin nähneen silloin erään näyn?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummomuori, mikä oli Catherinen todistus Jeesuksen sanojen viisaudesta, joka aiheutti kaikkien sen kuulleiden surmasmisen silloin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummomuori, mikä oli Catherinen todistus Jeesuksen sanojen viisaudesta, joka aiheutti kaikkien sen kuulleiden surmasmisen silloin?

Ja toisessa ketjussa ei ole havaittu, kun Jeesus sanoi juutalaisten jumaluutta SAATANAKSI JA KAIKEN VALHEEN ISÄKSI, että mikä on Jeesuksen julistamaksi käskemän taivasten valtakunnan tulemisen oikeudenmukaisuudella maan päälle erona Paavalin oppiin julistaa Jeesusta omien pahojen tekojen puolesta kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna tosi Jumalana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on sama, kun ilmestyskirjassa puhutaan "Jeesuksen todistuksesta" .

Ilmestyskirja:

"12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Jeesuksesta todistaminen ei ole sama asia kuin Jeesuksen todistus.

Ilmestyskirja:

"6:9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja SEN TODISTUKSEN TÄHDEN, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut JEESUKSEN TODISTUKSEN ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on sama, kun ilmestyskirjassa puhutaan "Jeesuksen todistuksesta" .

Ilmestyskirja:

"12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Jeesuksesta todistaminen ei ole sama asia kuin Jeesuksen todistus.

Ilmestyskirja:

"6:9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja SEN TODISTUKSEN TÄHDEN, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut JEESUKSEN TODISTUKSEN ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta."

Lisäystä - miten ihmeessä te oikein olette lukeneet Raamatun, kun olette hyppineen kaiken mahdollisen ja mielenkiintoisenkin ylitse, kiinnittämättä mitään huomiota teksteihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Catherine on Katariina suomeksi. Huvittaa, kun lukee tarinoita ja legendoja hänestä, että miten se totuus peitellään, ja tehdäänkin hänestä jopa kristinuskon marttyyri - Pyhimys - kuten kaikista sen jälkeen, kun ensin on surmattu. Ja tästä tulee Jeesuksen sanat 'kyykäärmeiden sikiöistä', jotka samojen isien käskystä palvovat uhria pyhänä, jotka tämän tappoivatkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Catherine on Katariina suomeksi. Huvittaa, kun lukee tarinoita ja legendoja hänestä, että miten se totuus peitellään, ja tehdäänkin hänestä jopa kristinuskon marttyyri - Pyhimys - kuten kaikista sen jälkeen, kun ensin on surmattu. Ja tästä tulee Jeesuksen sanat 'kyykäärmeiden sikiöistä', jotka samojen isien käskystä palvovat uhria pyhänä, jotka tämän tappoivatkin.

Ja koska tämä menelmä on mainittu jo Raamatussa, on sillä tuhatvuotiset perinteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - miten ihmeessä te oikein olette lukeneet Raamatun, kun olette hyppineen kaiken mahdollisen ja mielenkiintoisenkin ylitse, kiinnittämättä mitään huomiota teksteihin.

Haluaisin nyt ylipäätään löytää yhden ihmisen, joka edes on lukenut Raamatun - toisessa ketjussa tyrkytettiin kristiuskon vastustajana jotakin pervoa kirjailija De Sadea - ja ne kaikki pervot orgiat ovat tulleet kristinuskon juutalaistaustasta, ja niitä on vietetty myös Vatikaanissa uutisoinnin mukaan.

Mikä tämä helvetin pyhä, hyvä kristinusko luulo, kuvitelma ja uskomus on, mille ei ole ensimmäistäkään katetta Raamatun tekstiin, niin että pervoilijakin oli uskonnon vastustaja, ja todennäköisesti oppi oli ihan pelkkää Paavalin himokulttia pelastua Jeesuksen nimeen tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa!!

Tää on kyllä niin umpisairasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, siinä toisessa ketjussa oli kyse Johanneksen evankeliumista, kun Jeesus on kirjoitettu sanomaan, että hän lähettää isän tyköä itselleen puolustajan, totuuden Hengen, joka kertoo hänestä totuuden.

Kommentti oli, ei sellaista tarvita, johon ironisoin, että taasko Jeesus on kirjoitettu vain valehtelemaan, johon seuraava totesi sionistien tekoa, kristinuskon vastustajan ja veti kehiin tuon pervoilun.

Ketju suljettiin niin, etten voinut kysyä, että mitä hän nyt ylipäätään tarkoittaa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, siinä toisessa ketjussa oli kyse Johanneksen evankeliumista, kun Jeesus on kirjoitettu sanomaan, että hän lähettää isän tyköä itselleen puolustajan, totuuden Hengen, joka kertoo hänestä totuuden.

Kommentti oli, ei sellaista tarvita, johon ironisoin, että taasko Jeesus on kirjoitettu vain valehtelemaan, johon seuraava totesi sionistien tekoa, kristinuskon vastustajan ja veti kehiin tuon pervoilun.

Ketju suljettiin niin, etten voinut kysyä, että mitä hän nyt ylipäätään tarkoittaa?!

Sionistit kirjoittaneet Jeesuksen lähettävän itselleen puolustajan, joka kertoo totuuden hänestä, kun näiden sionistien (juutalaiset) pervoilujumaluus on sionistien tekemänä kristinuskon jumaluus, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sionistit kirjoittaneet Jeesuksen lähettävän itselleen puolustajan, joka kertoo totuuden hänestä, kun näiden sionistien (juutalaiset) pervoilujumaluus on sionistien tekemänä kristinuskon jumaluus, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana?!

Juutalaisten jumaluus on kristinuskolla juutalaisenvtekemällä syntiopilla Ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva. Siitä ei nyt saada yrittämälläkään mitään hyvää ja pyhää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisten jumaluus on kristinuskolla juutalaisenvtekemällä syntiopilla Ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva. Siitä ei nyt saada yrittämälläkään mitään hyvää ja pyhää.

Ja Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala on sitten se ristiin kuoliaaksi kidutettu uhri Jeesuksen nimeen, ja kirottu kiroukseksi ja syödään ehtoollisella teurastettuna uhrilampaana. Tosi hyvää ja pyhää. Löytyy Augsburgin tumnustus.

• Anonyymi

Voi olla jotain tuommosta H....

Näistähän voi puhua kädestäänkö kotona s.

• Kristinusko on ykseyttä moneudessa. Sitä kolminaisuuskin ilmentää. Ajatus löytyy myös Vanhasta Testamentista. Juutalaisten pitäisi olla yksi kansa, eikä keskinäisen riidan kylväjiä.

• Anonyymi

Kolminaisuus ilmentää sitä, että Jeesuksen nimeen hänen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, on ristiin äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu (krusifiksi) ja kirottu kiroukseksi (Gal.3:13) sekä Raamatun mukaan teurastettu pääsiäisen uhrilampaana (1.Kor.5:7) ja syöty Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23) kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä (Augsburgin tunnustus), kun ne siinä nautitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuus ilmentää sitä, että Jeesuksen nimeen hänen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, on ristiin äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu (krusifiksi) ja kirottu kiroukseksi (Gal.3:13) sekä Raamatun mukaan teurastettu pääsiäisen uhrilampaana (1.Kor.5:7) ja syöty Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23) kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä (Augsburgin tunnustus), kun ne siinä nautitaan.

Ja ilmentää - kyllä - Vanhan testamentin äärimmäisen julmaa juutalaisten uhrikulttia, jonka jumaluutena on Tulivuori (5.Moos.4:10 alkaen) Jahve, JHWH, Allah, Jehova nimillä tunnettu, todellisuudessa Baal-jumala, Ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva (luku 13), jonka kanssa kristityt tekevät juutalaisella syntiopilla Jeesuksen verellä - uhraamalla hänen nimeensä Israelin Jumalan - uuden liiton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ilmentää - kyllä - Vanhan testamentin äärimmäisen julmaa juutalaisten uhrikulttia, jonka jumaluutena on Tulivuori (5.Moos.4:10 alkaen) Jahve, JHWH, Allah, Jehova nimillä tunnettu, todellisuudessa Baal-jumala, Ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva (luku 13), jonka kanssa kristityt tekevät juutalaisella syntiopilla Jeesuksen verellä - uhraamalla hänen nimeensä Israelin Jumalan - uuden liiton.

Ja näin juutalaiset ryöstivät Israelin Jumalan nimeen laitetun temppelin, ja väittivät olevansa itse muinaisia israelilaisia, ja heidän jumaluutensa olevan muinainen Israelin Jumala.

- Eivät ole tai olleet - Raamatun mukaan juutalaiset tappoivat Israelin heimon, kuten Israelilaisen Jeesuksenkin opettamanaan Israelin Jumalana kirottuna kiroukseksi, ja teurastettuna uhrilampaana sekä kannibalisella saatananpalvojien ihmissyönti riitillä syötynä.

Kyseessä on temppelin ryöstö ja jumalahuijaus (Jeremia 7).

Joh.8 Jeesus sanoo juutalaisten jumaluutta Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, kuten arkeologisinkin todistein on todettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin juutalaiset ryöstivät Israelin Jumalan nimeen laitetun temppelin, ja väittivät olevansa itse muinaisia israelilaisia, ja heidän jumaluutensa olevan muinainen Israelin Jumala.

- Eivät ole tai olleet - Raamatun mukaan juutalaiset tappoivat Israelin heimon, kuten Israelilaisen Jeesuksenkin opettamanaan Israelin Jumalana kirottuna kiroukseksi, ja teurastettuna uhrilampaana sekä kannibalisella saatananpalvojien ihmissyönti riitillä syötynä.

Kyseessä on temppelin ryöstö ja jumalahuijaus (Jeremia 7).

Joh.8 Jeesus sanoo juutalaisten jumaluutta Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, kuten arkeologisinkin todistein on todettu.

Lukekaa Raamattu, lukekaa antamani kohdat ja lukekaan, kun selitän kädestä pitäen, että miten Raamatusta löytää totuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukekaa Raamattu, lukekaa antamani kohdat ja lukekaan, kun selitän kädestä pitäen, että miten Raamatusta löytää totuuden.

Uudelleen:

Raamattu, Matt." 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVIA SUSIA."

1.Mooseksen kirja: "49:27 BENJAMIN ON RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."

" PAAVALI KUULUI BENJAMININ HEIMOON. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali

Laittakaa raanattuhakuun 'Israelin heimo Benjaminin heimo', niin saatte osuman Tuomareiden kirjaan - tässä 1.Kuningasten kirja - ja löydätte, että Benjaminin heimo tappoi Israelin heimon saadakseen kuninkuuden kuningas Salomon pojalle.

Raamattu: "1.Kuningasten kirja: 12:21 Ja kun Rehabeam tuli Jerusalemiin, kokosi hän koko Juudan heimon ja Benjaminin sukukunnan, satakahdeksankymmentä tuhatta sotakuntoista valiomiestä, sotimaan Israelin heimoa vastaan ja palauttamaan kuninkuutta Rehabeamille, Salomon pojalle."

Laittakaa raamattu hakuu luku 'kuusi sataa kymmentä kuusi, saatte osuman, että kuningas Salomo keräsi kansalta (synti kiristyksin) 666 talenttia kultaa vuodessa.

Raamattu: "1.Kuningasten kirja: 10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,"

Sitten laittakaa raamattuhakuun Jeesuksen suuhun kirjoittu vihje (kirjoitettu on te teette) 'ryövärien luola', ja saatte osuman Jeremian kirjaan ja 7. lukuun.

Raamattu:

Jeremia:"7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

Matteuksen evankeliumi: "21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

Raamattu; "2.Kuningasten kirja: 23:4 Sitten kuningas käski ylimmäistä pappia HILKIAA ja häntä lähimpiä pappeja sekä ovenvartijoita viemään Herran temppelistä pois kaikki kalut, mitä oli tehty BAALILLE, ASERALLE ja kaikelle taivaan joukolle.

23:9 Uhrikukkulapapit eivät kuitenkaan saaneet nousta Herran alttarille Jerusalemissa; HE SAIVAT SYÖDÄ VAIN HAPPAMATONTA LEIPÄÄ VELJIENSÄ KANSSA.

Hän saastutti myöskin polttopaikan Ben-Hinnomin laaksossa, ettei kukaan voisi panna poikaansa tai tytärtänsä kulkemaan tulen TULEN LÄPI MOLOKIN kunniaksi. Ja ne uhrikukkulat, jotka olivat itään päin Jerusalemista, etelään päin Turmiovuoresta, ja jotka Salomo, Israelin kuningas, oli rakentanut ..."

Ihminen, jonka luku on 666, on kuningas Salomo ja juutalaisten puhuva Pedon kuva on tulivuorijumala JAHVE, JHWH, Allah, Jehiova - todellisuudessa Baal-jumala ja Raamatun Saatana - juutalaisuuteen perustuen kristinuskon ja islamin jumala myös.

Wikipedia:

"JAHVEN pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, jumalkäsitykset.

JAHVE saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja TULIVUOREN JUMALA sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[3] Mooseksen kirjoissa viitataan ASERA oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve

"ASERA on seemiläinen äitijumalatar, jota palvottiin laajalti Syyrian ja Palestiinan alueella. Ašera on Dagonin puoliso ja BAALIN äiti[1]."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ašera

Baal-jumalan nimi oli vain muutettu JHWH, Jahve, Allah, Jehovaksi, mutta kristinuskon jumala Jahve on sama kuin muinainen Baal-jumala ja ehtoollisella on myös happamaton leipä, jota uhrikukkulapapit saavat vain syödä, kun heidän lasten uhripaikat Moolokille särjetään.

Kristinuskon papit ovat VT:n uhrikukkulapapeja.

• Anonyymi

"Hear, Israel, Jehovah, our God,is one Jehovah"

Isä Jumalan persoonanimi on Jehovah. Hän on ainoa yksi Jumala. EI moninainen, eikä jakaantunut osiksi.
      Jeesus on hänestä erillinen, Jumalan ensimmäinen luomus. Jumalan Poika.

• Anonyymi

Kuten edeltä näkyy, kyseessä on Raamatun Baal-jumala, Jeesuksen Joh. 8 sanoma Saatana, ja se oikea Jumala on kristinuskon Jeesuksen nimeen ristille kirottu Israelin Jumala, hänen opettama taivasten valtakkunnan Isä, kun juutalaiset tekivät - niin temppelin ryöstön - kuin varastivat Israelilaisten identiteetinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten edeltä näkyy, kyseessä on Raamatun Baal-jumala, Jeesuksen Joh. 8 sanoma Saatana, ja se oikea Jumala on kristinuskon Jeesuksen nimeen ristille kirottu Israelin Jumala, hänen opettama taivasten valtakkunnan Isä, kun juutalaiset tekivät - niin temppelin ryöstön - kuin varastivat Israelilaisten identiteetinkin.

Kopioikaa edeltä ylös - maailmanlaajuinen skandaali, koskee miljardeja ja miljardeja ihmisä, ja tuhansia eri uskontohaaroja ja uskontoyhteisöjä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kopioikaa edeltä ylös - maailmanlaajuinen skandaali, koskee miljardeja ja miljardeja ihmisä, ja tuhansia eri uskontohaaroja ja uskontoyhteisöjä..

Juutalaiset huijasivat kaikki maailman uskovaiset saatananpalvojiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Baal on islamin jumala, Allah.

• ”Vuoteen 325 mennessä kirkko oli jakautunut kahteen riitelevään leiriin…”

Väärin, niitä oli useampia. Esimerkkejä näistä eri opeista:

”Pyhä Henki lisättiin mukaan myöhemmin, kun ei ollut muutakaan paikkaa missä se olisi joten nyt se vain hengailee ja roikkuu Isän ja Pojan mukana.”

Kyllä se näissä pohdinnoissa oli mukana, mutta sen roolia kovasti mietittiin.

• Anonyymi

Ajatteletko, mummomuori, että edellä oleva totuus palaa tulessa, minne menet uskovaisena, silmät sulkemalla totuudelta?

Löytyy 1.Korinttolaiskirje , luku 3

Miksi jatkat valehtelemista?

• Anonyymi

Pyhän kolminaisuuden alkuperä liittyy lähinnä Jeesuksen kasteeseen, missä tämä Pyhä kolminaisuus esiintyi kaikkein näkyvimmällä tavalla ihmisille ja mikä myös kirjattiin ylös tapahtumasta missä Jeesus upotettiin.

• Anonyymi

Löytyy edellekin Lutherin Vähä katekismuksesta, kun hän sanoo, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyy edellekin Lutherin Vähä katekismuksesta, kun hän sanoo, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

Kyseessä on Pedon merkki
        Löytyy Ilmestyskirja, luku 13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseessä on Pedon merkki
        Löytyy Ilmestyskirja, luku 13.

Viihkisormus kädessä on se toinen Pedon merkki - vain luterilaiset vaihtoivat vasempaan, katolisilla on oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viihkisormus kädessä on se toinen Pedon merkki - vain luterilaiset vaihtoivat vasempaan, katolisilla on oikeassa.

Luvun mukaan niin, ettei ilman rahaa tultaisi toimeen - ettei mitenkään muuten voitaisi ostaa tai myydä. Jeesus lupasi seuraajilleen opettaa ihmeiden teon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luvun mukaan niin, ettei ilman rahaa tultaisi toimeen - ettei mitenkään muuten voitaisi ostaa tai myydä. Jeesus lupasi seuraajilleen opettaa ihmeiden teon.

Kun ihminen tulli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla (1.Moos.3:22), niin oli ihmeiden teko suojattava pahoilta ihmisiltä.

Niinpä Raamatun Jumalan sana penkoo pahat, luonnostaan vihattavat ja valheelliset ihmiset - esille tuomioksi tulleella Jeesuksen nimellä - ja tuhoaa heidät, että edes jotakin maapallosta pelastuisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ihminen tulli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla (1.Moos.3:22), niin oli ihmeiden teko suojattava pahoilta ihmisiltä.

Niinpä Raamatun Jumalan sana penkoo pahat, luonnostaan vihattavat ja valheelliset ihmiset - esille tuomioksi tulleella Jeesuksen nimellä - ja tuhoaa heidät, että edes jotakin maapallosta pelastuisi.

Kuten Jeesus sanoo tulleensa tuomioksi, että ne, jotka luulevat näkevänsä, tulevat sokeiksi, kun taas muut saisivat näkönsä.

Mummomuori on hyvä esimerkki siitä, että miten tiedollakaan ei sokeaksi tullut enää voi saada näköään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten Jeesus sanoo tulleensa tuomioksi, että ne, jotka luulevat näkevänsä, tulevat sokeiksi, kun taas muut saisivat näkönsä.

Mummomuori on hyvä esimerkki siitä, että miten tiedollakaan ei sokeaksi tullut enää voi saada näköään.

Mutta vielä on hakusessa nekin, jotka ovat saaneet näkönsä - kun ei lasketa presidentti Trumpia, joka ei enää virkavalaansakaan vannonut käsi Raamatulla, joten sokeus on lähinnä nyt juuritason ihmisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vielä on hakusessa nekin, jotka ovat saaneet näkönsä - kun ei lasketa presidentti Trumpia, joka ei enää virkavalaansakaan vannonut käsi Raamatulla, joten sokeus on lähinnä nyt juuritason ihmisissä.

Ja ajatelkaa tätä sokeuden yletöntä tyhmyyttä - nyt ne umpityhmät aitolaiset pitävät Trumpia jopa jumalansa veroisena lähettiläänä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ajatelkaa tätä sokeuden yletöntä tyhmyyttä - nyt ne umpityhmät aitolaiset pitävät Trumpia jopa jumalansa veroisena lähettiläänä!

Ja niiden umpityhmien aitolaisten jumaluus Raamatusta on edelleenkin Jeesuksen sanoin Saatana ja kaiken valheen isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja niiden umpityhmien aitolaisten jumaluus Raamatusta on edelleenkin Jeesuksen sanoin Saatana ja kaiken valheen isä.

Ja - edelleenkin - olen kädestä pitäen todistanut tämän totuuden edellä Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja - edelleenkin - olen kädestä pitäen todistanut tämän totuuden edellä Raamatusta.

Johanneksen evankeliumi:

"9:39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

"9:39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi"

Oli tarkoitus kuulla Jeesuksen ääni, oli tarkoitus, että hän olisi ollut hyvällä tiedolla, moraallilla ja etiikalla,uskontona tie takaisin paratiisiin, jossa ihminen olisi saanut syödä salattua mannaa elämän puusta (Ilmestyskirja 2:7 ja 2:17) - kuten hän sanoi - olevansa tie, totuus ja elämä.

Tarkoitus ei todellakaan ollut tarttua Paholaisen syöttiin, kun tämä houkutteli käyttämään Jeesusta uhrina teurastettuna lampaana, julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna kiroukseksi, opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, ettei ihmisen tarvitse itse vastata omista pahoista teoistaan!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli tarkoitus kuulla Jeesuksen ääni, oli tarkoitus, että hän olisi ollut hyvällä tiedolla, moraallilla ja etiikalla,uskontona tie takaisin paratiisiin, jossa ihminen olisi saanut syödä salattua mannaa elämän puusta (Ilmestyskirja 2:7 ja 2:17) - kuten hän sanoi - olevansa tie, totuus ja elämä.

Tarkoitus ei todellakaan ollut tarttua Paholaisen syöttiin, kun tämä houkutteli käyttämään Jeesusta uhrina teurastettuna lampaana, julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna kiroukseksi, opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, ettei ihmisen tarvitse itse vastata omista pahoista teoistaan!!!

Voisi kuvitella, ettei tämän ymmärtämiseen nyt kovin montaa aivosolua olisi tarvittu.

• ”Pyhän kolminaisuuden alkuperä liittyy lähinnä Jeesuksen kasteeseen…”

Ei liity. Se liittyy siihen, että koska sai olla vain YKSI jumala, niin jotenkin piti selittää, miten PH ja Jeesus ovat myös osa Häntä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Pyhän kolminaisuuden alkuperä liittyy lähinnä Jeesuksen kasteeseen…”

Ei liity. Se liittyy siihen, että koska sai olla vain YKSI jumala, niin jotenkin piti selittää, miten PH ja Jeesus ovat myös osa Häntä.

Ei, vaan siksi, että Jeesuksen nimeen TOSI JUMALA (lainaus Augsburgin tunnustuksesta), Israelin Jumala, on ristille kirottu kiroukseksi (Gal.3:13) ja uhriksi VIHAISELLE JUMALALLE (lainaus Augsburgin tunnutuksesta), jota KIROUSTA kristityt itse seuraavat juutalaisten Baal-jumalan uhreiksi (1.Kor.3:13) tulivuoren uumeniin (5.Moos.4:10 ja kirkon vainajan siunaus).

Tähän on useampi syy - tämä vapautti JUUTALAISRT LAIN KIROUKSESTA uhraamasta esikoispoikansa (2.Moos.13), kun Israelin Jumalan poikaa seuraamalla kristityt tulivat uhreiksi. Tämä on juutalaisten uhrilahja Baal-Jahve-JHWH:lle, ja on juutalaisten pääsiäispöydässä liinan alla piilossa.

Toinen syy on, että tämä Ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva vaatii ihmeidentekijän tappamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo ja koston käden nostamisen seuraajien ylle (5.Moos.13).

Kolmas syys on, että juutalaiset työstivät Israelin nimiin laitetun temppelin, veivät sinne Baslin uhrikultti-iljetyksen, saastuttivat sen, ja saivat koko masilman uskomaan, että heidän saatanansa olisikin ollut muinainen Israelin Jumala (joka todellisuudessa kieltää Raanatussa visttoman veren vuodattamisen) ja saivat varastettua muinaisten israelilaisten identiteetin (Jeesus oli israelilainen), mitä hyväksikäyttäen heillä mm. tällä hetkellä on tällä valheella omistuksessaan palestiinalaisten maita.

Kyseessä on jumalahuijaus, jolla juutalaiset tekivät niin niin miljardeista kristityistä kuin miljardeista muslimistakin saatananpalvojia.

TOSI JUMALA ON JEESUKSEN NIMEEN RISTILLE KIROTTU KIROUKSEKSI ISRAELIN JUMALANA.

Temppeleissä on Danielin kirjan turmion iljetys ja hävityksen kauhistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan siksi, että Jeesuksen nimeen TOSI JUMALA (lainaus Augsburgin tunnustuksesta), Israelin Jumala, on ristille kirottu kiroukseksi (Gal.3:13) ja uhriksi VIHAISELLE JUMALALLE (lainaus Augsburgin tunnutuksesta), jota KIROUSTA kristityt itse seuraavat juutalaisten Baal-jumalan uhreiksi (1.Kor.3:13) tulivuoren uumeniin (5.Moos.4:10 ja kirkon vainajan siunaus).

Tähän on useampi syy - tämä vapautti JUUTALAISRT LAIN KIROUKSESTA uhraamasta esikoispoikansa (2.Moos.13), kun Israelin Jumalan poikaa seuraamalla kristityt tulivat uhreiksi. Tämä on juutalaisten uhrilahja Baal-Jahve-JHWH:lle, ja on juutalaisten pääsiäispöydässä liinan alla piilossa.

Toinen syy on, että tämä Ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva vaatii ihmeidentekijän tappamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo ja koston käden nostamisen seuraajien ylle (5.Moos.13).

Kolmas syys on, että juutalaiset työstivät Israelin nimiin laitetun temppelin, veivät sinne Baslin uhrikultti-iljetyksen, saastuttivat sen, ja saivat koko masilman uskomaan, että heidän saatanansa olisikin ollut muinainen Israelin Jumala (joka todellisuudessa kieltää Raanatussa visttoman veren vuodattamisen) ja saivat varastettua muinaisten israelilaisten identiteetin (Jeesus oli israelilainen), mitä hyväksikäyttäen heillä mm. tällä hetkellä on tällä valheella omistuksessaan palestiinalaisten maita.

Kyseessä on jumalahuijaus, jolla juutalaiset tekivät niin niin miljardeista kristityistä kuin miljardeista muslimistakin saatananpalvojia.

TOSI JUMALA ON JEESUKSEN NIMEEN RISTILLE KIROTTU KIROUKSEKSI ISRAELIN JUMALANA.

Temppeleissä on Danielin kirjan turmion iljetys ja hävityksen kauhistus.

Totuus löytyy Jeremia 7 luku.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Pyhän kolminaisuuden alkuperä liittyy lähinnä Jeesuksen kasteeseen…”

Voisitko nyt omaa tekstiäsi, mummomuori, suhteuttaa itse sanomaasi - sai olla vain yksi Jumala, ja sekin AINOA kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna ristissä.

Kenellä on sitten valta?!

• Anonyymi kirjoitti:

Voisitko nyt omaa tekstiäsi, mummomuori, suhteuttaa itse sanomaasi - sai olla vain yksi Jumala, ja sekin AINOA kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna ristissä.

Kenellä on sitten valta?!

Koska en tunne sinun uskontoasi, en oikein voi vastata mitään järkevää.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Niin, et tosiaankaan tunne luterilaisuutta, harhaoppi liberaaliteologia on sinun juttusi.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, et tosiaankaan tunne luterilaisuutta, harhaoppi liberaaliteologia on sinun juttusi.

Tunnen toki luterilaisuutta. Sinä vain edustat jotain sellaista outoa uskontoa, mikä lienee oma kehitelmäsi.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Tunnen toki luterilaisuutta. Sinä vain edustat jotain sellaista outoa uskontoa, mikä lienee oma kehitelmäsi.

Näytät tuntevan kun taistelet koko ajan sitä vastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Näytät tuntevan kun taistelet koko ajan sitä vastaan.

Hetkinen. Tämä on jotain muuta kuin kristinuskoa tai luterilaisuutta; "Sai olla vain yksi Jumala, ja sekin AINOA kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna ristissä."

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Tunnen toki luterilaisuutta. Sinä vain edustat jotain sellaista outoa uskontoa, mikä lienee oma kehitelmäsi."

Juuri näin sillä mummo tuntee vain wokeluterilaisuutta muttaku suhteessa Jumalaan emme voi mennä ihmisoppien kautta vaan tulee tukeutua Jumalan Sanaan sellaisenaan.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tunnen toki luterilaisuutta. Sinä vain edustat jotain sellaista outoa uskontoa, mikä lienee oma kehitelmäsi."

Juuri näin sillä mummo tuntee vain wokeluterilaisuutta muttaku suhteessa Jumalaan emme voi mennä ihmisoppien kautta vaan tulee tukeutua Jumalan Sanaan sellaisenaan.

Tärkein (?) oppi-isämme Martti Luther kykeni sitten kyllä myös  brutaaliin ja raakalaismaiseen kielenkäyttöön ja ajatteluun. Esimerkiksi Vähän katekismuksen esipuheessa hän sanoo, että ne, jotka “eivät halua oppia” ulkoa kymmentä käskyä, uskontunnustusta ja Isä meitää, kieltävät Kristuksen ja heidät pitää jättää Perkeleen käsiin ja ilman ruokaa ja juomaa ja karkottaa maasta. Voi oppimisvaikeuksista kärsineitä raukkoja menneinä vuosisatoina, jolloin vallitsi se vahva kuvitelma, että on ihmisen oma syy, jollei hän opi!

• Anonyymi

Yritin etsiä katolisen kirkon historiaa; sen perustamisvuotta, jotain 360jKr se muistaakseni oli. Näyttääpi siltä, että totuus on tältäkin osin sensuroitu monilta sivuilta; löysin vain katolisen pakanauskonnon omia väitteitä, että heidän 'kirkkonsa' pani alulle Pietari! Näinhän se ei tietysti ollut. Rooman valtakunta vangitsi ja tappoi kristittyjä 300-luvulle asti. Sitten he huomasivat, että kristittyjen kiduttaminen areenoilla vain osoitti pakanoillekin, että kristityillä on jotain, minkä puolesta kuolla, ja kristinusko laajeni. Noihin aikoihin Rooman valtakunta näennäisesti loppui, mutta se siirtyi uuteen 300-luvulla perustettuun 'kirkkoon', roomalaiskatoliseen pakanalliseen paavin uskontoon.

Tuo oli se suurin jako kristityihin ja nimelliskristillisiin ei-pelastettuihin katolisiin. Siinä ohella kristinusko ei koskaan kuollut, katolisesta inkvisitiosta huolimatta. Paavi tappoi heitä kymmeniä miljoonia, hirveillä tavoilla, joista voi lukea kirjasta 'Foxe's Book of Martyrs'. Silti Jumala suojeli heitä ja he pystyivät levittämään Jumalan sanaa ja vähitellen kääntämään Raamatun kansan kielille. Tämä huipentui 1611, kun Kuningas Jaakon suojeluksessa julkaistiin King James Bible. Se on seitsemän kertaa tulessa karkaistu; se on seitsemäs englanninkielinen Raamattu, ja englanti on seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin. KJB on täydellinen. Siitä kertoo Brandon Peterson, joka on todistanut sen tieteellisesti ja tarkastettavasti.

• Anonyymi

Sanan mukaan Jeesus on Isän olemuksen kuva, Hänen persoonnasa, ja Sanan mukaan Jeesus on Pyhä Henki.

• Anonyymi

Kolminaisuusoppi on alkuaan katolisen kirkon eksytys. Katolinen kirkko toi pakanauskonnoista kristillisen opetuksen nimen alle kolmen jumalan opin.
      Oppi kolmesta jumalasta, kolmiyhteinen jumala on se, mitä sielunvihollinen halusi ja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta. Kolmen persoonan jumaluus tarkoittaa kolmea erilaista jumalan luonnetta ja kolmea eri tahtoa. Kolminaisuusoppi hävittää jumaluuden perustan, kaikkivaltiuden.

• Anonyymi

"Kolminaisuusoppi on alkuaan katolisen kirkon eksytys."

Siis "kolminaisuusoppi" on kirkkolaitosten eksytystä ja vallanhalua, mutta tämä ei poistu sitä tosiasiaa, että Isä Jumala, Jeesus ja Pyhä henki ovat yhtä - - kuten Raamatusta voimme lukea.
        Ei siis mennä YLI sen mitä on kirjoitettu.

• "Kolminaisuusoppi on alkuaan katolisen kirkon eksytys. "

Kyllä siitä oli päättämässä monta eri kirkkokuntaa. Tästä tuli selkeä jako sen suhteen, ketkä lasketaan kristityiksi ja keitä ei.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Kolminaisuusoppi on alkuaan katolisen kirkon eksytys. "

Kyllä siitä oli päättämässä monta eri kirkkokuntaa. Tästä tuli selkeä jako sen suhteen, ketkä lasketaan kristityiksi ja keitä ei.

Kyllä se kuule ihan Raamatun ilmoitus on.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kuule ihan Raamatun ilmoitus on.

No, ehkä olet lukenut vähän huolimattomasti Raamatun ja etenkin UT:tin.
        Totta kai tuolloiset oppineet hakivat sille perusteet UT;sta, mutta kokonaisuus päätettiin ihan ihmisten kesken.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe