Vasuri- Esko on meille sen selvästi opettanut ja todistanut .
Mitä nopeammin saamme nämä voimat käyttöön , sitä nopeammin Haapavedelle tulee yrityksiä ,
työtä , toimeentuloa , elinvoimaa , kaupunki kehittyy ja saa uusia onnellisia asukkaita . Aurinko, tuuli , biokaasut ja puu ja aktiiviset haapavetiset ovat voimamme .
Epäjumaliin , kuten Ilkan ruikutuksiin ei kannata retkahtaa.
Uusiutuva energia on Haapaveden kaupungin kehitykselle tärkeä voima
23
362
Vastaukset
- Anonyymi
Totta Mooses , juuri noin pitää kaupunkia kehittää eli luonnollisia voimia ja mahdollisuuksia hyödyntäen. Vaikka Purra pureekin , minkä ehtii .
- Anonyymi
Aloitus on niin täyttä paskaa kuin ikinä voi olla. Yksikään aloituksessa esitetty kohta ei toteudu uusiutuvan energian kohdilla, Vasuri Esko on aivopesty ilmasto ideolisti joka ei ymmärrä paskanvertaa uusiutuvasta enerkiasta, Esko ei ole lukenut ensimmäistäkään lausetta uusiutuvan enerkian toimimattomuudesta eikä siitäkään, että ne eivät tuo työpaikkoja
- Anonyymi
Olen kuullut , että Vasuri-esko on rakentanut ainakin viisi suurta aurinkovoimalaa akkuineen Haapavedelle viime vuoden aikana .
Hänellä on siten ehkä paras kokemus ja tietämys , miten tehokkaita nykyaikaiset uusiutuvan energian laitteet ovat . Mikähän lienee kirjoittajan kokemus uusiutuvan energian käytöstä ? Paskan hän tuntuu jo tuntevan , mutta jääkö häneltä pylly pyyhkimättä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut , että Vasuri-esko on rakentanut ainakin viisi suurta aurinkovoimalaa akkuineen Haapavedelle viime vuoden aikana .
Hänellä on siten ehkä paras kokemus ja tietämys , miten tehokkaita nykyaikaiset uusiutuvan energian laitteet ovat . Mikähän lienee kirjoittajan kokemus uusiutuvan energian käytöstä ? Paskan hän tuntuu jo tuntevan , mutta jääkö häneltä pylly pyyhkimättä ?Tosi on ,
noita Vasuri-eskon aurinkovoimaloita on joka puolella .
Täällä kynttiläkankaallakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänellä on siten ehkä paras kokemus ja tietämys , miten tehokkaita nykyaikaiset uusiutuvan energian laitteet ovat . Mikähän lienee kirjoittajan kokemus uusiutuvan energian käytöstä ? Paskan hän tuntuu jo tuntevan , mutta jääkö häneltä pylly pyyhkimättä ?Täytyy nyt muistuttaa että Eskolla saattaa olla sitä vanhaa tietoutta myös pumppuvoimalasta joita suunniteltiin turvevoimalan jatkumona kunnes lama tuli ja vei hankkeen tiedot mennessään.
Tätä tietoutta persuilla ei ole koskaan ollutkaan eli ken laskelmat aikanansa tarkisti ja mihin ne kopiot tiettävästi toimitettiin? - Anonyymi
Heh asia ja kirjoitusvirheistä päätellen kommentti tulee miltei suoraan persuytimestä.
Persuilla itsellään ei ole mitään kehityshankkeita edes tulossa ellei Haapa-asuntojen konkurssivaadetta ja ihmisten pelottelua tuulivoimaloiden myötä romahtavista kiinteistöjen arvoista oteta lukuun.
Nämä persujen kärkihankkeet eivät tosin luo eivätkä tuo työpaikkoja saati kaupungin kassaan senttiäkään.
- Anonyymi
Vasuri- Esko turisee tosia .
- Anonyymi
Mene Esko jo nukkumaan .
- Anonyymi
Miten se vasuri eskon hanke siellä vestian lähellä? 5 vuotta ollu kuin kaatopaikka. Missä on ne vasuri eskon lupaamat otsoni jutut millä puhistetaan kaikkea. Ei tässä eskossa ole muuta kuin suuret puheet. Niin suuri yrittäjä halus olla ja ei oo mitään. Kandeisko alkaa miettimään paikkaa vaikka attendolta.
- Anonyymi
Oon kuullu ,
että sinne on tulossa lisää energiavarastokontteja, mihin sähköä varastoidaan, kun sähkö on halpaa ja sitten otetaan verkkoon , kun on pulaa sähköstä . Kaikella on aikansa , Vasuri-Esko sanoo viisaasti . Uusia kehittyneitä systeemejä ei hetkessä rakenneta . Viime vuonna Vasuri- Esko hankki ainakin viisi suurta aurinkovoimalaa. Sinä ja minä , saimm jo me yhtään sellaista tehtyä , kysyy kynttiläkankaan Janne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon kuullu ,
että sinne on tulossa lisää energiavarastokontteja, mihin sähköä varastoidaan, kun sähkö on halpaa ja sitten otetaan verkkoon , kun on pulaa sähköstä . Kaikella on aikansa , Vasuri-Esko sanoo viisaasti . Uusia kehittyneitä systeemejä ei hetkessä rakenneta . Viime vuonna Vasuri- Esko hankki ainakin viisi suurta aurinkovoimalaa. Sinä ja minä , saimm jo me yhtään sellaista tehtyä , kysyy kynttiläkankaan Janne.Eskolla on energiaa varastoivia kontteja, persulla vain romukonttia.
- Anonyymi
Kierrätys on Vasuri-eskolle ollut aina tärkeää. Paljon siellä on puuta ja vaneria kierrätetty uuteen käyttöön . Hyvä , että näin tehdään eikä haaskata kelpoista materiaa.
- Anonyymi
Tarkoitat siis normaaleja aurinkopaneeleja, jotka tuottaa kennojen määrän perusteella sähköä esim ilmalämpöpumppuun. Ei tämä nyt niin erikoista ole. On vaan pienituloiselle kova investointi, kun energia avustusta 4000e ei saa kuin yhden kerran. Esim. Ilmavesilämpöpumppu 12000e aurinkokennot, joilla pyöritetään em. pumppua Xeur. Pyöriikö pumppu talvella, kun aurinko ei näy.
- Anonyymi
Missä olisi tämä energia-akku nähtävissä livenä, johon voi varastoida ylim.sähkön käytettäväksi kaikkina talvikuukausina. Tarkoitan, että lämmitys ja käyttöveden lämmitys myös ovat omavaraista aurinkosähköllä tuotettua ympäri vuoden.
- Anonyymi
Kysyppä vasuri-eskolta , hän on energian eksperti.
- Anonyymi
Enpä tiedä, tiililavojen puuvarastoko on yllättäen muuttunut akustoksi. Aika vaarallista, jos tuolla avoimella kentällä on sähköakku ilman varoituskylttejä.
- Anonyymi
Sinä ja minä emme ymmärrä näitä energiajuttuja. Kysytään vasuri-eskolta , hän opettaa meitä .
- Anonyymi
Nuo vasuri-eskon viisaat opetukset aina muistetaan . Missä hän nyt opettaa ?
- Anonyymi
Miksi tuo persu,
ilikka meinaan, kehtaa hyviä asioita vastustaa , niinku puhdasta tuulivoimaakin ? Pahhuuvestako kait?- Anonyymi
Asiat ei ole niin yksioikoisia, pitää ottaa monet asiat ja arvot mukaan.
Lopparit tuntuu vievän mökin ukon viimesenkin jären.
- Anonyymi
Miksi kansanedustaja mehtälä ei näytä mallia , miten kaikki ilmakehää myrkyttävä biometaani kerätään talteen . Naudoista tulee myrkkykaasua paljon.
- Anonyymi
sitä määki oon ihimetelly . Miksi pilata ilmakehää ?
- AnonyymiUUSI
On se NIIN murheellista seurata, miten vasemmisto ja vihreät haluavat kaiken mahdollisen luonnon Haapavedeltä tuhota.
Eikös joku hourinut TUHANNESTA tuulivoimalasta kunnan alueelle ?
Saa poistella "voimaa vehreydestä" kylttejä jos nuo sairaat haaveet alkavat toteutua.
Ai niin, nehän mahtuivat kaikki vanhoille turvesoille. Eikä näy kauas eikä aiheuta minkäänlaista melua, jota edes eläimistö kavahtaisi. Just.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007