Sairastan parhaillaan keuhkokuumetta ja minua huolettaa kuinka saan vastustuskykyni siihen kuntoon, ettei koko ajan tarvitse pelätä uusiutumista.
Olen vuosia yrittänyt C-vitamiinia syömällä pitää vastustuskykyäni hyvänä. Viimeisen vuoden aikana siitä ei ole ollut apua. Olen vuoden sisällä sairastanut kolme pahaa ja pitkäkestoista flunssaa. Tämä viimeisin muuntuikin sitten keuhkokumeeksi.
Onko täällä ketään kokemusasiantuntijaa, millä keinolla vastustuskykyä pystyy nostamaan. Itse olen jo eläkeläinen, niin mitkään kovin rajut jutut eivät onnistu.
Vastustuskyky
4
241
Vastaukset
- Anonyymi
Kävely! Saa veren kiertämään ja happea kehoon. Vaikka hitaasti mutta jos vaan aikaa on niin kävellen. "vierivä kivi ei sammaloidu" eli sairaudet ei pääse kiinnittymään kun liikkuu.
- Anonyymi
Uimahallissa uiminen talvisaikaan vähintään kolme kertaa viikossa ja D vitamiini kuurit C vitamiinin lisäks ja pneunmakokkirokote.
- Anonyymi
Liikunta tottakai, mutta kaikin puolin ravintorikas ruoka. C-vitamiini on tärkeä mutta yleiskuntoon vaikuttavat muutkin vitamiinit ja kivennäisaineet. B-vitamiiniä ja rautaa kokojyväviljasta ja lihasta (lihasta imeytyy parhaiten). Kasviksissa on taas omat vitamiinit, porkkanan karoteeni (c-vitamiinin esiaste), parsakaalen folaatti (on b-vitamiinin yksi laji). Pitää perehtyä asiaan. Mieluummin perusruoasta kuin tableteista, niin minä teen.
- Anonyymi
Vastustuskyky ei pysy yllä pelkästään C-vitamiinilla, vaan terveillä elämäntavoilla. Kun olet hyvässä vireydessä, kehon immuunipuolustusjärjestelmä toimii optimaalisella teholla, etkä edes tarvitse placebo-hoitoja vitamiinilisillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e672090- 1041901
- 1451661
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151641- 1031609
- 851587
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851367- 1191289
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241160- 701142