...että heidän auto on "peräti" 10 vuotta vanha. 😆
Siis Etelä-Koreassa vain persaukisimmat, köyhän leskiäidin hylkäämät tyttäret ajavat noin vanhalla autolla. Heillä ei ole varaa tuhlata rahaa edes hyvään jäätelöön.
Vertailun vuoksi Suomessa autojen keski-ikä on noin 14 vuotta.
Mutta sarjassa elämä vie siskokolmikkoa.
Netflixin sarja Little Women kertoo kolmesta vähävaraisesta sisaruksesta. Kurjuudesta kertoo se....
20
231
Vastaukset
- Anonyymi
10 vuotta vanha auto on kaikkialla vanha. Suomessa vaan monilla ei ole edes siihen varaa. Maailman persaukisin hyvinvointivaltio.
- Anonyymi
Ei 10 vuotta vanha auto ole erityisen vanha. Koska auto kerran maksaa uutena kymmeniä tonneja niin kyllä auton pitäisi myös kestää kymmeniä vuosia.
Muutenkin autoon rahojen tuhlaaminen on idiotismia. Vaikka olisi varaa uuteen autoon niin silti taloudellisesti on järkevämpää ajaa vanhalla autolla. Joillain on satoja tonneja sijoituksissa ja asuu kalliissa ok-talossa ja silti ajaa vanhalla autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei 10 vuotta vanha auto ole erityisen vanha. Koska auto kerran maksaa uutena kymmeniä tonneja niin kyllä auton pitäisi myös kestää kymmeniä vuosia.
Muutenkin autoon rahojen tuhlaaminen on idiotismia. Vaikka olisi varaa uuteen autoon niin silti taloudellisesti on järkevämpää ajaa vanhalla autolla. Joillain on satoja tonneja sijoituksissa ja asuu kalliissa ok-talossa ja silti ajaa vanhalla autolla.Lisään... Esimerkiksi jääkaapitkin voi kestää käyttöä yli 30 vuotta joten autonkin pitäisi kestää niin kauan.
- Anonyymi
Miksi Suomessa pitäisi muka ajaa uudemmilla autoilla? Ehkäpä sinä olet automyyjä, kun haluat ihmisten haaskaavan rahojaan autoon. Automyyjät ovat muutenkin vain ammattimaisia huijareita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Esimerkiksi jääkaapitkin voi kestää käyttöä yli 30 vuotta joten autonkin pitäisi kestää niin kauan.
Jääkaapit kestää nykyään juuri ja juuri takuuajan. Sama muissakin kodinkoneissa vaikka et ostaisi edes sitä halvinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei 10 vuotta vanha auto ole erityisen vanha. Koska auto kerran maksaa uutena kymmeniä tonneja niin kyllä auton pitäisi myös kestää kymmeniä vuosia.
Muutenkin autoon rahojen tuhlaaminen on idiotismia. Vaikka olisi varaa uuteen autoon niin silti taloudellisesti on järkevämpää ajaa vanhalla autolla. Joillain on satoja tonneja sijoituksissa ja asuu kalliissa ok-talossa ja silti ajaa vanhalla autolla.Se on vanha auto ja sillä sipuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jääkaapit kestää nykyään juuri ja juuri takuuajan. Sama muissakin kodinkoneissa vaikka et ostaisi edes sitä halvinta.
Ehkä nykyiset jääkaapit, mutta vanhat jääkaapit ovat kestäneet kevyesti yli 30 vuotta. Ja koska auto on yli 50 kertaa kalliimpi niin autonkin pitäisi kestää yli 30 vuotta. Mieluiten toki jopa yli 50 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vanha auto ja sillä sipuli.
Ei ole erityisen vanha auto, koska sillä on vielä kymmeniä vuosia käyttöikää jäljellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole erityisen vanha auto, koska sillä on vielä kymmeniä vuosia käyttöikää jäljellä.
Kymmeniä? Jopa vitsin murjaisit. Paaliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmeniä? Jopa vitsin murjaisit. Paaliin.
Jos pitää huolta autosta niin auto voi kestää käyttöä vaikka 50 vuotta. Joten 10 vuotta vanha auto on vasta alkutaipaleella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pitää huolta autosta niin auto voi kestää käyttöä vaikka 50 vuotta. Joten 10 vuotta vanha auto on vasta alkutaipaleella.
2000-luvun tekniikalla ei kestä 50 vuotta. Vanhat autot missä menee muutama sähköjohto niin ovat ihan eri juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2000-luvun tekniikalla ei kestä 50 vuotta. Vanhat autot missä menee muutama sähköjohto niin ovat ihan eri juttu.
Nykyautotkin kestävät 50 vuotta. Vaikka sähköjohtoja ja muuta elektroniikkaa on enemmän niin kaikki ne ovat korjattavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Esimerkiksi jääkaapitkin voi kestää käyttöä yli 30 vuotta joten autonkin pitäisi kestää niin kauan.
Kuusipuusta tehty pärekattokin kestää 40-50 vuotta, joten autojenkin pitäisi kestää ainakin saman verran.
Autot on kuitenkin tehty metallista, ei puusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuusipuusta tehty pärekattokin kestää 40-50 vuotta, joten autojenkin pitäisi kestää ainakin saman verran.
Autot on kuitenkin tehty metallista, ei puusta.Ja metallin pitäisi kestää kauemmin kuin puun, joten se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vanha auto ja sillä sipuli.
Sinä olet sitten ajokortti-ikäisenä ikäloppu, otan osaa. Onneksi itse pidän tervydestänikin huolta ja olen hyvässä kunnossa sittenkin kun pääsen eläkkeelle, sinähän et sitä luksusta näe kun olet jo romutettu.
- Anonyymi
On toki, ostin kerran edullisen vähän ajetun ja hyväkuntoisen 5v vanhan auton, pidin sitä 19 vuotta. Viimeksi ostin 15v vanhan hyväkuntoisen ja silläkin ajaa pitkään, uutena tai 5v vanhana olisi ollut aivan liian kallis.
- Anonyymi
Itsellä 2018 vm 320i,hyvin kehtaa ajella noin vanhalla autolla ja teknisesti vielä toimii kaikki,mittarilukema 100K. Saa nähdä paalaanko kun 10 vuotta tulee täyteen,siitähän ei kukaan hyvitä enää mitään eikä se kelpaa vaihdossa joten sinänsä sama mitä sen kanssa tekee.
- Anonyymi
Viiden tähden mestariteoksessa, Drive My Car -elokuvassa teatteriohjaajalla on vanha punainen Saab 900, jossa on kasettimankka. Varmasti paljon vanhempi kuin suomalaistenkaan autot.
https://areena.yle.fi/1-64233068 - Anonyymi
Suomen pitääkin vaatia päästöhyvityksiä kun täällä ei pilata ilmastoa romuttamalla hyväkuntoisia autoja ennen aikojaan! Uuden auton tekemiseen kuluu valtavasti energiaa ja etenkin sähköautojen akkujen valmistus saastuttaa.
- Anonyymi
Sähkö/hybridiautoissa tuo 10v todellakin on vanha, onneksi ei polttiksissa.
"– Porschen Panamera on ollut hankalimpia. Pelkästään uusi akku maksaa autoon noin 27 000 euroa. Siihen on pakko vaihtaa uusi akku, koska käytettyjä ei löydy. Minusta on se huonoin, Haapala sanoo yksittäisestä ladattavasta automallista.
Haapalan mukaan Porschen akkuongelmat koskevat vuosimallien 2014–2016 autoja. Näiden autojen hinnat alkavat käytettyinä noin 30 000 eurosta.
– Meillä on jonossa niitä viisi kappaletta ja tiedän, että niitä seisoo muuallakin. Akun korjaaminen maksaa enemmän kuin auto. Porscheja saa alle 30 000 eurolla, mutta en maksaisi sitäkään, Haapala toteaa.
Myös Mercedes-Benzin ladattava C350e on Haapalan mustalla listalla.
– Mersun akku ei ole edes purettava. Akku on rakennettu niin, että se hajoaa, jos sen purkaa, Haapala kertoo.
Akkuvioista ovat Haapalan mukaan kärsineet myös vuosimallien 2014–2017 Volvon V60-lataushybridit.
– Volvoja meillä on paljon. Osa on korjattavissa, osa ei. Vanhemmat V60-mallit ovat hankalimpia, koska valmistaja ei ole suunnitellut niihin moduulien vaihtamista.
Haapalan mainitsemat akkuongelmat liittyvät usein niin sanottujen premium-merkkien autoihin. Myös BMW on ollut yleinen näky heillä korjaamolla.
Viime vuonna kokkolalaisyritys korjasi 25 ladattavan BMW-merkkisen auton akuston. Ongelmia on riittänyt koko saksalaismerkin malliston laajuudelta."
https://www.is.fi/autot/art-2000010971270.html
Polttikset ovat niitä todellsia premiumeja, sähköautot kalliita leluja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1017973- 1075637
- 2784952
- 494903
- 763677
- 532896
- 632635
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222488Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422328