Ateismi kielletään, luterilaisuus pakolliseksi

Anonyymi-ap

Ateismi pitää kieltää lailla ja pakottaa ateistit luterilaisen kirkon jäseniksi. Kun heidät kastetaan ja saavat ehtoollista, niin usko tulee heihin sanan ja sakramenttien kautta niin kuin tuli meihin.

41

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi näin pitäisi tehdä?

Minut on kastettu, olen käynyt rippikoulun ja olen käynyt konfirmaatiossa. Minä uskoin aikani, mutta menetin sittemmin uskoni, olen nyt siis täysin ateisti. Ei se usko oikeasti tule vain kirkossa käymällä...

Mitä merkitystä tai järkeä minun olisi vain esittää, että en olisi ateisti, vaikka oikeasti olen. Haluaako kirkkokaan tekopyhiä uskovaa esittäviä toimintaansa?

• Anonyymi

Ja minä uskon itseeni jonkin verran luotan kulliini .
        Mutta mitään henkimaailmaan ei tarvita , ufojakin on 100% varmasti olemassa muta onko joku oikeasti nähnyt mitään uskonnolla parannettua, jos vanki tai narkki muuttuu muuksi se vaan vaihtaa riippuvuuttaan epätodellisesta toiseen.

• Anonyymi

Mitä väliä sillä aloittajalle on, jos kaikki eivät ole kuten " he " ?
      Vaikuttaisiko se aloittajan elämään muuttamalla sitä jollain tavalla ?
      Ehkä se riittää, kun aloittaja tietää, mitä hän itse on ? Pitää huolen omista asioistaan.

• Anonyymi

Sopii yrittää, voi käydä niin että kirkko tai pari palaa.

• Anonyymi

"Uskontokuntaan kuulumisen pakollisuus poistui vuoden 1923 uskonnonvapauslain myötä."

Sinun pitää keksiä aikakone ja palata 1923 edeltävään aikaan jolloin asia oli vielä kunnossa.

Ennen oli kaikki paremmin kuten tavataan sanoa?

• Anonyymi

kolliseksi, se on Luterilaisuudessa in
      lisään avaukseeni

Kaksi raavasta merimiestä naimassa toisiaan ahteeriin niin usko tulee

• Anonyymi

Mitä väliä sillä on, mitä kaksi merimiestä tekee keskenään ?
        Eikö tärkeintä ole, ettet itse ole toinen heistä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mitä kaksi merimiestä tekee keskenään ?
        Eikö tärkeintä ole, ettet itse ole toinen heistä ?

ei vaan että OLEN toinen heistä, juurihan sanoin niin
        - avaaja

• Anonyymi

Siinähän hankitte eduskuntaan 4/5 enemmistön perustuslain muuttamiseksi. Koska perustuslain takaama uskonnonvapaus määrää, ettei ketään voi pakottaa minkään uskontokunnan jäseneksi. En pidättele hengitystäni sitä odotellessa...

• Anonyymi

Minä uskon. Että aloittaja on oikeassa.

• Anonyymi

Tätä on jo kokeiltu. Lopulta ne piti polttaa elävältä, kun eivät uskoneet siltikään.

• Anonyymi

tiedätkö kuka kävi riparin kanssani ? pappi sanoi että näyttää ihan enkeliltä 🤣🤣🤣
      olin muuten sen kanssa laiskan läksyllä rukouksista ja pääsimme kumpikin läpi 🤔

• Anonyymi

Niin ei tuommoiset uskonto jutut oikein pärjää ilman pakkoa ja väkivaltaa.
      Eikö mieluummin, että jokainen harrastelee tai on harrastamatta miten haluaa?

• Anonyymi

Yritä nyt uskoa, uskova kun olet, että kaikkia ihmisiä ei vain pysty ohjelmoimaan uskonnollilla opeilla. Heille voidaan lukea mantroja vaikka viikko tolkulla, mutta kun mieli ei taivu, niin se ei taivu.

• Anonyymi

koodi.net on uskovaisten koodauspaikka
        - ainakin lapsuuteni Jehovana näin sen
        . avaaja.-

• Anonyymi

Olet unohtanut erään tärkeän seikan josta luterilainen kirkko ja muut kirkkokunnat ovat väitelleet koko olemassa olonsa ajan, nimittäin ihmisen vapaavalintaisen tahdon ja Jumalan armon välinen ero...on jumalan laki ja ihmisten laki. Olisiko mielekästä ottaa käyttöön esim. keskiajan menetelmiä tmv.

• Anonyymi

Kirkon jäsenistä vain mitätön vähemmistö on teistejä, joten vastakkainasettelusi ontuu pahasti.

• Anonyymi

Keskustelun tappaja.

• Anonyymi

Kiehuuko sakramentit liikaa päässä nyt? Vai sanoisinko kakramentit..

• Anonyymi

Luterilaiset eksyttää, heillä ei ole Jumalaa!

• Anonyymi

Lain voimalla pitäisi kaikkien alkaa hihhuleiksi, melkoinen tavoite, hihii!

• Anonyymi

Onneksi Suomessa ei ole hihhuleita niin paljoa, että eduskuntaan saataisiin 4/5 enemmistö hihhuleita perustuslain muuttamiseksi.

Ja vaikka jotenkin ihmeen kaupalla saataisiinkin laki muutettua niin, että kaikki pakotettaisiin kirkon jäseniksi se ei loppujen lopuksi muuttaisi mitään. Ateistit eivät edelleenkään ottaisi kastetta tai kävisi kirkossa tai ehtoollisella, ellei heitä vietäisi väkisin käsiraudoissa poliisivoimin kirkkoon. Mikä taas olisi vapaudenriisto ja siten rikos. Uhriksi joutunut ateisti voisi vaatia isot korvaukset vapaudenriistosta ja muusta.

• Anonyymi

Raamatun vastaista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi Suomessa ei ole hihhuleita niin paljoa, että eduskuntaan saataisiin 4/5 enemmistö hihhuleita perustuslain muuttamiseksi.

Ja vaikka jotenkin ihmeen kaupalla saataisiinkin laki muutettua niin, että kaikki pakotettaisiin kirkon jäseniksi se ei loppujen lopuksi muuttaisi mitään. Ateistit eivät edelleenkään ottaisi kastetta tai kävisi kirkossa tai ehtoollisella, ellei heitä vietäisi väkisin käsiraudoissa poliisivoimin kirkkoon. Mikä taas olisi vapaudenriisto ja siten rikos. Uhriksi joutunut ateisti voisi vaatia isot korvaukset vapaudenriistosta ja muusta.

Eduskunnassa aina olut emmistönä kirstityt!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eduskunnassa aina olut emmistönä kirstityt!

Nyt onkin kyse hihhuleista, jotka haluavat pakottaa oman maailmankatsomuksensa kaikille, halusivat he sitä tai eivät. Sellaisia eduskunnassa on korkeintaan muutama hikinen prosentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt onkin kyse hihhuleista, jotka haluavat pakottaa oman maailmankatsomuksensa kaikille, halusivat he sitä tai eivät. Sellaisia eduskunnassa on korkeintaan muutama hikinen prosentti.

Hihhulit eksyttää, mutta ei JT!

• Anonyymi

On totta, että lailla pitäisi säätää evankelisluterilainen kirkko Suomessa yhdistykseksi. Samalla tietenkin kumota perustuslain 76 §.

Suomen evankelisluterilainen yhdistys voisi kerätä jäseniltään jäsenmaksua halumansa suuruisena. Jos jäsen ei sitä maksaisi, kirkko ryhtyisi jäsenmaksun perintään ja tarvittaessa oikeustoimiin jäsenen velvoittamiseksi maksunsa maksamaan kirkolle. Kirkko vaatisi luonnollisesti myös oikeudenkäyntikulunsa ym. perintäkulut niskuroivalta jäseneltään.

Kirkko voisi myös erottaa jäsenmaksunsa laiminlyövän jäsenensä.

• Anonyymi

Ei mitään merkitystä niin kauan kuin uskonnonvapaus on voimassa. Ketään ei voi pakottaa kirkon jäseneksi, joten tuolla ei olisi minkään valtakunnan vaikutusta ateistien elämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitään merkitystä niin kauan kuin uskonnonvapaus on voimassa. Ketään ei voi pakottaa kirkon jäseneksi, joten tuolla ei olisi minkään valtakunnan vaikutusta ateistien elämään.

Ei niin, koska ateisteihin vaikuttaa vain saatana tausta voimineen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä horiset? Jokainen yhdistyksen kuuluu yhdistykseen vapaaehtoisesti. Hän voi erota siitä haluamallaan hetkellä. Yhdistyksen jäsenet voivat myös lakkauttaa yhdistyksen 2/3 määräenemmistöllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä horiset? Jokainen yhdistyksen kuuluu yhdistykseen vapaaehtoisesti. Hän voi erota siitä haluamallaan hetkellä. Yhdistyksen jäsenet voivat myös lakkauttaa yhdistyksen 2/3 määräenemmistöllä.

Sehän antaisi ateisteille näppärän mahdollisuuden lakkauttaa luterilainen kirkko Suomesta. Ensin järjestetään luterilaisen kirkon muuttaminen yhdistykseksi, sitten sulautetaan yhdistyksen johtokuntaan 2/3 enemmistö ateisteja ja lopuksi lakkautetaan yhdistys.

Ja kaikki tapahtuisi täysin yrityslain mukaisesti...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän antaisi ateisteille näppärän mahdollisuuden lakkauttaa luterilainen kirkko Suomesta. Ensin järjestetään luterilaisen kirkon muuttaminen yhdistykseksi, sitten sulautetaan yhdistyksen johtokuntaan 2/3 enemmistö ateisteja ja lopuksi lakkautetaan yhdistys.

Et tietenkään ole oikeasti noin tyhmä.
        Jokainen saa kuulua tai olla kuulumatta mihin tahansa yhdistykseen mihin haluaa. Ei se mitään yhdistystä lakkauta.

• Anonyymi

Eroa kirkostMsksut loppuu siihen.
        Eroamin onnistuu netin kautta: eroa kirkosta. Fi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnonvapaus ollut voimassa 2000 v ajan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin, koska ateisteihin vaikuttaa vain saatana tausta voimineen!

Totta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkoa ei ole enää 20 - 30 v kuluttua
        Kirkosta eronnut jo 1 milj ihmistä Suomessa!

• Anonyymi

Olen rippikoulun käynyt, kastettu ateisti. Kirkosta olen eronnut heti aikuisikään päästyäni, 40v. sitten.
      Noilla asioilla ei ole mitään varsinaista yhteyttä toisiinsa.

• Anonyymi

Minäkin erosin kirkosta 30 v. Sitten harhaoppi uuden takia.
        Kaikki Kirkot ovat harhaoppisia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin erosin kirkosta 30 v. Sitten harhaoppi uuden takia.
        Kaikki Kirkot ovat harhaoppisia!

Olet ehta teisti, päätellen kyvystäsi kirjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ehta teisti, päätellen kyvystäsi kirjoittaa.

Kuka puolestasi kirjoittaa?

• Anonyymi

kolliseksi, se on Luterilaisuudessa in
      lisään avaukseeni

Kaksi raavasta merimiestä naimassa toisiaan ahteeriin niin usko tulee

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe