Ateismi pitää kieltää lailla ja pakottaa ateistit luterilaisen kirkon jäseniksi. Kun heidät kastetaan ja saavat ehtoollista, niin usko tulee heihin sanan ja sakramenttien kautta niin kuin tuli meihin.
Ateismi kielletään, luterilaisuus pakolliseksi
41
387
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi näin pitäisi tehdä?
Minut on kastettu, olen käynyt rippikoulun ja olen käynyt konfirmaatiossa. Minä uskoin aikani, mutta menetin sittemmin uskoni, olen nyt siis täysin ateisti. Ei se usko oikeasti tule vain kirkossa käymällä...
Mitä merkitystä tai järkeä minun olisi vain esittää, että en olisi ateisti, vaikka oikeasti olen. Haluaako kirkkokaan tekopyhiä uskovaa esittäviä toimintaansa?- Anonyymi
Ja minä uskon itseeni jonkin verran luotan kulliini .
Mutta mitään henkimaailmaan ei tarvita , ufojakin on 100% varmasti olemassa muta onko joku oikeasti nähnyt mitään uskonnolla parannettua, jos vanki tai narkki muuttuu muuksi se vaan vaihtaa riippuvuuttaan epätodellisesta toiseen.
- Anonyymi
Mitä väliä sillä aloittajalle on, jos kaikki eivät ole kuten " he " ?
Vaikuttaisiko se aloittajan elämään muuttamalla sitä jollain tavalla ?
Ehkä se riittää, kun aloittaja tietää, mitä hän itse on ? Pitää huolen omista asioistaan. - Anonyymi
Sopii yrittää, voi käydä niin että kirkko tai pari palaa.
- Anonyymi
"Uskontokuntaan kuulumisen pakollisuus poistui vuoden 1923 uskonnonvapauslain myötä."
Sinun pitää keksiä aikakone ja palata 1923 edeltävään aikaan jolloin asia oli vielä kunnossa.
Ennen oli kaikki paremmin kuten tavataan sanoa? - Anonyymi
kolliseksi, se on Luterilaisuudessa in
lisään avaukseeni
Kaksi raavasta merimiestä naimassa toisiaan ahteeriin niin usko tulee- Anonyymi
Mitä väliä sillä on, mitä kaksi merimiestä tekee keskenään ?
Eikö tärkeintä ole, ettet itse ole toinen heistä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, mitä kaksi merimiestä tekee keskenään ?
Eikö tärkeintä ole, ettet itse ole toinen heistä ?ei vaan että OLEN toinen heistä, juurihan sanoin niin
- avaaja
- Anonyymi
Siinähän hankitte eduskuntaan 4/5 enemmistön perustuslain muuttamiseksi. Koska perustuslain takaama uskonnonvapaus määrää, ettei ketään voi pakottaa minkään uskontokunnan jäseneksi. En pidättele hengitystäni sitä odotellessa...
- Anonyymi
Minä uskon. Että aloittaja on oikeassa.
- Anonyymi
Tätä on jo kokeiltu. Lopulta ne piti polttaa elävältä, kun eivät uskoneet siltikään.
- Anonyymi
tiedätkö kuka kävi riparin kanssani ? pappi sanoi että näyttää ihan enkeliltä 🤣🤣🤣
olin muuten sen kanssa laiskan läksyllä rukouksista ja pääsimme kumpikin läpi 🤔 - Anonyymi
Niin ei tuommoiset uskonto jutut oikein pärjää ilman pakkoa ja väkivaltaa.
Eikö mieluummin, että jokainen harrastelee tai on harrastamatta miten haluaa? - Anonyymi
Yritä nyt uskoa, uskova kun olet, että kaikkia ihmisiä ei vain pysty ohjelmoimaan uskonnollilla opeilla. Heille voidaan lukea mantroja vaikka viikko tolkulla, mutta kun mieli ei taivu, niin se ei taivu.
- Anonyymi
koodi.net on uskovaisten koodauspaikka
- ainakin lapsuuteni Jehovana näin sen
. avaaja.-
- Anonyymi
Olet unohtanut erään tärkeän seikan josta luterilainen kirkko ja muut kirkkokunnat ovat väitelleet koko olemassa olonsa ajan, nimittäin ihmisen vapaavalintaisen tahdon ja Jumalan armon välinen ero...on jumalan laki ja ihmisten laki. Olisiko mielekästä ottaa käyttöön esim. keskiajan menetelmiä tmv.
- Anonyymi
Kirkon jäsenistä vain mitätön vähemmistö on teistejä, joten vastakkainasettelusi ontuu pahasti.
- Anonyymi
Keskustelun tappaja.
- Anonyymi
Kiehuuko sakramentit liikaa päässä nyt? Vai sanoisinko kakramentit..
- Anonyymi
Luterilaiset eksyttää, heillä ei ole Jumalaa!
- Anonyymi
Lain voimalla pitäisi kaikkien alkaa hihhuleiksi, melkoinen tavoite, hihii!
- Anonyymi
Onneksi Suomessa ei ole hihhuleita niin paljoa, että eduskuntaan saataisiin 4/5 enemmistö hihhuleita perustuslain muuttamiseksi.
Ja vaikka jotenkin ihmeen kaupalla saataisiinkin laki muutettua niin, että kaikki pakotettaisiin kirkon jäseniksi se ei loppujen lopuksi muuttaisi mitään. Ateistit eivät edelleenkään ottaisi kastetta tai kävisi kirkossa tai ehtoollisella, ellei heitä vietäisi väkisin käsiraudoissa poliisivoimin kirkkoon. Mikä taas olisi vapaudenriisto ja siten rikos. Uhriksi joutunut ateisti voisi vaatia isot korvaukset vapaudenriistosta ja muusta. - Anonyymi
Raamatun vastaista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Suomessa ei ole hihhuleita niin paljoa, että eduskuntaan saataisiin 4/5 enemmistö hihhuleita perustuslain muuttamiseksi.
Ja vaikka jotenkin ihmeen kaupalla saataisiinkin laki muutettua niin, että kaikki pakotettaisiin kirkon jäseniksi se ei loppujen lopuksi muuttaisi mitään. Ateistit eivät edelleenkään ottaisi kastetta tai kävisi kirkossa tai ehtoollisella, ellei heitä vietäisi väkisin käsiraudoissa poliisivoimin kirkkoon. Mikä taas olisi vapaudenriisto ja siten rikos. Uhriksi joutunut ateisti voisi vaatia isot korvaukset vapaudenriistosta ja muusta.Eduskunnassa aina olut emmistönä kirstityt!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eduskunnassa aina olut emmistönä kirstityt!
Nyt onkin kyse hihhuleista, jotka haluavat pakottaa oman maailmankatsomuksensa kaikille, halusivat he sitä tai eivät. Sellaisia eduskunnassa on korkeintaan muutama hikinen prosentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt onkin kyse hihhuleista, jotka haluavat pakottaa oman maailmankatsomuksensa kaikille, halusivat he sitä tai eivät. Sellaisia eduskunnassa on korkeintaan muutama hikinen prosentti.
Hihhulit eksyttää, mutta ei JT!
- Anonyymi
On totta, että lailla pitäisi säätää evankelisluterilainen kirkko Suomessa yhdistykseksi. Samalla tietenkin kumota perustuslain 76 §.
Suomen evankelisluterilainen yhdistys voisi kerätä jäseniltään jäsenmaksua halumansa suuruisena. Jos jäsen ei sitä maksaisi, kirkko ryhtyisi jäsenmaksun perintään ja tarvittaessa oikeustoimiin jäsenen velvoittamiseksi maksunsa maksamaan kirkolle. Kirkko vaatisi luonnollisesti myös oikeudenkäyntikulunsa ym. perintäkulut niskuroivalta jäseneltään.
Kirkko voisi myös erottaa jäsenmaksunsa laiminlyövän jäsenensä.- Anonyymi
Ei mitään merkitystä niin kauan kuin uskonnonvapaus on voimassa. Ketään ei voi pakottaa kirkon jäseneksi, joten tuolla ei olisi minkään valtakunnan vaikutusta ateistien elämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään merkitystä niin kauan kuin uskonnonvapaus on voimassa. Ketään ei voi pakottaa kirkon jäseneksi, joten tuolla ei olisi minkään valtakunnan vaikutusta ateistien elämään.
Ei niin, koska ateisteihin vaikuttaa vain saatana tausta voimineen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä horiset? Jokainen yhdistyksen kuuluu yhdistykseen vapaaehtoisesti. Hän voi erota siitä haluamallaan hetkellä. Yhdistyksen jäsenet voivat myös lakkauttaa yhdistyksen 2/3 määräenemmistöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä horiset? Jokainen yhdistyksen kuuluu yhdistykseen vapaaehtoisesti. Hän voi erota siitä haluamallaan hetkellä. Yhdistyksen jäsenet voivat myös lakkauttaa yhdistyksen 2/3 määräenemmistöllä.
Sehän antaisi ateisteille näppärän mahdollisuuden lakkauttaa luterilainen kirkko Suomesta. Ensin järjestetään luterilaisen kirkon muuttaminen yhdistykseksi, sitten sulautetaan yhdistyksen johtokuntaan 2/3 enemmistö ateisteja ja lopuksi lakkautetaan yhdistys.
Ja kaikki tapahtuisi täysin yrityslain mukaisesti... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän antaisi ateisteille näppärän mahdollisuuden lakkauttaa luterilainen kirkko Suomesta. Ensin järjestetään luterilaisen kirkon muuttaminen yhdistykseksi, sitten sulautetaan yhdistyksen johtokuntaan 2/3 enemmistö ateisteja ja lopuksi lakkautetaan yhdistys.
Ja kaikki tapahtuisi täysin yrityslain mukaisesti...Et tietenkään ole oikeasti noin tyhmä.
Jokainen saa kuulua tai olla kuulumatta mihin tahansa yhdistykseen mihin haluaa. Ei se mitään yhdistystä lakkauta. - Anonyymi
Eroa kirkostMsksut loppuu siihen.
Eroamin onnistuu netin kautta: eroa kirkosta. Fi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnonvapaus ollut voimassa 2000 v ajan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, koska ateisteihin vaikuttaa vain saatana tausta voimineen!
Totta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki tapahtuisi täysin yrityslain mukaisesti...Kirkkoa ei ole enää 20 - 30 v kuluttua
Kirkosta eronnut jo 1 milj ihmistä Suomessa!
- Anonyymi
Olen rippikoulun käynyt, kastettu ateisti. Kirkosta olen eronnut heti aikuisikään päästyäni, 40v. sitten.
Noilla asioilla ei ole mitään varsinaista yhteyttä toisiinsa.- Anonyymi
Minäkin erosin kirkosta 30 v. Sitten harhaoppi uuden takia.
Kaikki Kirkot ovat harhaoppisia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin erosin kirkosta 30 v. Sitten harhaoppi uuden takia.
Kaikki Kirkot ovat harhaoppisia!Olet ehta teisti, päätellen kyvystäsi kirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ehta teisti, päätellen kyvystäsi kirjoittaa.
Kuka puolestasi kirjoittaa?
- Anonyymi
kolliseksi, se on Luterilaisuudessa in
lisään avaukseeni
Kaksi raavasta merimiestä naimassa toisiaan ahteeriin niin usko tulee
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728