Minä en pysty uskomaan noiden hihhulien juttuja. Uskotko sinä?
Ansaitseeko ihminen omalla uskollaan pelastuksen?
8
103
Vastaukset
- Anonyymi
Jos niihin uskoo täytyy olla kovin tyhmä ihminen. Eli toisinsanoen tyhmyys pelstaa silloin ihmisen.
- Anonyymi
Ateistina ei pelastu eikä tiede ketään pelasta. Pelastamiseen tarvitaan persoonallinen Jumala, usko Jeesukseen Kristukseen. Minusta tyhmää on tieten tahtoen mennä kadotukseen, vain oman vapaudenhalun ja ylpeyden takia. Se on tosi tyhmää, mutta jokainen valitsee oman kohtalonsa.
- Anonyymi
Ei ole muuta tietä pelastuksen kuin usko. Yksin uskosta kuten Luther sanoi, mutta Luther ymmärsi vain uskon siinä väärin, ettei se tarkoita vain sitä että uskoo Jumalan olevan olemassa. Ei se usko pelasta, vaan se että uskoo nimenomaan uskon vanhurskauttamiseen ja silloin Jumala pelastaa antamalla Pyhän Hengen. Ellei sitä saa, niin silloin ei ole uskonut eikä eikä silloin pelastu. Sitä Raamatussa tarkoitetaan että usko ilman tekoja on hyödytön. Eikä se tarkoita että ihmisen itsensä tulisi tehdä jotain tekoja mitä. kukaan ei voi tietää mitä ne olisivat, vaan että Jumala antaa Pyhä Hengen kautta voiman elää Jumalan tahdon mukaan ja se vie pelastukseen. Ja jos Jumala viitoittaa tien, se on hyvä ja viisas tie.
- Anonyymi
Minulla on usko ollut ja pysynyt ja jatkuu edelleen. Miellän että pelastuksen tarvitsee se joka on kadottanut yhteyden Jumalaan. En tunne kaipaavani pelastusta koska koen rauhan täyttävän sydämeni. Mutta jos olen jotenkin väärässä, uskon että Jumala hoitaa myös pelastukseni jos sitä tarvitsen. Minun tarvitsee vain uskoa, elää Jumalan tahdon mukaan, rukoilla ja kiittää.
Uskon että aloittaja löytää pelastuksen jos rukoilee, oma usko riittää. Mutta voi sinulla on toinen jonka kanssa rukoilet tai teet sen seurakunnassa. - Anonyymi
Pelastusta ei varsinaisesti ansaita mitenkään, vaan se otetaan vastaan. Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja se johtaa minut katumaan syntejäni ja tekemään parannusta.
- Anonyymi
Kyllä ihminen ansaitsee omalla uskollaan pelastuksen. Tämä tulee ilmi tämänkin ketjun kommenteissa tavalla ja toisella.
Ihminen on kaikkivaltias ja panee oman puumerkkinsä Jumalan anomukseen pelastaa hänet. Mutta onko tämä kristinuskoa? - Anonyymi
Usko johtaa pelastukseen sitä kautta, että kun uskoo siihen että voi Pyhä Hengen kautta pelastua, että se on pelasstuksen sinetti, niin silloin saa sen. Siten se on vain uskosta. Ellei usko siihen jos kuvittelee että omalla jatkuvalla parannuksen tekemisellä ja muiden syntien perkaamisella pelastuu, niin silloin ei saa sitä Pyhän Hengen pelastusta koska ei usko siihen ei siten usko pelasta jos sitä ei ole.
Kertooko Raamattu UT:ssa mitään muuta pelastuksen tietä kuin sen että Pyhä Henki pelastaa. Ette hyvin tekojenne tähden sanotaan, vaan siten että Pyhä Henki saa tekemään niitä tekoja ja silloin kun Jumala tekee ne teot, on pelastus uskosta, kun uskotaan että Jumala pelastaa niin. Ei jos uskoo itseensä että pelastuu kun on niin hurskas.- Anonyymi
Ihmisellä on siis kyky uskoa jos hän vain tahtoo. Luterilaisuutta tuollainen käsitys ei edusta. Luterilaisuudessa syntiinlankeemuksen jälkeen ihminen ei pysty tekemään mitään pelastumisensa hyväksi. Hänen on jäätävä kokonaan Jumalan armon varaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717