Pelastus ei tule ihmisen ulkopuolelta

Anonyymi-ap

Eikä taivas ole mikään erillinen paikka, jonne pitäisi mennä. Jos taivas olisi paikka, joka on eroitettuna jostakin toisesta paikasta, se ei olisi mikään taivas, vaan paikka erilaisten paikkojen joukossa.
”Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla… ” ”eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" (Luuk.17:20-21)

21

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus meni fyysisenä olentona taivaaseen Jumalan tykö.

• Anonyymi

Fyysisessä kielessä ei ole kielikuvia, jotka voisivat kuvata näkymättömän maailman asioita ja tapahtumia.
        Paavali törmäsi tähän samaan ongelmaan, kun hän yritti kuvata henkistä kokemusta ihmisille korkeammista ulottuvuuksista – taivaista:
        ”Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää - temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.” (2.Kor.12:2-4)

Auttamattomasti tämäkin saattaa tulla ja on tullut, sitten väärin ymmärretyksi, kun ajatellaan, että Paavali olisi fyysisesti lentänyt jonnekin kolmanteen taivaaseen?
        Näin ei tarvitse tapahtua, jos ymmärtää tämän:”Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla… ” ”eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" (Luuk.17:20-21).

Täällä ja tuolla, tulla ja mennä, ovat käsitteitä jotka kuuluvat tähän kolmiulotteiseen näkyvään maailmaan.
        Fyysiselle ihmiselle on mahdotonta ymmärtää, että näkymättömässä maailmassa, sinun ei tarvitse lähteä tai mennä minnekään. voidaksesi olla välittömästi jossakin toisessa paikassa kuin missä silloin satut olemaan.

• Anonyymi

4. Moos. 8:7

Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä.

• Anonyymi

Ehtoollisen viini: Sillä tämä on minun vereni, sen uuden Testamentin, joka monen tähden vuodatetaan syntein anteeksi antamiseksi.

Ehtollisen leipä: Mutta kuin he söivät, otti Jesus leivän, ja kiitti, mursi ja antoi opetuslapsille, ja sanoi: ottakaat, syökäät: tämä on minun ruumiini.

• Anonyymi

Joh. 6:54

Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

• Anonyymi

Se on "uskon kautta" Jeesukseen Kristukseen.

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"

15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
      16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
      2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
      3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
      4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
      5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
      6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
      7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
      8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
      9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
      10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
      ( Ef 2)

Kuolleista ylösnoussut, kirkastettu, Herra Jeesus Kristus todistaa:

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

" Että he.. saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa "

12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
      13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
      14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
      15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      ( Kol 1)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Se on sisäinen psykologinen prosessi ihmisen mielessä.

Pelastus tulee ihmisen ulkopuolelta.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Jokainen luterilainen menköön omaan kirkkoonsa ja pysyköön siellä ja palvokoon kirkkoaan ja pahan sydämensä kyllyydestä Lutheria ja auringonjumalaaa baaleja. Yksikään Jeesuksen opetuslapsi ei tarvise luterilaisten katolilaisuutta ja huorapukkien ja kansanmurhaajien höpötyksiä!
        usko toivonen luterilen käärme, .sait uskon ja osan ensimmäiseen ylänousemukseen papin valuttaessa vettä päähäsi. Sinun sydämn uskosi ei ole Jumalalta saatua, vaan luterilainen kirkko lahjoitti sakramentin kautta sinulle taivaspaikan! Et koskaan ole kieltänyt kirkkoasi, etkä tätä totuutta itsestäsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Se on sisäinen psykologinen prosessi ihmisen mielessä.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Pelastus otetaan vastaan kristittyjen kasteessa. (ei lahkolaisten kokouksissa)

Ef.4:5 Yksi kaste. Henki, vesi ja sovintoveri ne yhdessä ovat.

1.Joh.3
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskot kasteeseen pelastajana.

Mutta mitä sinulle merkitsevät kuolleista ylösnousseen herran Jeesuksen kristuksen todistus:

18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Mitä sinulle merkitsee Jeesuksen todistaman uskon merkitys?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mitä sinulle merkitsevät kuolleista ylösnousseen herran Jeesuksen kristuksen todistus:

Usko Toivonen

Suomessa on uskonnonvapus, niin miksi luterilaiset ovat suuna ja päänä palstalla väkisin työntämässä omaa uskontoaan? Jeesuksen omilla lain antamat oikeudet uskoa Raamatun Sanaa.
        Usko toivonen, Suomessa ei ole pakko uskoa lutwerilaiseen hevonkukkuun. Rikot lakia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Et koskaan pysty kieltämään uskosi lähdettä, kirkko ja kirkon sakramentit, usko toivonen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et koskaan pysty kieltämään uskosi lähdettä, kirkko ja kirkon sakramentit, usko toivonen!

Jumalan sanassa on totuus. Ei missän helluntailaisten hurmoskokemuksissa ja valhehengissä.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan sanassa on totuus. Ei missän helluntailaisten hurmoskokemuksissa ja valhehengissä.

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Huomaatko mitä nyt kirjoitit Jeesuksen sanoista.

Jeesus sanoi:

Eikö Jeesuksen sanat ole mielestäsi totta?

Mikä Jeesuksen sanoissa on vastoin Jumalan sanaa?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Lahkolaisten villitsevät hurmoshenget, kaatamiset, jne. ne voimavaikutukset tulee henkivalloista ja ne sitoo ihmisen orjakseen ja tekee addiktion henkivaltoihin.

• Anonyymi

Riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja tunnustavat hänen Korkeimman Jumalan Pojaksi.

Mutta ei se pelkkä mielentila ja psykologinen usko niitä pelasta.

Eksyttäjät siteeraa Paavalin oppeja innokkaasti.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Paavali antoi eväät eksyttäjille.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

• Raamatussa on paljon kielikuvia eikä kaikki aukea helposti.
      On myös asioita jotka jäävät tarkempaa selitystä vaille vaikka olisi hyvä.
      Kaksoismerkityksiä on myös ja tämä on yksi,että taivas on uskovassa sisäisesti kuten on myös taivas jossa Jumala asuu tai taivaita. Kerroksia kehiä.

• Anonyymi

Pelastusasiat ovat kaikki Jumalan tekoja, ei ihmisen sisältä tulevia asioita ollenkaan.

• Anonyymi

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7

Ps. 58:4

Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

Helluntailaisuus perustuu valheeseen.

• Anonyymi

Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä pelastuksen evankeliumin syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

Ja ihminen joko vastaa Jumalan kutsuun tai hylkää Jumalan kutsun.
        Kutsuun vastannut kääntyy Herran puoleen.

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1-2)

Kuten voimme lukea. Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää julistetun evankeliumin kautta, että ihmiset antaisivat sovittaa itsensä Jumalan kanssa ja ottaa vastaan Jumalan armon.

Ja Jumalan kehoitukseen ja Kristuksen pyyntöön vastannutta Jumala kuulee:

""Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä."

Sillä jokainen, joka uskon sanan, pelastuksen evankeliumin kuullut, joka kääntyy Jumalan puoleen tulee kuulluksi.

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10)

"Antakaa pelastaa itsenne" ( Apt 2:40)
        "Antakaa sovittaa itsenne" (2Kor 5:20)

Jumala kutsuu ja odottaa ihmisen vastausta, kääntymystä Herran puoleen.

"ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." ( Apt 2:39)

Näin Antiokiassa:

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Usko Toivonen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      86
      7601
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      104
      5517
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4728
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4662
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3382
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2758
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2447
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe