Hän "kiitti" Venäjää siitä että nämä olivat auttaneet Yhdysvaltoja voittamaan Toisen Maailmansodan jota venäläiset ovat aina pitäneet omana voittonaan.
Oliko tuo lause tietämättömyyttä, lipsahdus vaiko tahallista?
Valitkaa noista mieleisenne.
Sodassa kuoli Neuvostoliiton kansalaisista n. 14 % kun yhdysvaltojen vastaava luku oli n. 0,32 % sisältäen taistelut Japania vastaan.
Tässä on mielenkiintoinen taulukko Toisen Mailmansodan kuolleista:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_toisessa_maailmansodassa_kuolleiden_maarista
Trump loukkasi verisesti venäläisiä...!
12
135
Vastaukset
No jopas jotakin..!
Wiki ilmoittaa ettei heillä ole tuon nimistä artikkelia.
Mistä minä sen löysin?
Olin lyönyt hakukoneeseen sanat - toinen maailmansota kaatuneet.
Sieltä löytyi heti kärkipäässä Wikipedialta otsikko:
Luettelo toisessa maailmansodassa kuolleiden määristä jonka artikkelissa on ylläoleva linkki.
Että sellaista.- Anonyymi
Se poistettiin heti kun näkivät että luit sen!!
- Anonyymi
Tuosta pääsee katselemaan kilpailevaa vaihtoehtoa animoituna.
https://www.youtube.com/watch?v=DwKPFT-RioU
Wikipedia on valtaeliitin kaappaama.
- Anonyymi
Mitä tekemistä nykyvenäjällä on Neuvostoliiton kanssa? Nykyinen rappiovenäjä ei paljoa arvostusta kaipaa.
- Anonyymi
Trump tuon toi esiin, ekkönää osaa lukea?
- Anonyymi
Ei se mitään sillä kiinalaisia kohdeltiin samalla tavalla sen ensimmäisen maailmansodan jälkeen.
- Anonyymi
Venäläisten historiallinen tyhmyys ei ole edes Trumpin vika - vaikka se sopiikin varoittavaksi esimerkiksi.
- Anonyymi
Miten ne voitot ja kuolleiden määrät korreloivat sen kanssa, että kuka voitti ???
- Anonyymi
Saksa voitti venäjän 7:1.
Tätä ei ruskit ymmärrä, koska saavutukset lasketaan omien kuolleiden määrällä. Ukrainan valloitusyritys alkaa olka melkoinen saavutus jopa venäläisellä asteikolla. Raiskausten määrässä niillä on vielä kirimistä puna-armeijan saavutuksiin verrattuna.
- Anonyymi
Eikun Suomihan se oli voittaja, ainakin nykyisten päättäjien mukaan.
- Anonyymi
Neuvostoliitto ei olisi voittanut Saksaa yksinään. Tai mikään muukaan maa. USA auttoi brittejä jo ennen varsinaista liittymistään sotaan. Ja britit puolestaan varasivat osan Saksan joukoista länteen ja Afrikkaan niin ettei se voinut käyttää kaikkia voimiaan Neuvostoliittoa vastaan. Ja tulihan Neuvostoliitolle myöhemmin materiaaliapua Amerikasta.
- Anonyymi
Se materiaaliapu Amerikoista oli nimenomaan se joka Saksan kaatoi.
Jotenka, vaikka Stalin haluskin asian toisin esittää, Venäjä ei suinkaan kaatanut Saksan itärintamaa yksin; eikä olisi sitä yksin koskaan tehnyt.
Jos aikakone keksitään, minä menen varmistamaan ettei Venäjä saa sitä tukeaan.
Saksa saadaan kyllä hoideltua muilla tavoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717