Näin iso palkankorotus tarvitaan, että ostovoimakuopasta pääsee ylös
On kuin suomalaisilta olisi jäänyt kaksi kuukausipalkkaa väliin, sanoo ekonomisti. Jos SAK:n lakoilla vaatima korotus toteutuu, ostovoima palautuu vuoden 2021 tasolle tänä vuonna.
Näin iso palkankorotus tarvitaan, että ostovoimakuopasta pääsee ylös On kuin suomalaisilta olisi jää
8
79
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvää tulosta lakkoilulle toivoo demari.
Ei vaan näytä riittävän tuokaan koska edelleen tuppaa työttömyys kasvamaan. Eikä se ainakaan pienene palkkojen korotuksella, se on varmaa vaan jos iso korotus saadaan kiristämällä läpi niin työttömyys tulee kasvamaan.
Pitäisi tehdä palkkausjärjestelmän muutos jossa työn tulos olisi se palkan määrän määrääjä, eikä siihen käytetty aika!- Anonyymi
Kotimainen kysyntä vaatii ainakin SAK: n vaatimaa 10% korotusta !
- Anonyymi
Luikuri , painu koloosi !
Anonyymi kirjoitti:
Kotimainen kysyntä vaatii ainakin SAK: n vaatimaa 10% korotusta !
Tarkoitat siis, että lisää työttömiä on sama kuin kysynnän lisäys?
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Tarkoitat siis, että lisää työttömiä on sama kuin kysynnän lisäys?
Parastahan kotimaisille kysynnälle ja maksavista asiakkaista eläville firmoille on nykyisen hallituksen linja. Nyt olisi parasta että kokoomuskommarit diktatuurissaan ja viisaudessaan päättäisi että palkoista 20% pois. Saataisiin yritysten ja kulutuksen kulta aikaa ja ne palkkaisi mielettömät määrät uusia työntekijöitä. Olen aina sanonut että Kokoomus on saanut pelkkää hyvää aikaan suomalaiselle yhteiskunnalle kuten historiakin kiistämättä osoittaa. Olen sitä mieltä että Kokoomus tekee vielä Suomesta paratiisin.
Anonyymi kirjoitti:
Parastahan kotimaisille kysynnälle ja maksavista asiakkaista eläville firmoille on nykyisen hallituksen linja. Nyt olisi parasta että kokoomuskommarit diktatuurissaan ja viisaudessaan päättäisi että palkoista 20% pois. Saataisiin yritysten ja kulutuksen kulta aikaa ja ne palkkaisi mielettömät määrät uusia työntekijöitä. Olen aina sanonut että Kokoomus on saanut pelkkää hyvää aikaan suomalaiselle yhteiskunnalle kuten historiakin kiistämättä osoittaa. Olen sitä mieltä että Kokoomus tekee vielä Suomesta paratiisin.
Pitää nostaa työpanostaan niin ansiotkin kasvavat. Ei tyhjästä voi maksaa, koska silloin ei palkanmaksajaa löydy!
Työttömien suuri armeijahan osoittaa meille sen suoraan, ettei porukka ansaitse palkkaansa sillä jos ansaitsisi niin ei olisi työttömiä! Yksikään työnantaja kun ei halua päästä eroon työntekijästä, joka todella ansaitsee palkkansa. Tässä nyt on eniten esillä tuottava yritystoiminta, sillä julkisessa työssä asiat ovat hieman toisin!
Tilanne paranee kun saamme Orpon konstein työelämää järjestykseen!- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Pitää nostaa työpanostaan niin ansiotkin kasvavat. Ei tyhjästä voi maksaa, koska silloin ei palkanmaksajaa löydy!
Työttömien suuri armeijahan osoittaa meille sen suoraan, ettei porukka ansaitse palkkaansa sillä jos ansaitsisi niin ei olisi työttömiä! Yksikään työnantaja kun ei halua päästä eroon työntekijästä, joka todella ansaitsee palkkansa. Tässä nyt on eniten esillä tuottava yritystoiminta, sillä julkisessa työssä asiat ovat hieman toisin!
Tilanne paranee kun saamme Orpon konstein työelämää järjestykseen!Siis et huomaa ja ymmärrä! Pitävät hauskaa sinun tyhmyydellä. Taitaa sinun lopullinen poksahdus olla lähellä. Hae apua itsellesi. Siis oikeasti!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728