Helluntaiuskossa PAINOTETAAN kovasti uskovan todistusta.
Mutta mitä
Raamattu
sanoo
"uskovan"
todistuksesta ?
Helluntailaisten puheisiin ei kannata luottaa.
Joh 5:31:
"Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä."
Joh 8:17:
"Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä."
Helluntailaisen todistus ei ole pätevä ?
41
236
Vastaukset
- Anonyymi
Otat irrallisia raamatunjakeita sieltä täältä. Tällä tavalla sieltä saa mitä vaan. Otatko seuraavaksi näin : Juudas meni ja hirttäytyi. Mene sinä ja tee samoin. Näin luet raamattuasi. Olet todella pelle.
- Anonyymi
(Vapaamuurarien luoma) helluntailainen uususkonto on keinotekoisesti koostettu lukuisista, kristittyjen jo aikoinaan kieltämistä, kadottavista harhaopeista.
Mikä' tahansa heidän opetuksensa, kun sitä lähemmin tarkastelee, on heppoisesti ja pinnallisesti Raamatusta otettua "yhden jakeen" tai lauseen "oppia", joka ei kestä, kun sitä verrataan muihin jakeisiin.
Kristillinen, raamatullinen oppi pitää yhtä kaiken Raamatun sanan kanssa. "Raamattu" on kristinuskoisten kirkolliskokousten vahvistama, kristittyjen pyhä kirja. Muut "raamatut" ovat väärennöksiä, eikä niillä olisi oikeutta käyttää "Raamattu"-nimitystä.- Anonyymi
Tiedätkö, että Raamatun käännöstyössä on ollut mukana myös helluntailaisia. Tosin vuoden 92 käänöstoimikunnasta he lähtivät pois. Alkoi tulla kirkko-sanoja ym.
Vuoden 33/38-käännös on hyvä. - Anonyymi
voiraukkaa kun et tajua yhtään mitään kunhan latelet fraasej aperäkkäin.
anna olla mene lakasemaan portaita.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen opillinen ja hengellinen isähahmo Charles Fox Parham oli vapaamuurari ja KuKluxKlaanin veljeskunnan jäsen. Väheksyi Juutalaisia ja kannatti valkoisten Amerikkalaisten miesten ylivaltaa. Piti nuorta juutalaispoikaa suhteessa kanssaan häpäisten näin juutalaisia.
- Anonyymi
Raamattu varoittaa Juutalaisiin koskemasta ja kajoamasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 18:6
Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 18:6
Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.Raamatussa "upottaminen" liittyy aina johonkin pahaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset luovuttivat juutalaisia Gestapolle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset luovuttivat juutalaisia Gestapolle!
Siksi Suomi on Sodoma!
- Anonyymi
Näköjään luterilaisia vainotaan täälläkin !
Kyllä olette ahtaalla, jaksatteko edes lähiräkälään raahatua ottamaan vainomurheeseen.- Anonyymi
Kyllä, sinä vainoat
Olet se katkera hellarivanhus
- Anonyymi
Ei kannata luottaa kun niiden puheet on vain toisten mollaamista
- Anonyymi
Helluntaiuskonnon jotkut uhrit voivat olla ri...jien henkien vallassa.
- Anonyymi
Kannatta lahkolaisten katsoa Raamatusta katsoa mitä siellä sanotaan "todistamisesta."
Ostakaa myös silmävoidetta.- Anonyymi
Luterilaisuus on lahko katolisesta kirkosta.
- Anonyymi
Helluntailaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja.
Uskontojen Uhrien auttavan palvelun perusti helluntailaisuudesta irti pääsemään onnistunut mies. Sinne kannattaa ottaa yhteyttä. - Anonyymi
Kananttaa myös lukea helluntailaisuudesta kirjoittu kirja: Vahvassa uskossa, harhaanjohtajat.
- Anonyymi
Helluntaipastorit käyttävät irallisia jakeita kumotakseen rasmatullisen yksi kaste opin.
On ne ovelia kuin käärmeet.- Anonyymi
Pakkovauvakastettu rienaaja pelkää että tapan sen lapset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastettu rienaaja pelkää että tapan sen lapset
Olet helluntaiuskoon aivopestu.
Parantumaton sairaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parantumaton sairaus.Onko sakastista tehty varauksia miten oaljon siljan parinvaihtoristeilylle?
Koko laiva on kuulemma varattu.
Nyt on kasteen armo kovilla luulen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parantumaton sairaus.Ei kun isänne ovat pesseet jälkikasvunsa aivokoneiston jo viissataa vuotta ja opettaneet heidät irvailemaan kaikkea joka ei puuäijää kumarra.
Jalkojen oesu vaan on unohtunut kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sakastista tehty varauksia miten oaljon siljan parinvaihtoristeilylle?
Nyt on kasteen armo kovilla luulen.Koko laivan saa pestä reissun jälkeen jarrugliinerillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sakastista tehty varauksia miten oaljon siljan parinvaihtoristeilylle?
Nyt on kasteen armo kovilla luulen.Kellarista niitä on tehty
siinä on armo kovila kun kääkkä panee siellä vähän ketä haluaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun isänne ovat pesseet jälkikasvunsa aivokoneiston jo viissataa vuotta ja opettaneet heidät irvailemaan kaikkea joka ei puuäijää kumarra.
Jalkojen oesu vaan on unohtunut kokonaan.Niin sinut on opetettu irvailemaan Raamattua ja siihen uskovia
Se on hellareille tyypillistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko laivan saa pestä reissun jälkeen jarrugliinerillä.
kyllä, kellari pesuun
- Anonyymi
Mielenkiintoista !
Hokasin yks päivä että kaikki ne helluntaihuutelijat jotka jo alakoulussa sitä harjoittivat opettajien ollessa kuuroja ja sokeita, ovat hautuumaalla !
Kukaan ei päässyt vanhuuteen asti.- Anonyymi
Hienoa että helluntailaiset huutelijat ovat hautuumaalla. Jumala kostaa kun haukutte uskovia
Niin voi käydä pian vaarillekin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että helluntailaiset huutelijat ovat hautuumaalla. Jumala kostaa kun haukutte uskovia
Niin voi käydä pian vaarillekinPakkovauvakastettujen jumala haluaa "jumalattomien" kuolemaa.
Kristittyjen Jumalan mieleen ei ole jumalattoman kuolema. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastettujen jumala haluaa "jumalattomien" kuolemaa.
Kristittyjen Jumalan mieleen ei ole jumalattoman kuolema.Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia ja haluaa tapppaa näitä
Hän iloitsee kun pakkovauvakastettuja - miten hän itse uskovia nimittää - kuolee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia ja haluaa tapppaa näitä
Hän iloitsee kun pakkovauvakastettuja - miten hän itse uskovia nimittää - kuoleePakkovauvakastetut rienaajat pitäisi ampua jokainen!
Pakkovauvakaste on vitsi!
- Anonyymi
aseet on jätettävä naulakkoon
- Anonyymi
Esimerkki Raamatun ilmoittamasta uskovan todistamisesta.
18 Ja hänen astuessaan venheeseen se riivattuna ollut pyysi häneltä saada olla hänen kanssaan.
19 Mutta hän ei sitä sallinut, vaan sanoi hänelle: "Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro heille, kuinka suuria tekoja Herra on sinulle tehnyt ja kuinka hän on sinua armahtanut".
20 Niin hän lähti ja rupesi Dekapolin alueella julistamaan, kuinka suuria tekoja Jeesus oli hänelle tehnyt; ja kaikki ihmettelivät. ( Mark 5)
38 Ja mies, josta riivaajat olivat lähteneet, pyysi häneltä saada olla hänen kanssaan. Mutta Jeesus lähetti hänet luotansa sanoen:
39 "Palaja kotiisi ja kerro, kuinka suuria töitä Jumala on sinulle tehnyt". Ja hän meni ja julisti kaikkialla kaupungissa, kuinka suuria töitä Jeesus oli hänelle tehnyt.
( Luuk 8)
Spontaani todistaminen siitä, mitä Jumala on tehnyt.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Tampereen mieskin teki sitä katutyötä ja todisti uskoaan.
- Anonyymi
Nyt Jeesus on taivaassa.
Samanlaisia tekoja tekee valejeesukset ja henkivallat, lahkovallat.
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi
Usko Toivonen, sait sydämen uskon kun luterilaisen kirkon viranhaqltija valutti vettä päähäsi.
- Anonyymi
Kyllä on sekasen häiriintynyttä "uskovaisten" riitelyä.
- Anonyymi
Ei se pelkkä uskominen ja sen todistaminen sitä tarkoita, että ihminen olisi oikea kristitty.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Aloitushan koski, "mitä Raamattu sanoo uskovan todistuksesta".
Jeesuksen parantama todisti, kuten Raamattu sen ilmoittaa.
Jeesus on siellä, missä kaksi tai kolme uskovaa kokoontuu Hänen nimessään.
Ja myöskin "Raamattu sanoo".
14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
17 Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
( 1Piet 3)
Kuten tuosta voimme lukea, myös aloittajakin, on aina oltava valmis todistamaan "sen toivon perustusta, joka teissä on", eli Jeesuksesta Kristuksesta.
Jokainen Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa toimii noin.
"Pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla, pitäen hyvän omantunnon"
3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. ( 1Kor 12)
Suomessa nykyään ympärillämme on vähän uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, jotka siis ovat Kristuksessa ja todistavat Hänestä.
Toisin, kuin aiemmin vielä Suomessakin oli ja alkuseurakunnan aikoihin.
1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne. ( Hep 12)
Pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717