Miksi Jumala suunnitteli enimmäkseen loisia?
JOS eliöt ovat älykkäästi suunniteltuja ja KUN suurin osa eliölajeista elää loisina jostain toisesta eliöstä, niin Jumala on siis käyttänyt suurimman osan luomisvoimastaan niihin. Kun parasiiteilla on vielä usein väli-isäntiä, niin monet muut eliöt on täytynyt suunnitella lois-yhteensopiviksi, niin että parasiitin koko elinkierto onnistuu.
Raamattu ei anna vastausta edes siihen, missä vaiheessa paratiisin parasiitit luotiin. Yhdessä isäntiensä kanssa vai erikseen jälkikäteen?
Kova kysymys parasiiteissta
50
457
Vastaukset
- Anonyymi
Tutki sinä. Kaikella on merkitystä ja kaikki vaikuttaa kokonaisuuteen. Kaikelle on oma tärkeä paikkansa. En väitä ymmärtäväni asioita mutta yritän ymmärtää kokonaisuutta.
- Anonyymi
Tyypillistä uskovaisten diiba-daabaa.
Satoja tuhansia lapsia kuolee malarialoisen uhrina joka vuosi, koska sillä on "tarkoitus"?
No jos sillä on tarkoitus, niin eikö uskovaisten pitäisi vastustaa kiivaasti kaikkia ponnistuksia malarian hoitamiseksi ja estämiseksi? Siinähän estetään Jumalan säätämää "tarkoitusta"? - Anonyymi
>> yritän ymmärtää kokonaisuutta
Suomeksi: kieltäydyn miettimästä koko asiaa, koska se on uhka uskomuksilleni.
- Anonyymi
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen kuulemma. Eli sienien ja bakteerien kasvualustaksi. Ja ilman tätä symbioottista suhdetta, ihminen kuolisi.
Miksi näin?
Olisi joskus mielenkiintoista kuulla selitys tälle asialle. Mutta kuten aina, ei kreationismi selitä mitään.- Anonyymi
Symbioosien lisäksi, kannttaa muistaa, että MIHINKÄÄN MUUHUN ELÄINLAJIIN ei ole erikoistunut niin montaa loiseliölajia kuin ihmiseen. Ihminen on "luomakunnan kruunu" myös loisien määrässä.
Ihminen on symbioottinen kokonaisuus monella tavalla. Suolistobakteerit ovat yleisesti tunnettu symbioosikumppanimme. Aivan viimeaikoina on löydetty myös "aivobakteereita" eli osa suolistossakin esiintyvistä bakteerilajeista elää myös aivoissamme. Tämä vihjaa siihen, että edes aivotoimintamme, jota pidetään "peri-inhiimillisimpänä" alueena ei olekkaan täysin "itsenäistä" vaan perustuu jossain määrin ihminen-bakteeri-symbioosiin. Koska suolisto- (ja ilmeisessti myös aivo-) bakteerit tuottavat hermoston välittäjäaineita niillä on aktiivinen rooli hermostomme toiminnassa.
Symbiooseja on myös aivan perusrakenteessamme, solutasolla. Mitokondriota kutsutaan yleensä "soluelimeksi" mutta rakenteellisesti se on bakteeri, jolla on oma rengasmainen dna-perimä. Mitokondrion rakentamiseen ei ole "ohjeita" solujemme tumassa, vaan perimme mitokondriot munassolussa äidiltämme sellaisenaan ja ne lisääntyvät itsenäisesti jakautumalla. Hermosolussa voi olla miljoona mitokondriota. Kaikkien aitotumallisten soluissa olevat mitokondriot ovat endosymbioottisia ("partnerinsa" solun sisällä eläviä) bakteereita.
Samanlainen "soluelin", joka todellisuudessa on endosymbioottinen bakteeri, on kasvien ja levien viherhiukkanen. Viherhiukkanen on solun sisällä elämään sopeutunut syanobakteeri. Silläkin on oma rengasmainen (eli "bakteerimainen") dna-kromosomi ja sekin lisääntyy vain jakautumalla eikä kasvien tumasssa ole ohjeita viherhiukkasten rakentamiseen.
Se, että kaikki aitotumalliset perustuvat solutasolta lähtien eri eliölajien symbioosiin (joskus monikerroksiseen symbioosiin) on ristiriidassa luomisuskon kanssa. Jos lajit on luotu "valmiina", niin miten ne ovat kuitenkin useiden lajien yhdistelmiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Symbioosien lisäksi, kannttaa muistaa, että MIHINKÄÄN MUUHUN ELÄINLAJIIN ei ole erikoistunut niin montaa loiseliölajia kuin ihmiseen. Ihminen on "luomakunnan kruunu" myös loisien määrässä.
Ihminen on symbioottinen kokonaisuus monella tavalla. Suolistobakteerit ovat yleisesti tunnettu symbioosikumppanimme. Aivan viimeaikoina on löydetty myös "aivobakteereita" eli osa suolistossakin esiintyvistä bakteerilajeista elää myös aivoissamme. Tämä vihjaa siihen, että edes aivotoimintamme, jota pidetään "peri-inhiimillisimpänä" alueena ei olekkaan täysin "itsenäistä" vaan perustuu jossain määrin ihminen-bakteeri-symbioosiin. Koska suolisto- (ja ilmeisessti myös aivo-) bakteerit tuottavat hermoston välittäjäaineita niillä on aktiivinen rooli hermostomme toiminnassa.
Symbiooseja on myös aivan perusrakenteessamme, solutasolla. Mitokondriota kutsutaan yleensä "soluelimeksi" mutta rakenteellisesti se on bakteeri, jolla on oma rengasmainen dna-perimä. Mitokondrion rakentamiseen ei ole "ohjeita" solujemme tumassa, vaan perimme mitokondriot munassolussa äidiltämme sellaisenaan ja ne lisääntyvät itsenäisesti jakautumalla. Hermosolussa voi olla miljoona mitokondriota. Kaikkien aitotumallisten soluissa olevat mitokondriot ovat endosymbioottisia ("partnerinsa" solun sisällä eläviä) bakteereita.
Samanlainen "soluelin", joka todellisuudessa on endosymbioottinen bakteeri, on kasvien ja levien viherhiukkanen. Viherhiukkanen on solun sisällä elämään sopeutunut syanobakteeri. Silläkin on oma rengasmainen (eli "bakteerimainen") dna-kromosomi ja sekin lisääntyy vain jakautumalla eikä kasvien tumasssa ole ohjeita viherhiukkasten rakentamiseen.
Se, että kaikki aitotumalliset perustuvat solutasolta lähtien eri eliölajien symbioosiin (joskus monikerroksiseen symbioosiin) on ristiriidassa luomisuskon kanssa. Jos lajit on luotu "valmiina", niin miten ne ovat kuitenkin useiden lajien yhdistelmiä?Tarvitaan kokoava ja kohoava henki, joka yhdistää osaset siten, että ihminen henkisenä olentona pystyy tutkimaan itseään osana tuota kaikkeuden henkeä.
Apina ei siihen pysty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaan kokoava ja kohoava henki, joka yhdistää osaset siten, että ihminen henkisenä olentona pystyy tutkimaan itseään osana tuota kaikkeuden henkeä.
Apina ei siihen pysty.Ansiokas helmiäsioille-tyylinen selvitys biologiasta - ja miten "vastaa" todellisuudesta ihottumaa saava kreationisti (jolla on - luultavasti - esim simpanssin kanssa yhteinen kantamuoto) :D.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ansiokas helmiäsioille-tyylinen selvitys biologiasta - ja miten "vastaa" todellisuudesta ihottumaa saava kreationisti (jolla on - luultavasti - esim simpanssin kanssa yhteinen kantamuoto) :D.
Ai jaa, olen siis kreationisti. Hyvä, että sanoit luultavasti simpanssi.
Minulla on henkinen pystyihmismuotti, kuin valopaita, joka laskeutui ylhäältä luoden aineellisen nykyihmisen.
Neadertalin hengestä jäi vaan rippeet, kun uusi kehittyneempi yang valopaitaa kantava henki laskeutui pimeämmän yin vartalon päälle;).
Huomaatteko, miten olette jämähtäneet tiettyihin kaavoihin ja oppeihin? Ette ole uskontoon jämähtäneitä parempia. Kiva vähän ravistella;). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jaa, olen siis kreationisti. Hyvä, että sanoit luultavasti simpanssi.
Minulla on henkinen pystyihmismuotti, kuin valopaita, joka laskeutui ylhäältä luoden aineellisen nykyihmisen.
Neadertalin hengestä jäi vaan rippeet, kun uusi kehittyneempi yang valopaitaa kantava henki laskeutui pimeämmän yin vartalon päälle;).
Huomaatteko, miten olette jämähtäneet tiettyihin kaavoihin ja oppeihin? Ette ole uskontoon jämähtäneitä parempia. Kiva vähän ravistella;)."Ai jaa, olen siis kreationisti."
No yleisen määritelmän mukaan, sinulla on tietysti oma.
"Hyvä, että sanoit luultavasti simpanssi."
Sanoin "luultavasti" siksi, koska kreationistia eivät näytä koskevan muutkaan universumissa havaitut säännönmukaisuudet.
"olette jämähtäneet tiettyihin kaavoihin ja oppeihin"
Minä olen esim jämähtänyt siihen oppiin, että evoluutio on olemassa oleva ilmiö.
Muutan toki mieltäni, jos joku todistaa, ettei niin ole. Sinulle taas sen olemassaoloa ei voi todistaa. Minkään nettikirjoittelijan yksityiset fantasiat eivät ole todisteita.
"Ette ole uskontoon jämähtäneitä parempia."
Lasketko itsesi "uskontoon jämähtäneeksi", vai omiin fantasioihinsa jämähtäneeksi?
ps sinulta kysyttiin toisaalla hävinneistä geeneistä, mietitkö vielä vastaustasi vai etkö huomannut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ai jaa, olen siis kreationisti."
No yleisen määritelmän mukaan, sinulla on tietysti oma.
"Hyvä, että sanoit luultavasti simpanssi."
Sanoin "luultavasti" siksi, koska kreationistia eivät näytä koskevan muutkaan universumissa havaitut säännönmukaisuudet.
"olette jämähtäneet tiettyihin kaavoihin ja oppeihin"
Minä olen esim jämähtänyt siihen oppiin, että evoluutio on olemassa oleva ilmiö.
Muutan toki mieltäni, jos joku todistaa, ettei niin ole. Sinulle taas sen olemassaoloa ei voi todistaa. Minkään nettikirjoittelijan yksityiset fantasiat eivät ole todisteita.
"Ette ole uskontoon jämähtäneitä parempia."
Lasketko itsesi "uskontoon jämähtäneeksi", vai omiin fantasioihinsa jämähtäneeksi?
ps sinulta kysyttiin toisaalla hävinneistä geeneistä, mietitkö vielä vastaustasi vai etkö huomannut?"Lasketko itsesi "uskontoon jämähtäneeksi", vai omiin fantasioihinsa jämähtäneeksi?"
En, koska olen kuin leikkisä simpanssi. Heittelen kuperkeikkoja, jämähtämättä mihinkään.
Jospa henkinen yin-yang energia on juuri luonteenpiirre. Apina ei pysty jämähtämään, siinä on liikaa kuperkeikkaenergiaa. Eli siinä mielessä jotkut meistä on simpansseja. Jotkut enemmän härkäpäisen jämähtäneitä.
Minussa on paljon roskaa, en pysy raamien sisällä;). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaan kokoava ja kohoava henki, joka yhdistää osaset siten, että ihminen henkisenä olentona pystyy tutkimaan itseään osana tuota kaikkeuden henkeä.
Apina ei siihen pysty.Tuossa henkilö kirjoitti rautaisia havaintoja selvästi, ja sinä oksennat omaa huuhaata, jolla ei ole taas mitään tekemistä aiheen kanssa.
Taisi olla tuokin yksinkertaistettu teksti liian vaikeaa sinulle. Olet osoittanut kerta toisensa jälkeen kuinka sanat ovat liian vaikeita ymmärtää.
En ole vielä lukenut seuraavia tekstejä, mutta veikkaan jonkun vastannen sinulle roskastasi, ja sinä uhriudut asiasta.
Olet vain yksinkertaisesti ihan pihalla todellisuudesta, ja osoitat asia selvästi. Joka kerta kun esität harhaisuutesi toisen tekstiin, johon ei usko kukaan muu kuin sinä (jonka pitäisi olla varoittava merkki terveelle henkilölle), niin sinulle tullaan huomauttamaan asiasta.
Olen tehnyt jo osani ja selvittänyt sen, ettet itsekään tiedä käyttämäsi sanojen merkitystä ja sisältöä. Joten tämä on jo havainto eikä argumenttivirhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa henkilö kirjoitti rautaisia havaintoja selvästi, ja sinä oksennat omaa huuhaata, jolla ei ole taas mitään tekemistä aiheen kanssa.
Taisi olla tuokin yksinkertaistettu teksti liian vaikeaa sinulle. Olet osoittanut kerta toisensa jälkeen kuinka sanat ovat liian vaikeita ymmärtää.
En ole vielä lukenut seuraavia tekstejä, mutta veikkaan jonkun vastannen sinulle roskastasi, ja sinä uhriudut asiasta.
Olet vain yksinkertaisesti ihan pihalla todellisuudesta, ja osoitat asia selvästi. Joka kerta kun esität harhaisuutesi toisen tekstiin, johon ei usko kukaan muu kuin sinä (jonka pitäisi olla varoittava merkki terveelle henkilölle), niin sinulle tullaan huomauttamaan asiasta.
Olen tehnyt jo osani ja selvittänyt sen, ettet itsekään tiedä käyttämäsi sanojen merkitystä ja sisältöä. Joten tämä on jo havainto eikä argumenttivirhe.Turhaan nillität. Huuharilla ei ole vastaanotin päällä eikä hän koskaan tule edes harkitsemaan vaihtoehtoa etteikö hän olisi oivaltanut kaikkea oleellista kaikesta oleellisesta ihan vaan mutuilemalla.
Ei kannata jatkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa henkilö kirjoitti rautaisia havaintoja selvästi, ja sinä oksennat omaa huuhaata, jolla ei ole taas mitään tekemistä aiheen kanssa.
Olen tehnyt jo osani ja selvittänyt sen, ettet itsekään tiedä käyttämäsi sanojen merkitystä ja sisältöä. Joten tämä on jo havainto eikä argumenttivirhe.Minä juuri olen kiinni todellisuudessa ja sitä mieltä, että ihminen on symbioosissa elävä loiseliö, jonka tietoisuus voi laajentua, jolloin se saa yhteyden "avaruudessa" eläviin örkkeihin.
Biologia ei selitä muuta kuin meidän suhdetta maapallon eliöstöön. Sitä tutkimalla ei pääse puusta pitkälle, vaikka kuinka viisasta esittää.
"Käärme-energia" kietoo meidät kokonaisuudeksi ja osaksi kaikkeuden kokonaisuutta. Ylhäältä alas, Alhaalta ylös. Yang-Yin.
Pelkkä biologian kanssa puuhastelu ja evoluutiosta jankuttamunen on jo noloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä juuri olen kiinni todellisuudessa ja sitä mieltä, että ihminen on symbioosissa elävä loiseliö, jonka tietoisuus voi laajentua, jolloin se saa yhteyden "avaruudessa" eläviin örkkeihin.
Biologia ei selitä muuta kuin meidän suhdetta maapallon eliöstöön. Sitä tutkimalla ei pääse puusta pitkälle, vaikka kuinka viisasta esittää.
"Käärme-energia" kietoo meidät kokonaisuudeksi ja osaksi kaikkeuden kokonaisuutta. Ylhäältä alas, Alhaalta ylös. Yang-Yin.
Pelkkä biologian kanssa puuhastelu ja evoluutiosta jankuttamunen on jo noloa."Minä juuri olen kiinni todellisuudessa"
Kuten täällä joku taisi sanoa, sinulla on ihan oma määritelmäsi käsitteelle "todellisuus", eli olet siinä omassasi kiinni. Kätevää sikäli, että siihen voi silloin sisällyttää mitä tahansa. Tämä ei ole ainoa sana, jonka olet määritellyt itse, jotta valita vapaasti maalitolppiesi paikan. Tällöin esimerkiksi väitteet kuten ""Käärme-energia" kietoo meidät kokonaisuudeksi ja osaksi kaikkeuden kokonaisuutta." jäävät irralliseksi sanahelinäksi, joka ei kerro mistään mitään kenellekään, paitsi (ehkä) sinulle itsellesi. Mistä taas herää kysymys, miksi esittelet tuota ja vastaavia muille. Kaiken lisäksi poltat hihasi kun sinua ei kompata.
"Sitä tutkimalla ei pääse puusta pitkälle, "
Mikä olisi puusta pitemmälle pääsemistä? Mikä on tavoitteesi? Tieteen olet jo hylännyt, se lienee välttämätöntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä juuri olen kiinni todellisuudessa"
Kuten täällä joku taisi sanoa, sinulla on ihan oma määritelmäsi käsitteelle "todellisuus", eli olet siinä omassasi kiinni. Kätevää sikäli, että siihen voi silloin sisällyttää mitä tahansa. Tämä ei ole ainoa sana, jonka olet määritellyt itse, jotta valita vapaasti maalitolppiesi paikan. Tällöin esimerkiksi väitteet kuten ""Käärme-energia" kietoo meidät kokonaisuudeksi ja osaksi kaikkeuden kokonaisuutta." jäävät irralliseksi sanahelinäksi, joka ei kerro mistään mitään kenellekään, paitsi (ehkä) sinulle itsellesi. Mistä taas herää kysymys, miksi esittelet tuota ja vastaavia muille. Kaiken lisäksi poltat hihasi kun sinua ei kompata.
"Sitä tutkimalla ei pääse puusta pitkälle, "
Mikä olisi puusta pitemmälle pääsemistä? Mikä on tavoitteesi? Tieteen olet jo hylännyt, se lienee välttämätöntä.En voi sille mitään, että kokonaisuuksien ymmärrys ja laajempi hahmotuskykynne on hävinnyt puolustaessanne jääräpäisesti biologista sattumaevoluutiota ja sitä, että ihminen on vain yksi apina apinoiden joukossa.
Ymmärrys vaatii henkistä avautumista, omaa kokemusta, kundalinin ymmärtämistä, jota jo tutkitaan. Tässä komppaan uskontoja, jumiutumatta niihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voi sille mitään, että kokonaisuuksien ymmärrys ja laajempi hahmotuskykynne on hävinnyt puolustaessanne jääräpäisesti biologista sattumaevoluutiota ja sitä, että ihminen on vain yksi apina apinoiden joukossa.
Ymmärrys vaatii henkistä avautumista, omaa kokemusta, kundalinin ymmärtämistä, jota jo tutkitaan. Tässä komppaan uskontoja, jumiutumatta niihinkään.Eikä muut lukijat puolestaan voida sille mitään, ettei me ymmärretä sinun fantasiamaailmaasi. Parempi antaa sen siis olla ihan omassa todellisuudessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä muut lukijat puolestaan voida sille mitään, ettei me ymmärretä sinun fantasiamaailmaasi. Parempi antaa sen siis olla ihan omassa todellisuudessaan.
Miksi olette tällä palstalla, jossa teille vieras fantasia nimenomaa kukoistaa?
Jos teidän todellisuus on yhtä kuin näkyvät asiat, niin puuhastelkaa niiden parissa. Tyhmiksi vaan leimaudutte, kun täällä vuodesta toiseen jankutatte evoluutiosta, joka on sattumalta syntynyt, ilman mitään suuntaa ja mieltä ja blaa blaa blaa.
Mieltä ette osaa selittää, vaikka maailmankaikkeuskin sitä huutaa virusten ja muiden väliaineiden muodossa. Anonyymi kirjoitti:
Miksi olette tällä palstalla, jossa teille vieras fantasia nimenomaa kukoistaa?
Jos teidän todellisuus on yhtä kuin näkyvät asiat, niin puuhastelkaa niiden parissa. Tyhmiksi vaan leimaudutte, kun täällä vuodesta toiseen jankutatte evoluutiosta, joka on sattumalta syntynyt, ilman mitään suuntaa ja mieltä ja blaa blaa blaa.
Mieltä ette osaa selittää, vaikka maailmankaikkeuskin sitä huutaa virusten ja muiden väliaineiden muodossa."Jos teidän todellisuus on yhtä kuin näkyvät asiat, niin puuhastelkaa niiden parissa."
Mahdatko nyt tarkoittaa, että todellisuus on meidän, jotka sinun juttujasi emme usko, se, mikä on havaittavissa (siis aisteilla tai tutkimusvälineillä yms.)? Kaikki havaittavaa asiat eivät ole näkyviä. Sinulle on jo monesti huomautettu, että et tunnu ymmärtävän tavallisten sanojen merkityksiä.
"Tyhmiksi vaan leimaudutte, kun täällä vuodesta toiseen jankutatte evoluutiosta, joka on sattumalta syntynyt, ilman mitään suuntaa ja mieltä ja blaa blaa blaa."
Kyllä ne ovat nimenomaan kreationisteja, jotka tuollaista jankkaavat. Olet ollut palstalla aika pitkään, ja olet osallistunut aika moneen keskusteluun, jossa käsitellään evoluutiota, mutta et ole kyennyt edes oppimaan, mitä evoluutio on, vaan toistat kreationistien väärinkäsityksiä. Et vaivaudu oppimaan edes perusasioita, ja silti syytä muita avomielisyyden puutteesta.- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Jos teidän todellisuus on yhtä kuin näkyvät asiat, niin puuhastelkaa niiden parissa."
Mahdatko nyt tarkoittaa, että todellisuus on meidän, jotka sinun juttujasi emme usko, se, mikä on havaittavissa (siis aisteilla tai tutkimusvälineillä yms.)? Kaikki havaittavaa asiat eivät ole näkyviä. Sinulle on jo monesti huomautettu, että et tunnu ymmärtävän tavallisten sanojen merkityksiä.
"Tyhmiksi vaan leimaudutte, kun täällä vuodesta toiseen jankutatte evoluutiosta, joka on sattumalta syntynyt, ilman mitään suuntaa ja mieltä ja blaa blaa blaa."
Kyllä ne ovat nimenomaan kreationisteja, jotka tuollaista jankkaavat. Olet ollut palstalla aika pitkään, ja olet osallistunut aika moneen keskusteluun, jossa käsitellään evoluutiota, mutta et ole kyennyt edes oppimaan, mitä evoluutio on, vaan toistat kreationistien väärinkäsityksiä. Et vaivaudu oppimaan edes perusasioita, ja silti syytä muita avomielisyyden puutteesta.Oletko kreationisti, kun palstalla viihdyt?
Et taida hyväksyä myöskään älykästä suunnittelua. Äly on nimenomaa näkymätön voima, joka vaikuttaa kaikessa ja kaikkeudessa.
Olet se uskosta luopunut jankuttaja, joka on luopunut myös älystä. Anonyymi kirjoitti:
Oletko kreationisti, kun palstalla viihdyt?
Et taida hyväksyä myöskään älykästä suunnittelua. Äly on nimenomaa näkymätön voima, joka vaikuttaa kaikessa ja kaikkeudessa.
Olet se uskosta luopunut jankuttaja, joka on luopunut myös älystä."Oletko kreationisti, kun palstalla viihdyt?"
En. Outo kysymys. Enkä minä en toistele sitä kreationistien valhetta, että evoluutio olisi sattumaa.
"Et taida hyväksyä myöskään älykästä suunnittelua."
Hyväksyminen tai hyväksymättömyys ei oikein kuvaa suhtautumistani, vaan ihan se, että en usko älykkääseen suunnitteluun. Olen tietenkin avoin ja muutan kantani, jos joku pystyy osoittamaan älykkään suunnittelun olemassaolon. Yritys tehdä tieteellinen ID-teoria hiipui pitkälti siihen, että älykkään suunnittelun kannattajat eivät onnistuneet edes keksimään, että miten suunniteltu eroaa suunnittelemattomasta.
"Äly on nimenomaa näkymätön voima, joka vaikuttaa kaikessa ja kaikkeudessa."
Kaksi tarkentava kysymystä:
Käytätkö sanaa "äly" sen vakiintuneessa merkityksessä vai annatko sille jonkin aivan itse kehittämäsi sisällön?
Onko tämä näkymätön voima jotenkin mitattavissa tai muuten havaittavissa?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että kaikki aitotumalliset perustuvat solutasolta lähtien eri eliölajien symbioosiin (joskus monikerroksiseen symbioosiin) on ristiriidassa luomisuskon kanssa. Jos lajit on luotu "valmiina", niin miten ne ovat kuitenkin useiden lajien yhdistelmiä?Sain tälläisen Youtube suosituksen, joka oli mahtava. Sinä voisit arvostaa tätä. Kyseessä on suorastaan kreationistejen painajainen solun kantilta, joka osaa liikkua loogisesti ilman aivoja.
https://youtu.be/3V3CMD_9xXs?si=ced1VMcR34zhvMNI
My Pet Eldritch Horror, Jerry the Slime
The Thought Emporium
Kyseessä on laboratorio ameeba nimeltään Jerry, jolla tehdään kokeita. Tässä näkee käytännössä, mihin luonto kykenee. Ja se on paljon mahtavempaa kuin yksikään kansantaru.
Ja viimeinen osia oli liian vaikea minulle. Myönnän sen. Siitä huolimata uskoisin, että jopa keskiverto henkilöt saavat suurimmasta osasta videota paljon irti jo pelkän kuvan takia, vaikka englanti ei sujuisikaan.
Itse aiheeseen tämä kuuluu sillä, että Jerryllä on myös symbioottinen suhde bakteeriin. - Anonyymi
siare kirjoitti:
"Oletko kreationisti, kun palstalla viihdyt?"
En. Outo kysymys. Enkä minä en toistele sitä kreationistien valhetta, että evoluutio olisi sattumaa.
"Et taida hyväksyä myöskään älykästä suunnittelua."
Hyväksyminen tai hyväksymättömyys ei oikein kuvaa suhtautumistani, vaan ihan se, että en usko älykkääseen suunnitteluun. Olen tietenkin avoin ja muutan kantani, jos joku pystyy osoittamaan älykkään suunnittelun olemassaolon. Yritys tehdä tieteellinen ID-teoria hiipui pitkälti siihen, että älykkään suunnittelun kannattajat eivät onnistuneet edes keksimään, että miten suunniteltu eroaa suunnittelemattomasta.
"Äly on nimenomaa näkymätön voima, joka vaikuttaa kaikessa ja kaikkeudessa."
Kaksi tarkentava kysymystä:
Käytätkö sanaa "äly" sen vakiintuneessa merkityksessä vai annatko sille jonkin aivan itse kehittämäsi sisällön?
Onko tämä näkymätön voima jotenkin mitattavissa tai muuten havaittavissa?"Onko tämä näkymätön voima jotenkin mitattavissa tai muuten havaittavissa?"
Kyselee hän, joka ei ehdottomasti ole mikrokosmos ja universumi pienoiskoossa, vaan rajoittunut ihmisenmuotoinen loiseläjä.
Jolla kyllä on kytkös universumin energioihin ja viruksiin, mutta sen hän tajuaa vasta kuoltuaan, kun aivot, joihin kaiken tietoisuuden piti kytkeytyä, lihansyönnin seurauksena, lojuu alhaalla ruumishuoneella.
Tajuaa kiemurtelevansa avaruudessa kuin käärme planeettojen seassa huutaen APUAAA, kunnes tajuaa, että äänihuletkin jäi sinne ruumishuoneelle.
Vakiintuneita merkityksiä voit etsiä tiedepalstalta;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko tämä näkymätön voima jotenkin mitattavissa tai muuten havaittavissa?"
Kyselee hän, joka ei ehdottomasti ole mikrokosmos ja universumi pienoiskoossa, vaan rajoittunut ihmisenmuotoinen loiseläjä.
Jolla kyllä on kytkös universumin energioihin ja viruksiin, mutta sen hän tajuaa vasta kuoltuaan, kun aivot, joihin kaiken tietoisuuden piti kytkeytyä, lihansyönnin seurauksena, lojuu alhaalla ruumishuoneella.
Tajuaa kiemurtelevansa avaruudessa kuin käärme planeettojen seassa huutaen APUAAA, kunnes tajuaa, että äänihuletkin jäi sinne ruumishuoneelle.
Vakiintuneita merkityksiä voit etsiä tiedepalstalta;)sinun puppugeneroinnissa ei ole vieläkään edes hitusta järjen häivää. Et osaa luoda edes yhtä lausetta tai sanaa, jossa olisi jotain järkeä.
Et tunne tässä selvästikään sanoja:
-mikrokosmos
-universumi
-pienoiskoko
-(ihmismuotoinen) ei ole edes mikään sana
-loiseläjä
-energia
-virus
-kuolema
-aivo
-tiotoisuus
-kytkeytyä
-lihansyönti
-alhaalla
-kiemurrella
-avaruus
-kuolema
-aivo
-tietoisuus
-kykeytymisyys
-lojuminen
-kiemurteleva
-käärme
-planeetta
-äänihuuli
Aikamoinen lista tekstissäsi.
Et ole ikinä edes koskenut mihinkään tieteeseen. Tai sivistussanakirjaan. Anonyymi kirjoitti:
Vakiintuneita merkityksiä voit etsiä tiedepalstalta;)Olisit voinut vain todeta, että et osaa itsekään sanoa, mitä tarkoitat, kun puhut älystä ja että tätä näkymätöntä älyvoimaa ei voi mitenkään mitata tai havainnoida.
- Anonyymi
siare kirjoitti:
Olisit voinut vain todeta, että et osaa itsekään sanoa, mitä tarkoitat, kun puhut älystä ja että tätä näkymätöntä älyvoimaa ei voi mitenkään mitata tai havainnoida.
Kuollessa se selviää, että elämä ja äly on oikeasti muualla kuin täällä.
Siellä kaikkeudessa on energiat, atomit ja virukset jotka kokoaa aineen, johon evoluutiousko perustuu.
Sanassa sanotaan, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Se, että Jumala esitetään vanhana miehenä on vain osa totuutta.
Koska Jumala on kaikki voimat, niin ihminen mikrokosmoksena ja universumina pystyy tutkimaan itseään Jumalan kuvana sekä itseään osana universumia eli Jumalan valtakuntaa.
Jos ihmisessä ei olisi mitään yhteyksiä laajempiin ulottuvuuksiin itsessään ja ympäristössään, johon avaruus kuuluu, niin miten ihminen voisi niitä tutkia? Kyllä laajeneva ymmärrys tarvitaan. Missä se äly siis on? Se on kaikkialla ja ei missään, josta se vaan löydetään. Ihmisen ylimmät henkiset chakrat on syystä yläosassa. Moni on kokenut ymmärryksen avautuvan, kun energia nousee alhaalta ylös.
Todista sinä, että apina miettii itseään osana kaikkeutta. Olenko jumalallinen olento vai olenko vain viettien ohjauksessa, himoiten seuraavaa banaania?;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä kaikkeudessa on energiat, atomit ja virukset jotka kokoaa aineen, johon evoluutiousko perustuu.
Sanassa sanotaan, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Se, että Jumala esitetään vanhana miehenä on vain osa totuutta.
Koska Jumala on kaikki voimat, niin ihminen mikrokosmoksena ja universumina pystyy tutkimaan itseään Jumalan kuvana sekä itseään osana universumia eli Jumalan valtakuntaa.
Jos ihmisessä ei olisi mitään yhteyksiä laajempiin ulottuvuuksiin itsessään ja ympäristössään, johon avaruus kuuluu, niin miten ihminen voisi niitä tutkia? Kyllä laajeneva ymmärrys tarvitaan. Missä se äly siis on? Se on kaikkialla ja ei missään, josta se vaan löydetään. Ihmisen ylimmät henkiset chakrat on syystä yläosassa. Moni on kokenut ymmärryksen avautuvan, kun energia nousee alhaalta ylös.
Todista sinä, että apina miettii itseään osana kaikkeutta. Olenko jumalallinen olento vai olenko vain viettien ohjauksessa, himoiten seuraavaa banaania?;)Tätä se on kun Henki-Huuharin pitää päivästä toiseen ajatella ihan itse. Aivan hulvatonta. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä se on kun Henki-Huuharin pitää päivästä toiseen ajatella ihan itse. Aivan hulvatonta. :D
Sinä se et ole päässyt yhtään ylemmäs ajattelussasi. Kuka ajattelee sinun puolestasi?
Onko joku tieteellinen julkaisu, joka kertoo, mitä saat ajatella? Miten eroaa diktatuurista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todista sinä, että apina miettii itseään osana kaikkeutta. Olenko jumalallinen olento vai olenko vain viettien ohjauksessa, himoiten seuraavaa banaania?;)" Ihmisen ylimmät henkiset chakrat on syystä yläosassa. Moni on kokenut ymmärryksen avautuvan, kun energia nousee alhaalta ylös."
Puistattava ajatus, että joskus olisin henkisesti tuossa kunnossa. Käytkö jossakin työssä? - Anonyymi
Ihmisessä loisii valtava määrä bakteerejakin jotkut hyviä ja jotkut pahoja. Aatami ja Eeva olivat täydellisiä ihmisiä, mutta kun he joutuivat lähtemään Eedenistä ja menettivät ikuisen ihmisen asemansa, alkoi kehon rapautuminen heti. Bakteerit ja vastabakteerit iskivät heti. Ruoan mukana tuli eliöitä, jotka hyötyivät muista eliöistä. Jumalan suunnittelemat immuniteetit hyödynsivät ihmistä. Kuitenkin yksilöllinen rukous ja vahva usko parantaa selvästi, Jeesuksen omia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että kaikki aitotumalliset perustuvat solutasolta lähtien eri eliölajien symbioosiin (joskus monikerroksiseen symbioosiin) on ristiriidassa luomisuskon kanssa. Jos lajit on luotu "valmiina", niin miten ne ovat kuitenkin useiden lajien yhdistelmiä?Tietenkin Jumala näki myös ravinnon sulatusprosessin monimutkaiset tarpeet, jo suunnittelu vaiheessa. Bakteerit muuntuvat nopeasti olosuhteisiin ja niitä karkaa ympäristöön ja etsivät ravintonsa hyödyllisimmästä paikasta. Tämä on sitä evoluutiota. Mutta bakteeri pysyy edelleen bakteerina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakiintuneita merkityksiä voit etsiä tiedepalstalta;)"Onko tämä näkymätön voima jotenkin mitattavissa tai muuten havaittavissa?"
Joku kysyi tämän ja vastauksesta päätellen olikin kysymys, joka veti tältä tyypiltä herneen nenään. Ilmeisesti ei ole mitattavissa eikä voi havannoida. Ehkä aivotutkimuksen kehittyessä tuo voidaan havannoida. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin Jumala näki myös ravinnon sulatusprosessin monimutkaiset tarpeet, jo suunnittelu vaiheessa. Bakteerit muuntuvat nopeasti olosuhteisiin ja niitä karkaa ympäristöön ja etsivät ravintonsa hyödyllisimmästä paikasta. Tämä on sitä evoluutiota. Mutta bakteeri pysyy edelleen bakteerina.
Onko tämä nyt taas se, joka kirjoittaa näitä kretuja parodioivia viestejä.. mahdoton sanoa.
Anonyymi kirjoitti:
Todista sinä, että apina miettii itseään osana kaikkeutta. Olenko jumalallinen olento vai olenko vain viettien ohjauksessa, himoiten seuraavaa banaania?;)"Kuollessa se selviää, että elämä ja äly on oikeasti muualla kuin täällä."
Miten asia sitten on voinut selvitä sinulle, vai kirjoitteletko haudan takaa?
"Missä se äly siis on? Se on kaikkialla ja ei missään, josta se vaan löydetään"
Eli puheissasi näkymättömästä älyvoimasta ei ole mitään konkreettista sisältöä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kysyi tämän ja vastauksesta päätellen olikin kysymys, joka veti tältä tyypiltä herneen nenään. Ilmeisesti ei ole mitattavissa eikä voi havannoida. Ehkä aivotutkimuksen kehittyessä tuo voidaan havannoida.On mitattavissa ja havainnoitavissa. Jos uskoo maan vetovoimaan, niin silloin on myös taivaallinen vetovoima. Toista ei voi olla ilman toista. Taivaallisen vetovoiman piiriin pääseminen vaatii sille avautumista. On viritettävä oma sähkömagneettinen keskussauva vastaanottavaiseksi.
Ateistille asian voi selittää siten, että kuten lintu luottaa siihen, että sen siivet kantaa ilmakehässä, niin samalla tavalla ihminen voi hakea Korkeimmalta turvaa. Se tapahtuu nöyrtymällä, että nyt on liian raskas taakka kannettavaksi. Auta jos niin on tahtosi. Ihmisen henki eli sauva viriää ja resonoi taivaallisen kannattelevan turvan kanssa.
Ihmisen pystyasento liittyy tähän. Peräsuoli supistelee, sydänchakra avautuu, ryhti suoristuu, mieli kirkastuu. Apina ei siihen kykene.
Negatiiviset huonot bakteerit, jotka aiheuttaa sairauksia, voi taitava ihminen Korkeimman puoleen kääntymällä saada itsestään neutralisoitua.
Niin kuin valo voittaa pimeyden ja Aurinko nousee, suoristuu ihminen, eli kerroksellinen loiseliöiden asuinsija kuin sähkömagneettinen sauva, jossa myös peräsuolen bakteeristo kokee henkisen herätyksen. Toki ravintopuoli on hyvä muuttaa kasvisvoittoiseksi, niin mieli kirkastuu myös sitä kautta.
Jos on syönyt lihaa, niin ne väitetysti lihan synnyttämät aivot, jotka sisältää raskaita ajatuksia, ja peråsuolen huonoja bakteereja, jåä kaikkine raskaine energioiden pyörimään ruumishuoneen luo ympyrää, kun taas kevyt luottavainen mieli, joka on virinnyt aivoissa ja jota Korkein on kannatellut, pääse valoon ja iloon.
Jos tätä ei ymmärrä, niin vika on omassa ymmärryksessä eikä viestin tuojassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mitattavissa ja havainnoitavissa. Jos uskoo maan vetovoimaan, niin silloin on myös taivaallinen vetovoima. Toista ei voi olla ilman toista. Taivaallisen vetovoiman piiriin pääseminen vaatii sille avautumista. On viritettävä oma sähkömagneettinen keskussauva vastaanottavaiseksi.
Ateistille asian voi selittää siten, että kuten lintu luottaa siihen, että sen siivet kantaa ilmakehässä, niin samalla tavalla ihminen voi hakea Korkeimmalta turvaa. Se tapahtuu nöyrtymällä, että nyt on liian raskas taakka kannettavaksi. Auta jos niin on tahtosi. Ihmisen henki eli sauva viriää ja resonoi taivaallisen kannattelevan turvan kanssa.
Ihmisen pystyasento liittyy tähän. Peräsuoli supistelee, sydänchakra avautuu, ryhti suoristuu, mieli kirkastuu. Apina ei siihen kykene.
Negatiiviset huonot bakteerit, jotka aiheuttaa sairauksia, voi taitava ihminen Korkeimman puoleen kääntymällä saada itsestään neutralisoitua.
Niin kuin valo voittaa pimeyden ja Aurinko nousee, suoristuu ihminen, eli kerroksellinen loiseliöiden asuinsija kuin sähkömagneettinen sauva, jossa myös peräsuolen bakteeristo kokee henkisen herätyksen. Toki ravintopuoli on hyvä muuttaa kasvisvoittoiseksi, niin mieli kirkastuu myös sitä kautta.
Jos on syönyt lihaa, niin ne väitetysti lihan synnyttämät aivot, jotka sisältää raskaita ajatuksia, ja peråsuolen huonoja bakteereja, jåä kaikkine raskaine energioiden pyörimään ruumishuoneen luo ympyrää, kun taas kevyt luottavainen mieli, joka on virinnyt aivoissa ja jota Korkein on kannatellut, pääse valoon ja iloon.
Jos tätä ei ymmärrä, niin vika on omassa ymmärryksessä eikä viestin tuojassa."Jos tätä ei ymmärrä, niin vika on omassa ymmärryksessä eikä viestin tuojassa."
Uusi päivä, uusi Henki-Huuharin päivän wiisaus :)
Lähtisin kuitenkin siitä, että ehkäpä se vika on nyt kuitenkin siellä sienipöllyisessä päässäsi. Kaikella ystävyydellä. :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mitattavissa ja havainnoitavissa. Jos uskoo maan vetovoimaan, niin silloin on myös taivaallinen vetovoima. Toista ei voi olla ilman toista. Taivaallisen vetovoiman piiriin pääseminen vaatii sille avautumista. On viritettävä oma sähkömagneettinen keskussauva vastaanottavaiseksi.
Jos tätä ei ymmärrä, niin vika on omassa ymmärryksessä eikä viestin tuojassa."että nyt on liian raskas taakka kannettavaksi. "
Eli sinulla on siis tällä hetkellä liian raskas taakka kannettavaksi. En kysy mikä. Siksi olet luonut mielikuvitusmaailman, joka antaa sinulle voimaa selvitä. Ihan hienoa, jos saat siitä apua.
Mutta minusta et ihan oikeasti voi ihmetellä tai pahoittaa mieltäsi, jos saat eriäviä mielipiteitä keskustelupalstalla, kun yrität selittää tuota yksityistä maailmaasi muille tyyliin:
"Jos uskoo maan vetovoimaan, niin silloin on myös taivaallinen vetovoima"
" oma sähkömagneettinen keskussauva "
"Ihmisen pystyasento liittyy tähän. Peräsuoli supistelee, sydänchakra avautuu, ryhti suoristuu, mieli kirkastuu. Apina ei siihen kykene. "
"suoristuu ihminen, eli kerroksellinen loiseliöiden asuinsija kuin sähkömagneettinen sauva, jossa myös peräsuolen bakteeristo kokee henkisen herätyksen"
"ja peråsuolen huonoja bakteereja, jåä kaikkine raskaine energioiden pyörimään ruumishuoneen luo ympyrää,"
"Tämän viestin tuojassa ei ole vikaa, vaan sen lukijassa."
Tässä kuitenkin ilmoitat, että eriävät mielipiteet ovat viallisia. En edelleenkään ymmärrä, miksi silti kirjoittelet tänne etkä omaan blogiisi, jossa voisit estää kommentoinnin. En ole huomannut yhdenkään vastaajan komppaavan näkemyksiäsi.
- Anonyymi
Eikä kreationisteilta taaskaan yhtään järkevää vastausta.
Yksi höpöttää "kokonaisuudesta", toinen yin-yang -kankienergiassta (vai oliko se henkienergiaa?).
Kreationismin selitysvoima on nolla. Elollinen luonto ei ole mitenkään ymmärrettävissä sen valosssa. Kaikki on vain selittämättömiä ristiriitoja tai käsittämättömiä oikkuja. Alotus loukkaa meitä Persussuomalaisia syvästi.
- Anonyymi
Ubriutukaa!
Sehän on teidän ydinosaamistanne.
- Anonyymi
Teoria parasiiteista on Raamatun oppien vastainen. Raamatussa ei ole isäntiäkään. Raamatun aiheena on ihan jotain muuta ja myös Jeesuksen kaltaisen elämäntyylin opettaminen ja esitteleminen. Kun ateistisessa Neuvostoliitossa alettiin vastustamaan Raamatun opetuksia, niin ihminen lajina alkoi neukkulaistumaan. Tiedemiehiä kiinnosti ihmisen sairaalalääkkeillä toteutettu metamorfoosi syöpäpotilaan näköiseksi ja sekin oli tuntunut heistä todella pahalta. Sen vuoksi he joutuivat suhtautumaan kielteisesti Raamatun aikaiseen ihmiskäsitykseen, että he pystyivät käymään sytostaatti-hoidoissa. Ihmisyys siinä katoaa ja ihminen muuttuu monien mielestä ihan liikaa.
Neukut aina haluavat vastustaa jotain ja eniten Suomen kuningatar Eevan navetta-allergologiaa. Neukku-johtajat yrittivät siirtää terveysdieetteja suosittelemalla kaikki maailman ihmiset sairaalapotilaiksi ja sairaalat täyttyivät hoitoa tarvitsevista potilaista. Jotka eivät pärjää kotioloissa ilman tippa-lääkityksiä.
Ongelmana on rahoitus ja Suomen valtiokin joutuu pärjäämään velkarahalla. Luottokelpoisuus meni monissa länsimaiden pankeissa ja seuraavaksi velkaa oli otettu arabien pankista. Sellainen velkasumma on esim. Arabiemiraattien valuutassa, eikä Nordea vaihda niin suuria määriä sellaista valuuttaa euroihin. Kun summa on 17 miljardin luokkaa. Valuutanvaihto on kaupankäyntiä ja Nordealle jäisi arabivaluuttaa sellaisen vaihdon jälkeen se 17 miljardia. Se olisi täysin turha rahasumma, koska ei sillä pysty tekemään ostoksia muualla kuin yhdessä pikkuvaltiossa. Josta ei todellakaan kannata ostaa edes mitään ulkomaiseen omistukseen.
Kun Nordean pankkiiri on apina ja parasiitti, niin tilanne meni tällaiseksi. Sairaalapotilaat Suomen sairaaloissa tulevat suomalaisille veronmaksajille kalliiksi, mutta heitä ei saa kutsua parasiiteiksi. Koska he ovat muita ylempänä olevia neukkuja. Koko järjstelmäsysteemi meni täysin epäreiluksi kaikkia kohtaan, kun Ruotsin terveyslahko opasti kaikkia Suomessakin vastustamaan Suomen kuningatar Eevan kauneutta ja hyvää terveyttä. Teoriassa veronmaksu pitäisi nyt lakkauttaa, koska sairaalabudjetti alkoi paisumaan liian suureksi ja hyväkuntoiset työssäkäyvät sitten maksavat hullujen tiedeprofessorien elämäntapa-kokeilujen kustannukset.
Hullut tiedeprofessorit olivat sitä mieltä, että sairaalassa kannattaa asua koska vain siellä saa riittävää tasoa olevaa hoitoa. Etteivät he ole hulluja, vaan elämäntapa-kokeilujen seurauksena löytyi vihdoinkin se heille sopiva taso. Osteoporoosikin voi olla niin vaikea, että iv-lääkityksen takia täytyy asua vuosia sairaaloissa. Syöpä voi kroonistua ja astma ja atooppinen ihottuma. Elintoimintoja ylläpitävistä uusista lääkkeistä oli joskus keskustelua ja sairaalabudjetin paisumisesta. Oli puhetta hoidon priorisoimisesta, mutta dieetti-kokeilijat eivät välittäneet siitä aiheesta. Lääketiede meni liian pitkälle, koska rahat loppuivat. - Anonyymi
Moni on koettanut saada Jumalan kiinni huonosta ja turhasta suunnittelusta. Kun on tehty perusteellinen tutkimus näistä, niin on todettu niiden jokin käytännöllinen ja hyödyllinen ominaisuus. Loisiminen ei välttämättä ole loisien tarkoitus, vaan lisääntyminen tai pelkkä ravinnon saanti itselleen.
- Anonyymi
Jumala loi maailman ja se diversiteetin ja se oli sangen hyvä, Jumala antoi tämän planeetan hallinnan ihmiselle ja asetti heidät Paratiisiin, Edenistä itään. kaikki oli hyvin, ei ollut parasiitteja, petoja, patogeenisia mikrobeja yms. Paratiisiin Jumala oli tehnyt puun jonka hedelmää ei ollut lupa syödä, kaikkien muiden puiden hedelmät oli tarkoitettu ihmiselle syötäväksi mutta ainoastaan tämän yhden puun hedelmä oli kielletty.
Lucifer oli laajalti suojaavainen kerubi, täydellinen kauneudessa, älyssä ja viisaudessa, mutta sittemmin hän rakastui itseensä ja ylpistyi sydämessään ja alkoi suunnitella vallankumousta, hänestä tulisi Jumala jota kaikki muut palvoisivat ja ylistäisivät. Hän alkoi politikoimaan ja sai puhutettua 1/3 osan taivaan väestä mukaan vallankumoukseensa, mutta ei kaikkia. 2/3 osa oli ja on uskollinen Jumalalle eikä lähtenyt mukaan Luciferin sotaan Jumalaa vastaan, ja hävisi. Lucifer menetti kaiken, vallankumous epäonnistui ja joutui maan pakoon.
Jumala oli siis antanut tämän planeetan ihmisen hallintaan, kaiken menettänyt Lucifer päätti hankkia tämän planeetan hallinnan itselleen ja hän stalkkasi Adamia ja Evaa sekä päätteli Evan olevan helpommin manipuloitavissa kuin Adamin. Hän valitsi käärmeen johon hän meni ja otti sen kontrolliinsa, luikerteli siihen puuhun josta Jumala oli ihmistä kieltänyt syömästä ja varoittanut kaksin kertaisella kuolemalla jos he siitä syövät. Kun sitten Adam ja Eva käyskenteli aikansa Paratiisissa he tulivat sen puun tykö ja käärme aloitti kohtalokkaan dialogin Evan kanssa, Adam katseli vierestä mikä on homman nimi.
Eva otti ja haukkasi hedelmästä ja tarjosi sen Adamille joka haukkasi siitä palan ja silloin heidän silmänsä aukeni ja huomasivat olevansa alasti, pelästyivät ja hyökkäsivät puskiin vaatteita etsimään ja kun ei löytynyt niin viikunalehviä taitellen vaatteetkin tuli tehtyä. Jumala tiesi heti mitä oli tapahtunut ja Hän kutsui pariskuntaa ja lopulta Adam ja Eva tuli puskista ja käräjät alkoivat, Adam syytti Jumalaa ja Evaa, Eva syytti käärmettä ja tuomiot tulivat jonka seurauksena maa tuli kirouksen alle, evoluutio käynnistyi jonka seurauksena eläimet, kasvit ja kaikki muuttui.
Sairaudet alkoivat, pedot alkoivat saalistaa muita eläimiä, parasiitit alkoivat vaivata, patologisia mikrobeja kehittyi ja monet kasvit muuttuivat piikkisiksi ja toiset myrkyllisiksi, Planeettamme isäntä vaihtui ihmiseltä Saatanalle laillisesti tosin petoksella, Mutaatiot raastoivat kaikkien organismien perimän informaatiota, kuolema tutuksi vieraaksi tuli kaikille, ihmiskunnan sukupuuton olevan n. 1000 vuoden kuluttua ajankohtainen jatkuvasti kasaantuvien mutaatioiden tuloksena.
Jumala ei jättänyt ihmistä heitteille, hän lupasi Messiaan syntyvän Evan siemenestä, siis muna solusta, ja tämä tapahtui Israelissa Juudean maakunnassa Betlehemin kaupungissa neitsyt Mariasta puuseppä Josefin esikoiseksi, Messias tunnetaan yleisesti Jeesuksena Kristuksena. Hän otti ihmiskunnan synnit maksettavaksi ja Hän maksoi ne Hengellään ja Verellään Golgatalla ristille naulattuna. Samalla Hän voitti Saatanan ja näin mitätöi hänen oikeutensa planeetallemme ja ihmisiin, Saatana menetti Kuoleman ja Tuonelan avaimet Jeesukselle, itse asiassa hän menetti jälleen aivan kaiken kuten aikoinaan vallankumouksensa tuloksena.
Mutta 2000 tästä huolimatta vuoden ajan Saatana on laittomasti pitänyt petoksella valtaa ihmiskunnassa, sen aika on tulossa päätökseen ja se pitää Saatanaa kiireisenä, hän tietää että Jeesus on palaamassa takaisin eikä hänellä ole mitään jakoa siinä ja hän joutuisi kahleissa Syvyyteen vankeuteen 1000 vuoden ajaksi jonka jälkeen hänet heitetään Helvettiin.
Saatana elättelee turhia toiveita siitä ettei Jumala voi tuomita Helvettiin kaikkia ihmisiä koska Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, että jospa hänkin siinä siivellä välttäisi Helvetin. Jos hän saisi jokaisen ihmisen omakseen, mutta hänellä on kaksi ongelmaa jotka on hoideltava, juutalaiset ja oikeasti kristityt, hän ei ole huolissaan kristinuskonnosta, risteistä amuletteina, hän on huolissaan Raamatusta koska se on totuus ja se on tuhottava maailmasta.
Ensiksi hänen on hoideltava juutalaiset ja Israel sitten kaikki tunnustavat kristityt. Saatanalla on suunnitelma joka toteutuu vaivihkaa mutta nopealla aikataululla, maailman uskonto, messias ja pyhä mies joka on juutalainen rabbi sekä maailman ekonomia ja siihen kaikkien ihmisten siruttaminen, sirussa on omistajan tunnus 666, kaikki kerran sirutetut ihmiset ovat hänen omaisuutta pysyvästi.
Näin tehden tunnustavat kristityt paljastuisivat ja tapettavaksi, kristityt tietävät totuuden eivätkä ikinä ottaisi sirua oikeaan käteen (halal) tai otsaansa. Saatana tietää ettei tämä välttämättä auttaisi häntä välttämään Helvetin tulta, mutta hän saisi miljardeja ihmisiä mukanaan sinne, siis jokaisen sirutetun ihmisen.- Anonyymi
No nyt on vedetty jotakin tuhdimpaa tavaraa :D.
- Anonyymi
Synti tuli maailmaan.
- Anonyymi
Ai "synti tuli"?
Mistäs se tuli?
Eikö kaikki ole Jumalan luomaa, joten syntikin on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai "synti tuli"?
Mistäs se tuli?
Eikö kaikki ole Jumalan luomaa, joten syntikin on.Synti tuli Luciferin ylpeydestä ja kateudesta, Jumala antoi älyn lisäksi tunteet, tunteet ovat tärkeä osa ihmisen luontoa, hän tuntee uteliaisuutta, empatiaa, surua, rakkautta, vihaa, kaunaa, katkeruutta jne. Saatana vihjaili Eevalle että Jumala salaa jotakin ihmiseltä ja lupasi Eevalle Hyvän ja Pahan tiedon, Gnosiksen, salattua, esoteerista viisautta ja ymmärrystä Jumalan mysteereistä, mutta vain jos Eeva ottaisi kielletyn puun hedelmän ja Eeva otti ja söi ja antoi Adamille joka söi.
Ihmisellä on vapaa tahto tehdä hyvää, tai tehdä pahaa, synti on siis kapinaa Jumalaa vastaan, ei Jumala luonut syntiä, ihmisellä on vapaus valita totella Jumalaa tai kapinoida, liian usein ihminen valitsee synnin ja sillä on seurauksensa, kaksinkertainen kuolema, tämä kehomme kuihtuu ja kuolee mutta ihmisen henki ei katoa. Jumala sanoi "Se sielu joka syntiä tekee, on kuoltava", siis jokainen ihminen on tehnyt syntiä niin sanoin, ajatuksin ja teoin ja on saman tuomion alainen kuin Saatanakin joka on Helvetti.
Jumala on rakkaus ja Hän rakastaa jokaista ihmistä, mutta vihaa hänen syntiään. Mitä siis tehdä, Jumalan rakkaus vs. oikeudenmukaisuus joka ei salli Hänen katsovan läpi sormien ihmisen pahuutta, mitkään aneet, hyvät työt, katumus harjoittelut, askeesi jne. ei koskaan voi sovittaa syntiä. Vain synnitön, puhdas veri voi poistaa synnin ja sovittaa se oikeuden mukaisuuteen, mutta ihmislasten seassa ei ollut ketään viatonta, ei yhden yhtäkään, jokainen on syyllinen lahjomattoman Jumalan edessä.
Jumala oli luvannut Eevalle että hänen siemenestään, siis munasolusta, syntyy Messias joka sovittaa maailman synnin. Tämä toteutui Israelissa, Juudean maakunnassa pienessä Betlehemin kaupungissa neitsyt Mariasta puuseppä Josefin perheen esikoiseksi. Yeshúa HaMaschiah, Jeesus Kristus josta Vanhan Liiton profetiat ennustivat otti koko maailman synnit päälleen ja maksoi ne hengellään ja verellään Golgatan keskimmäiselle ristille naulattuna niin että jokainen joka uskoo Hänen päälleen pelastuu varmalta kuolemalta ja lisäksi Jumala antaa hänelle Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivään asti.
Henki yhdessä todistaa uskovan hengen kanssa hänet Jumalan lapseksi. Lunastuksen päivä on lähellä kun Jeesus noutaa omansa tästä maailmasta ja me saamme samanlaisen kehon kuin Hänellä on, kun Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä. Karitsan häät alkavat pian ja Hän kutsuu ihmisiä pelastukseen, Hän kutsuu ihmistä kahdesti joskus kolmasti, mutta jos ihminen hylkää Hänen kutsunsa niin häntä ei enää kutsuta, etsikko aika ja armon aika on ohi, eikä ihmistä uskon asiat voisi enää vähempää kiinnostaa.
Uskonnollinen hän voi olla, syvästikin, mutta elävään uskoon hän ei koskaan tule ja sellainen ihminen on kohtalonsa sinetöinyt Helvettiin. Jos siis kuulet Jeesuksen kutsun niin älä missään nimessä ohita kutsua vaan vastaa kutsuun "Jeesus, tässä olen, pelasta minut" tms, synnin tunto on merkki Jeesuksen kutsusta.
Jumalan Armo, Rauha ja Rakkaus olkoon teidän kanssanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti tuli Luciferin ylpeydestä ja kateudesta, Jumala antoi älyn lisäksi tunteet, tunteet ovat tärkeä osa ihmisen luontoa, hän tuntee uteliaisuutta, empatiaa, surua, rakkautta, vihaa, kaunaa, katkeruutta jne. Saatana vihjaili Eevalle että Jumala salaa jotakin ihmiseltä ja lupasi Eevalle Hyvän ja Pahan tiedon, Gnosiksen, salattua, esoteerista viisautta ja ymmärrystä Jumalan mysteereistä, mutta vain jos Eeva ottaisi kielletyn puun hedelmän ja Eeva otti ja söi ja antoi Adamille joka söi.
Ihmisellä on vapaa tahto tehdä hyvää, tai tehdä pahaa, synti on siis kapinaa Jumalaa vastaan, ei Jumala luonut syntiä, ihmisellä on vapaus valita totella Jumalaa tai kapinoida, liian usein ihminen valitsee synnin ja sillä on seurauksensa, kaksinkertainen kuolema, tämä kehomme kuihtuu ja kuolee mutta ihmisen henki ei katoa. Jumala sanoi "Se sielu joka syntiä tekee, on kuoltava", siis jokainen ihminen on tehnyt syntiä niin sanoin, ajatuksin ja teoin ja on saman tuomion alainen kuin Saatanakin joka on Helvetti.
Jumala on rakkaus ja Hän rakastaa jokaista ihmistä, mutta vihaa hänen syntiään. Mitä siis tehdä, Jumalan rakkaus vs. oikeudenmukaisuus joka ei salli Hänen katsovan läpi sormien ihmisen pahuutta, mitkään aneet, hyvät työt, katumus harjoittelut, askeesi jne. ei koskaan voi sovittaa syntiä. Vain synnitön, puhdas veri voi poistaa synnin ja sovittaa se oikeuden mukaisuuteen, mutta ihmislasten seassa ei ollut ketään viatonta, ei yhden yhtäkään, jokainen on syyllinen lahjomattoman Jumalan edessä.
Jumala oli luvannut Eevalle että hänen siemenestään, siis munasolusta, syntyy Messias joka sovittaa maailman synnin. Tämä toteutui Israelissa, Juudean maakunnassa pienessä Betlehemin kaupungissa neitsyt Mariasta puuseppä Josefin perheen esikoiseksi. Yeshúa HaMaschiah, Jeesus Kristus josta Vanhan Liiton profetiat ennustivat otti koko maailman synnit päälleen ja maksoi ne hengellään ja verellään Golgatan keskimmäiselle ristille naulattuna niin että jokainen joka uskoo Hänen päälleen pelastuu varmalta kuolemalta ja lisäksi Jumala antaa hänelle Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivään asti.
Henki yhdessä todistaa uskovan hengen kanssa hänet Jumalan lapseksi. Lunastuksen päivä on lähellä kun Jeesus noutaa omansa tästä maailmasta ja me saamme samanlaisen kehon kuin Hänellä on, kun Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä. Karitsan häät alkavat pian ja Hän kutsuu ihmisiä pelastukseen, Hän kutsuu ihmistä kahdesti joskus kolmasti, mutta jos ihminen hylkää Hänen kutsunsa niin häntä ei enää kutsuta, etsikko aika ja armon aika on ohi, eikä ihmistä uskon asiat voisi enää vähempää kiinnostaa.
Uskonnollinen hän voi olla, syvästikin, mutta elävään uskoon hän ei koskaan tule ja sellainen ihminen on kohtalonsa sinetöinyt Helvettiin. Jos siis kuulet Jeesuksen kutsun niin älä missään nimessä ohita kutsua vaan vastaa kutsuun "Jeesus, tässä olen, pelasta minut" tms, synnin tunto on merkki Jeesuksen kutsusta.
Jumalan Armo, Rauha ja Rakkaus olkoon teidän kanssanne."Synti tuli Luciferin ylpeydestä ja kateudesta"
Kuka loi ylpeän ja kateellisen Luciferin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Synti tuli Luciferin ylpeydestä ja kateudesta"
Kuka loi ylpeän ja kateellisen Luciferin?Ja hiljaisuus laskeutui jälleen kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hiljaisuus laskeutui jälleen kerran.
Jumalan pitäis olla kaikkivoipa ja sitten kuitenkin Lucifer vie siltä karkin suusta. Höh. Siis Lucifer on tuon mukaan se, joka määrää kaapin paikan ja Jumala vikisee vieressä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan pitäis olla kaikkivoipa ja sitten kuitenkin Lucifer vie siltä karkin suusta. Höh. Siis Lucifer on tuon mukaan se, joka määrää kaapin paikan ja Jumala vikisee vieressä.
Uskovaisten höpötykset ovat täysin epäloogisia.
1) Jos olisi ollut olemassa kaikkitietävä Jumala, joka on luonut kaiken, niin kaikki toimii juuri niinkuin Jumala on halunut ja ennalta tietänyt niiden toimivan. Jumala tiesi että Aatami ja Eeva "lankeavat syntiin", Jumala tiesi, että ihmiskunta pitää hävittää vedenpaisumuksessa jne. Selityset "vapaasta tahdosta" eivät muuta tätä, koska kaikkitietävä Jumala tietäisi myös sen mihin vapaa tahto johtaa.
2) Jos olisi olemassa kaikkivoipaJumla, niin tietenkään maailmassa ei tapahtuisi mitään, mitä Jumala ei hyväksyisi. Jokainen malariaan kuollut lapsi., Eevan syntiinlankeemus, Kiinan Kommunistidiktaatuuri jne olisi kaikki Jumalan tahdon mukaisia asioita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728