HINTATASOSTA?

Rollis

Olen matkustamassa Prahaan, ja haluaisin tietää minkälainen on Tsekin/Prahan hintataso. Mitä maksavat keskimäärin ruoat? Entä esim. vaatteet?
Eikö Tsekissä ole käytössä tsekin kruunu? Paljonko se on euroissa?

4

1374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vatsaus

Joo, se on tsekin koruna, ja n.100 korunaa on 3 euroa, eli 3,2 on se jakoprosentti.

ja tuota ruoka ravintolassa maksaa sellasen 3-7 euroa kipale, ja olut 0,50-3,00 euroa kipale.

Kaupassa on halpaa ostaa ruokaa, ja vaatteet maksaa riippuen paikasta, 99 korunaa,, sillä sain itse monet housut ja t-paidat, mutta merkkiliikkeissä ne sitten onkin jo ihan 500 korunaa ja 1000..

Eli kaikenkaikkiaan halpaa, pankkiautomaatteja joka puolella, sekä erittäin helppo liikkua kyseisessä paikassa, itse tulin pois toissapäivänä, ja siellä on liki 40 lämmintä:)

• Rollari

Kiva!!:)
        Mutta käykö siellä eurot moneen paikkaan?

• westend
        Rollari kirjoitti:

Kiva!!:)
        Mutta käykö siellä eurot moneen paikkaan?

Jos haluat syödä hyvää ja edullisesti, niin kaihda Astronomisen kellon lähellä olevia turistien nylkemä ravintoloita.
        Koruna on kelpo valuuttaa Prahalaisessa pivnicessä eli paikallisessa oluttuvasta, mistä saa yleensä myös Tsekkiläistä hyvää perusruokaa.
        Vaihda vaan kiltisti jonkin verran korunoita, jos vilauttelet euroja saat helposti laskuusi ihme lisäyksiä ja extra maksuja. (kattausmaksuja, leipäkorimaksuja ja mitä mielikuvituksellisempia extroja). 1 euro on 35 tsekin korunaa. 100 korunaa on 3,07 euroa.
        Vierivä kivihän ei sammaloidu ja silloin kannattaa olla vähän pelimannihenkeä ja halpaa julkista kulkuneuvoa apuna käyttäen siirtyä turistialueilta muihin ns. työläiskaupunginosiin ja mennä siellä paikallisiin pivniceihin.
        Viimeiksi vuosi sitten Prahassa käytyäni koin miellyttävän yllätyksen. Törmäsin sattumalta vaatimattomaan kellariravintolaan: Ruoka oli aivan erinomaista, palvelu samoin ja olut halpaa ja viini samaten. Ja koko nautinto heltisi alle 10:llä eurolla, olin ainoa ulkomaalainen ravintolassa. Olen huomannut, että aina Prahassa käydessäni tulee välttää matkatoimistojen mainostamia ravintoloita. Niissä pyritään turistiparkaa nylkemään. Kuvittelevat kait, että kaikilla on platinainen American Express card.

• M_M

Kaikki ok, paitsi tshekin rahan nimi on suomeksi kruunu! Vironkin raha kruunu eikä krooni - kuten myös Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Islannin kruunut eikä mitään muuta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1557
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      11
      1435
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1380
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1140
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      90
      1086
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      948
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      915
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      36
      882
    Aihe