Sanottiin että tilanteeni ei ole akuutti ja lääkäriajat menevät pitkälle. Minulla diagnosoitu vuosia sitten Yleistynyt Ahdistuneisuushäriö. Minut aiotaan irtisanoa töistä (ollut paikassa monta vuotta) ja en jaksa tässä erotella heidän väittämiään syitä;osasta otan vastuun mutta muut eivät pidä paikkaansa. En jaksa kuitenkaan taistella tuulimyllyjä vastaan. Olen henkisesti poikki.
En päässyt psyk. läärille
9
132
Vastaukset
- Anonyymi
Eli en siis päässyt psykiatriselle lääkärille.
- Anonyymi
Soittaessani töykeän ja välinpitämättömän oloinen mies henkilö, oliko osastosihteeri kysyi onko akuutti tilanne ja sanoin en tiedä mutta aion saada potkut töistä ja olen valvonut asian takia ym. Edelleen töykeästi totesi että tämä ei ole akuutti. Soita mielenterveys chattiin. En soittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soittaessani töykeän ja välinpitämättömän oloinen mies henkilö, oliko osastosihteeri kysyi onko akuutti tilanne ja sanoin en tiedä mutta aion saada potkut töistä ja olen valvonut asian takia ym. Edelleen töykeästi totesi että tämä ei ole akuutti. Soita mielenterveys chattiin. En soittanut.
Miksi et mene kriisikeskukseen . Sinne kyllä pääsee kun ottaa yhteyttä ja ei maksa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan näin on monelle käynyt. Töykeä kohtelu , ja ovat töissä psykiatrisella, eivätkö ole saaneet koulutusta sen verran että eivät tiuski , kai niiden tulisi tajuta että töykeys aiheuttaa aina vaan enemmän ahdistusta.
Tuntuu joskus että niillä ei ole aavistustakaan miten huonosti joku voi, vaikka pitäisi olla tietoa edes siitä että olisi ystävällinen puhelimessa. Yksikin mies sai kuulla että menis vaan töihin , hänellä oli paniikki kohtauksia ja ei aina edes kyennyt viemään roska pussia ulos , joten ei sellaisten vaivojen kanssa aina itse jaksa ,
Ihminen menee lopulta lukkoon jos ei kukaan ymmärrä . Tsemppiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan näin on monelle käynyt. Töykeä kohtelu , ja ovat töissä psykiatrisella, eivätkö ole saaneet koulutusta sen verran että eivät tiuski , kai niiden tulisi tajuta että töykeys aiheuttaa aina vaan enemmän ahdistusta.
Tuntuu joskus että niillä ei ole aavistustakaan miten huonosti joku voi, vaikka pitäisi olla tietoa edes siitä että olisi ystävällinen puhelimessa. Yksikin mies sai kuulla että menis vaan töihin , hänellä oli paniikki kohtauksia ja ei aina edes kyennyt viemään roska pussia ulos , joten ei sellaisten vaivojen kanssa aina itse jaksa ,
Ihminen menee lopulta lukkoon jos ei kukaan ymmärrä . TsemppiäMinäkään en tänään kyennyt viemään roskapussia ulos. Pistin sen parvekkeelle. Ää-ää-ää äitiiii!
- Anonyymi
Ikävä kyllä tälläistä tapahtuu nykyisin usein monelle ettei saa aikaa. Tiedän erään joka meni akuutti vastaanotolle, ja itki ja vapisi siellä , ja pääsi hoitoon akuutin kautta, äsai avun ja on kuulemma tänään terve. Hän oli sanonut että on ihan loppu ja ei jaksa itse enää taistella ahdistuksensa kanssa . Ja eräs nais lääkäri oli nähnyt että hän tarvitsee todella apua.mielestäni juuri psykiatrialla si saisi olla edes lupaa sanoa että in liian hyväkuntoinen , sillä sitä he eivät voi tietää miten potilas tuntee, ei kukaan huvikseen sota ja tilaa aikaa lääkärille vaan sen tekee silloin kun tuntee että todella tarvitsee apua .toivon mukaan saat avun vaivoihisi Aina ei jaksa itse silloin on yhteiskunnan annettava apu .. eikö yhtään auta hengitys treenaus se tapaa auttaa aika äkkiä hermosysteemiä rauhoittumiseen
- Anonyymi
eikö psykiatrinen sairaanhoitaja kelvannut vaan piti olla lääkäri. Mitä sä olisit halunnut ja eikö teillä ole työterveyslääkäriä?
- Anonyymi
Miltäköhän lääkäristä mahtaa tuntua, kun vastaanotolle tulee potilas, joka tarvitsisi hoitoa aivan heti, mutta sitten ei olekaan missään osastoilla tilaa ottaa potilasta sisään, ja lääkäri joutuu käännyttämään tämän psyykkisesti pahoin voivan ihmisen kotiin ?
Se ei ole aina lääkärin vika, jos ei hoitoon etenkään osastolle pääse saman tien, voi olla ettei osastoilla ole tilaa.
Avohoito tietysti asia erikseen, sinnekin kyllä joutuu odottamaan liian pitkiä aikoja. Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne ja soitkin jo joitakin vinekkjä. Laitankin tähän tiedoksi infoa eri auttamitahoista, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Keskustelu ammattilaisen tai vertaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717