Minä en ole ymmärtänyt alkoholin käyttöä synniksi kun olen Raamattua lukenut. Mauno Mattila on puhunut alkoholin käyttöä vastaan muutamat kerrat. Itse olen toisinaan kohtuudella käyttänyt.
Kaanaan häissä jotkut sanovat olleen vain alkoholitonta viiniä häävieraille tarjottavana. Mitä kuitenkin on tästä pääteltävissä? Tässä mainitaan syömään, juomaan ja päihdyttämään itseänsä. Mitä tuo tarkoittaa?
"Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: ‘Herrani tulo viivästyy’, ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.
Miksi en kuitenkaan uskalla juoda nyt vaikka mieli tekisi ottaa kohtuudella, mutta en voi kun voin innostua ottamaan enemmänkin kuin kohtuusannoksen? Tämän takia: sen palvelijan herra tulee ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille. Minä en tiedä olenko palvelija, mutta evankeliumin voimaa haluan ihmisille viedä omalta osaltani ruohonjuuritasolla.
Eikö tässä ole helvettiin joutumisen osa, josta on kyse? Mikään ei niin toimi säikytyksenä kuin helvetiin joutumismahdollisuus.
" eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa."
Alkoholista humaltuminen on kadottava synti? Juomari: Humalatilaan itsensä juonut?
Aina kun olen hieman ottanut niin olen sen salassa tehnyt. Näin en ole käynyt kenenkään kimppuun lyömään ketään tai haukkumaan vaan yksin salaa olen ottanut ja on mennyt joskus humalatilaan. Voiko sitä katua ja tehdä parannus? Olen alkoholin juomisen lopettanut kokonaan niin etten uskalla enää ottaa kohtuutta kun on mennyt humalatilaan.
Tiedän erään kristityn naisen, joka kaataa aika lailla punaviiniä isoon juomalasiin jonakin juhlapäivänä.Minulla on siitä videotodiste olemassa.
Alkoholin käytön synti
7
103
Vastaukset
- Anonyymi
Turhia sellaiset väkijuomat. Itse nautin lasin, pari alkoholitonta punaviiniä tai olutta joskus iltaisin.
- Anonyymi
Älkää juopuko viinistä sillä siitä tulee irstas meno, juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa, kaikki on luvallista mutta mikään ei saa sinua hallita. Kyllä näistä kohdista pitäisi ymmärtää ettei Raamattu puolusta juopumusta kun ei ylensyöntiäkään.
- Anonyymi
Olet juuri tyypillinen luterilainen. Onko tämä, tuo, se, nämä nuo,ne syntiä ? Saat kysellä hautaan asti. Ei näin. Sinulla on käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle. Ei näin. Jo apostoli Paavali puhuu tästä.
- Anonyymi
Raamatun kirjoittamisen aikana sanan viini merkitys oli toinen kuin nykyään. Se sisälsi kaikki viinirypäleistä tehdyt juomat.
raamatussa on useita viiniä merkitseviä sanoja. Jajin hepr. oinos kreikk.
Sanat jajin ja oinos olivat yleisnimityksiä, joita voitiin käyttää sekä rypälemehusta, että alkoholipitoisesta ja alkoholittomasta viinistä.
Sitten oli alkoholiton. Tirosh hepr. asis, gleukos kreikk. Yksinomaan käymättömiä viinejä. Häät Galilean Kaanassa viinistä . gleukos.
Historiaa. Luther puhdisti uskon oluella.
- Anonyymi
Olsen puhdisti helluntaipoikien uskon vaseliinilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717