Olen yrittänyt kysellä tähän ongelmaan apuja Finluxilta jo yli viikko sitten, mutten ole edelleenkään sieltä saanut minkäänlaista vastausta, joten päätin siis kysellä täältä, josko joku osaisi auttaa.
Minulla käytössäni Finluxin AndroidTV mallia 43-FAF-9260 ja ongelmani on se, että kun katselen videoita USB-muistitikulta, niin TV vääristää kuvasuhteen. Sovittaa videon siis "koko näyttöön sopivaksi", jolloin esim. 16:9 kuvasuhteella kuvatut/koodatut videot "litistyvät" varsinkin vaakasuunnassa, eli näyttävät korkeammilta, kuin mitä alkuperäisessä videossa niiden kuuluisi olla.
Varsinaisen TV:n puolella saan kyllä kuvasuhdetta muutettua tietyn valikon kautta, mutta tämä ei vaikuta USB-muistitikulta katsomiini videoihin, vaikka muuttaisin TV:n perus kuva-asetuksista näyttösuhdetta mihin suuntaan tahansa.
Sitten taas USB-muistitikulta videoita katsoessani, en löydä mistään valikkoa, mistä voisin muuttaa kuvasuhdetta. Videoasetukset löytyy ja sieltä erinäisiä kuvaan vaikuttavia säätöjä, muttei valikkoa, jonka kautta voisi muuttaa kuvasuhdetta.
Käytän USB-muistitikulta videoita katsellessani TV:n omaa MMP-sovellusta.
Voiko tosiaan olla niin, että noinkin "uusi" älytelkkari on niin tyhmä vehje, ettei kuvasuhteen muuttaminen onnistu tässä tapauksessa? Vai olenko vain itse "tyhmä" ja missannut jotain oleellista?
Kuvasuhteen muuttaminen Finlux-televisiossa
Anonyymi-ap
1
174
Vastaukset
- Anonyymi
Onko kaukosäätimessä joku pikapainike, jolla voi muuttaa kuvasuhdetta? Onko itse videosovelluksessa mitään asetuksia? Jos nuo ei auta, niin lataa VLC videosoitin Play kaupasta. Toista videot sillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107090- 954601
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594547Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee503743- 513708
- 2023637
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263213- 502673
- 312281
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222078