"Kuinka navigoimme haasteita, joita isättömyys tuo tullessaan, maailmassa, jossa se on yleistä? Omassa kokemuksessani olen usein pohtinut isän puuttumisen vaikutusta. Olen nähnyt, miten ystävyydet voivat joskus täyttää tämän tyhjiön hyvällä (tai ei niin hyvällä) tavalla. Mitä tarkoittaa olla puuttuvan isähahmon vaikutuksen alaisena? Mitä meiltä todella puuttuu, kun kasvamme ilman tätä roolimallia ja mentoria? Kuinka voimme ystävinä tukea toisiamme tällaisen asian läpi? Kuinka voimme varmistaa, että viesti nousemisesta olosuhteidemme ylle resonoi ympärillämme?"
Aloitin elämäni ilman kunnon isähahmoa, kuten monet meistä valitettavasti nykyään tekevät. Vaikka hän olikin fyysisesti läsnä, hän ei opettanut minulle mitään arvokasta. Etsin hyväksyntäni sitä kautta ystäviltäni. Kuitenkin, ystävillämme on myös omat kamppailunsa, kuten meillä kaikilla. He tunnistivat potentiaalini mutta näkivät myös taipumukseni olemaan vaikutusaltis. Ja jos vaikutusaltis näyttää meille potentiaalinsa voimme kertoa tälle piilottamaan vahvuutensa. He eivät halua tulla asetetuksi ketään alemmaksi. Sillä kenenkään asettaminen heidän ylleen vain syventäisi heidän omia vaikeuksiaan. Heiltä puuttuu henkinen vahvuus, joka isähahmolla tulisi olla.
Tämän seurauksena, älä koskaan luota ystävääsi kertomaan sinulle potentiaalistasi. Jos he huomaavat sen sinussa, he saattavat rohkaista sinua piilottamaan sen, kuten he itsekin tekevät. He haluavat saada sinut uskomaan, että olet vastoin sitä, mihin saattaisit kyetä. "ystävät" eivät ole hyvä korvike isälle. Hyvä isä kertoo ja opettaa, kuinka tulla parhaaksi versioksi itsestään. Hän ohjaa sinua siinä, mitä olet ja mitä et voi olla. Vaikka ystävät puolustaa sinua ja välittää sinusta, he eivät koskaan halua tuntea itseään alemmiksi sinuun nähden, eikä heidän tarvitsekaan. Samoin kuin sinunkaan ei pitäisi etsiä hyväksyntääsi heiltä. Jos annat heidän luoda hierarkian ystävyydessänne, tulet aina löytämään itsesi alempana kuin he. Älä siis ylläty.
Ystäviä, jotka voivat todella korvata isän, on harvassa. Minulla oli aiemmin kymmeniä ystäviä, mutta nyt minulla on yksi. Ja se "yksi" tulee olemaan ystäväni koko elämäni.
Ne ystävät, joista lopulta päästin irti, kärsivät myös isähahmon puutteista. Niinpä he tekivät mitä oli pakko selvitäkseen sosiaalisissa piireissämme. Kaikki, mitä kuvailin heidän tehneen minulle, tein samaa myös heille. En siis ole mikään pyhimys tai uhri.
Se ainoa ystävä, joka on yhä elämässäni, on ainoa, jolla oli todellinen, rehellinen hyvä isä—isä, jota kadehdin. Pelkästään tämän tajuaminen synnytti koko tämän ajatuksen. Tämä yksi hyvä isä on ainoa syy, että tämä teksti nyt olemassa. Mieti sen voimaa. Yksi todellinen, rehellinen isä, jonka minä sain vain todistaa olevan olemassa, on vastuussa tästä viestistä, jonka nyt annan sinulle.
Isättömyys on syvempi haava kuin monet ymmärtävät; se on vitsaus, joka on aina ollut olemassa. Näen sen potentiaalini nyt, jonka he halusivat minun piilottavan, ja silti en kanna katkeruutta. Ymmärrän, mikä johti heidät haluamaan minu peittää sen, ja haluan heidänkin näyttävän täyden potentiaalinsa. Niin kuin haluan sen myös kaikille tämän lukijoille.
Kukaan ei voi pakottaa toista muuttumaan. Ihminen ei voi saada apua, jos hän on päättänyt tuhota itsensä. Jotta joku voisi auttaa, heidän on ensin tunnustettava, että heillä on ongelma ja halu saada apua. Joten minun on vain odotettava signaaliani. En voi pakottaa apuani kenellekään, joka ei halua sitä.
Paras tapa auttaa jotakuta, joka ei usko tarvitsevansa apua, on näyttää heille, kuinka elää aitona ja demonstroida potentiaaliaan ilman epäröintiä tai pelkoa. Näin voit inspiroida rohkeutta muille, jotka vielä piilottavat omansa. Se tuo heidät lähemmäksi sitä signaalia, että voit vetää heidät ylös kokonaan.
Tätä hyvä isä tekee: hän kannustaa lapsiaan elämään parasta versiota itsestään ja auttaa heitä näkemään potentiaalinsa. Hän inspiroi ja antaa rohkeutta, usein esimerkin kautta enemmän kuin sanoin.
Ole ystävällesi se, joka voisi toimia isän korvikkeena. Se ei ole vaikeaa, kun ymmärrät että, sinun ei tarvitse koskaan kantaa koko taakkaa. Et voi ikinä tietää, kuinka paljon he saattavat tarvita sitä. Et menetä mitään, mutta saatat saada elinikäisen ystävän kuten minä.
Ystävien tuki on äärimmäisen tärkeää, mutta se ei voi koskaan täysin korvata isän roolia. Hyvä ystävyys voi auttaa meitä haasteiden keskellä, mutta ystävyyssuhteet voivat myös vahvistaa negatiivisia malleja, jos niiden dynamiikka ei ole terveelle pohjalle rakennettu.
Anna ystäviesi tietää heidän potentiaalistaan, kun näet sen. Vaikka se sattuu, kerro heille, että heidän pitäisi näyttää se. Pelkästään siksi, että et ole löytänyt omaasi, ei tarkoita, ettei sitä ole olemassa. Se ettet ole vielä löytänyt omaasi ei ole syy käskeä muiden piiloittamaan heidän. Ei hyvä isäkään ole kateellinen lapselleen. Te olette samaa joukkuetta.
Olet valmis, kun oma hyväksyntäsi korvaa isähahmosi. Kuka ikinä se sinulle tällä hetkellä onkaan. Korvike tai ei.
Isähahnon puutteellisen läsnäolon vaikutukset meihin
Anonyymi-ap
0
68
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717