Elokuussa Nairobiin ja Mombasaan

Tyttö 79

Hei kaikki!

Olen lähdössä heinäkuun lopussa Nairobiin, joten kertoisiko joku kokenut hyvän halvan hostellin mihin kannattaa majoittua. Voisin ottaa kentältä taksin suoraan sinne niin ei tarvis etsiskellä. Jos tietäisitte Nairobista tai myös Mombasasta jonkun hyvän ruokapaikan ja klubin niin olisin tosi kiitollinen. Olen ollut aikaisemmin 3kk Dar es Salaamissa, mutta en Kenyassa ennen. Eroaako Tanzania ja Kenya suuresti toisistaan?

6

921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeripieni

heips! olen asunut n.10 vuotta sitten keniassa ja silloin ainakin nairobissa oli yaya centre-niminen ostoskeskus jossa oli ihania ravintoloita. Siellä oli taivaallinen pizzapaikka, intialainen ravintola, kahvila josta sai herkullisia samosoja ja jopa "jäätelöbaari". Luultavasti siellä on vieläkin samoja paikkoja.

Jos muuten ajattelit junalla matkustaa mombasaan, kehotan miettimään uudelleen.. ;)

Tansania ja kenia on aika samanlaisia.

• Jensku

Hei, miksi kannattaa miettiä uudelleen junalla matkustamista Nairobista Mombasaan? Olen menossa Keniaan 3 viikon päästä ja suunnittelin juuri junalla matkustavani. Yöjuna lähtee illalla Nairobista 19 aikaan ja on perillä seuraavana aamuna Mombasassa 8.30.

• Olen muutama vuosi sitten ollut työharjoittelussa Keniassa Mathairessa (osa suurinta slummialuetta Kiberaa). Silloin majoituimme F.P.F.K guesthouseen, joka oli kyllä toisella puolella kaupunkia. Erittäin lähellä edellä mainittua Yaya- centeriä, joka on valkoisen herraskansan suosiossa (kalliit hinnat, länsimainen omistus...)
      Tämä guesthouse ei varmaankan ollut halvin eikä hienoin, mutta ympärivuorokauden vartioitu ja lähellä kulkuyhteyksiä. Taitaa olla suosittu lähetystyöntekijöiden sun muiden sanansaattajien keskuudessa.
      Hyvä ruokapaikka voisi olla Carnivore, jos olet lihan ystävä. Jollet, kierrä se erittäin kaukaa!
      Sinne tosin mentävä taksilla...
      Jos olet et ole jo lähtenyt reissuun, toivotan turvallista matkaa! Jo olet niin toivotan silti!
      Nairobihan tunnetaan myös nimellä Nairobber ;).Slummeissa ei ikinä ollut ongelmia, vaikka valkoisia musunguja oltiinkin, mutta keskusta-alueella pitää olla omaisuudestaan hyvin varuillaan...Tästä huolimatta - avoimin mielin!

• Saska

Olen lähdössä Nairobiin ensi viikolla. Onneksi aviomieheni on paikallinen ja tuntee maan tavat. Varovainen silti sietää olla, mieheni ei ole
        vuosiin käynyt kotimaassaan ja tavat ovat muuttuneet. Mutta jos jollain on kohdevinkkejä, niin vielä mielelläni ottaisin vastaan. Onko Nairobista mahdollista lähteä safarille ja tietääkö kukaan luotettavaa matkanjärjestäjää? Hyvää joulua kaikille!

• jjhe
    • Banglaroad

Dar es Salaan ja Nairobi eroavat paljon toisistaan. Nairobissa kannattaa olla tarkkana varsinkin pimeän aikaan missä liikkuu ja miten. Darissa taas on kohtuullisen turvallista. Siellä vuoden verran yöaikaankin ja yksinkin pyörineenä en ikinä kohdannut edes varkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe