Hammastahnasta kyssäriä

Anonyymi-ap

Minä olen mainonnan uhri. Mulla on Pepsodent SUPER FLUOR tahnaa. Tuubissa on hampaan kuva ja 10x.
Varmana muutkin tahnat on ihan yhtä hyviä. Mutta tuo täytyy olla vähän parempaa. Onhan se SUPER FLUOR! 🤣

Mitä itse käytätte jynssäämiseen? Mulla menee tuubillinen, kun hinkkaan noita legoja juuriharjalla.
Saatan hieman liioitella.

>

22

254

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nimim. Katosi???

>simiti<

• Anonyymi

Useimmat hammastahnat ovat menneet pilalle. Putkessa on lievempää ainetta kuin ennen. Ei Pepsodent ole enää sellaista paksua, vaikuttaa että massaan on vatkattu vettä että putki tulee äkemmin täyteen. Eikä muutkaan tahnat ole entisen veroisia. Huonontuminen lähti hintojen halventumisen myötä. En usko enää että välttämättä edes fluoria on riittävästi.
      Niinpä ostan paria erilaista perustahnaa hyllylle ja pesen niillä vuorotellen. Sellaista jossa ei ole mitään lääkinnällistä tai valkaisevaa ainesosaa.
      Pesen pehmeällä sähkö- tai kotoa pois ollessa käsikäyttöisellä harjalla varoen ienrajoja. Käytän aamuin illoin hammasväliharjoja. Lopuksi hörppään fluoria, jota ostin erikseen apteekista, 0,5 litran pullo n. 8 e. Lutrutan suussa pari minuuttia ja syljen pois. Käytän ainakin 3/krt/vko.
      On erikseen valkaiseva Denivit, sitä käytän harvemmin, vain kun lähden hymyilemään...

• Anonyymi

Miksi pitää myrkyttää itsensä fluorilla?

• Anonyymi

Taas joku rokotevastainen pelle vinkuu! Miksi sinä tuhoat elimistöäsi divetymonoksidilla? Se on hapen ja vedyn muodostama epäorgaaninen molekyyli. Sinun mielestä siis vesi on epäterveellisstä?

Hiton pelle!

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas joku rokotevastainen pelle vinkuu! Miksi sinä tuhoat elimistöäsi divetymonoksidilla? Se on hapen ja vedyn muodostama epäorgaaninen molekyyli. Sinun mielestä siis vesi on epäterveellisstä?

Hiton pelle!

>simiti<

"Sinun mielestä siis vesi on epäterveellisstä?"

Ensin pistää sanat toisen suuhun ja sitten päättää näin. Kuka tässä on pelle?

Sitäpaitsi noista "rokotteiden" haitoista on puhuttu sittemmin ihan mediassakin, silti täällä joku piikkikiimainen pelle vinkuu. Vedä pääsi pois perseestäsi.

• Tein joskus tieteellisen kirjoituksen nanohydroksiapatiittihammastahnasta tälle palstalle. Mutta kaikki testaamani nHAP-hammastahnat eivät olleet hyviä.

Se merkki, mikä on toiminut itselläni on Ecodenta Sensitive valkaiseva hammastahna, siinä ei ole fluoria, mutta hydroksiapatiittia (Omyadent-teknologia). Ei ole niin kallis, maksaa noin 5€/tuubi, mutta sitä ei saa tavallisista kaupoista.

Nyt alaetuhampaani näyttävät vähän kummallisilta, puolet hampaiden pinnasta näyttää valkaistulta, puolet taas tummemmalta. Hampaiden valkaisuefekti alkaa hampaiden kärjistä, ja menee alaspäin. Valkaisuefekti tulee juuri hydroksiapatiittihammastahnasta, jos se toimii, tässä hammastahnassa ei ole mitään muita erikoisia aineita, jotka valkaisisivat hampaita. Valitettavasti kaikki hydroksiapatiittihammastahnat eivät toimi, mutta tämä on hyvä.

Fluorihammastahnat eivät ole hyviä, koska ne eivät remineralisoi tehokkaasti hammaskiillettä - tajuatte eron sitten kun olette käyttäneet jotakin hyvin toimivaa nHAP-hammastahnaa.

https://www.sinunapteekki.fi/products/ecodenta-sensitive-whitening-omyadent-valkaiseva-hammastahna-herkille-hampaille-100ml

• Anonyymi

Kaivetaanko apatiittia jonkin luolan uumenista vai keitetäänkö sitä jossain labrassa?
        Vilma
        Paradontaxia mulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaivetaanko apatiittia jonkin luolan uumenista vai keitetäänkö sitä jossain labrassa?
        Vilma
        Paradontaxia mulle.

Labrassa sitä yleensä valmistetaan, esim. https://www.fluidinova.com/

Hammaskiille koostuu lähes 100% hydroksiapatiitista, ja luusto 70%, myös allaoleva dentiini (hammasluu). Mutta tuotekehityksessä on oltava tarkkana, kiteiden muoto, koko, ja pitoisuus hammastahnassa ratkaisee, toimiiko se vai ei.

"Hydroxyapatite (HAp) is a form of calcium phosphate that makes up to 97% of tooth enamel and 70% of dentin and bone. Since it is a key component of teeth and bones, our body recognizes HAp as a familiar compound, making it both biocompatible and extremely valuable."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma
        Paradontaxia mulle.

Se on Parodontax.

• Mulla sama hammastahna tällähetkellä käytössä.
      Oon myös miettinyt joskus, että kun on näitä superfluor ja teho ym. hammastahnoja ja innostunut joskus tutkailemaan tuubin takana olevaa tekstiä. Kaikissa hammastahnoissa on 1450pm fluoria, riippumatta mistä hammastahnasta on kyse. Apteekista ilmeisesti saa vahvempaa hammastahnaa, tämä tieto ihan työhön liittyvän kokemuksen myötä.

Katsoin tuota superfluor -tuubia niin siinä lukee 10x stronger teeth… eli kymmenen kertaa vahvemmat hampaat saa kun tuota käyttää? jaa a, uskoo ken tahtoo.

• Anonyymi

pikkasen liiottelua . sulla ei voi mennä kerralla yhtä tuubia hammastahnaa ja juuriharja ei edes mahdu sun suuhun vaikka kuinka yrität

• Paradontaxia mä käytän. Se suuhygienisti mulle suositteli. Mutta toisen harjauksen sillä, toisen oxygenolilla, kun on kuulemma suomalainen tuote. ja hammasväliharjoja käytän ja sähköhammasharjaakin pitäs käyttää, mutta en nyt iteeni varten rupee härpäkkeitä hommaan. Viimeks suuhygienisti kysy, käytänkö sähköharjaa ja juksasin että juu. ja vastas hän siihen, että puhtaalta kyllä näyttääkin. onko sittenkään niin hyvä keksintö, että tavallisellakin selvii, kun huolellisesti tekee.

• Anonyymi

Itse ostin sähköhammasharjan kaksi vuotta sitten ja ei ole tullut hammaskiveä. Eli kyllä se sähkönen puhdistaa paremmin kuin manuaalinen hammasharja ainakin mulla

• Anonyymi kirjoitti:

Itse ostin sähköhammasharjan kaksi vuotta sitten ja ei ole tullut hammaskiveä. Eli kyllä se sähkönen puhdistaa paremmin kuin manuaalinen hammasharja ainakin mulla

Kyllä mä uskon, mutta ei ollut tullut kiveä mullekaan, kun tänne ei sähköharja mahu, mun huusholliin.

• Anonyymi

Sinullekin. Se on Parodontax, ei Paradontax.

Ja osta sähköhammasharja. Se on paras sijoitus mitä suuhygienian kannalta voit tehdä.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Kyllä mä uskon, mutta ei ollut tullut kiveä mullekaan, kun tänne ei sähköharja mahu, mun huusholliin.

Siis sähköhammasharja ei mahdu sun asuntoon. Ei se paljoa tilaa vie. Eikö sulla ole mitään kaappeja tai hyllyjä asunnossa

• Anonyymi kirjoitti:

Siis sähköhammasharja ei mahdu sun asuntoon. Ei se paljoa tilaa vie. Eikö sulla ole mitään kaappeja tai hyllyjä asunnossa

Totta kai on, mutta vessassa ei oo. Sillä lasihyllyllä siinä peilin alla ei oikein voi mitään pitää, kun se pitää lähes joka päivä putsata.

Taloyhtiössä sais olla yks kone ja sitten pitkä rivi niitä harjapäitä siinä käytävässä.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Totta kai on, mutta vessassa ei oo. Sillä lasihyllyllä siinä peilin alla ei oikein voi mitään pitää, kun se pitää lähes joka päivä putsata.

Taloyhtiössä sais olla yks kone ja sitten pitkä rivi niitä harjapäitä siinä käytävässä.

En minäkään vessan kaapissa säilytä hammasharjaa. Mutta jos on noin tarkka että pitää kylppärissä säilyttää niin siiten ymmärrän. Ite säilytän harjaa eteisen kaapin hyllyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinullekin. Se on Parodontax, ei Paradontax.

Ja osta sähköhammasharja. Se on paras sijoitus mitä suuhygienian kannalta voit tehdä.

Hyvä korjaus. Jotenkin, kun jokin väärinkin kirjoitettu sana tai ääntämys iskostuu mieleen, on kauhean vaikea päästä eroon.
        Mutterikahvi = expressoa
        Muki = monikossa muit
        Avataan = avetaan
        Jne

• Anonyymi

Sullon varmasti tosi hyvät hampaat 😄 Mä käytän Pepsodent white system - tahnaa ja tursotan aina Big size tuubin kerralla 😁

• Anonyymi

Yleensä kaikissa tahnoissa on fluoria 1450 ppm.

🦄

• Anonyymi

Jotkut hammastahnat kuivattavat suuta ja alkaa yskityttämään.
      Illalla.
      Vilma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      47
      2245
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1843
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1465
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1289
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      110
      1289
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe