Palstan ilmeisesti yleisimmästä aiheesta

Puheenaiheena tällä palstalla tulisi olla Suomen Keskusta, mutta niin ei ole. Enemmän puhutaan monista muista asioista. Yleisin aihe ilmeisesti on sotilas; siitä pitää huolen palstan ahkerin kirjoittaja, joka aina avauksensa päätteeksi ilmoittaa olevansa oikea SOTILAS. Samalla hän aina mitätöi minut sotilaana. Siinä hän on oikeassa.

Sotilas en ole ollut enää 29 vuoteen 7 kuukauteen. Kapteeni poistuu reservistä 60-vuotiaana. Aktiivipalveluni ”vakinaisessa väessä”, Pääesikunnassa päättyi jo 01.09.1980, siis lähes 45 vuotta sitten. Seuraavana vuonna tein tosin vielä res. kapteenina ollessani kolmesta viimeisen rauhanturvaajamatkani, mutta sen jälkeen en ole enää ollut missään sotilastehtävissä.

Entisen sotilasammattikuntani evp-riennoissa olen kyllä ollut varsin tiiviistikin mukana. Samoin myös entisten rauhanturvaajien, ”vanhojen faittereiden” riennoissa; ajoittain mukana myös noiden järjestöjen hallituksissa – mutta en enää aikoihin. Harvoin enää käyn heidän tilaisuuksissakaan, mutta jäsenmaksuni kuitenkin edelleen aina maksan noille yhdistyksille ja niinpä saan aina niin Päällystö- kuin Rauhanturvaajalehdetkin.

Kai minut aikoinaan – siis silloin hyvin kauan sitten - nähtiin hyväksi sotilaaksi kun kouluissani kuten myös varsin monipuolisissa tehtävissäni aina vain kiitettäviä arviointeja sain ja vuoden 1979 alussa minusta tuli kapteeni yhtenä neljästä ensimmäisinä tuohon sotilasarvoon ylennettyjen toimiupseerien joukossa.

Nyt olen vain tällainen lähes 90-vuotias vanhus ja monissa asioissa ikäni mukainen höperö, mutta sen verran minulla on kuitenkin vielä järkeä päässä, että en kuvittele enää olevani mikään SOTILAS.

26

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä nyt muita syytä näytä esimerkkiä miten ollaan palstan aiheessa.
      Älä nyt muihin puutu näytä itse miten ollaan keskustapalstan aiheessa.
      Toverisi sotkee palstan.

Minä olen keksutalainen ja kirjoitan keskustasta paljonkin, osa poitunutkin kun toverisi itkenyt niitä pois. Sinsuat paljon kirjoitetaan, et ole keskustalainen, ei edes saisi kirjoittaa.
      Te keksutelette kommukka toveriesi kanssa, ei siltä löydy keskustaan viittavaa. ELI ÄLÄ SYYTÄ MUITA; NÄYTÄ ITSE ESIMERKKIÄ.
      -
      Keskustalaisena olen vielä vaatimassa turvetta käyttöön, sillä saadaan apuja maan velkaisuuteen, ei politikoida asilla. Nykyään jo osataan saasteet puhdistaa turpeesta, joista voidaan esim bensaa tehdä.
      SIINÄ vain esimerkki mitä täällä tulee kirjoittaa. Ei VKK, ei Kapia, ei Sannaa, joita toverisi laittaa, jota jo rohkaisit jatkamaan. Pysytään aiheessa, aito-arska myös, kuin MPP kin.
      Teitä kuitenkin pidän osaavampina, kuin noita monia saman höpöttäjiä. En ole teille enkä mullekkaan "majuri, johon vasemmeito käännätte, olen tavallinen insinööri Vantaalta, eläkkeellä. Poika asuu Paloheinässä josssa käymme tiuhaan, kotimiehenä ym muutakin.
      Käymme siinä mainiossa Paloheinän mäessäkin lasten kanssa, voi sanoa "vanhakin nuortuu" kun pulkkamäessä ollaan. Lunta ollut ja lunta ei ollut, vaikka sinne uutta lunta tehdäänkin, ilmat ei aina siihen suotuisia. Nuuksiossa juuri vähän oli lunta, käytiin lasten kanssa siellä, mutta nyt näyttää sinne hyvältä kun pakastuu ja tulee uutta luntakin. Vaimon kanssa hiihtelemme tuontuostakin. Asuntoautolla kun menemme meillä siihen vähän oma patentti, sikäli, kun olen grilliin ennakkoon vähän pilkkeita polttanut, ne nopeasti sitten tulee tulille ja hiilille. Kuin sepät ennen hiilensä teki. Isän opit aikanaan.

• Anonyymi

Virheitä tuli, kuuluukin kännykällä tulla. Ei haittaa osaavampaa saa selvän.

• Anonyymi

Jaa. Eipä taida turvekaan olla tämän palstan aihe, jollei puhuta eduskunnan turvepäätöksistä tai tarkalleen Keskustan turvepolitiikasta. Muutoin turve ei kuulu palstan aiheeseen, kun aiheena ei ole "kaikki, mikä maaseutuun liittyy". Keskustakin on tavoitellut jo pitkään olevansa yleispuolue.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa. Eipä taida turvekaan olla tämän palstan aihe, jollei puhuta eduskunnan turvepäätöksistä tai tarkalleen Keskustan turvepolitiikasta. Muutoin turve ei kuulu palstan aiheeseen, kun aiheena ei ole "kaikki, mikä maaseutuun liittyy". Keskustakin on tavoitellut jo pitkään olevansa yleispuolue.

Turve on supisumalinen keskustan aihe. Kenen se sitten on, kerro ! Tuskin teidän punavihreitten kuin vain ollaan kieltämässä hyvää ainetta. Kyllä maanviljelys, metsä, turve.. on keskustalaista mantraa. Sillä me kansa elätetään. Väitätte ettei kansaa saa elättää. Että punavihreät saa ruuan kauppojen hyllyiltä. Sinnekiin komukat lakkonsa ylsi. Anteeksiantamatonta. Toivottavasti vielä tulevat huomaamaan.

• Anonyymi

" keksutalainen, poitunutkin , Sinsuat, keksutelette, kommukka, asilla,
        vasemmeito"

Älä viitsi pankkomajuri selitellä. Tuota samaa schaissea eli pankkolängvitsiä päästelet koko ajan. Tuo apukoulutasoisella kirjoitustaidollasi, pankkolängvitsillä, kirjoitettu soopa on sitä samaa jota jo vuosia olet työntänyt.

Joskus olit rekisteröidyillä nikeillä mutta kun jäit aina valheistasi kiinni niin häpeissäsi poistit ne. Samoja valheitasi postasit jo silloin muka-reissuistasi ja jorisit selkeitä valheita eduskuntavaaliehdokkuuksistasi, presidentinlinnan kutsuistasi ja kaikille kuntalaisille avoimesta kuntoradasta, postasit jopa kuvan siitä mutta se paljastui Sveitsiläiseksi matkailukeskukseksi jonka mainoskuvan postasit.

Niinä vuosina valehtelit aina (vaikkei kukaan uskonut johtuen kirjoitustaidottomuudestasi) olevasi upseeri-koulutuksen saanut ja myöhemmin diplomi-insinöörin koulutuksen saanut mutta kun et osannut kirjoittaa useimpia teknisiä sanoja niin sehän nauratti meitä täällä kovin. Muistatko kuinka hankala sana aggregaatti sinulle oli. Saimme kovasti hupia kun ihminen väittää olevansa DI ja kirjoittaa niin väärin teknisiä perusasioita ja kirjoitustyyli kun on erittäin apukoulumainen lisäsi se asian huvittavuutta.

Sitten kun sinulle ihmeteltiin, että kuinka noin huonolla kirjoitustaidolla olet upseerin työssä selviytynyt niin kirjoitit vain, että sitä varten on toimistoissa sihteerit jotka tekstisi puhtaaksi kirjoittavat. Välillä syytit isoja sormiasi.

Nythän jäit viimeksi kiinni kun kerskuit tyttären tyttäresi olevan olympiavuonna Australian jalkapallojoukkueessa ja MM-vuonna Saksan jalkapallojoukkueessa.

Ajan hermolla siis osaat olla näine valheinesikin. Kun 2015 Sipilä näytti esimerkkiä ja kutsui taloonsa pakolaisia niin sinä teit samaa rantahuvilallesi johon saunakamariin majoitit näitä pakolaisia, samaa teit kun Ukrainan sota-pakolaisia tuli suomeen. Heitä kahvitit ja kuljettelit.

Asuntoja sinulla kirjoitustesi mukaan on Saksassa ja Espanjassa kuten tässäkin aloituksessa valehtelet.

Ei sinua oikeasti kukaan usko.

Mutta koska et osaa ikinä muuttaa kirjoitustesi kerskailevaa tyyliä mutta samalla sitä miten tietämätön asioiden kulloisesta tolasta on, se paljastaa sinut ja tietenkin tämä:

Tässä muutamia pankkolängvitsisiä ilmaisuja:

-laajenneksien
        -Vasenlaita
        -muumaa
        -omamaa
        -sepä siitä
        -nyt saunaan
        -seisokkiaika
        -Burjetti
        -Kommunisnuoret
        -ratifinointi
        -sosialitit
        -ihmeellisäsanoja
        -senkiun
        -kahdenkeskisellä
        -savuttettja
        -sosilistista
        -PalstanTietohelmeä
        -toisa arvostelaa
        -pääsosin
        -erilatuja
        -kokosuomeen
        -Juniori.joukosanne
        -matikaa
        -tukeja
        -nimejä
        -sekäsikiö
        -olleneekaan
        -ollenee
        -tulenee
        -isoleuaka
        -Enään
        -Vasemmoito
        -pääsoin
        -jäsjestöineen
        -ragaistusta
        -kiinnostaan
        -Katsellaampa
        -Heitetäämpä
        -jonkunverran
        -senverran
        -puolutusministeri
        - pienikansa
        - uhohtamaan
        -ropan
        -hajoamaistaan
        -monenmaan
        -Näyttäsi
        -maissain
        -heppaset
        -Tuollallailla
        -monile
        - propakanta (tämä on suosikkini. Sivistyssanoista tietämätön "majuri" kirjoittaa varmuuden vuoksi ilman hankalia g-, ja d-kirjaimia)
        -akrikaatti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turve on supisumalinen keskustan aihe. Kenen se sitten on, kerro ! Tuskin teidän punavihreitten kuin vain ollaan kieltämässä hyvää ainetta. Kyllä maanviljelys, metsä, turve.. on keskustalaista mantraa. Sillä me kansa elätetään. Väitätte ettei kansaa saa elättää. Että punavihreät saa ruuan kauppojen hyllyiltä. Sinnekiin komukat lakkonsa ylsi. Anteeksiantamatonta. Toivottavasti vielä tulevat huomaamaan.

Sinähän olet punaisempi kuin minä olen.

Jos turpeesta haluat puhua, niin puhu sitten Keskustan kannanotoista turvepolitiikkaan. Tämä kommenttisi ei ole Keskustan politiikkaa:

"Keskustalaisena olen vielä vaatimassa turvetta käyttöön, sillä saadaan apuja maan velkaisuuteen, ei politikoida asilla. Nykyään jo osataan saasteet puhdistaa turpeesta, joista voidaan esim bensaa tehdä."

Keskusta on sitä paitsi aivan yhtä paljon myös vaikkapa Vihreitten aihe, vaikka kanta siihen on aivan toinen.

Ja jos aletaan sinun keskustelutyyliisi, niin, Miksi sanot, ettei kansaa saa elättää, ja että ruuan saa kauppojen hyllyiltä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän olet punaisempi kuin minä olen.

Jos turpeesta haluat puhua, niin puhu sitten Keskustan kannanotoista turvepolitiikkaan. Tämä kommenttisi ei ole Keskustan politiikkaa:

"Keskustalaisena olen vielä vaatimassa turvetta käyttöön, sillä saadaan apuja maan velkaisuuteen, ei politikoida asilla. Nykyään jo osataan saasteet puhdistaa turpeesta, joista voidaan esim bensaa tehdä."

Keskusta on sitä paitsi aivan yhtä paljon myös vaikkapa Vihreitten aihe, vaikka kanta siihen on aivan toinen.

Ja jos aletaan sinun keskustelutyyliisi, niin, Miksi sanot, ettei kansaa saa elättää, ja että ruuan saa kauppojen hyllyiltä?

* "Keskusta on sitä paitsi..."
        > Piti kirjoittaa: Turve on sitä paitsi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virheitä tuli, kuuluukin kännykällä tulla. Ei haittaa osaavampaa saa selvän.

Pankkolängvitsiähän sieltä tuli ja kyllä Kapi sen tunnisti takuulla :)))

• Anonyymi

Sinä olet kaikkea muuta kuin höperö. Aikanasi olit huippusotilas ja sen kertoo sinun ura ja samoin huippu-ura myös Valiolla. Olet osannut hommasi ja hyvin pärjännyt. Tuon Inkeroisen potilaan ongelma on huono itsetunto ja se, että alkaa ymmärtämään, että kaikki meni hänen elämässään pieleen, on pahasti katkeroitunut parempiosaisille ja paremmin elämässään pärjänneille. Hänen pienessä ja surkeassa elämässään kohokohta on ollut se, että juuri alokkaaksi tullut on hetken aristellut ja kuunnellut, vähän ajan päästä nauraneet partaansa potilaan vouhotukselle ja touhotukselle. Sinä määrittelit hänen parhaiten (ex-työkaverin ilmaisu?) potilaalla oli molemmat jalat tukevasti ilmassa. Mutta huvittavin pätkä hänelle oli VKK ehdokkaana olo, siis missä porukassa ja vielä uskoi niitä hörhöilyjä litteästä maasta ja venäjän miehityksestä tänne. Onneksi sinulla on mielenterveys ollut aina hyvä, potilaalla ei ole ollut. Tämä vähäpätöinen palsta on ainoa, missä hän voi vielä mekkalaa pitää ja kaikkihan sille nauraa täälläkin ja välillä vähän kurmoottaa Ei sen juttuja usko kukaan, eikä ole koskaan uskonut. Sinä olet mies paikallaan, potilas on paikaltaan pyrjähtänyt jo vuosikymmeniä sitten. Kahjo mikä kahjo.

• Kiitos alussa sanomastasi! Ilmeisesti olet siinä oikeassa. Monenlaisissa tehtävissä urallani palvelin, neljässä eri joukko-osastossa. Olen noista asioista täällä kertonut, joten enää ei tarvetta enempään, kun oleellisen totesin jo avaukseni toiseksi viimeisessä kappaleessa.

Tuohon toiseen esille ottamaasi en viitsi sanoa mitään, kun kukaan tai mikään ei olisi minulle yhtä yhdentekevä kuin hän.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kiitos alussa sanomastasi! Ilmeisesti olet siinä oikeassa. Monenlaisissa tehtävissä urallani palvelin, neljässä eri joukko-osastossa. Olen noista asioista täällä kertonut, joten enää ei tarvetta enempään, kun oleellisen totesin jo avaukseni toiseksi viimeisessä kappaleessa.

Tuohon toiseen esille ottamaasi en viitsi sanoa mitään, kun kukaan tai mikään ei olisi minulle yhtä yhdentekevä kuin hän.

Aivan oikea tapa suhtautua. Hän on kuin hevoselle pers´kärpänen, ei hevonen näe vaivaa, hännällä vähän huiskauttaa.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kiitos alussa sanomastasi! Ilmeisesti olet siinä oikeassa. Monenlaisissa tehtävissä urallani palvelin, neljässä eri joukko-osastossa. Olen noista asioista täällä kertonut, joten enää ei tarvetta enempään, kun oleellisen totesin jo avaukseni toiseksi viimeisessä kappaleessa.

Positiivista on vielä sinun kannalta, että sinä olet onnellinen Natomaassa ja olet iloisen siitä ratkaisusta, että liityimme Natoon. Mieti miten Nato syö Aisa-Ossi, Turtiaista ja mikä parasta, myös Paavo Väyrystä, he eivät tule olemaan onnellisia enää koskaan ja heidän elämä päättyy vihaamassaan Natomaassa. Se syö heitä joka päivä ja loputtomasti eteenpäin.

• Anonyymi

Missä "monipuolisissa" tehtävissä? Et ollut missään sellaisessa tehtävässä, jossa harjaantuu ihan oikeaksi sotilaaksi! HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi

Kapi kävi kokonaisvaltaisesti ja monipuolisesti kaiken sotilaskoulutuksen läpi ja sai vastuunalaisia tehtäviä joista hänet palkittiin ylennyksillä.

Mitä sinä sait aikaan, et yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapi kävi kokonaisvaltaisesti ja monipuolisesti kaiken sotilaskoulutuksen läpi ja sai vastuunalaisia tehtäviä joista hänet palkittiin ylennyksillä.

Mitä sinä sait aikaan, et yhtään mitään.

Minä palvelin Suomea parhaani mukaan. Suoriuduin siitä loistavasti. Olen edelleen ylpeä tekemisistäni isänmaan hyväksi.

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä palvelin Suomea parhaani mukaan. Suoriuduin siitä loistavasti. Olen edelleen ylpeä tekemisistäni isänmaan hyväksi.

Ossi, oikea SOTILAS

Esimiestesi mukaan oli täysin kyvytön ja sen vuoksi sinun ura oli suorastaan yksi surkeimmista puolustusvoimissa. Sotilasta eivät saaneet sinusta tekemälläkään. Mikäs se sinun arvo oli eläkkeelle jäädessä... Varikolta alokkaiden joukosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimiestesi mukaan oli täysin kyvytön ja sen vuoksi sinun ura oli suorastaan yksi surkeimmista puolustusvoimissa. Sotilasta eivät saaneet sinusta tekemälläkään. Mikäs se sinun arvo oli eläkkeelle jäädessä... Varikolta alokkaiden joukosta.

Mistä sinä esimiesteni mielipiteen tiedät Kapi? HO HOO, HO HOO?

Ossi, oikea SOTILAS

• Vaikka en koe olevani enää sotilas, en sillä toki vähättele sotilasurani merkitystä. Jos niin tekisin, vähättelisin minuun nähden päättävässä asemassa olleita esimiehiäni, jotka näkivät minut aina eteenpäin viemisen arvoiseksi. Sotilasurani kesti vain 25 vuotta, mutta sillä on sen päättymisen jälkeen ollut jo kohta 45 vuotta merkitystä elämälleni; tuon ajan olen nauttinut ikälisineen, erityistehtävälisineen ja RUK:n suorittamisesta saamani lisineen korkeimmasta mahdollisesta toimiupseeripalkasta tullutta eläkettä.

Kyllä sillä sotilasurallani oli merkitystä myös siihen, että puolustusvoimista eläkkeelle jäätyäni pääsin heti siviilitoimeen, jossa etenin varsin vaativiin ja taloudellisestikin vastuullisiin tehtäviin ja palkkani nousi mukavasti niiden vuosien aikana. Sieltäkin olen kohta jo 27 vuotta nauttinut varsin mukavaa eläkettä. Mutta en toki koe enää olevani valiolainenkaan vaan olen valioeläkeläinen.

Hyvin paljon ja monenlaista on ollut elämässäni vielä näin ”tuplaeläkeläisvuosinakin”. Nyt kuitenkin menemiseni ja tekemiseni ovat jo paljon hiljentyneet. Ihan valmis olisin jo lähtöön täältä tuonpuoleisiin. Siitä päättäminen on kuitenkin korkeammassa kädessä, ja tässähän kuitenkin nyt vielä olen ja nautin kaikesta siitä, mitä elämä vieläkin tarjoaa.

Näissä ajatuksissa päätän tämän ainakin tältä illalta puoleltani.

• Anonyymi

No ei se sotilasurasi kummoinen ole ollut, töpinässähän se meni.

Kanta-aliupseerin, tai toimiupseerin, ammatin voisi sanoa olleen menestykäs, jos palvelu olisi ollut esimerkiksi uusien asejärjestelmien kehittämistä ja niiden jalkauttamista puolustusvoimien käyttöön. Tai vaikka tietotekniikkaan perustuvien johtamisjärjestelmien kehittäminen. Tuon kaltaisissa tehtävissä menestyneet toimiupseerisotilaat toimivat. Ja saavat arvostusta. Henkilöstöhallintoon laitetaan ne, joista ei muuhun ole.

Ikävintä tietysti on se, että olit sotilaana vasemmiston edustajana vaaleissa ehdolla. Vasemmisto kannatti tuolloin kaikilta osiltaan, niin SDP:ssä kuin SKDL:ssä, sosialismia, siis aattetta joita ainoa vihollisemme, Neuvostoliitto, edusti.

Varmasti häpeäsi on suuri kun noin toimit, maanpetturuutenahan sitä voisi pitää. mutta kuten tiedämme, tuolloin Kekkonen piti huolen, että kommunisteja kumarrettiin syvään, ja armeijassakin sallittiin tuollainen epäisänmaallinen toiminta idän suunnan aatteita kannattaneille. Nykyisin armeijakin on puhdistunut, ja Naton myötä siellä on todella nyt sotilasosaaminen korkealla tasolla, enää ei henkilöstöhallinto ole merkittävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se sotilasurasi kummoinen ole ollut, töpinässähän se meni.

Kanta-aliupseerin, tai toimiupseerin, ammatin voisi sanoa olleen menestykäs, jos palvelu olisi ollut esimerkiksi uusien asejärjestelmien kehittämistä ja niiden jalkauttamista puolustusvoimien käyttöön. Tai vaikka tietotekniikkaan perustuvien johtamisjärjestelmien kehittäminen. Tuon kaltaisissa tehtävissä menestyneet toimiupseerisotilaat toimivat. Ja saavat arvostusta. Henkilöstöhallintoon laitetaan ne, joista ei muuhun ole.

Ikävintä tietysti on se, että olit sotilaana vasemmiston edustajana vaaleissa ehdolla. Vasemmisto kannatti tuolloin kaikilta osiltaan, niin SDP:ssä kuin SKDL:ssä, sosialismia, siis aattetta joita ainoa vihollisemme, Neuvostoliitto, edusti.

Varmasti häpeäsi on suuri kun noin toimit, maanpetturuutenahan sitä voisi pitää. mutta kuten tiedämme, tuolloin Kekkonen piti huolen, että kommunisteja kumarrettiin syvään, ja armeijassakin sallittiin tuollainen epäisänmaallinen toiminta idän suunnan aatteita kannattaneille. Nykyisin armeijakin on puhdistunut, ja Naton myötä siellä on todella nyt sotilasosaaminen korkealla tasolla, enää ei henkilöstöhallinto ole merkittävää.

"Ikävintä tietysti on se, että olit sotilaana vasemmiston edustajana vaaleissa ehdolla. Vasemmisto kannatti tuolloin kaikilta osiltaan, niin SDP:ssä kuin SKDL:ssä, sosialismia, siis aattetta joita ainoa vihollisemme, Neuvostoliitto, edusti."

Höpöti höpöti. Näkee, että olet täysin pihalla puolustusvoimien asioista. Pikemminkin nuo sinun näkökantasi ovat äärioikeistolaisen natsipersun käsialaa. Tuo sinun mongerrus, että SDP:n aate olisi sama kuin silloisen Neuvostoliiton edustaa juuri natsipersuilua.

SDP eli sen aate sosialidemokratia oli Neuvostoliiton pahin vihollinen ja SDP:n toiminta sodan jälkeen kommunisteja vastaan ylläpiti Neuvostoliiton vihaa sitä kohtaan. SDP:n toiminta sodan jälkeen esti kommunistien vallankaappausaikeet. Tsekkoslovakian tiestä ei tullut meidän tietämme, sitä tietä Hertta Kuusinen kuuluisassa puheessaan toivoi.

Se, että joku on ollut ehdokkaana SDP:ssa on isänmaallinen teko koska SDP oli ja on oikeasti ollut vuosikymmeniä takaamassa tasa-arvoista hyvinvointia maassamme.

Sinun kaltaiset natsipersut ovat hyvinvointiyhteiskunnan jarru. Onneksi teitä alkaa olemaan pieni vähemmistö ja yhteistä teille on matala koulutustaso ja sen mukainen äly.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ikävintä tietysti on se, että olit sotilaana vasemmiston edustajana vaaleissa ehdolla. Vasemmisto kannatti tuolloin kaikilta osiltaan, niin SDP:ssä kuin SKDL:ssä, sosialismia, siis aattetta joita ainoa vihollisemme, Neuvostoliitto, edusti."

Höpöti höpöti. Näkee, että olet täysin pihalla puolustusvoimien asioista. Pikemminkin nuo sinun näkökantasi ovat äärioikeistolaisen natsipersun käsialaa. Tuo sinun mongerrus, että SDP:n aate olisi sama kuin silloisen Neuvostoliiton edustaa juuri natsipersuilua.

SDP eli sen aate sosialidemokratia oli Neuvostoliiton pahin vihollinen ja SDP:n toiminta sodan jälkeen kommunisteja vastaan ylläpiti Neuvostoliiton vihaa sitä kohtaan. SDP:n toiminta sodan jälkeen esti kommunistien vallankaappausaikeet. Tsekkoslovakian tiestä ei tullut meidän tietämme, sitä tietä Hertta Kuusinen kuuluisassa puheessaan toivoi.

Se, että joku on ollut ehdokkaana SDP:ssa on isänmaallinen teko koska SDP oli ja on oikeasti ollut vuosikymmeniä takaamassa tasa-arvoista hyvinvointia maassamme.

Sinun kaltaiset natsipersut ovat hyvinvointiyhteiskunnan jarru. Onneksi teitä alkaa olemaan pieni vähemmistö ja yhteistä teille on matala koulutustaso ja sen mukainen äly.

Natsiksi nimittely tarkoittaa, että ei ole oikeita argumentteja ja on hävinnyt debatin.

Sinulle kävi nyt niin.

• Anonyymi

Tämä sopii Kapille. Josta olen enemmän kuin pettynyt lähtemällä SDP kelkkaan josta ei ole hyvää sanottavaa maanpuolustus mielessä. Armeijan pysyä näistä erossa, kaukuna, eivät kuulu sinne. SDP oli niin vallassa aikaan, että saatoi upseerinsakin värkätä kun alkoi heille kuntavaaliehdokkaaksi. Se on häpeä tekona Suomen puolustusvoimille. Toverinsa tietenkin siitä iloitsee kuin ollaan täälläkin saatu paljon nähdä. Ei noin alas puolustusvoimia tule päästää.
      -Taistelutoverit, puoluetoverit, lakkolaiset.
      : vasemmiston tavarits-puhuttelussa on gulagin kosketus.
      Kun demarit puhuttelevat toisiaan puoluetilaisuuksissa hyviksi tovereiksi, ulkopuolisille sanassa kuuluu neuvostovallan ja Siperian vankileirien kaiku – vaikka kuinka selittäisi.

• Anonyymi

Voi voi pankkis tuota jatkuvaa tavarits-lätinääsi :)))

Yritä nyt hitto soikoon päästä Neuvostoliiton kaatumisesta yli. Muut pääsivät jo yli 30 vuotta sitten siitä yli. Pyydä, jos pervoilu-Purra tulisi kanssasi yhdessä haukkumaan demareita. Sillä on kova ääni. #punaliputliehuumenkäätöihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi pankkis tuota jatkuvaa tavarits-lätinääsi :)))

Yritä nyt hitto soikoon päästä Neuvostoliiton kaatumisesta yli. Muut pääsivät jo yli 30 vuotta sitten siitä yli. Pyydä, jos pervoilu-Purra tulisi kanssasi yhdessä haukkumaan demareita. Sillä on kova ääni. #punaliputliehuumenkäätöihin

Keskustan palsta on terapiaosasto muiden puolueiden hörhöille. 24/7 päivystävät täällä jopa yöunistaan tinkien. Koska perskokkareet on vieneet rahat terveydehoidosta, he ovat keksineet tämän palstan purkaakseen pahaa oloaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustan palsta on terapiaosasto muiden puolueiden hörhöille. 24/7 päivystävät täällä jopa yöunistaan tinkien. Koska perskokkareet on vieneet rahat terveydehoidosta, he ovat keksineet tämän palstan purkaakseen pahaa oloaan.

Kyllä, Aisan terapiahoito tulee täällä huomattavasti halvemmaksi, kuin yhteiskunnan tuottamissa palveluissa. Aisan hoitoon vienti voisi kaataa Inkeroisen budjetin kokonaan.

• Anonyymi

Ei täällä turhista miehistä aloituksia tehdä. "sotilas" on vain sinulle kateellinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4765
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      485
      1460
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      913
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      748
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe