”Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.”
Dan 12:2
IANKAIKKINEN KAUHISTUS
44
307
Vastaukset
- Anonyymi
”Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Matt 25:46- Anonyymi
”Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään.”
”Och dessa skola då gå bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Och dessa skola då gå bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv."
”And these shall go away into everlasting punishment: but the righteous into life eternal.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”And these shall go away into everlasting punishment: but the righteous into life eternal.”
3.Mooseksen kirja:
19:18 Älä kosta äläkä pidä vihaa ketään vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.
Kun tuon mukaan elät ei tarvitse pelätä mitään.
- Anonyymi
Siinäpä näppärä kokoelma käännösvirheitä, Rooman kirkon alulle panemia. :)
Tämä sen sijaan ei ole käännösvirhe:
Jumala oli Kristuksessä ja sovitti maailman itsensä kanssa.- Anonyymi
Näppärästipä sinä näpräilet Jumalan sanaa mieleiseksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näppärästipä sinä näpräilet Jumalan sanaa mieleiseksesi.
Lue Raamattua, urpo, niin EHKÄ tajuat, kuinka idioottimainen kommenttisi on. En tosin pidätä hengitystäni, moukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue Raamattua, urpo, niin EHKÄ tajuat, kuinka idioottimainen kommenttisi on. En tosin pidätä hengitystäni, moukka.
Näppärä olet myös solvaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näppärä olet myös solvaamaan.
Näppärä olet sinä paskomaan sovituksen sanan päälle. Onnittelut, possu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näppärä olet sinä paskomaan sovituksen sanan päälle. Onnittelut, possu.
Toivon, että Jeesus sinut armahtaa.
- Anonyymi
Raamattu on siitä erikoinen kirjasto, että missään muussa kirjoitusten kokoelmassa eivät käännösvirheet ole eläneet ja voineet niin hyvin vuosiSATOJA kuin siinä.
Mistä tämä johtuu? Pelosta, pelkuruudesta. Kun Rooman kirkko onnistui yrityksessään ujuttaa helvetin idea Vulgataan, tuo saatanallinen meemi on ottanut ihmiset ja instituutiot valtaansa sellaiseen otteeseen, että se on hallinnut kristillistä kirkkoa jo sen 1700 vuotta.
Ja siskipä tällaisellakin palstalla on näitä helvettiä pelkääviä Rooman kirkon opin toistelijoita, kuten tämän ketjun aloittaja.
Kauhu on kangistanut ihmisten ajattelun niiin totaalisesti, että asiaa EI USKALLETA RYHTYÄ EDE S SELVITTÄMÄÄN RAAMATUN ALKUKIELEN AVULLA, vaan siteeraillaan näitä vääriä käännöksiä.
Noissa kohdissa iankaikkiseksi suomennettu koineekreikan sana EI TARKOITA IANKAIKKISTA.
Aamen. Danielille kerrotaan kahdesta
maan tomussa makaavien ryhmästä,
jotka heräävät.
Ensimmäisestä sanotaan,
että he heräävät
iankaikkiseen elämään.
Toisesta sanotaan,
että he heräävät
häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Ensinmaininut eivät herää
häpeään eikä iankaikkiseen kauhistukseen.
Toki nämä ensinmainitut
itkevät suuria kyyneleitä
näiden tuomittavien tähden.
Mutta sitten
kyyneleet pyyhitään pois.
"'ja hän on pyyhkivä pois
kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,
eikä kuolemaa ole enää oleva,
eikä murhetta
eikä parkua
eikä kipua ole enää oleva,
sillä kaikki entinen on mennyt.'
Ja valtaistuimella istuva sanoi:
'Katso, uudeksi minä teen kaikki'.
Ja hän sanoi:
'Kirjoita,
sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet'.
Ja hän sanoi minulle:
'Se on tapahtunut.
Minä olen A ja O,
alku ja loppu.
Minä annan janoavalle
elämän veden lähteestä lahjaksi.
Joka voittaa,
on tämän perivä,
ja minä olen oleva hänen Jumalansa,
ja hän on oleva minun poikani.
Mutta pelkurien
ja epäuskoisten
ja saastaisten
ja murhaajien
ja huorintekijäin
ja velhojen
ja epäjumalanpalvelijain
ja kaikkien valhettelijain osa
on oleva siinä järvessä,
joka tulta ja tulikiveä palaa;
tämä on toinen kuolema'."
(Ilm 21:4-8)
Toinen kuolema
on siis yhtä kuin
vääräin ylösnousemus
häpeään ja ikuiseen kauhistukseen.- Anonyymi
Se on just noin.
- Anonyymi
Kun alat lukea allegorista Ilmestyskirjaa pitäen sitä suorasanaisena ja kirjaimellisena kuvauksena tulevista tapahtumista, oletko samalla sitä mieltä, että Jeesus on paitsi suurikokoinen afrikkalainen kissaeläin, myös vuohieläinten alaheimoon kuuluva nisäkäs, jota kasvatetaan nykyisin etenkin sen villan, lihan ja maidon vuoksi?
Olette te infernalistit kyllä uskomattoman vähä-älyistä sakkia. Kuinka aikuinen ihminen voi vajota noin kuolaavan idiotismin tasolle?
- Anonyymi
Näin tulee tapahtumaan.
- Anonyymi
Tulee aika jolloin per-seet tervataan!
- Anonyymi
Jännä jos maallikot tajuavat käännösvirheet, mutta ei ammattikääntäjät.
- Anonyymi
Minä olen ammattikääntäjä, urpo. Perehdy kirkon oppihistoriaan ja oppikiistoihin, moukka, niin näet omaa umpimielistä uskonnollista napaasi hieman pidemmälle.
- Anonyymi
Iankaikkinen, eli loputon kauhistus = iankaikkinen, loputon kadotus.
- Anonyymi
Sinänsä outoa jos Raamattu käännetään paremmin maallikkopohjalta kun ammattikääntäjien toimesta.
Se menee jo siihen samaan kuin että Paavalin jutuista suurin osa on valhetta eikä niihin mihinkään voi luottaa.- Anonyymi
Jospa uskoisit ensi alkuun tämän, ja puhuisit sitten:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.
Mutta kun et usko sovituksen sanaa, miksipä vaivautuisit? Vaikka siis jauhatkin ikään kuin uskoisit Paavalia. Paavalia, joka ei mainitse AINOASSAKAAN kirjeessään helvettiä KERTAAKAAN..
Olette te helvettiuskovaiset kyllä uskomatomia pelkureita.
- Anonyymi
Jeesus pelastaa iankaikkiseen elämään sen, joka Häneen turvautuu.
- Anonyymi
Ja lopulta JOKAINEN turvautuu häneen. Tosin Roooman kirkon helvettiopin aivopesemät uskonnolliset robotit eivät tätä helvetinpelossaan ymmärrä. Pelkuruus on kauhea taakka.
- Anonyymi
Paavalia ei tarvitse helvetin vuoksi sanoa valehtelijaksi, koska hän ei siitä juuri kirjoittanut. Paavalia ja hänen kirjoittaaansa Jumalan sanaa pitää sanoa valheeksi siksi, että Paavali ei kirjoittanut helvetistä koska ei ajatellut että uskovat sinne joutuvat, vaan hän julisti pelastusta Hengessä ja oli varma siitä että uskovat pelastuu Hengen kautta Jeesuksessa Kristuksessa. Hän jopa uskoi että Paavalin eläessä Hengen uskovat tullaan tempaamaan ylös. Missä erehtyi, mutta ei silti tehnyt siitä mitään oppia, vaan mainitsi vain asian ja se pätee silti yhä niiden osalta, jotka ovat Jumalan lapsia Hengessä ja elossa silloin kun Jeesus tulee takaisin.
Helvetin vuosi pitää vain valehdella Jeesuksen ja muiden tekstejä Raamatussa. - Anonyymi
Miten matojen syömät heräävät ja missä?
- Anonyymi
Kyllä sinä kristittynä tiedät. Ainakin pitäisi tietää, mikäli Raamattu on luettu..
- Anonyymi
Kyllä se helvetti on.Ei siitä ikävä kyllä pääse millään kikkailulla eroon.Niinkuin on synti niin on myös kadotus.Mutta Jeesukseen uskomalla ja parannusta tehden voi ihminen pelastua.Kaikki eivät silti halua pelastua.
- Anonyymi
Se helvetti on sinne Raamattuun survottu NIMENOMAAN KIKKAILEMALLA. Ja kaltaisesi ymmärtämättömät aasit uskovat sen, koska ovat liian laiskoja ja/tai pelkureita ottamaan asiasta selvää. Itsepä olet osasi valinnut, törppö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se helvetti on sinne Raamattuun survottu NIMENOMAAN KIKKAILEMALLA. Ja kaltaisesi ymmärtämättömät aasit uskovat sen, koska ovat liian laiskoja ja/tai pelkureita ottamaan asiasta selvää. Itsepä olet osasi valinnut, törppö.
Samaan harhaoppiin on myös Paavali kikkailtu sinne valehtelemaan että voidaan uskoa Jumalan sanasta aivan se mitä halutaan.
Niin suuri ja mahtava on Jumala, että Jumalan sana olisi valetta, että se olisi kikkailtu miten sattuu.
Onneksi kukaan ateisti ei saa päähänsä ajatella niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan harhaoppiin on myös Paavali kikkailtu sinne valehtelemaan että voidaan uskoa Jumalan sanasta aivan se mitä halutaan.
Niin suuri ja mahtava on Jumala, että Jumalan sana olisi valetta, että se olisi kikkailtu miten sattuu.
Onneksi kukaan ateisti ei saa päähänsä ajatella niin.Mitä sinä ressukka edes yrität sanoa???
:D :D :D
Kai sinä uupelo tajuat, että ei Raamattua ole kirjoitettu eikä käännetty jonkin yliluonnollisen automaattikirjoituksen vallassa?
Olette te fundishelvettikiimailijat kyllä uskomattoman uupeloa kansaa.
:D :D :D
- Anonyymi
Aivan oikein, nimenomaan HELVEISTÄ ja sen KAUHEUDESTA tulee kaikille saarnata ja PELOTELLA kaikki tulemaan uskoon!
- Anonyymi
Ei siitä tarvitse pelotella.
Miksi pitäisi, se vain on ja sillä selvä.
Jos jollakin on paniikihäiriö siitä, niin sen kanssa pitää mennä lääkäriin.
Kyllä ne jotain keksii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne jotain keksii.Jos helvetti on, sinä joudut sinne. Olet nimittäin täydellisen paatunut ihmisläjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne jotain keksii.Helvetti ei ole missään muualla kuin korruptoituneiden uskonnollisten järjestelmien opeissa juurikin sitä pelottelua varten ja sillä selvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvetti ei ole missään muualla kuin korruptoituneiden uskonnollisten järjestelmien opeissa juurikin sitä pelottelua varten ja sillä selvä.
Olen samaa mieltä! Ja ne, jotka tuolla sairaalla ajatuksella leikittelevät, menkööt sinne mielikuvitushelvettiinsä jonon ensimmäisenä.
Jotenkin uskomatonta, että nämä helvetti-intoilijat eivät koskaan ole ITSEÄÄN tuomitsemassa sinne, vaan muita. Voiko olla omahyväisempää ja itseriittoisempaa maailmankuvaa?!? Tuo on putinismin ja trumpismin täydellinen uskonnollinen vastine. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä! Ja ne, jotka tuolla sairaalla ajatuksella leikittelevät, menkööt sinne mielikuvitushelvettiinsä jonon ensimmäisenä.
Jotenkin uskomatonta, että nämä helvetti-intoilijat eivät koskaan ole ITSEÄÄN tuomitsemassa sinne, vaan muita. Voiko olla omahyväisempää ja itseriittoisempaa maailmankuvaa?!? Tuo on putinismin ja trumpismin täydellinen uskonnollinen vastine.Kristinuskon ilosanoma tiivistettynä puoleentoista minuuttiin:
https://www.youtube.com/watch?v=Z4v4J6ckopc
- Anonyymi
On paniikkihäiriöön olemassa joku lääkitys.
- Anonyymi
Vielä kun joku keksisi lääkkeen tähän uskovaisten helvettikiimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä kun joku keksisi lääkkeen tähän uskovaisten helvettikiimaan.
Ei ole sellaista kiimaa.. Jos jollakin on niin ei pidä yleistää.
- Anonyymi
Helvetti on. Mutta on myös taivas jonne Jeesus on valmistanut tien.
- Anonyymi
Tekikö lapiolla vai jollakin koneella?
- Anonyymi
Höpön löpön. Lue Room. 5.
- Anonyymi
Tietenkin ihmiset olisivat voineet vuorisaarnan jälkeen kysyä Jeesukselta, että mitä oikein tarkoitit sillä että ei pidä mennä kahden silmän kanssa helvettiin vaan yhden silmän kanssa taivaaseen.
Puhuitko vain vertauskuvallisesti jostain kaatopaikasta vai jostain tulevasta? Ja todennäköisesti ihmisiä on täytynyt asia kiinnostaa kun noin vahvoja vertauskuvia käytetään. Tuskin ovat olankohautuksella sivuuttaneet että mitä ukko höpisee ja jatkanee sitten omia arkisia askareita aivan kuin mitään ei olisi sanottu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253634- 2563554
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282034Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151439Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3891252Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501179Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007