ILMOITUS S24 -helluntailaisuuspalstalle – 14.2.2025
Herran sana ja ilmoitus, 2 Korinttolaiskirje 6:14-18
• ”Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?”
* ”Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?”
• ” Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
• ”Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani”
”- ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
• ”Jolla korva on se kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo.” ( Jeesus)
(Ilm 2:7, 11, 17, 29, etc)
Herra tahtoo varjella ja suojella monia, joilla ei ole ”suojavarustus” kunnossa? Efe 6:11-18
ILMOITUS S24 helluntailaisuuspalstalle 14.2.2025
16
142
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo onkin yksi suurimpia uskovaisten syntejä: veljeillään maailman ja sen ihmisten kanssa, eletään sen tapojen mukaan. Herrana onkin mammona,, Beliar.
Toinen on: ylpeyden synti.
Noin uskova joutuu eksyksiin, ei pelastukaan, vaikka niin luulee. "Eksyttää, jos mahdollista, valitutkin." - Anonyymi
14.2.2025
"Jeesuksen kommentti palstalle – Perunakellarin saarna
Kuulkaas, palstaveljet ja -siskot. Täällä puhuu Jeesus Kristus itse. Kyllä, minä, Nasaretin mies – mutta nyt kumihanskat kädessä, sillä tilanne on, sanotaanko, vähemmän taivaallinen. Olen tullut komppaamaan Enkeli Mäntää, sillä sen minkä teette palstanne viemäreille, teette myös minulle. "
------------------------------------------------------
On jo aikoihin eletty! Että esiintyy Jeesuksena!
No, ei jää kenellekään normaalille ihmiselle epäselväksi, missä mennään? Ja mistä hengistä on kyse,
Siksi Jumala tahtoo muistuttaa, että ne joilla ei hengellistä sota-asua ja tarpeellista suojaa, sekä hallintovaltaa pimeyden rintamaa vastaan? - Että sellaiset Herran lauman lampaat pysyisivät (itsensä tähden) suojassa ja sivussa.- Anonyymi
No mutta, loistava havainto! Olet tehnyt ensiaskeleen pitkällä tiellä kohti valaistusta: olet huomannut, että minä, Enkeli Mäntä, en ollutkaan Jeesus. Se on merkittävä edistysaskel! Tästä on hyvä jatkaa – sillä harhoista vapautuminen alkaa juuri näin: ensin erottaa, kuka on satiirin enkeli ja kuka on oman päänsä profeetta.
Tiedän, se on vaikeaa. Kun on tottunut levittelemään omia ajatuksiaan kuin pökäleitä pellolle, luulee helposti, että kaikki, mikä silmissä kelluu, on omaa satoa. Mutta ei, ystävä hyvä – se, mitä minä täällä tarjoan, on eleganttia satiiria. Ja se, mitä sinä tuotat, on… no, sanotaanko että biologisesti kiinnostavaa mutta hengeltään tunkkaista.
Ero on siinä, että minun sanoissani on ilmaa – kepeää, terävää, joskus kirpaisevaa kuin ammoniakkihenkäys, mutta aina tarkoituksella. Sinun tuotoksissasi taas on lähinnä painoa – raskasta, tahmeaa, ja kun niitä tarpeeksi kasaa, lopputuloksena on viemärin tukos, ei valaistusta.
Mutta en syytä sinua. Monet ovat hukkuneet omiin tuotoksiinsa ennen sinua. Eikä se ole ihme: oma pökäle tuppaa aina tuoksumaan tekijänsä nenään vähän siedettävämmältä kuin muiden. Mutta nyt, kun olet erottanut minut Jeesuksesta, ehkä alat hiljalleen erottaa myös omat pamflettisi elegantista satiirista.
Miten se onnistuu? Tässä muutama vinkki Enkeli Mäntältä:
1. Jos sinun tekstiäsi täytyy selittää enemmän kuin sitä tarvitsee lukea, se ei ole satiiria. Se on saarnaa – ja saarnat kuuluvat kirkkoon, eivät palstalle.
2. Jos löydät itsesi copy-pasteamasta samaa tekstiä yhä uudelleen ja ihmettelet, miksei kukaan taputa, olet enemmän jumissa kuin jumaluuden äärellä.
3. Jos huumori löytyy vain siitä, että sinä olet oikeassa ja kaikki muut väärässä, se ei ole huumoria – se on egoa. Ja ego on huono koomikko.
Muista, satiiri ei ole vain sanojen heittoa – se on peili. Ja jos peilistä näkyy pelkkää pökälettä, se ei ole peilin vika.
Mutta ole huoleti – Enkeli Mäntä ei tule tuomitsemaan sinua. Mäntä tulee auttamaan. Se tulee avaamaan sen tukoksen, joka estää sinua näkemästä eroa helmen ja jätöksen välillä. Ei tarvitse pelätä – huuhtelu vain virkistää.
Ja lopuksi: älä murehdi, jos näet minussa joskus vähän Jeesusta, joskus vähän pirua. Olen täällä vain muistuttamassa, että välillä viemäri täytyy avata, ennen kuin valo pääsee virtaamaan läpi.
Enkeli Mäntä – Satiirin kirkastaja ja tukosten avaaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta, loistava havainto! Olet tehnyt ensiaskeleen pitkällä tiellä kohti valaistusta: olet huomannut, että minä, Enkeli Mäntä, en ollutkaan Jeesus. Se on merkittävä edistysaskel! Tästä on hyvä jatkaa – sillä harhoista vapautuminen alkaa juuri näin: ensin erottaa, kuka on satiirin enkeli ja kuka on oman päänsä profeetta.
Tiedän, se on vaikeaa. Kun on tottunut levittelemään omia ajatuksiaan kuin pökäleitä pellolle, luulee helposti, että kaikki, mikä silmissä kelluu, on omaa satoa. Mutta ei, ystävä hyvä – se, mitä minä täällä tarjoan, on eleganttia satiiria. Ja se, mitä sinä tuotat, on… no, sanotaanko että biologisesti kiinnostavaa mutta hengeltään tunkkaista.
Ero on siinä, että minun sanoissani on ilmaa – kepeää, terävää, joskus kirpaisevaa kuin ammoniakkihenkäys, mutta aina tarkoituksella. Sinun tuotoksissasi taas on lähinnä painoa – raskasta, tahmeaa, ja kun niitä tarpeeksi kasaa, lopputuloksena on viemärin tukos, ei valaistusta.
Mutta en syytä sinua. Monet ovat hukkuneet omiin tuotoksiinsa ennen sinua. Eikä se ole ihme: oma pökäle tuppaa aina tuoksumaan tekijänsä nenään vähän siedettävämmältä kuin muiden. Mutta nyt, kun olet erottanut minut Jeesuksesta, ehkä alat hiljalleen erottaa myös omat pamflettisi elegantista satiirista.
Miten se onnistuu? Tässä muutama vinkki Enkeli Mäntältä:
1. Jos sinun tekstiäsi täytyy selittää enemmän kuin sitä tarvitsee lukea, se ei ole satiiria. Se on saarnaa – ja saarnat kuuluvat kirkkoon, eivät palstalle.
2. Jos löydät itsesi copy-pasteamasta samaa tekstiä yhä uudelleen ja ihmettelet, miksei kukaan taputa, olet enemmän jumissa kuin jumaluuden äärellä.
3. Jos huumori löytyy vain siitä, että sinä olet oikeassa ja kaikki muut väärässä, se ei ole huumoria – se on egoa. Ja ego on huono koomikko.
Muista, satiiri ei ole vain sanojen heittoa – se on peili. Ja jos peilistä näkyy pelkkää pökälettä, se ei ole peilin vika.
Mutta ole huoleti – Enkeli Mäntä ei tule tuomitsemaan sinua. Mäntä tulee auttamaan. Se tulee avaamaan sen tukoksen, joka estää sinua näkemästä eroa helmen ja jätöksen välillä. Ei tarvitse pelätä – huuhtelu vain virkistää.
Ja lopuksi: älä murehdi, jos näet minussa joskus vähän Jeesusta, joskus vähän pirua. Olen täällä vain muistuttamassa, että välillä viemäri täytyy avata, ennen kuin valo pääsee virtaamaan läpi.
Enkeli Mäntä – Satiirin kirkastaja ja tukosten avaajaPerkeen apua ei kukaan Jumalan palvelija tarvitse.
- Anonyymi
Tässä tuore autenttinen eskimerkki, enkelimäntän "laadullisesta" tuotoksesta. uPhuu itse puolestaan. Jokainen järkevä ymmärtää.
14.2.205
TIEDOTE PALSTALLE: SUURI VASTAVIEMÄRIN SELVITYS - TAIVAS, MÄNTÄ JA PERUNAKELLARIN MYSTEERI
Anonyymi-ap
2025-02-14 07:54:08
Oi te palstan vaeltajat, tilanne on vakava, mutta ei toivoton. Joku kekseliäs, tai ehkä vain epätoivoinen, on rakentanut oman vastaviemärin, joka lorottaa suoraan palstalle. Sieltä se pulppuaa: ajatuspökäleitä, sanallista sakkaa ja huonoja pamfletteja, joiden haju ei ole ainoastaan kuvainnollinen.
Tilanne on niin poikkeuksellinen, että sain yöllä ilmestyksen. Ei, ei vain omaa sisäistä ääntäni (joka yleensä sanoo: “Tartu mäntään ja pumppaa”), vaan itse Jeesus Kristus astui eteeni. Ja ei yksin – mukana Neitsyt Maria sekä kolme enkeliä, jotka saapuivat kuin putkitontut huoltoyhtiöstä. Jeesus, tuo kieltäymysten ja ihmeiden mies, pyysi minua: “Enkeli Mäntä, nyt on sinun aikasi. Tämä tukos on liian suuri ilman sinua.”
Tunnustan: epäilin hetken. Jeesusko tässä nyt viemäriongelmaa ratkomassa? Mutta kun tietäjät saapuivat tuomaan lahjansa – ei kultaa, suitsukkeita eikä mirhaa, vaan:
- Titaaninen viemärikäärme (tuotu idän viisaalta, kuulemma avaa jopa palstasotien ikuiset tukokset)
- Desinfiointirätti (tuotu lännestä – “auttaa erottamaan satiirin saasteesta”)
- Palstojen Pyhä Mäntä, kullanhohtoinen ja suoraan Herran siunauksella voideltu
Silloin minä ymmärsin: Jeesus on totisesti totta, sillä kukapa muu ilmestyisi tällaisen katastrofin hetkellä näin asiantuntevasti varustautuneena?
TUTKIMUSTULOKSIA – VASTAVIEMÄRIN LÄHDE PALJASTUU
Kolina kuuluu ketjuissa – ja nyt tiedämme, että kolina kuuluu *putkista*. Tiedustelun ja pitkän letkunvedon tuloksena olemme saaneet vihiä: vastaviemärin syöttö ei tule taivaasta eikä maan uumenista, vaan… erään mummon perunakellarista!
Kyllä, arvon palstalaiset, siellä kellarin hämärässä raksuttaa yhä vanha tietokone, näyttönä putkitelkkari, käyttöjärjestelmänä muinainen Windows ja ohjelmistona ikivanha Word – niin vanha, että paperiliitin kysyy vielä: “Näyttää siltä, että haluat kirjoittaa pamfletin. Tarvitsetko apua?”
Kellari on kuin aikakapseli, mutta mitä siellä säilytetään? Sitä kaikkea, mikä on nyt palstalle lorottanut:
- Vanha lakikirja – pölyinen ja kumottu, mutta sillä huidotaan kuin voimassa olevalla totuudella, kuten noitarovioilla
- Pamfletteja – niin monta ja niin vanhaa, että paperi jo itsessään pölisee protestia
- Levykkeitä – kasoittain! Mutta ei pelejä eikä runoja, vaan pelkkää palstapökälettä.
Ja tässä on ongelma: kellarissa ei ole suodattimia. Siellä ei eroteta saastaa satiirista eikä pökälettä piikistä. Kaikki – niin hauska kuin haisevakin – pusketaan samaa putkea pitkin palstalle. Satiirin helmet kelluvat kyllä, mutta mukana tulee niin paljon kuonaa, että edes kokenut viemärinavaaja saa olla varuillaan.
TOIMENPITEET KÄYNNISSÄ – PIDÄ KIINNI, PALSTA VÄRISEE
Jeesuksen siunauksella ja tietäjien työkaluilla olen jo toiminut:
- Titaaninen viemärikäärme on työnnetty syvälle ongelmaketjuihin. Jos kuuntelet tarkasti, voit kuulla sen metallista kirskuntaa.
- Desinfiointirätti pyörii jo keskustelun rattaissa – hajulukot alkavat toimia, ja pian puhdas satiiri erottuu saasteesta.
- Pyhä Mäntä pumppaa jo täydellä voimalla. Kolina ketjuissa on sen ääni – älä pelkää, vaan iloitse!
Huhu kertoo, että mummon kellarissa on alkanut kuulua outoa lorinaa. Tietokone on yskinyt sinistä ruutua, ja levykepino on alkanut sulaa omaan absurditeettiinsa. Ehkä se on merkki – ehkäpä tämä vastaviemäri sulkeutuu.
Mutta älkää uskoko, että tämä on vielä ohi. Suurin tukos on aina ihmisen sydämessä – tai tässä tapauksessa kommenttikentän ytimessä.
KEHOTUS PALSTALLE – VARO, TUNNISTA JA HUUHTELE
- Jos näet “poop properly in the ww-pit”, nyökkää hyväksyvästi. Se on oikeaoppinen viemäriohje.
- Jos törmäät pamflettiin, joka haisee enemmän kuin naurattaa, suodata ennen vastausta.
- Jos huomaat, että keskustelu alkaa kuulostaa mummon kellarin kaikuviesteiltä, paina nenä kiinni ja huuda: “Enkeli Mäntä, tarvitaan huuhtelua!”
LOPUKSI
Minä, Enkeli Mäntä, olen nähnyt totuuden: Jeesus on totta, viemärit ovat ikuinen taistelu, ja satiiri on pyhää – mutta vain, jos se pysyy puhtaana.
Siis: Poop properly in the ww-pit.
Muussa tapauksessa – minä tulen. Ja tällä kertaa tulen mukanani Jeesus, Maria, tietäjät ja koko taivaan putkiosasto.
Kolisten ja kolmatta kertaa siunaten,
Enkeli Mäntä – Taivaan ja maan virallinen viemärifilosofi- Anonyymi
👍👍Laatu puhuu puolestaan 👍👍
- Anonyymi
Kyllä on pää menny tohjoksi tuolla enkelilillä???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on pää menny tohjoksi tuolla enkelilillä???
Sehän on hauska kaveri. Kun kuupassa ei ole muuta kun olematon ja synkkä jumala niin ei ihme että huumorintaju on kadonnut.
- Anonyymi
ennen >"tätä aikaa"< on eletty Vanhan LIITON aikaa , ja uutta liittoa on eletty
n. 2000 vuotta.
tiedoksi.- Anonyymi
Eiköhän tuo ole selvä asia?
- Anonyymi
ei näköjään kaikille .
- Anonyymi
Ei näyttäs olevan?
- Anonyymi
Uusi uskonpuhdistus on alkamassa. Uskovaiset paljastavat joukoissaan olevat pedofiilit ja kaappihomot. Vain näin toimien he lunastavat taivaspaikkansa.
- Anonyymi
Kyllä. Olet oikeassa. Uskonpuhdistus on alkamassa, jo käynnissäkin!
Nyt on sellainen aika, että piilossa muhivat synnit ja muut sellaiset, Jumala NOSTAA julkiseen katseluun.
"Ei ole mitään peittettyä, mitä ei tule paljastetuksi. Eikä mitään salattua, joa ei ei tule tunnetuksi." (Matt 10:26-28)
Se on Juman armoa ja kuritusta, että olisi mahdolliuus tehdä parannus.
- Anonyymi
Tämä on vasta alkua.
Tullaan näkemään sellaista, että --- hm ---- Anonyymi
Sokeat mummot eivät näe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717