Näkyykö suusyöpä röntgenissä ja hammastarkastuksessa?

Anonyymi-ap

Pelkään, että minulla on suusyöpä. Kävin hammastarkastuksessa, hammaslääkärillä, myös röntgenkuva koko suusta otettiin.
Vikaa ei löytynyt. Näytin hammaslääkärille myös limakalvoni. Hän ei nähnyt mitään poikkeavaa.
Pelkään silti, että minulla on suusyöpä eikä hammaslääkäri vain huomannut sitä jos se on alussa. Mulla on outo kohta yläikenessä. Hammaslääkäri ei kuitenkaan nähnyt siinä mitään poikkeavaa. Itse näen lampulla ja mielestäni se ei ole ollut aina. En ole varma.
Eli suun röntgen on kunnossa, samoin tarkastus. Entäs sitten? Koepala. Eipä julkisella suostuta ottaa. Joo olen ex alkoholin liikakäyttäjä, ex tupakoitsija ja nikotiinipussien käyttäjä. Eli on syy pelätä.

14

214

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menenkö yksityiselle ja pyydän suusta koepalan? Ap

• Anonyymi

Tässä kuva muutoksesta. Ympyröity kohta..toiselta puolelta ei löydy selkeästi samanlaista.

https://aijaa.com/UIaOlm
      Ap

• Anonyymi

Ihan tavalliset hampaan välit. Niiden kuuluu näyttää tuolta. Mitään syöpää tai muutakaan outoa tuossa ei näy.

• Anonyymi

Eli alue tuon ympäryn sisällä. Näyttää, kuin siinä olisi reikä, mutta sormin, kun painelee niin ei siinä ole. Pelkkä ympyrän kuva ikenessä.
      Ap

• Anonyymi

Ei siinä ole mitään. Mutta varpaassa on jos se osuu pöydän jalkaan kiireessä kulkiessa.
      Joka ihmisessä on muuten syöpää ja kun vaikka syö jotain liikaa se voi aktivoida sen syövän kasvamaan. Siksi kannattaa syödä monipuolisesti että saa kaikkea vähän ja liikkua. Liikunta parantaa myös.

• Anonyymi

Yleensä hammaslääkärit näkee muunnokset heti , joten älä kanna huolta asiasta, ovat tavallisesti liiankin hyviä toteamaan suun sairauksia .

• Anonyymi

Tiedän vain yhden suusyöpäpotilaan. Hän kertoi että syöpä näkyi röntgenkuvassa. Myöhemmin tehtiin leikkaus ja potilas parani.

• Anonyymi

Eli röntgen luultavasti vahvisti, että ei syöpää.
        Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli röntgen luultavasti vahvisti, että ei syöpää.
        Ap

Kyllä siellä syöpä oli. Potilas kertoi että hän jälkeenpäin tajusi että lääkäri huomasi heti syövän katsoessaan suuhun, mutta ei sanonut mitään. Ehdotti vain että otampa tuosta röntgenkuvan, sopiiko, Potilaalle sopi. Otti vielä koepalan ja kohta tuli tieto että syöpä oli hampaan alla. Kuten jo kerroin, syöpä leikattiin pois, siinä samalla pari poskihammasta. Potilas parani. En muista korvattiinko hampaistoa jälkeenpäin mutta tyhjät kohdat olivat takana niin etteivät näkynee. Kun osasi katsoa niin huomasi että se leikatun puolen poski oli vähän kuopalla, vähän kapeampi kuin toinen poski.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siellä syöpä oli. Potilas kertoi että hän jälkeenpäin tajusi että lääkäri huomasi heti syövän katsoessaan suuhun, mutta ei sanonut mitään. Ehdotti vain että otampa tuosta röntgenkuvan, sopiiko, Potilaalle sopi. Otti vielä koepalan ja kohta tuli tieto että syöpä oli hampaan alla. Kuten jo kerroin, syöpä leikattiin pois, siinä samalla pari poskihammasta. Potilas parani. En muista korvattiinko hampaistoa jälkeenpäin mutta tyhjät kohdat olivat takana niin etteivät näkynee. Kun osasi katsoa niin huomasi että se leikatun puolen poski oli vähän kuopalla, vähän kapeampi kuin toinen poski.

No tuo ei ole suusyöpä vaan suussa oleva luusyöpä.
        Suun limakalvon syöpä ei todellakaan näy röntgenissä, mutta katsoessa silmällä yleensä näkyy.
        Röntgenissä tutkitaan luustoa ja hampaita. Ei limakalvoja jotka ei edes jää kuvaan sillä se läpivalaisee luut.

Eli ap:n kysymykseen vastaus ei näy ellei kyseessä ole suussa sijaitseva muu syöpä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuo ei ole suusyöpä vaan suussa oleva luusyöpä.
        Suun limakalvon syöpä ei todellakaan näy röntgenissä, mutta katsoessa silmällä yleensä näkyy.
        Röntgenissä tutkitaan luustoa ja hampaita. Ei limakalvoja jotka ei edes jää kuvaan sillä se läpivalaisee luut.

Eli ap:n kysymykseen vastaus ei näy ellei kyseessä ole suussa sijaitseva muu syöpä.

Suun limakalvon syövän voi sulkea pois varmuudella näytteellä, mutta on oltava silmin havaittava muutos josta näyte otetaan. Sitähän ap:lla ei ole. Sanomattakin selvää, että suurempi ongelma on nyt sairauden pelko.

• Anonyymi

Taitaa ongelma olla korvien välissä

• Anonyymi

Hypokondria

• Anonyymi

Haisooko aamulla otettu ryyppi koskista vielä iltapäivällä, jos on pessy hampaansa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      251
      3364
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3294
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1974
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      267
      1672
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1376
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      384
      1225
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1129
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      997
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe