”Mitä enemmän lääkäreitä, sitä
enemmän kustannuksia. ” Näin kirjoitti lääkärit Ts yleisön os.
Tämä on totta kun ”kympin tytöistä ja pojista” koulutetaan 6 vuotta
teoria- ja leipä lääkäreitä. Nämä lääkäreiksi koulutetut, teoriassa ehkä
hyviä, mutta käytännössä ja käytännön ja talonpoikaisjärjen puuttuessa
nostavat kyllä kustannuksia.
Esim. muotiasia, verenpaine, johon määrätään lääke ,jolla on sivuvaikutus,
että nilkat turpoavat. No sitten nämä määrää taas siihen lääkkeen joka alentaa
tätä turvotusta. Kun verenpaine ei laske niin vahvennetaan lääkkeitä.
Kun verenpaine laskee liian alas niin potilas menettää tajuntansa ja viedään
sairaalaan nilkat turvonneena ja lonkat ym. murtuneena.
Nämä kaikki huonosta lääkärin ammattitaidosta johtuvat ”sairaudet” nostavat
veromaksajien kustannuksia.
Kuinka paljon mahtaa suomalaiset veronmaksajat maksaa näistä turhista
hoitovirheistä vuodessa??
Onko mitään järkeä esimerkiksi syöttää vanhuksille yli kymmentä lääkettä,
(lääketehtaiden mukaan-kyllä).
Ja kun uusia pillereitä määrätään niin se yleensä vaatii lääkärin vastaanotolla
käynnin. Tällä tavalla lääkärit itse kasvattavat hoitojonoja.
Tämä kokematon lääkäri on ammattitaidottomana arka lopettamaan toisen lääkärin
määräämiä lääkkeitä ja potilas syö turhia lääkkeitä ja kärsii niistä aiheutuva haitat
kiltisti. Lääkäreiksi pyrkiviltä pitäisi vaatia tervettä talonpoikaisjärkeä ja käytännön
taitoja eikä pelkästään kympin teorianumeroita.
Potilaan kannalta ihmisellisempää on kuolla muutama vuosi nuorempana ja
terveenä kun kolme vuotta vanhempana fossiilina sänkyn pohjalla.
Yleislääkärin ammatti on paljo eri taitoja vaativa ala.
Lääkärit itse toiminoillaan kasvattavat kyllä kustannuksia, se on totta,
mutta korjatkaa lääkärit asia.
Kerrankin kuulee lääkärikunnalta totuuksia,
8
162
Vastaukset
- Anonyymi
Se on kovasti mukavaa (ja täysin typerää) kun maallikko kommentoi asioita joista ei tiedä paskan vertaa. Kuten sanotaan ja näilläkin palstoilla voi huomata, täysin tietämättömät pitävät itseään aina parhaina asiantuntijoina.
- Anonyymi
"Yleisönosastolta luin..."
- Anonyymi
Rakas tätini muuttui keltaiseksi ja väsyneeksi. Katsoin lääkelaukkua. Siellä oli 14 eri lääkettä päivittäin nautittavaksi.
Luin ko. lääkkeiden vaikutuksia ja yhteisvaikutuksia sekä apteekkarin kanssa neuvoteltuani poistin 9 eri lääkettä (olen biokemisti). Tädille jäi 5 kpl per pv vielä otettavaksi eri lääkkeitä.
Pian keltaisuus hävisi ja täti piristyi sekä eli monta vuotta tämän jälkeen.- Anonyymi
Ei alttius alkoholismiin tee biokemistiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei alttius alkoholismiin tee biokemistiä.
on se kumma miksi jonkun pitää aina mollata, varmaan se pirkkalan poliitikko
- Anonyymi
Aloittaja puhuu ihan asiaa,
Minulle soitti 81 vuotias tuttavaa ja kertoi että hän oli joutunut
viikko aikaa meilahden sairaalaan.
Aamiaispöydässä oli lähtenyt taju mutta onneksi oli puoliso viressä ja soitti
ampulanssin.
Sairaalassa todettiin tajunnan menetyksen johtuneen liian alhaisesta
verenpaineesta.
Lääkärit oli vähetäneet verenpaine läääkkeitä puolella.
Onneksi pyöstyminen tapahtui tuolilla istuen eikä esi. portaikossa. - Anonyymi
Biokemisti valittaa kun lääkkeitä syötetään liikaa ja ongelmat johtuvat siitä - ja heti perään tuttava valittaa, kun lääkkeitä vähennetään ja ongelmat johtuvat siitä.
Kiva kun on näitä päteviä ihmisiä huolehtimassa... - Anonyymi
No ei kyllä minun lääkitykseeni yksikään biokemisti tai tuttava tule mitään muutoksia tekemään, vaikka kuinka kuvittelevat olevansa päteviä siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007