Verenpaineesta kirjoitellaan paljon,
Voisiko joku kertoa, mikä on sovelias verenpaine 80+-ikäiselle? Joku vaatii yleistä tasoa. Joku olisi taas vamis hyväksymään tason 160.
Meikäläisesellä oli syastolinen paine pari vuotta sitten välillä 150-180. LÄäkäri määräsi lääkkeitä; sitten se putosi välile 120-150..
Välillä olen pitänyt taukoa lääkkeen ottamiessa. Verenpaine on kuitenkin säilynyt alemmalla tasolla. Olisiko siis asiallista luopua kyseisen lääkkeen käytöstä?
mikä sovelias verenpaine?
9
152
Vastaukset
- Anonyymi
Keskustele asiasta lääkärin kanssa. Omin päin ei pidä lopettaa lääkitystä. Minulla verenpaine vaihtelee 110-140/70-85 ja lääkäri pitää sitä hyvänä.
- Anonyymi
Ota lääkkees
Oliko muuta wikipediasta kopioitua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota lääkkees
Oliko muuta wikipediasta kopioitua?Otankin verenpainelääkkeeni, sinä tarvitset luulotautiisi hoitoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otankin verenpainelääkkeeni, sinä tarvitset luulotautiisi hoitoa.
Mene läkäriin
Opettele kirottamaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene läkäriin
Opettele kirottamaan:))))))))))) Opettele itte !
- Anonyymi
Paineet kohillaa.
Muistan sellaista 60-luvulta kun yläpaine on ikä plus sata niin on kohillaan.- Anonyymi
Ohje on väärä. Ikä ei nosta paineita
- Anonyymi
Aloittaja. Jos et provoile niin koettaisit nyt opiskella maailman tunnetuimmasta taudista jotain vaikka 50- luvun lääkärikirjasta eikä pelleillä täällä
Määräsi lääkkeitä - hörhöily ei auta yhtään, sikaa vain kuluu turhaan
Korkeasta tulee sivohalvaus ja sitä yritetään estää lääkkeillä
Jos sinulla on 2 lääkettä ne todennäköisesti ovat kalsiumestäjä ja joku atr-salpaaja siis sartaani ehkä diureetilla terästettynä
Toisaalta palsta on sikavarkaiden turhake
jossa mietitään voiko vitaeprota syödä vai puuroa - Anonyymi
Minun sydänlääkärini kirjoittamassa lausunnossa lukee selkosuomella, että- Pidän ikääsi ja yleiskuntoosi sopivana, mikäli paineet pysyvät määrätyllä lääkityksellä tasolla 140 / 80
Tarkkaile paineita ajoittain 3 - 4 päivän ajan ohjeiden mukaisilla mittauksilla, aamuin ja illoin. Mikäli mittausten keskiarvo poikkeaa aiemmista, tarkastetaan ja katsotaan lääkelista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863166
- 883013
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191802- 271701
- 211681
- 241677
- 481327
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321326Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309