Näin neuvoo Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen johtava turvallisuuskouluttaja.
Minulla on makuuhuoneen yölampun tökkeli ollut pöydän alla kiinni pistorasiassa jo kahdeksan vuotta. Sen verkkolaite on sisäänrakennettu siihen pistokkeeseen. Telkkarin pistokettakaan en ole koskaan irroittanut samoin kuin pöytätietokoneen töpseliä. Mikrouunin piuhakin on jatkuvasti kiinni ja kahvinkeittimen myös. Hyi minua.
Kaikki töpselit irti seinästä kun et tarvitse
6
232
Vastaukset
- Anonyymi
Tuolla vekslaamisella löysää pistorasiat ennätysajassa.
- Anonyymi
Löysyyttään kipinöivä pistorasiakaan ei ole kovin turvallinen. Ja kuka niitä pistokkeita jaksaa koko ajan olla nyppimässä? Nämä johtavat kouluttajat on ihan sekaisin.
- Anonyymi
Mikäs sinä jos tykkää runkata, paikathan siinä väljistyy. Jos ne laitteet uhkaa palaa niin voihan ne alkaa kärytä silloinkin kun on ollut 5min seinässä
- Anonyymi
Hyvä ratkasu on käyttää älypistorasioita. Ne voi sitten automatisoida menemään pois päältä esimerkiksi pois kotoa lähdettäessä. Tietysti se älypistorasia jää sen verta päälle, että sen saa sitten taas päälle älypuhelimella tai vaikka älynapilla joka on laitettu seinälle. Mutta ainakin älypistorasiaan kytketyt laitteet on sitten pois päältä varmasti kun älypistorasia katkaisee virran. Älypistorasioiden toiminnan voi automatisoida jopa niin, että itse ei tarvitse tehdä mitään. Kun lähdet älypuhelimesi kanssa kotoa älypistorasioista voi katketa virta ja kun tuut takas kotiin virta voi kytkeytyä uudelleen automaattisesti. Sama juttu ajastetusti vaikka öisin. Älypistorasian voi automatisoida sammumaan yöllä tai voit laittaa vaikka sängyn viereen älynapin, jota painamalla kaikki älypistorasiat sammuttaa virran niihin kytketyiltä laitteilta.
- Anonyymi
Joko taas?.
- Anonyymi
Ikivanha puuverstaan ohje.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209