Saako Suomessa laulaa julkisesti

vai ei

Niin tarkentaen: Saako laulaa lapsille julkisesti esim. leikkipuistossa, puistossa tai esim. metrossa? Jos laulajana on lapsen huoltaja tai vaikka oma ukki? Hyväksyykö ohikulkijat jos esitys tapahtuu ihan selvinpäin? Tämä kysymys on ihan vakava, koska laulaminen lapsille on jostain syystä Suomenmaasta kadonnut. Ja en todellakaan tarkoita mitään tekoiloista rahanhajuista julkkislaulamista, vaan sitä ihanaa oman äidin tai isän laulua ja vaikka ihan nuotin vierestäkin!

8

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teosto

teosto osaa vastata. sillä ei väliä onko selvinpäin vai ei koska laulun julkisesta esittämisestä ainakin pitää maksaa. empä muista pitikö jopa yksityisestä eli suihkussakaan ei saisi laulaa.

• Bluefever

No siis totta kai saa laulaa. Laula niin paljon kuin sielusta lähtee. Ne vitun kapitalistisiat pystyy kieltää paljon asioita mutta ei laulamista.

• korvalliset

Ihan totta on, etä liian vähän lapsille lauletaan...Ennen oli sentään kehtolaulut. Tänä päivänä sen korvaa satukasetti ja musiikkivideo. Ja oikeastaan liian varhain lapset siirtyvät kuuntelemaan aikuisten iskelmähömppää..Vaikka itse olen jo liki 50-vuotias, olen aina rakastanut lastenluluja ja lauloin niitä omille lapsillenikin aikoinaan. Enemmänkin lastenlauluja saisi olla saatavilla ja uusia myös laulettavaksi. Ihan melodista sellaista, eikä sitä hassua rap:ia kuten se Lenni Lokinpoikanen-luritus. Tämähän on makuasia, itse en moisesta pidä. Niin, että laula pois lapsille, lapsi jos mikä on aito ottamaan sitä vastaan..

• frufani

No älä laula...
      En tiedä onko se sallittua, mutta ainakin katusoittajien pitää tietääkseni kysyä lupa jostain.. Mutta miksi pitää laulaa yleisellä paikalla lapselle? Eikö voisi laulaa kotona vain..?
      Älä nyt ainakaan metrossa.. KAnnattaa ajatella vähän muitakin..

• EI SAA!

Ei saa! Älä rääkkää lastasi laulamalla hänelle kamalalalla lauluäänelläsi! Ja siitä tulee muuten teostomaksut ja sun muut päälle.

• ´:)

Ehkei sinua pamputtamaan tulla, vaikka laulaisitkin. Harkitse silti aika, epävireinen teräsbetonikin ärsyttää ruuhkabussissa vähemmän kuin joku tuutulaulu.

• on päätetty

että jätkäkin saapi laulaa

• Anonyymi

Kyllä saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1581
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1539
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      100
      1470
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1397
    6. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      21
      1270
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1168
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1051
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1015
    Aihe