Metforemia nyt maksimiannos ja Jardiancea perään, mutta sokerit korkealla.
Pe menon lääkäriin ja siellä pitäisi päättää kummalla otsikon lääkkeistä lähdetään muuttamaan hoitoa.
Rybelsus vai Ozempic ?
8
128
Vastaukset
- Anonyymi
Ozempic on vaivattomampi ja tehokkaampi. Alussa voi olla ikäviä sivuvaikutuksia, mutta ne helpottuvat ja lakkaavat kokonaan muutamassa kuukaudessa. Ainakin itselläni kävi näin.
Ozempicin hyvä sivuvaikutus oli 20 kg laihtuminen vuodessa. Erittäin tärkeää on, että Ozempicin avulla pääsin kokonaan eroon insuliinipistoksista. Ozempic on minulla käytössä edelleen, ja paastoverensokeri pysyy 5 ja 6 välillä. Käytössä myös Metforem.
Mutta ennen kuin päätät, kumman valitset, pyydä lääkäriä tai diabeteshoitajaa kertomaan tarkasti noista vaihtoehdoista, niiden hyvistä ja huonoista puolista.- Anonyymi
”Mutta ennen kuin päätät, kumman valitset,”
Luulin, että lääkäri päättää mitä kirjoittaa reseptiin. Vai onko laki äskettäin muuttunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulin, että lääkäri päättää mitä kirjoittaa reseptiin. Vai onko laki äskettäin muuttunut?Minulle lääkäri kirjoitti reseptin molempiin kaiken varalta. Silloin (syksy 2023) oli vaikea saada Ozempicia. Sain itse valita kumpaa alan käyttää. Sain lääkäriltä perusteelliset tiedot molemmista. Sain myös ohjeet, miten Ozempic vaihdetaan Rybelsukseen, jos Ozempicia ei saa. Valitsin vaikeasta saatavuudesta huolimatta Ozempicin ja olen valintaani tyytyväinen. Nykyään Ozempicia saa koko ajan kaikista apteekeista.
Diabeteshoitaja opetti Ozempicin pistämisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulin, että lääkäri päättää mitä kirjoittaa reseptiin. Vai onko laki äskettäin muuttunut?Kyllä kai se potilaan näkökulma otetaan myös huomioon, jos on vaihtoehtoja mistä valita, ja molemmilla vaihtoehdoilla on hyvät ja huonot puolet. Hyvä lääkäri kertoo potilaalle faktat ja yhdessä potilasta kuunnellen tehdään päätökset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai se potilaan näkökulma otetaan myös huomioon, jos on vaihtoehtoja mistä valita, ja molemmilla vaihtoehdoilla on hyvät ja huonot puolet. Hyvä lääkäri kertoo potilaalle faktat ja yhdessä potilasta kuunnellen tehdään päätökset.
Monia tarmokkaita itseohjautuvia potilaita harmittaa suuresti se, että myös lääkärin mielipidettä kysytään silloin kun resepti pitäisi allekirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai se potilaan näkökulma otetaan myös huomioon, jos on vaihtoehtoja mistä valita, ja molemmilla vaihtoehdoilla on hyvät ja huonot puolet. Hyvä lääkäri kertoo potilaalle faktat ja yhdessä potilasta kuunnellen tehdään päätökset.
Tietysti potilaan näkökulma on otettava huomioon. Ozempic on kerran viikossa pistettävä lääke, Rybelsus on joka aamu tarkasti samaan aikaan tyhjään vatsaan otettava tabletti.
Jos potilas ei halua oppia pistämään itseään, näkö on huono tai käden varmuus heikko, ei pistettävää lääkettä voi ajatella, paitsi jos kotona on joku, joka sen pistämisen voi ja haluaa tehdä.
Rybelsuksen kanssa on oltava hyvin huolellinen ottoajan ja oikean tavan suhteen, muuten saa pelkkiä sivuvaikutuksia tai ei mitään.
- Anonyymi
Kiitti vinkeistä.
"Diabeteshoitajaa" ei taida olla edes mahdollista tavata vaan normi terveydenhoitaja antoi esitteet luettavaksi.
Ozepicin saatavuus nykyään taitaa olla hyvä ja sen helppokäyttöisyys kiinnostaa.
Olen aiemmin viikon sairaalajakson aikana itse pistänyt verenohennuslääkettä vatsaan joten Ozempicin piikityksen luulisi sujuvan.
Muutenkin pillerinäotettava Rybelsus voi ehkä lisätä vatsavaivojen mahdollisuutta.
Syön päivittäin kourallisen lääkkeitä ja tähän olen selvinnyt hyvin pienillä vatsavaivoilla.- Anonyymi
Rybelsus pitää ottaa aamulla tyhjään vatsaan ja odottaa sen jälkeen puoli tuntia. Myös Oridip ja Thyroxin pitää ottaa tyhjään vatsaan, joten kello on jo lähes 11, kun pääsen syömään aamiaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253534- 2543505
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861241Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007