Kibbutsille aikovia?

Anonyymi-ap

Onko muita seinäjokelaisia, jotka haaveilevat puolen vuoden pestistä kibbutsilla tänä vuonna?

23

427

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En suosittele henkistä itsemurhaa. Sodan aikana pois israelista. Ja venäjältä. Sitäpaitsi kibbutsit on täynnä itäeuroopan juutalaisia ja venäjän juutalaisia. Ei sympatiaa israelille nyt.

• Anonyymi

Mitä sinä Israelia syytät?

Tämähän alkoi siitä, että ISRAELILAISTEN NUORTEN tapahtumaan hyökättiin ja silmittömästi tapettiin ISRAELILAISIA!

Toivottavasti Trumppi perustaa Gazaan uuden upean aurinkorannikon! Eipähän sieltäpäin enää terroristit hyökkäisi Israeliin! Kibbutseillakin olisi turvallista työkennellä.

Kaikki sympatia Israelille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämähän alkoi siitä, että ISRAELILAISTEN NUORTEN tapahtumaan hyökättiin ja silmittömästi tapettiin ISRAELILAISIA!

Toivottavasti Trumppi perustaa Gazaan uuden upean aurinkorannikon! Eipähän sieltäpäin enää terroristit hyökkäisi Israeliin! Kibbutseillakin olisi turvallista työkennellä.

Tutustu asiaan vuodesta 1948 lähtien.
        Eläköön Vapaa Palestiina!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel on terroristivaltio ja poste

• Anonyymi

H2 - Miehityksen laboratorio. Hebronissa, Länsirannalla on yhden kilometrin pituinen katu, joka on erityisen tarkasti valvottu ja tiukasti vartioitu. Se ruokkii koko Israelin ja Palestiinan välistä konfliktia: menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta.

https://areena.yle.fi/1-50775566

Olisi syytä jokaisen katsoa.

• Anonyymi

Kibbutsille menisin, jos olisin kaksi- tai kolmekymppinen. Maataloustyötä auringon noususta auringonlaskuun, appelsiinien, rypäleiden poimintaa ym. Illalla mukavaa yhdessäoloa samanmielisten ja samanikäisten kanssa, joskus punaviiniäkin. Sunnuntaina halukkaat kuskataan kirkkoon. Ja varmasti on mahdollista käydä Pyhän Maan pyhillä paikoilla. Tällaista olen kuullut kerrottavan kibbutseista. Taisi olla paljon laajempaa toimintaa 70-luvulla.

• Anonyymi

Israel on täysin rasistinen natsisikavaltio joka on ottanut nazien opit omikseen ja vain paljon ankarammin. Varastavat naapuriensa maat ja tappavat heidät aina lapsista ja naisista alkaen.

• Anonyymi

Pääseekö siellä kormuuttaan palestiinalaisia?

• Anonyymi

Israel on joutunut terroristieb hyökkäyksen kohteeksi. Kommunistit vihaavat Israelia.

• Anonyymi

Ulkominieteriö ei varmasti suosittele israeliin menoa. Kysyppä Karmel yhdistyksestä onko kibbutseilla edes tilaa voluntaareille. Itse olin 1976. Nyt en menisi sodan ja muiden syiden vuoksi.

• Anonyymi

Voi olla, että Kibbutzeille on majoitettu maan sisäisiä pakolaisia.
        He tarvitsevat sen työn ja toimeentulon.

• Anonyymi

Kokkolasta voi ehkä löytyä se on vähän samalainen raamattukaupunki kuin Seinäjoki

• Anonyymi

Onko kibbutsit tulleet taas muotiin?

• Anonyymi

Ei minun tietääkseni. Olivat viimeksi muodissa 70-luvulla.

• Anonyymi

Uskallatko mennä sinne sotaisaan Israeliin?

• Anonyymi

Voisi ehkä harkita

• Anonyymi

Harvinaista nykyään , mutta varmaan sellaiakin löytyy. Somea vaan plaraamaan.

• Anonyymi

Kapernaumista ja Jerikosta voisi löytyä.

• Anonyymi

Jos menette sinne, niin ottakaa selvää, että miten on turvatoimet siellä?
      Minä ihmettelen suuresti sitä, että miksi kibbutzeja ei oltu suojattu paremmin 7.10.23
      Oli tosi raukkamaista hyökätä suojattomien ihmisten kimppuun. Ja rauhassa asuvien.
      Viattomat ihmiset saivat surmansa roistojen taholta.

• Anonyymi

Ei ole turvatoimia kun miehet on hyökkäämässä siviileitä vastaan. Vasta 30000 siviiliä , lasta ja vanhusta kuollut tässä kostosodassa . Israel on menettänyt minun sympatiani tämän mielettömyyden vuoksi. Olin nuorena kibbutsilla kesän. Sosialidemokraattien rakentamalla. Kommunistimaista tulleiden äänillä on oikeistolla nyt lievä valta joka todennäköisesti murtuu seuraavissa vaaleissa ja vie netanjahun oikeuteen korruptiosta.

• Anonyymi

Kannattaa tutustua Gazan alueen historiaan,
        että kuinka kauan nykyiset asukkaat ovat eläneet siellä. Olisivat hekin asuneet itse rauhassa siellä.
        Kyllä se rauha on vaan sotaa parempi.

• Anonyymi

Ehkä voisin mennä kibbutsille. Pitäisi vain ottaa selvää huolellisesti nykytilasta.

• Anonyymi

Ethän voisi mennä, miksi valehtelet?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe