Onko muita seinäjokelaisia, jotka haaveilevat puolen vuoden pestistä kibbutsilla tänä vuonna?
Kibbutsille aikovia?
23
427
Vastaukset
- Anonyymi
En suosittele henkistä itsemurhaa. Sodan aikana pois israelista. Ja venäjältä. Sitäpaitsi kibbutsit on täynnä itäeuroopan juutalaisia ja venäjän juutalaisia. Ei sympatiaa israelille nyt.
- Anonyymi
Mitä sinä Israelia syytät?
Tämähän alkoi siitä, että ISRAELILAISTEN NUORTEN tapahtumaan hyökättiin ja silmittömästi tapettiin ISRAELILAISIA!
Toivottavasti Trumppi perustaa Gazaan uuden upean aurinkorannikon! Eipähän sieltäpäin enää terroristit hyökkäisi Israeliin! Kibbutseillakin olisi turvallista työkennellä.
Kaikki sympatia Israelille! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän alkoi siitä, että ISRAELILAISTEN NUORTEN tapahtumaan hyökättiin ja silmittömästi tapettiin ISRAELILAISIA!
Toivottavasti Trumppi perustaa Gazaan uuden upean aurinkorannikon! Eipähän sieltäpäin enää terroristit hyökkäisi Israeliin! Kibbutseillakin olisi turvallista työkennellä.
Kaikki sympatia Israelille!Tutustu asiaan vuodesta 1948 lähtien.
Eläköön Vapaa Palestiina! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki sympatia Israelille!Israel on terroristivaltio ja poste
- Anonyymi
H2 - Miehityksen laboratorio. Hebronissa, Länsirannalla on yhden kilometrin pituinen katu, joka on erityisen tarkasti valvottu ja tiukasti vartioitu. Se ruokkii koko Israelin ja Palestiinan välistä konfliktia: menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta.
https://areena.yle.fi/1-50775566
Olisi syytä jokaisen katsoa. - Anonyymi
Kibbutsille menisin, jos olisin kaksi- tai kolmekymppinen. Maataloustyötä auringon noususta auringonlaskuun, appelsiinien, rypäleiden poimintaa ym. Illalla mukavaa yhdessäoloa samanmielisten ja samanikäisten kanssa, joskus punaviiniäkin. Sunnuntaina halukkaat kuskataan kirkkoon. Ja varmasti on mahdollista käydä Pyhän Maan pyhillä paikoilla. Tällaista olen kuullut kerrottavan kibbutseista. Taisi olla paljon laajempaa toimintaa 70-luvulla.
- Anonyymi
Israel on täysin rasistinen natsisikavaltio joka on ottanut nazien opit omikseen ja vain paljon ankarammin. Varastavat naapuriensa maat ja tappavat heidät aina lapsista ja naisista alkaen.
- Anonyymi
Pääseekö siellä kormuuttaan palestiinalaisia?
- Anonyymi
Israel on joutunut terroristieb hyökkäyksen kohteeksi. Kommunistit vihaavat Israelia.
- Anonyymi
Ulkominieteriö ei varmasti suosittele israeliin menoa. Kysyppä Karmel yhdistyksestä onko kibbutseilla edes tilaa voluntaareille. Itse olin 1976. Nyt en menisi sodan ja muiden syiden vuoksi.
- Anonyymi
Voi olla, että Kibbutzeille on majoitettu maan sisäisiä pakolaisia.
He tarvitsevat sen työn ja toimeentulon.
- Anonyymi
Kokkolasta voi ehkä löytyä se on vähän samalainen raamattukaupunki kuin Seinäjoki
- Anonyymi
Onko kibbutsit tulleet taas muotiin?
- Anonyymi
Ei minun tietääkseni. Olivat viimeksi muodissa 70-luvulla.
- Anonyymi
Uskallatko mennä sinne sotaisaan Israeliin?
- Anonyymi
Voisi ehkä harkita
- Anonyymi
Harvinaista nykyään , mutta varmaan sellaiakin löytyy. Somea vaan plaraamaan.
- Anonyymi
Kapernaumista ja Jerikosta voisi löytyä.
- Anonyymi
Jos menette sinne, niin ottakaa selvää, että miten on turvatoimet siellä?
Minä ihmettelen suuresti sitä, että miksi kibbutzeja ei oltu suojattu paremmin 7.10.23
Oli tosi raukkamaista hyökätä suojattomien ihmisten kimppuun. Ja rauhassa asuvien.
Viattomat ihmiset saivat surmansa roistojen taholta. - Anonyymi
Ei ole turvatoimia kun miehet on hyökkäämässä siviileitä vastaan. Vasta 30000 siviiliä , lasta ja vanhusta kuollut tässä kostosodassa . Israel on menettänyt minun sympatiani tämän mielettömyyden vuoksi. Olin nuorena kibbutsilla kesän. Sosialidemokraattien rakentamalla. Kommunistimaista tulleiden äänillä on oikeistolla nyt lievä valta joka todennäköisesti murtuu seuraavissa vaaleissa ja vie netanjahun oikeuteen korruptiosta.
- Anonyymi
Kannattaa tutustua Gazan alueen historiaan,
että kuinka kauan nykyiset asukkaat ovat eläneet siellä. Olisivat hekin asuneet itse rauhassa siellä.
Kyllä se rauha on vaan sotaa parempi.
- Anonyymi
Ehkä voisin mennä kibbutsille. Pitäisi vain ottaa selvää huolellisesti nykytilasta.
- Anonyymi
Ethän voisi mennä, miksi valehtelet?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632594
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096