Miten videossa digikanavat näkyviin?

hessu9999

Mulla on sellainen pikku ongelma, että videossa ei näy digikanavat eli näkyy vain analogisena ja digikanavilta näkyy videolta katselessa pelkkää sinistä.Pitäisikö videoon hakea kanavat uudestaan? Vai onko kytkentäni väärin? Se on seuraavanlainen... Digistä scart telkkariin ja digista scart videoon ja sitten coaxial kaapeli telkkarista videoon ja toinen coaxial videon ja boxin välillä. Antenni menee seinästä boxiin.

6

4088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse näin.

ei tada saada näkymään perusboksissa....

itsellä on sellanen systeemi, että on telkussa, videossa ja boksissa kaikissa 2 scarttia, ja se boksista nauhoitetaan suoraan AV2:lla videoon.

Boksilla ei ole omaa paikkaa videon kanavissa vaan se on telkkarin kanssa samallailla siinä systeemissä.

• audiovisuaali

Järjestys:
      Antennirasia -> 3db jako -> vhs ja dvb-ketjussa ja oma haaransa tv:lle.

Viritetään analogiset kanavat (ne kaapelissa olevat, joita boksilla ei näy), laitteiden rf-modulaattorit kytkeään pois päältä.
      Vaihtoehtoisesti asennetaan jonnekin ch 69 paikkeille estämästä ristimolulaatiota.

Telkkariin ei mikään vhs:n tai dvb:n modulaattorin signaali edes eksy vahingossa, 3db:n jaon ansiosta.

Scarteilla onnistuu. Video äänittämään AV1 inputtia.

• Stig_

Käsitin että kytkennät sinulla on näin:
      Antennijohdot:
      Seinä-->boksi-->video-->TV
      Scartit:
      Boksi-->video
      Boksi-->TV

Montako scartpaikkaa kussakin laitteessa on?
      Miten katso videoita?
      Oletko virittänyt TV:stä videokanavan?

• hessu9999

Kytkennät ovat juuri noin,mutta boxin ja videon kanssa on vielä yksi anttenni eli coaxial kaapeli.Scart paikkoja on tv:ssä yksi ja boxissa ja videossa kaiksi.Videoita katson siten, että boxsi ei ole päällä eli analogisesti. En ole virittänyt tv:stä video kanavaa.

• Stig
        hessu9999 kirjoitti:

Kytkennät ovat juuri noin,mutta boxin ja videon kanssa on vielä yksi anttenni eli coaxial kaapeli.Scart paikkoja on tv:ssä yksi ja boxissa ja videossa kaiksi.Videoita katson siten, että boxsi ei ole päällä eli analogisesti. En ole virittänyt tv:stä video kanavaa.

Et tarvitse muita antennijohtoja kuin nämä 3:
        1) Seinä-->Boksi
        2) Boksi-->Video
        3) Video-->TV

Scart johtoja nämä 2:
        1) Boksi-->Video
        2) Video-->TV

Se kumpaa katsot TV:n "scart-kanavalta" päätät boksin kaukosäätimellä.
        Siinä on nappula boksi/TV (tai jotain siihen suuntaan).
        Voit myös kokeilla kytkentää toistepäin:
        1) Video-->Boksi
        2) Boksi-->TV
        Scarttihan toimii kuitenkin molempiinsuuntiin.
        Silloin toimii videon vastaava nappula Video/TV.

• Videoista on tosiaan tehtävä se kanavanhaku, jos olet kytkenyt kaapelin boksin RF-modulaattorista videoihin. Tavallisesti se on bokseissa UHF 40, josta signaali löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4870
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1364
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      131
      1153
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      264
      988
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe