Katolisen kirkon sivuilta:
"1. ”Jumalan suuri siunaus on JEESUS KRISTUS. HÄN ON JUMALAN SUURI LAHJA, HÄNEN OMA POIKANSA. Hän on siunaus koko ihmiskunnalle, hän on siunaus, joka pelasti meidät kaikki. Hän on ikuinen Sana, jolla Isä siunasi meidät ’kun vielä olimme syntisiä’ (Room. 5:8), niin kuin pyhä Paavali sanoo."
https://katolinen.fi/asiakirjoja/fiducia-supplicans/
Ja kolminaisuusoppi, joka on koko kristinuskon perusta, jossa Poika onkin itse Isänsä:
"Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että HÄN ON YKSI PERSOONA. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus
Yksi persoona nousee helvetistä taivaseen ja istuu itsensä viereen?! Miten kirkko selittää nyt tämän kohdan?
Ja miten katollinen kirkko voi julistaa Poikaa pelastuksen uhrina, jonka Isä antoi - tai ylipäätään kukaan kristinuskossa, kun opin mukaan uhrina todellisuudessa on itse isä Jumala Athanasioksen tunnustuksen mukaan, jo vuodelta 325, joka on koko kristinuskon perustana?
Tämähän on törkeää valehtelemista.
Kolminaisuusoppi kristinuskossa
97
270
Vastaukset
- Anonyymi
Ja kun te katsotte nyt sitä kuoliaaksi julmalla tavalla kidutettua Jeesus Kristuksen kuvaa krusifiksissa, kyseessä on kristinuskon perusopin mukaan itse Jumala. Raamatun mukaan myös kirottuna kiroukseksi Paavalin sanoin:
Paavalin Galatalaiskirje:
"3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hänTULI KIROUKSEKSI i meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu."
Paljon siivilöidään hyttysiä, mutta en ole koskaan nähnyt siivilöitävän sitä hyttystä, joka tulee Athnasioksen, eli kolminaisuusopin perustasta, että tämä yksi Jumala Jeesuksen nimeen sitten istuu itsensä vieressä taivaassa, että kuka sitten on Isänä, jos hän on vain Isän oikealla puolella?
Tämä kohta tuosta tunnustuksesta:
"HÄN ON YKSI PERSOONA. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE".
Tiedän vastauksen tähän - tiedättekö te? Vastaus löytyy tietysti myös Raamatusta.- Anonyymi
Kenen Isän vieressä Jumala istuu taivaassa Athanasioksen tunnustuksen mukaan? - kysymys vielä kiteytettynä.
- AnonyymiUUSI
Raamatun sanoma on kristallin kirkas. Jumala Taivaan Isä, Hänen Jumala Poikansa, joka tuli Taivaasta Jumalan oikealta puolelta ihmiseksi, sovittamaan ihmisten synnit ja palasi takaisin Jumalaksi Isänsä oikealle puolelle. Jumala Pyhä Henki, joka opastaa ihmisiä ja antaa yksilöllisiä lahjoja ja ihmeitä uskoville, täällä maanpäällä. He kolme eri persoonaa ovat samassa Jumaluuden "kuplassa" Isä antaa vision, poika luo ja Pyhä Henki pitää yllä. Tämä tiimi on Jumalaisen täydellinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun sanoma on kristallin kirkas. Jumala Taivaan Isä, Hänen Jumala Poikansa, joka tuli Taivaasta Jumalan oikealta puolelta ihmiseksi, sovittamaan ihmisten synnit ja palasi takaisin Jumalaksi Isänsä oikealle puolelle. Jumala Pyhä Henki, joka opastaa ihmisiä ja antaa yksilöllisiä lahjoja ja ihmeitä uskoville, täällä maanpäällä. He kolme eri persoonaa ovat samassa Jumaluuden "kuplassa" Isä antaa vision, poika luo ja Pyhä Henki pitää yllä. Tämä tiimi on Jumalaisen täydellinen.
Jeesus nousi Isän oikealle puolelle vasta ylösnousemuksensa jälkeen. Ennen ihmiseksi tuloaan hän oli kyllä Isän luona, mutta ei oikealla puolella eikä siis missään valta asemassa vielä.
- Anonyymi
Minä jo ajattelin, että menikö tämäkin ketju heti sensuuriin, kun esitti astetta vaikeamman kysymyksen pohdittavaksi uskonnosta.
- Anonyymi
Odotan ennen kaikkea mummonmuoria kommentoimaan - hänhän on paljon tutkinut ja askarrellut tämän kolminaisuusopin tiimoilta.
- Anonyymi
Huhuu, uskovaiset, kiitollisena otan varsinkin teologin selventämään - täällä olisi isomman puoleinen hyttynen pohdittavaksi!
- Anonyymi
Niin no onhan tämä hieman vaikea, ja vaatii jopa älyä.
En ole teologi ja en tiedä, osaanko selittää, mutta yritän sanoa, niin kuin minä sen ymmärrän.
Raamatun ensimmäinen lause heprean kielellä kertoo, että Jumalia oli enemmän kuin yksi ja luoda verpi on yksikössä.
1. Moos. 1:1 ”Alussa Jumala loi taivaan ja maan.”
Hepreaksi
בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ
Bereshit bara elohim et hashamaim veet haaretz
ברא = bara = luoda, on yksikön maskuliini
אלהים = elohim = Jumala, monikon maskuliini
Joh. 1:1
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala.
בראשית היה הדבר, והדבר היה עם האלהים, ואלהים היה הדבר
Matt. 28:19
Jeesus sanoi: ”Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.”
הטבילו אותם לשם האב והבן ורוח הקדש
shem = nimi = yksikkö
Nuorena tyttönä mietin Jumalan kolminaisuutta. Kun kävelin kadulla, niin kohtasin kirkon työntekijän ja häneltä kysyin tätä asiaa, joka askarrutti mieltäni. Hän kertoi minulle näin: On kolme kynttilää ja kun niissä on kaikissa liekki ja ne laittaa yhteen, niin liekki tulee yhdeksi. On kolme kynttilää ja yksi liekki. Minusta se oli hyvin selitetty.
Minä uskon, että Jumala on kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Uskon täällä maailmassa moniin asioihin, vaikka en niitä ymmärrä. Jos minun kehooni tulee liikaa vaikka kaliumia, niin aivot ”käskee” munuaisten ottaa sitä pois virtsaan, että elimistön kaliumin arvo laskee. Minä en ymmärrä sitä, miten aivot tietää, että kaliumin arvo on korkea, mutta uskon, koska lääkäri sen kertoi.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
En ole teologi ja en tiedä, osaanko selittää, mutta yritän sanoa, niin kuin minä sen ymmärrän.
Raamatun ensimmäinen lause heprean kielellä kertoo, että Jumalia oli enemmän kuin yksi ja luoda verpi on yksikössä.
Hepreaksi
shem = nimi = yksikkö
Nuorena tyttönä mietin Jumalan kolminaisuutta. Kun kävelin kadulla, niin kohtasin kirkon työntekijän ja häneltä kysyin tätä asiaa, joka askarrutti mieltäni. Hän kertoi minulle näin: On kolme kynttilää ja kun niissä on kaikissa liekki ja ne laittaa yhteen, niin liekki tulee yhdeksi. On kolme kynttilää ja yksi liekki. Minusta se oli hyvin selitetty.
Uskon täällä maailmassa moniin asioihin, vaikka en niitä ymmärrä. Jos minun kehooni tulee liikaa vaikka kaliumia, niin aivot ”käskee” munuaisten ottaa sitä pois virtsaan, että elimistön kaliumin arvo laskee. Minä en ymmärrä sitä, miten aivot tietää, että kaliumin arvo on korkea, mutta uskon, koska lääkäri sen kertoi.Hölötykselläsi ei ole mitään tekemistä aloitusviestin tai esittämäni kysymyksen kanssa mitä ymmärrät ja miten ymmärrät, tai mitä luulet ja kuvittelet, vaan KRISTINUSKON OPETUKSEN OMASTA TEKSTISTÄ.
- AnonyymiUUSI
Monkki kirjoitti:
Hepreaksi
shem = nimi = yksikkö
Uskon täällä maailmassa moniin asioihin, vaikka en niitä ymmärrä. Jos minun kehooni tulee liikaa vaikka kaliumia, niin aivot ”käskee” munuaisten ottaa sitä pois virtsaan, että elimistön kaliumin arvo laskee. Minä en ymmärrä sitä, miten aivot tietää, että kaliumin arvo on korkea, mutta uskon, koska lääkäri sen kertoi.Kolme kynttilää käytännössä tarkoittaisi kolmea eri hahmoa. Näinhän oppi ei opeta.
- Anonyymi
Mielestäni siinä opissa että Isä Jumala tuli elämään ihmisenä maailmassa, ei ole mitään kummallista. Siinä Jumalan rakkaus piileekin, että hän uhrasi itsensä, ei jotain toista olentoa.
Jumala on kaiken todistaja mitä maailmassa tapahtuu. Jeesuksessa hän kuitenkin eli itse ihmisen ruumiissa. Jos hän pystyi elämään ihmisruumiissa, maan päällä, mitä ihmeellistä on siinä, että hän on istuuntunut oman itsensä oikealle puolelle taivaissa?- Anonyymi
Lukiko tuossa katolisen kirkon katkelmassa, että oli isä, jota juuri kritisoinkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukiko tuossa katolisen kirkon katkelmassa, että oli isä, jota juuri kritisoinkin?
Ei lukenut, ja sitä juuri kritisoin, kun opin mukaan itse isä on uhri, ja tekstin mukaan vain poika.
- Anonyymi
Oikein hyvä kysymys. Oma vastaukseni on Isä Jumala JHVH. Mutta tiedän että kolminaisuusopissa ei ole näin. Olen itsekin yrittänyt tätä kysellä, mutta tuntuu että heidän Isä on jokin mysteeri, eikä persoona ollenkaan. Olisi paljon helpompaa jos he suoraan myöntäisivät Jeesuksen olevan ainoa Jumala, jolla oli kaksi persoonaa, jumalallinen ja maallinen. Jättäisivät Isän pois, kun sitä ei tarvita. Kuitenkin he sitten rukoilevat tätä "Isää" Jeesuksen nimessä. Toisinaan kyllä rukoilevat myös Jeesusta Jeesuksen nimessä. Hyvinkin kummallinen oppi, ainakin omasta mielestäni. Jospa tänne eksyisi edes yksi kolminaisuusoppinut, joka kertoisi kuka se heidän Isä on?
- Anonyymi
"Oma vastaukseni on Isä Jumala JHVH. Mutta tiedän että kolminaisuusopissa ei ole näin,"
Olet oikeassa - kyseessä nimenomaan on Jahve. Se toinen Jumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isä Jumalana oli Israelin Jumala - ei juutalaisten tulivuorijumala Jahve, joka on tarinan Saatana.
Tämä on juuri Ilmestyskirjan 12. luvun idea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oma vastaukseni on Isä Jumala JHVH. Mutta tiedän että kolminaisuusopissa ei ole näin,"
Olet oikeassa - kyseessä nimenomaan on Jahve. Se toinen Jumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isä Jumalana oli Israelin Jumala - ei juutalaisten tulivuorijumala Jahve, joka on tarinan Saatana.
Tämä on juuri Ilmestyskirjan 12. luvun idea.Se, että JHWH eli Jahve (kristinuskon jumaluus), Jehova (Jehovan todistajilla) ja Allah (Islam) löytyy wikipedia Jahve, sekä Raamatusta 5.Mooseksen kirja, luku 4, jakeesta 10 eteenpäin. Juutalaisuuteen perustuvien uskontojen Jumala on Mooseksen tulivuorijumala, joka kiristää ihmisiä syntikiristyksin. Ja tuo tulivuori on tarinan helvetti, mihin se uhkaa laittaa, ellei sille uhrata - kristinuskossa jopa Israelin Jumala Jeesuksen nimeen. JHWH, on Johanneksen evankeliumissa 8. luvussa Jeesuksen sanoma Saatana ja toisen Raamatun käännöksen mukaan Perkele. Kannattaa lukea se ilmestyskirjan luku 12, kun syttyy sota taivaassa, se juuri liittyy tähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että JHWH eli Jahve (kristinuskon jumaluus), Jehova (Jehovan todistajilla) ja Allah (Islam) löytyy wikipedia Jahve, sekä Raamatusta 5.Mooseksen kirja, luku 4, jakeesta 10 eteenpäin. Juutalaisuuteen perustuvien uskontojen Jumala on Mooseksen tulivuorijumala, joka kiristää ihmisiä syntikiristyksin. Ja tuo tulivuori on tarinan helvetti, mihin se uhkaa laittaa, ellei sille uhrata - kristinuskossa jopa Israelin Jumala Jeesuksen nimeen. JHWH, on Johanneksen evankeliumissa 8. luvussa Jeesuksen sanoma Saatana ja toisen Raamatun käännöksen mukaan Perkele. Kannattaa lukea se ilmestyskirjan luku 12, kun syttyy sota taivaassa, se juuri liittyy tähän.
Tarinassa on siis kaksi Jumalaa, ja tuossa 12. luvussa ne ovat korotettuna samaan taivaaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarinassa on siis kaksi Jumalaa, ja tuossa 12. luvussa ne ovat korotettuna samaan taivaaseen.
Kuten Jeremian kirjan 7. luvusta selviää Israelin Jumalan sanoin, niin juutalaiset olivat laittaneet Jahven temppelin vain Israelin Jumalan nimiin, niin että kaikki ovat luulleet, että JHWH Jahve oli muinainen Israelin Jumala. Ei ollut ja kristinuskolla Israelin Jumala on ristiin naulittu uhri Jeesuksen nimeen. Myös kiroukseksi kirottu (Gal.3:13). Kyseessä on juutalaisten tekemä jumalahuijaus, jonka Raamattu paljastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten Jeremian kirjan 7. luvusta selviää Israelin Jumalan sanoin, niin juutalaiset olivat laittaneet Jahven temppelin vain Israelin Jumalan nimiin, niin että kaikki ovat luulleet, että JHWH Jahve oli muinainen Israelin Jumala. Ei ollut ja kristinuskolla Israelin Jumala on ristiin naulittu uhri Jeesuksen nimeen. Myös kiroukseksi kirottu (Gal.3:13). Kyseessä on juutalaisten tekemä jumalahuijaus, jonka Raamattu paljastaa.
Myös siis kirkon ja teologia uskontunnustukset, jotka ovat yksi yhteen Raamatun tekstiin. Mutta älykkäästi punottu tarina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös siis kirkon ja teologia uskontunnustukset, jotka ovat yksi yhteen Raamatun tekstiin. Mutta älykkäästi punottu tarina.
Toinen asia on sitten miettiä 2000 vuoden historiaa tämän jumalahuijauksen valossa ja sen merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ilmestyskirjan luku 13 sitten paljastaa Jahven puhuvaksi Pedon kuvaksi, joka saa kaikki palvomaan itseään, ja toisaalta, jos ei kumartanut, niin surmattiin.
Ilmestyskirja on kokonaisuutena tarina Jahven palvojien voittamisesta ja Jeesuksen paluusta (opetukset liittyen taivasten valtakunnan isä Jumalaan). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ilmestyskirjan luku 13 sitten paljastaa Jahven puhuvaksi Pedon kuvaksi, joka saa kaikki palvomaan itseään, ja toisaalta, jos ei kumartanut, niin surmattiin.
Ilmestyskirja on kokonaisuutena tarina Jahven palvojien voittamisesta ja Jeesuksen paluusta (opetukset liittyen taivasten valtakunnan isä Jumalaan).Ja nyt kun paavin vointi on huonona, hän tuskin elää enää kauan, korostan, että paavi itse on tehnyt myös jo uskonnon askelmerkit tuon Jahven voittamisen jälkeen tulevalle uskonnolle, ja pahoitteli, ettei hän itse ehdi sitä kyllä näkemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt kun paavin vointi on huonona, hän tuskin elää enää kauan, korostan, että paavi itse on tehnyt myös jo uskonnon askelmerkit tuon Jahven voittamisen jälkeen tulevalle uskonnolle, ja pahoitteli, ettei hän itse ehdi sitä kyllä näkemään.
Ainoa mikä itseäni jäi paavin puheessa hämmästyttämään - hän sanoi, ettei se uskonto Jahven jälkeen saa olla vain moraalisen humaania.
Eihän se sitä ole Jeesuksen opetuksin Raamatussakaan, vaan kyse on löytää tie takaisin paratiisiin, mistä ihminen karkoitettiin, kun tämä tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, mistä syystä elämän puu oli suojattava (1.Moos.3:22). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa mikä itseäni jäi paavin puheessa hämmästyttämään - hän sanoi, ettei se uskonto Jahven jälkeen saa olla vain moraalisen humaania.
Eihän se sitä ole Jeesuksen opetuksin Raamatussakaan, vaan kyse on löytää tie takaisin paratiisiin, mistä ihminen karkoitettiin, kun tämä tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, mistä syystä elämän puu oli suojattava (1.Moos.3:22).Jeesuksen oma näkemys oli, että hänet lähetettiin tuomasn tietoa ihmisille pelastuksesta, ja Ilmestyskirjan luku 13 juuri paljastaa, että se pelastus on se, ettei ihmistä pystytä alistamaan rahan vallalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen oma näkemys oli, että hänet lähetettiin tuomasn tietoa ihmisille pelastuksesta, ja Ilmestyskirjan luku 13 juuri paljastaa, että se pelastus on se, ettei ihmistä pystytä alistamaan rahan vallalla.
Jäin hämmästyneenä miettimään paavin moraali/humaanipuheesta, etteikö hän sittenkään tiennyt/ollut ymmärtänyt Raamatun koko tarinan totuutta?!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Muinaisilla juutalaisilla oli oikean Jumalansa lisäksi moniakin epäjumalia. Nykyinen Raamatun ja kristittyjen kolmiyhteinen Taivaan Isämme, on ainoa oikea Jumala maailmassamme. Pysytään Hänessä ja Raamatun evankeliumissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Muinaisilla juutalaisilla oli oikean Jumalansa lisäksi moniakin epäjumalia. Nykyinen Raamatun ja kristittyjen kolmiyhteinen Taivaan Isämme, on ainoa oikea Jumala maailmassamme. Pysytään Hänessä ja Raamatun evankeliumissa.
Isä ei ole kolmiyhteinen, vaan kolmiyhteys kattaa Isän,Pojan ja Pyhän Hengen. On siis väärin sanoa Taivaan Isää kolmiyhteiseksi.
- Anonyymi
Filosofista pohdintaa, mutta filosofialla ei ole mitään annettavaa tieteelle. Jumalaa ei ole olemassa.
- Anonyymi
Nimenomaan Raamattu on filosofiaa ja Jeesuksen opetukset tämän päivänkin pesun kestävää psykologiaa, mutta tieteellä on pieni ongelma (ollut jo sata vuotta), kun tämä maailma ei pyöri sekuntiakaan ilman ylimaallista älyä. Miksi me sen sitten määrittelemmekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan Raamattu on filosofiaa ja Jeesuksen opetukset tämän päivänkin pesun kestävää psykologiaa, mutta tieteellä on pieni ongelma (ollut jo sata vuotta), kun tämä maailma ei pyöri sekuntiakaan ilman ylimaallista älyä. Miksi me sen sitten määrittelemmekin.
Varteenotettavin vaihtoehto on ollut - tiukasti todistettuna - että elämme hologrammissa ja olemme tietokonepelin pelihahmoja, mutta ei tämäkään toteudu ilman pelaajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varteenotettavin vaihtoehto on ollut - tiukasti todistettuna - että elämme hologrammissa ja olemme tietokonepelin pelihahmoja, mutta ei tämäkään toteudu ilman pelaajaa.
Löytyy mm. YLE tiede, Entä jos sinä ole simulaatio?
- Anonyymi
Entä jo Raamattu onkin meidän tietokonepelimme käsikirja?! En ylenkatsoisi ideaa - on sen verran älykäs tarina. Tarkoitan siis nimenomaan käsikirja filosofiselta ja psykologiselta tasolta, en missään nimessä uskontona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jo Raamattu onkin meidän tietokonepelimme käsikirja?! En ylenkatsoisi ideaa - on sen verran älykäs tarina. Tarkoitan siis nimenomaan käsikirja filosofiselta ja psykologiselta tasolta, en missään nimessä uskontona.
Raamattu nimittäin vuoren varmasti itse osoittaa, että uskontona siihen ei missään nimessä kuulusi uskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu nimittäin vuoren varmasti itse osoittaa, että uskontona siihen ei missään nimessä kuulusi uskoa.
Ne jotka pallottelevat Raamattua välillä uskovainen-ateisti, ovat totaalisesti pihalla siitä, että mistä se kirja edes puhuu.
- Anonyymi
Vastaus kysymykseen on helppo. Mutta huomaan, että olet ymmärtänyt kolminaisuusopin virheellisesti. Se kuvaa, kuka Raamatun Jumala on.
Eli: Jumala on olemukseltaan yksi, mutta hänellä on kolme toisistaan eriävää persoonaa - Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jumala on yksi ja jokainen Jumalan persoona jakaa saman olemuksen.
Kenen viereen siis Jeesus istuutui? Ei itsensä viereen, vaan asian selittää Jumalan kolminaisuus ja persoonat. Poika istuutui Isän viereen.- Anonyymi
Jeesuksen olemus on ihminen, kirkastettu ylösnousemusruumis. Ja Isän olemus on henki. Joten miten saat näistä saman olemuksen?
- Anonyymi
Kysymys kuului:
Kenen Isän vieressä Jumala istuu taivaassa Athanasioksen tunnustuksen mukaan?
Et vastannut siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen olemus on ihminen, kirkastettu ylösnousemusruumis. Ja Isän olemus on henki. Joten miten saat näistä saman olemuksen?
" Mutta huomaan, että olet ymmärtänyt kolminaisuusopin virheellisesti."
Laitatko esille aloitusviestistä kohdan, jossa on kyse ymmärtämisestä, eikä kopoidusta tiedosta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Mutta huomaan, että olet ymmärtänyt kolminaisuusopin virheellisesti."
Laitatko esille aloitusviestistä kohdan, jossa on kyse ymmärtämisestä, eikä kopoidusta tiedosta?Ja kummatkaa nyt kaikki omatkin kommenttinne, jossa selitätte omia ymmärryksiänne kolminaisuusopista. KYSE EI OLE SIITÄ, vaan siitä mitä näissä testeissä IHAN OPIN MUKAAN lukee.
Ja ainoa kysymys koski, KUKA ON ISÄ, JOS TOSI JUMALA NOUSEE HELVETISTÄ ISTUMAAN TÄMÄN OIKEALLE PUOLELLE. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kummatkaa nyt kaikki omatkin kommenttinne, jossa selitätte omia ymmärryksiänne kolminaisuusopista. KYSE EI OLE SIITÄ, vaan siitä mitä näissä testeissä IHAN OPIN MUKAAN lukee.
Ja ainoa kysymys koski, KUKA ON ISÄ, JOS TOSI JUMALA NOUSEE HELVETISTÄ ISTUMAAN TÄMÄN OIKEALLE PUOLELLE.Tässä ei ole mitään YMMÄRRYSKYSYMYSTÄ, eikä mitään VÄÄRIN YMMÄRTÄMISTÄ, vaan se lukee niissä teksteissä!
TÄSSÄ UUDELLEEN:
"Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että HÄN ON YKSI PERSOONA. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, ASTUNUT ALAS HELVETTIIN, NOUSSUT kuolleista, astunut YLÖS TAIVAISIIN, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."
YKSI PERSOONA, JUMALA, nousee kirottuna helvetin kautta ISTUMAAN TAIVAASEEN ISÄN OIKEALLE PUOLELLE, lukee siinä selvällä suomen kielellä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ei ole mitään YMMÄRRYSKYSYMYSTÄ, eikä mitään VÄÄRIN YMMÄRTÄMISTÄ, vaan se lukee niissä teksteissä!
TÄSSÄ UUDELLEEN:
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, ASTUNUT ALAS HELVETTIIN, NOUSSUT kuolleista, astunut YLÖS TAIVAISIIN, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."
YKSI PERSOONA, JUMALA, nousee kirottuna helvetin kautta ISTUMAAN TAIVAASEEN ISÄN OIKEALLE PUOLELLE, lukee siinä selvällä suomen kielellä!Kolminaisuusoppi on alkuaan katolisen kirkon eksytys. Katolinen kirkko toi pakanauskonnoista kristillisen opetuksen nimen alle kolmen jumalan opin.
Oppi kolmesta jumalasta, kolmiyhteinen jumala on se, mitä sielunvihollinen halusi ja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta. Kolmen persoonan jumaluus tarkoittaa kolmea erilaista jumalan luonnetta ja kolmea eri tahtoa. Kolminaisuusoppi hävittää jumaluuden perustan, kaikkivaltiuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kummatkaa nyt kaikki omatkin kommenttinne, jossa selitätte omia ymmärryksiänne kolminaisuusopista. KYSE EI OLE SIITÄ, vaan siitä mitä näissä testeissä IHAN OPIN MUKAAN lukee.
Ja ainoa kysymys koski, KUKA ON ISÄ, JOS TOSI JUMALA NOUSEE HELVETISTÄ ISTUMAAN TÄMÄN OIKEALLE PUOLELLE.KAUTTA muinaisen maailman aina Babylonian ajasta saakka pakanajumalista koostuvien kolmikoiden eli triadien palvonta on ollut tavallista. Se oli yleistä myös Egyptissä, Kreikassa ja Roomassa Kristusta edeltäneinä vuosisatoina, hänen aikanaan ja häntä myöhempinä vuosisatoina. Ja apostolien kuoleman jälkeen sellaiset pakanalliset uskomukset alkoivat tunkeutua kristillisyyteen.
Historioitsija Will Durant huomautti: ”Kristillisyys ei tuhonnut pakanuutta; se omaksui sen. – – Egyptistä tulivat käsitykset jumalallisesta kolminaisuudesta.” Ja kirjassa Egyptian Religion (Egyptin uskonto) Siegfried Morenz mainitsee: ”Kolminaisuus oli egyptiläisten teologien tärkeimpiä kiinnostuksen aiheita – –. Kolme jumalaa on yhdistetty, ja niitä kohdellaan yhtenä olentona ja puhutellaan yksikössä. Tällä tavoin Egyptin uskonnon hengellinen voima liittyy suoranaisesti kristilliseen teologiaan.”
Siten Aleksandriassa Egyptissä 300-luvun lopulla ja 400-luvun alussa eläneissä kirkonmiehissä, sellaisissa kuin Athanasius, ilmeni tämä sama vaikutus heidän muotoillessaan ajatuksia, jotka johtivat kolminaisuuteen. Heidän oma vaikutusvaltansa kasvoi niin, että Morenz pitää ”aleksandrialaista teologiaa välimuotona Egyptin uskonnollisen perinnön ja kristillisyyden välillä”.
Edward Gibbonin teoksen History of Christianity (Kristillisyyden historia) esipuheesta voimme lukea: ”Jos kristillisyys voitti pakanuuden, on yhtä lailla totta, että pakanuus turmeli kristillisyyden. Ensimmäisten kristittyjen puhdas deismi – – muuttui Rooman kirkon toimesta käsittämättömäksi kolminaisuusopiksi. Monia egyptiläisten keksimiä ja Platonin ihannoimia pakanallisia opinkappaleita pidettiin uskomisen arvoisina.”
,.........................
Hindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana yhä harjoitettavana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelmiä, suuntauksia ja filosofioita, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi noudattaen erilaisia rituaaleja ja kirjoituksia. Sen alkuperä on muinaisessa, vähintään 2000 vuotta eaa. kukoistaneessa veda-kulttuurissa.
Hindulaisuudessa yleistä on palvoa vain yhtä tai kahta jumalaa. Nykyisessä hindulaisuudessa peruspilarina on kolmiyhteinen jumala (trimūrti): Brahma on luojajumala (poiketen kosmisesta tietoisuudesta Brahmanista). Brahmaa ei nykyisellään juurikaan palvota, Vishnu on rakkauden ja elämän ylläpitäjä ja Shiva on hävittäjä, mutta samalla uudelleenluova jumala. Näillä kolmella pääjumalalla kaikilla on puoliso, shakti.
Hindujen keskuudessa vallitsee vahva yhteisymmärrys, jonka mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita polkuja ja johtavat lopulta kohti yhtä ja samaa Jumalaa tai alkulähdettä. Siten kaikki merkittävät maailman uskonnot ovat samoja. Tästä syystä hindut eivät myöskään tee lähetystyötä. Krishna-liikkeen mukaan esimerkiksi Jeesus ja Muhammad olivat Krishnan valtuuttamia avataroja.lähde? Krishna syntyy aika-ajoin uudelleen maailmaan ja selittää eri aikoina eri kulttuuripiireissä viestinsä hieman eri tavalla, jotta ihmiset ymmärtäisivät perusviestin.
Perusviesti hindulaisuudessa, kristinuskossa, islamissa ja juutalaisuudessa onkin kovin samantapainen, buddhalaisuus poikkeaa niistä tavallaan enemmän. Hindulaisuudesta puuttuu juutalaisuuden johdannaisineen omaava kahtiajako: hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti. Hindulaisuuden jumalat eivät ole hyviä eivätkä pahoja vaan henkiolentoja, jotka tekevät milloin minkäkinlaisia ratkaisuja, vastaavasti kuin ihmisiä ei voida luokitella hyviin ja pahoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAUTTA muinaisen maailman aina Babylonian ajasta saakka pakanajumalista koostuvien kolmikoiden eli triadien palvonta on ollut tavallista. Se oli yleistä myös Egyptissä, Kreikassa ja Roomassa Kristusta edeltäneinä vuosisatoina, hänen aikanaan ja häntä myöhempinä vuosisatoina. Ja apostolien kuoleman jälkeen sellaiset pakanalliset uskomukset alkoivat tunkeutua kristillisyyteen.
Historioitsija Will Durant huomautti: ”Kristillisyys ei tuhonnut pakanuutta; se omaksui sen. – – Egyptistä tulivat käsitykset jumalallisesta kolminaisuudesta.” Ja kirjassa Egyptian Religion (Egyptin uskonto) Siegfried Morenz mainitsee: ”Kolminaisuus oli egyptiläisten teologien tärkeimpiä kiinnostuksen aiheita – –. Kolme jumalaa on yhdistetty, ja niitä kohdellaan yhtenä olentona ja puhutellaan yksikössä. Tällä tavoin Egyptin uskonnon hengellinen voima liittyy suoranaisesti kristilliseen teologiaan.”
Siten Aleksandriassa Egyptissä 300-luvun lopulla ja 400-luvun alussa eläneissä kirkonmiehissä, sellaisissa kuin Athanasius, ilmeni tämä sama vaikutus heidän muotoillessaan ajatuksia, jotka johtivat kolminaisuuteen. Heidän oma vaikutusvaltansa kasvoi niin, että Morenz pitää ”aleksandrialaista teologiaa välimuotona Egyptin uskonnollisen perinnön ja kristillisyyden välillä”.
Edward Gibbonin teoksen History of Christianity (Kristillisyyden historia) esipuheesta voimme lukea: ”Jos kristillisyys voitti pakanuuden, on yhtä lailla totta, että pakanuus turmeli kristillisyyden. Ensimmäisten kristittyjen puhdas deismi – – muuttui Rooman kirkon toimesta käsittämättömäksi kolminaisuusopiksi. Monia egyptiläisten keksimiä ja Platonin ihannoimia pakanallisia opinkappaleita pidettiin uskomisen arvoisina.”
,.........................
Hindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana yhä harjoitettavana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelmiä, suuntauksia ja filosofioita, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi noudattaen erilaisia rituaaleja ja kirjoituksia. Sen alkuperä on muinaisessa, vähintään 2000 vuotta eaa. kukoistaneessa veda-kulttuurissa.
Hindulaisuudessa yleistä on palvoa vain yhtä tai kahta jumalaa. Nykyisessä hindulaisuudessa peruspilarina on kolmiyhteinen jumala (trimūrti): Brahma on luojajumala (poiketen kosmisesta tietoisuudesta Brahmanista). Brahmaa ei nykyisellään juurikaan palvota, Vishnu on rakkauden ja elämän ylläpitäjä ja Shiva on hävittäjä, mutta samalla uudelleenluova jumala. Näillä kolmella pääjumalalla kaikilla on puoliso, shakti.
Hindujen keskuudessa vallitsee vahva yhteisymmärrys, jonka mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita polkuja ja johtavat lopulta kohti yhtä ja samaa Jumalaa tai alkulähdettä. Siten kaikki merkittävät maailman uskonnot ovat samoja. Tästä syystä hindut eivät myöskään tee lähetystyötä. Krishna-liikkeen mukaan esimerkiksi Jeesus ja Muhammad olivat Krishnan valtuuttamia avataroja.lähde? Krishna syntyy aika-ajoin uudelleen maailmaan ja selittää eri aikoina eri kulttuuripiireissä viestinsä hieman eri tavalla, jotta ihmiset ymmärtäisivät perusviestin.
Perusviesti hindulaisuudessa, kristinuskossa, islamissa ja juutalaisuudessa onkin kovin samantapainen, buddhalaisuus poikkeaa niistä tavallaan enemmän. Hindulaisuudesta puuttuu juutalaisuuden johdannaisineen omaava kahtiajako: hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti. Hindulaisuuden jumalat eivät ole hyviä eivätkä pahoja vaan henkiolentoja, jotka tekevät milloin minkäkinlaisia ratkaisuja, vastaavasti kuin ihmisiä ei voida luokitella hyviin ja pahoihin.Niin kuka on se ISÄ, jonka viereen helvetistä JUMALA NOUSEE ISTUMAAN??
Sen lisäksi, että teidät on opetettu kirjoittamaan, olisi ollut hyvä, jos olisi opetettu myös lukemaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys kuului:
Et vastannut siihen.Vastasin kysymykseesi jo, mutta kerron uudelleen: Jokainen Jumalan persoona on Jumala kyllä, mutta jokainen persoona eri toisistaan. Joten kuka istuu Taivaassa Isä Jumalan vieressä, on Poika Jumala. Kyse on Jumalan kahdesta persoonasta, jotka istuvat taivaassa rinnatusten yhtäläisinä kanssahallitsijoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaisuusoppi on alkuaan katolisen kirkon eksytys. Katolinen kirkko toi pakanauskonnoista kristillisen opetuksen nimen alle kolmen jumalan opin.
Oppi kolmesta jumalasta, kolmiyhteinen jumala on se, mitä sielunvihollinen halusi ja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta. Kolmen persoonan jumaluus tarkoittaa kolmea erilaista jumalan luonnetta ja kolmea eri tahtoa. Kolminaisuusoppi hävittää jumaluuden perustan, kaikkivaltiuden.Päinvastoin kolminaisuus säilyttää Jumalan ykseyden. Jo varhaiset kristityt kumarsivat Jeesusta samalla tavoin kuin Jumalaa ja kutsuivat häntä jumalallisella juutalaisella arvonimellä Herra. Jotteivät kristityt palvoisi luotua (eli Jeesus olisi luotu), oli harhaoppien painaessa päälle määriteltävä tarkasti kristillinen uskontunnustus. Yhteinen tunnustus on nimeltään Nikean uskontunnustus. Athanasioksen tunnustus vain selittää samaa yhdessä tunnustettua uskoa tarkemmin ja yksityiskohtaisemmin.
Kolme tahtoa? On vain yksi Jumalan tahto, joka ilmenee Jumalan kolmen persoonan toiminnassa.
Kaikkivaltius on Jumalan yhdessä olemuksessa ja Hänen kaikki kolme persoonaansa jakavat yhden jakamattoman olemuksen. On vain yksi Jumala, ja siksi vain yksi kaikkivaltius, josta kaikki kolme persoonaa ovat osallisia. Kun yksi Jumalan persoonaa toimii näkyvämmin luodussa maailmassa, kaikki persoonat toimivat yhtäaikaisesti. Jokainen Jumalan kolmesta persoonasta on sidottu yhteen olemukseen, joka on kaikkivaltius. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuka on se ISÄ, jonka viereen helvetistä JUMALA NOUSEE ISTUMAAN??
Sen lisäksi, että teidät on opetettu kirjoittamaan, olisi ollut hyvä, jos olisi opetettu myös lukemaanSelvä. En vastannut kaikkiin kysymyksiisi. Vastaan tähän.
Isä on yksi Kolmiyhteisen Jumalan persoonista, jonka viereen Poika (toinen Jumalan persoonista), nousee istumaan helvetistä, kadotuksesta, pelastuksen tuojana ja kaiken kuoleman, synnin ja pahan voittajana. Ja btw, hän teki jo sen. Kyse on ilmaisuista, miten Jumalan kaksi persoonaa ja heidän työnsä eritellään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasin kysymykseesi jo, mutta kerron uudelleen: Jokainen Jumalan persoona on Jumala kyllä, mutta jokainen persoona eri toisistaan. Joten kuka istuu Taivaassa Isä Jumalan vieressä, on Poika Jumala. Kyse on Jumalan kahdesta persoonasta, jotka istuvat taivaassa rinnatusten yhtäläisinä kanssahallitsijoina.
Meitä oli tässä nyt kaksi kysyjää, minä sekä jahvekultti massapostaaja. Minusta et ehkä ymmärrä mitä tässä kysytään, mutta ei se mitään, arvelinkin näin käyvän. Voisitko vastata vielä tähän kysymykseeni:
Jeesuksen olemus on ihminen, kirkastettu ylösnousemusruumis. Ja Isän olemus on henki. Joten miten saat näistä saman olemuksen? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selvä. En vastannut kaikkiin kysymyksiisi. Vastaan tähän.
Isä on yksi Kolmiyhteisen Jumalan persoonista, jonka viereen Poika (toinen Jumalan persoonista), nousee istumaan helvetistä, kadotuksesta, pelastuksen tuojana ja kaiken kuoleman, synnin ja pahan voittajana. Ja btw, hän teki jo sen. Kyse on ilmaisuista, miten Jumalan kaksi persoonaa ja heidän työnsä eritellään.Sanan mukaan Jumala on yksi. Jeesus on Isän persoona. Kolmiyhteinen jumala on saatana!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan Jumala on yksi. Jeesus on Isän persoona. Kolmiyhteinen jumala on saatana!
No, et nyt enempää olisi voinutkaan veikata pieleen - kyse Jeesuksen olemisesta isä Jumalana kolminaisuusopilla, niin kyse on tietysti Israelin Jumalasta, ja tämän kiroamisesta (5. Mooseksen kirja, luku13),
Mutta tietysti helvetistä kirouksena nouseva Pyhä henki on todellisuudessa Paha henki, ja saatanasta, koska se uskovaistenkin mukaan saa uudestisyntymällä heidän kimppuunsa demoneita. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan Jumala on yksi. Jeesus on Isän persoona. Kolmiyhteinen jumala on saatana!
Ei tarina nyt ihan niin yksinkertainen - ilman logiikkaa - ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarina nyt ihan niin yksinkertainen - ilman logiikkaa - ole.
Ja ennen kaikkea Jeesus ei ole Pietarin 2.kirjeessään jättämä tieto Kointähdestä, eli Luciferista, vaan Kristus, joka sana tarkoittaa 'balsamoitu muumio', täällä kerrotun sanan etymologian mukaan. Jeesus on eri hahmo todellisuudessa - tarinan mukaan - kuin Kristus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vastasin kysymykseesi jo, mutta kerron uudelleen: Jokainen Jumalan persoona on Jumala kyllä, mutta jokainen persoona eri toisistaan. Joten kuka istuu Taivaassa Isä Jumalan vieressä, on Poika Jumala. Kyse on Jumalan kahdesta persoonasta, jotka istuvat taivaassa rinnatusten yhtäläisinä kanssahallitsijoina.
Aivan niin. Pyhä kolminaisuus sopi, että Poika Jumala lähtee Taivaasta maan päälle ihmiseksi, sovittamaan ihmisenä ihmisten kaikki synnit. Hän syntyi vauvana ihmis kehossa Mariasta. Hän kasvoi ja opetti ihmisiä hyvyyteen. Hän inspiroi omiensa kautta Uuden testamentin. Kuoli viattomana ja kelvollisena, viimeisenä veriuhrina. Nousi takaisin taivaaseen, ylösnousu ruumiissa. Istuutui takaisin Jumalan oikealle puolelle, hallitsemaan ihmisiä, eläviä ja kuolleita.
Olet näemmä pohtinut samaa asiaa kuin aikoinaan kristityt miettivät.
Kolminaisuusoppi on siis teologinen käsite, jonka silloiset teologit laativat ja vasta vuonna 325 Nikean ensimmäisessä kirkolliskokouksessa se muotoutui ja sitä täsmennettiin parissa muussa kirkolliskokouksessa.
Kristinusko on monoteismiin perustuva, mutta tämä vaikea kysymys siitä, mitä Jeesus tai Pyhä Henki sitten olivat, oli filosofisesti ratkaistava. Kyse oli siis kolmesta eri persoonasta, Isä, Poika eli Jeesus ja Pyhä Henki. Nämä kaikki kolme persoonaa ovat saman Jumalan eri ilmenemistapoja.
”Ja kolminaisuusoppi, joka on koko kristinuskon perusta, jossa Poika onkin itse Isänsä…”
”Anonyymi” 2025-02-27 15:04:06 vastaa:
”Eli: Jumala on olemukseltaan yksi, mutta hänellä on kolme toisistaan eriävää persoonaa - Isä, Poika ja Pyhä Henki.” ”Jumala on yksi ja jokainen Jumalan persoona jakaa saman olemuksen.”
Tässä on monia ilmaisuja, jotka tulee huomioida. Samalla sanon että filosofia ei ole vahvuuteni, joten yritän yksinkertaistaa termejä.
Mitä ovat persoona tai olemus?
Persoona on itsenäinen toimija. Sillä ei siis tarkoiteta sitä, mitä normaalissa kielenkäytössä eli se ei ole ihmistä kuvaava ominaisuus.
Tähän liittyy se, millaiseen käsitykseen perustuu Jumalan olemus.
On erilaisia käsityksiä. Univookkisen käsityksen mukaan Jumalasta puhutaan tismalleen samassa merkityksessä kuin luodusta todellisuudesta. Jumala voidaan siis nähdä ihmisen kaltaisena olentona.
Ekviookkisen käsityksen mukaan puolestaan Jumalasta puhutaan täysin eri merkityksessä kuin luodusta todellisuudesta. Eli Jumalalla ei ole oikein minkäänlaista muotoa.
Kolmas on sitten jotain tuolta väliltä.
Olemus puolestaan tarkoittaa metafysiikassa ”…sitä ominaisuutta tai ominaisuusjoukkoa, joka tekee jostakin oliosta tai substanssista sen, mitä se pohjimmiltaan on, ja joka sillä on välttämättä oltava ollakseen olemassa.”
”Yksi persoona nousee helvetistä taivaseen ja istuu itsensä viereen?! Miten kirkko selittää nyt tämän kohdan?”
”Anonyymi” 2025-02-27 16:57:20 vastaakin jo osittain: ”Jeesuksen olemus on ihminen, kirkastettu ylösnousemusruumis.”
Jeesuksen olemuksesta oli monia näkemyksiä, ja siitä piti päästä yksimielisyyteen.
Esi, Konstantinopolin piispa Makedonios opetti, ettei PH ollut Jumalan persoona vaan vaan ainoastaan Jumalan voima.
Arealaisuudessa puolestaan opetettiin että vain Isä on iankaikkinen ja että Poika on Isän luoma ajassa ja siten toista olemusta kuin Isä.
Esim. Marcellus Ancyralaisen vuonna 340 kirjoitetussa kirjeessä oli laadittu uskontunnustus, joka oli peräisin ensimmäisen vuosisadan loppupuolelta tai toisen alkupuolelta
Siinä tunnustetaan tunnustaa Isän Jumalan Kaikkivaltiaaksi (tai oikeammin: kaikkea hallitsevaksi) ja Jeesuksen Kristuksen tämän Isän Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi.
Kiisteltiin siitä, onko Jeesus luotu vai syntynyt.
Tunnustuksessa on kohta:
Jumalan ainoaan Poikaan,
joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
Jumala Jumalasta,
valo valosta,
tosi Jumala tosi Jumalasta,
syntynyt, ei luotu,
”…kun opin mukaan uhrina todellisuudessa on itse isä Jumala Athanasioksen tunnustuksen mukaan, jo vuodelta 325, joka on koko kristinuskon perustana?”
Athanasiuksen uskontunnustus menee näin:
”Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.”
Hän on määritellyt asian näin:
”Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.
Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.”
Eli Jeesus on samaan aikaan sekä ihminen että Jumala.
600 luvulla syntyi monotelitismi, eli oppi missä väitettiin Jeesuksella olevan kaksi luontoa, mutta vain yksi jumalinhimillinen tahto. Tämän käsitteli ekumeeninen kirkolliskokous 680-681 ja tuomitsi sen harhaopiksi.
Jeesus oli siis samaa olemusta kuin Jumala, mutta eri persoona, eli Hän toimi itsenäisesti.
Tämä oppi on muuten sellainen, ettei sitä voi sanatarkasti lukea, vaan se pitää ymmärtää ja tulkita kirjoitusten sisällöstä.
Kaikkein sanatarkimmin tätä tulkitsevat Jehovan todistajat, ja siksi heillä ei olekaan kolminaisuusoppia sellaisenaan.- AnonyymiUUSI
KUKA ON SE ISÄ, JONKA VIEREEN HELVETISTÄ JUMALA NOUSEE ISTUMAAN?
Tämä siis oli se POHDNTA. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
KUKA ON SE ISÄ, JONKA VIEREEN HELVETISTÄ JUMALA NOUSEE ISTUMAAN?
Tämä siis oli se POHDNTA.Ja, mummomuori, kun osaat kolminaisuusopista laittaa näin paljon muutakin tietoa, niin varmasti osaat vastata myös itse kysymykseenkin, kiitän! Kuka on isä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja, mummomuori, kun osaat kolminaisuusopista laittaa näin paljon muutakin tietoa, niin varmasti osaat vastata myös itse kysymykseenkin, kiitän! Kuka on isä?
Kolminaisuusoppi on koko kristinuskon perusta, ja ellei tunnusta kolminaisoppia, ei ole kristinuskoa.
Ja nyt sitten yksikään uskovainen ei osaa edes vastata selvään, yhteen kysymykseen koko kristinuskon perustasta.
Mitä teistä pitäisi ajatella?! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaisuusoppi on koko kristinuskon perusta, ja ellei tunnusta kolminaisoppia, ei ole kristinuskoa.
Ja nyt sitten yksikään uskovainen ei osaa edes vastata selvään, yhteen kysymykseen koko kristinuskon perustasta.
Mitä teistä pitäisi ajatella?!Toinen kysymys - kun tämä ei tunnu menevän millään tavalla eteenpäin:
Ilmestyskirja:
"22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva.
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta SYÖDÄ ELÄMÄN PUUSTA ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22,16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas KOINTÄHTI."
Tarinan mukaan Jeesus jätti fariseusten piilottaman tiedon avaimen Pietarille, kuten tarina kertoo, ja Pietari (2.kirje), sanoo näin:
"1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI koittaa teidän sydämissänne."
Wikipedia:
"Lucifer on latinankielinen sana, joka tarkoittaa kirjaimellisesti ”valonkantajaa” (lux = valo, ferre = kantaa, tuoda). Nimi periytyy alkujaan kreikan termistä Ἓσπερος, heosphoros, aamunkoin tuoja. Antiikista lähtien LUCIFER ON TARKOITTANUT KOINTÄHTEÄ."
MIKSI JEESUS SANOO ITSEÄÄN SAATANAKSI DAAVIDIN POIKANA? MIKÄ KIROUS ON PURKAUTUNUT? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toinen kysymys - kun tämä ei tunnu menevän millään tavalla eteenpäin:
Ilmestyskirja:
"22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva.
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta SYÖDÄ ELÄMÄN PUUSTA ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22,16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas KOINTÄHTI."
Tarinan mukaan Jeesus jätti fariseusten piilottaman tiedon avaimen Pietarille, kuten tarina kertoo, ja Pietari (2.kirje), sanoo näin:
"1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI koittaa teidän sydämissänne."
Wikipedia:
"Lucifer on latinankielinen sana, joka tarkoittaa kirjaimellisesti ”valonkantajaa” (lux = valo, ferre = kantaa, tuoda). Nimi periytyy alkujaan kreikan termistä Ἓσπερος, heosphoros, aamunkoin tuoja. Antiikista lähtien LUCIFER ON TARKOITTANUT KOINTÄHTEÄ."
MIKSI JEESUS SANOO ITSEÄÄN SAATANAKSI DAAVIDIN POIKANA? MIKÄ KIROUS ON PURKAUTUNUT?Mitä ELÄMÄN PUULLE tapahtui luomiskertomuksen 1.Moos.3:22 mukaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ELÄMÄN PUULLE tapahtui luomiskertomuksen 1.Moos.3:22 mukaan?
Lisäystä - kuten nyt kolminaisuusoppi osoittaa, niin te ette osaa vastata edes sen peruskysymykseen, niin totuushan on, että te, uskovaiset, ette ymmärrä Raamatun tarinasta hölkäsen pöläystä luomiskertomuksen alusta ilmestyskirjan loppuun.
En siis oleta, että osaatte tähänkään kysymykseen vastata, että miksi Jeesus sanoo itseään Luciferiksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ELÄMÄN PUULLE tapahtui luomiskertomuksen 1.Moos.3:22 mukaan?
1.Moos.3:22
"Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös ELÄMÄN PUUSTA ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1.Moos.3:22
"Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös ELÄMÄN PUUSTA ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"IHMINEN TIETÄÄ?! Missä on teidän TIETÄMISENNE?
Sitä ei ole ollenkaan, kun ette osaa vastata edes yhteenkään kysymykseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
IHMINEN TIETÄÄ?! Missä on teidän TIETÄMISENNE?
Sitä ei ole ollenkaan, kun ette osaa vastata edes yhteenkään kysymykseen.Niinpä Jumala suojasi elämän puun sitomalla ihmisen materiaan ikuisen elämän suojaamiseksi - 'otsasi hiessä on sinus leipäsi hankittava'.
Käytännössä se tarkoittaa ajan sitomista materiaa, ja mm. solut vanhenevat, ja lopulta ihminen menehtyy. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä Jumala suojasi elämän puun sitomalla ihmisen materiaan ikuisen elämän suojaamiseksi - 'otsasi hiessä on sinus leipäsi hankittava'.
Käytännössä se tarkoittaa ajan sitomista materiaa, ja mm. solut vanhenevat, ja lopulta ihminen menehtyy.Loppu yhteenveto: Jos te ette tiedä, että kuka on isä, jonka viereen Jumala nousee helvetistä istumaan, ettekä tiedä, miksi Jeesus sanoo itseään Luciferiksi, niin teillä ei ole mitään asiaa portista sisään, että saatte syödä elämän puusta (ilmestyskirja 2:7 ja 2:17).
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Loppu yhteenveto: Jos te ette tiedä, että kuka on isä, jonka viereen Jumala nousee helvetistä istumaan, ettekä tiedä, miksi Jeesus sanoo itseään Luciferiksi, niin teillä ei ole mitään asiaa portista sisään, että saatte syödä elämän puusta (ilmestyskirja 2:7 ja 2:17).
Niin, etsikää nyt yksi pappi, teologi, saarnaaja tai vaikka youtubevideo, kun joku itseään jopa profeettana pitävä selittää teille nyt Raamatun totuuden.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, etsikää nyt yksi pappi, teologi, saarnaaja tai vaikka youtubevideo, kun joku itseään jopa profeettana pitävä selittää teille nyt Raamatun totuuden.
Pyhä henki ilmoittaa uskovalle riittävän selvästi Jumalan totuudet siinä laajuudessa mikä kullakin uskovalle on tällä hetkellä tarpeellista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä henki ilmoittaa uskovalle riittävän selvästi Jumalan totuudet siinä laajuudessa mikä kullakin uskovalle on tällä hetkellä tarpeellista.
Niinpä, ja siksi saakin uudesti syntymällä demonit uskovaisten kimppuun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, ja siksi saakin uudesti syntymällä demonit uskovaisten kimppuun.
Onko se Jumala sitten ollenkaan?!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko se Jumala sitten ollenkaan?!
Miksi Jumala synnyttää demoneita, ja yrittää saattaa ihmisen kiusaukseen, eikä päästäkään pahasta irti?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jumala synnyttää demoneita, ja yrittää saattaa ihmisen kiusaukseen, eikä päästäkään pahasta irti?
Löytyykö tähänkään vastausta?
- AnonyymiUUSI
"Kolminaisuusoppi kristinuskossa"
Jumala ei opeta kolminaisuusoppia, se on vain kirkon keksintö!
Uskoville riittää Jeesuksen ilmoitus että Isä ja Jeesus on yhtä ja samaa. Lisäksi Pyhä henki nyt edustaa maan päällä Jeesusta (ei siis paavi), mikä tarkoittaa että Jeesus ja Pyhä henki ovat yhtä. Tämä ilmoitus riittäköön uskovalle nykyäänkin.- AnonyymiUUSI
Kuka on isä, jonka viereen Jumala nousee istumaan helvetistä?
- AnonyymiUUSI
Olisiko tuo Jeesusta edustava, helvetistä nouseva Pyhä henki se Lucifer, kun saa uudesti syntymällä demonit uskovaisten kimppuun?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko tuo Jeesusta edustava, helvetistä nouseva Pyhä henki se Lucifer, kun saa uudesti syntymällä demonit uskovaisten kimppuun?
Ikävintä on ollut kuulla uskovaisilta, että he todella kokevat nämä demonit aitoina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ikävintä on ollut kuulla uskovaisilta, että he todella kokevat nämä demonit aitoina.
Kyseessä uskonnossa ei ole siis mistään vain leikinasiasta.
- AnonyymiUUSI
Olen nähnyt montakin täysin selvää vastausta. Jos joku kyselee, kirotusta Jumalasta, joka nousi helvetistä itsensä viereen, niin kyse on luetun ymmärtämättömyydestä, tai tahallisesta harhautus yrityksestä, tai teologisesta saivartelusta
- AnonyymiUUSI
Ei pelkästään kirottu Jumala, vaan KIROUKSEKSI kirottu Jumala. Löytyy kristinuskon opin luoneen juutalaisen Galatalaiskirjeestä:
"3:13 Kristus on lunastanut meidät lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Ja se, että meni helvettiin mistä nousi isän viereen, on taas juutalaisen tekemän opin tärkeimmästä tunnustuksesta.
"Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään kirottu Jumala, vaan KIROUKSEKSI kirottu Jumala. Löytyy kristinuskon opin luoneen juutalaisen Galatalaiskirjeestä:
"3:13 Kristus on lunastanut meidät lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Ja se, että meni helvettiin mistä nousi isän viereen, on taas juutalaisen tekemän opin tärkeimmästä tunnustuksesta.
"Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustusKäsittämätöntä yrittää väittää Raamatun Jumalan sanaa, tai siitä tehtyä kristittyjen uskontoa tunnustuksineen saivarteluksi!!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustusJa kun on KIROUKSEKSI KIROTTU, niin menee tietysti helvettiin. Täysin loogista, eikä mitään saivartelua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus"3:13 Kristus on lunastanut meidät lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Asia ei jäänyt tähän vaan tämä Jumalan kiroama ihminen Jeesus kuoli ja kuopattiin!!
Ja ylösnousi Jumalan poika Jeesus Kristus ja kaikkinainen synti ja kiroukset oli sovitettu ja pyyhkäisty helvettiin. Nyt elämme tässä ylösnousseessa Jeesuksessa tehden Hänen tekojaan meissä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asia ei jäänyt tähän vaan tämä Jumalan kiroama ihminen Jeesus kuoli ja kuopattiin!!
Ja ylösnousi Jumalan poika Jeesus Kristus ja kaikkinainen synti ja kiroukset oli sovitettu ja pyyhkäisty helvettiin. Nyt elämme tässä ylösnousseessa Jeesuksessa tehden Hänen tekojaan meissä.Kyseessä - jos aloitat lukemisen alusta - on edelleenkin itse JUMALA, ei poika.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja ylösnousi Jumalan poika Jeesus Kristus ja kaikkinainen synti ja kiroukset oli sovitettu ja pyyhkäisty helvettiin. Nyt elämme tässä ylösnousseessa Jeesuksessa tehden Hänen tekojaan meissä.Jatkoa löytyy sitten alempaa, kun kirotaan Jumala kiroukseksi helvettiin, niin pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia.
- AnonyymiUUSI
Mutta opin mukaanhan se on näin, Poika Jumala nousee Isä Jumalan viereen, ja he ovat sama Jumala. Joten eikö silloin voi sanoa että istui itsensä viereen ja jos ei niin miksi ei?
- AnonyymiUUSI
En ihmettele yhtään, jos opettajat muinoin ovat pahoinpidelleet oppilaitaan karttakepeillä - tulee väistämättä kyllä itsellekin mieleen. Edeltä:
Anonyymi
2025-02-27 18:42:06
<<<Kysymys kuului:
Et vastannut siihen.<<<
Ja hän:
<<<Vastasin kysymykseesi jo, mutta kerron uudelleen: Jokainen Jumalan persoona on Jumala kyllä, mutta jokainen persoona eri toisistaan. Joten kuka istuu Taivaassa Isä Jumalan vieressä, on Poika Jumala.<<<<
Ja sitten se totuus Athanasioksen tunnustuksesta:
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE"
YKSI PERSOONA, JUMALA, LUONNOT EIVÄT OLE SEKOITTUNEET TOISIINSA, ISTUU ISÄN VIERESSÄ.
Osaatko sinä ihminen lukea edes???- AnonyymiUUSI
Lisäystä - ja sinä väitit näin:
"mutta JOKAINEN PERSOONA ERI TOISISTAAN" - AnonyymiUUSI
Raamatun mukaan meille riittää Jeesuksen ilmoitus että Isä ja Jeesus on yhtä ja samaa. Lisäksi Pyhä henki nyt edustaa maan päällä Jeesusta (ei siis paavi), mikä tarkoittaa että Jeesus ja Pyhä henki ovat yhtä. Tämä ilmoitus riittäköön uskovalle nykyäänkin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan meille riittää Jeesuksen ilmoitus että Isä ja Jeesus on yhtä ja samaa. Lisäksi Pyhä henki nyt edustaa maan päällä Jeesusta (ei siis paavi), mikä tarkoittaa että Jeesus ja Pyhä henki ovat yhtä. Tämä ilmoitus riittäköön uskovalle nykyäänkin.
Jeesus ei sano että hän ja Isä ovat yhtä ja samaa, vaan hän sanoo että he ovat yhtä. Ja sekään ei tarkoita muuta kuin että ovat samaa mieltä, samassa hengessä niin ikään. Eivät fyysisesti yhtä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei sano että hän ja Isä ovat yhtä ja samaa, vaan hän sanoo että he ovat yhtä. Ja sekään ei tarkoita muuta kuin että ovat samaa mieltä, samassa hengessä niin ikään. Eivät fyysisesti yhtä.
Ei sano, vaan sanoo, että kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia, ja meidän ympärillämme on taivasten valtakunta, Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä, joka kristinuskolla perataan kokonaan Raamatun mukaan pois ja vaihdetaan syntien valtakunnaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Jeesuksella kun on juutalaisessa uskonnossa vain veriuhrin osa, joten ihan turha yrittää Jeesuksen sanoja sovittaa uhrikulttiin ja syntioppiin, jonka vastustanisesta hänet surmattiin kristinuskon luoneen juutalaisen ihan itsensä toimesta.
Voi tikku, että tämä ihmisten uskomuskuvio on koko maailman idiotismin huippu - Jeesuksen murhaaja jumalanpilkkasyytteellä, kun Jeesus ei hyväksynyt ihmisuhrausta, on teidän suurin idolinne, kun hän keksii uskonnon Jeesuksesta veriuhrina ja ihmisuhrina.
Mutta se on juuri kuten natsi Goebbels sanoi, että mitä suurempi ja törkeämpi huijaus, sitä vaikeampi ihmisten on sitä nähdä, ja holokaustikin kokoluokassaan jää reilusti toiseksi kristinuskolle.
- AnonyymiUUSI
Edellä kirjoitetaan:
"Aivan niin. Pyhä kolminaisuus sopi, että Poika Jumala lähtee Taivaasta maan päälle ihmiseksi, sovittamaan ihmisenä ihmisten kaikki synnit. Hän syntyi vauvana ihmis kehossa Mariasta. Hän kasvoi ja OPETTI IHMISIÄ HYVYYTEEN. Hän inspiroi omiensa kautta Uuden testamentin. Kuoli viattomana ja kelvollisena, viimeisenä veriuhrina. Nousi takaisin taivaaseen, ylösnousu ruumiissa. Istuutui takaisin Jumalan oikealle puolelle, hallitsemaan ihmisiä, eläviä ja kuolleita."
Jumalan ylösnousemuskota edelleen pielessä. Mutta tuosta OPETTI HYVYYTEEN. Ovatko nämä sinun mielestäsi hyvyyttä: Kirottu KIROUKSEKSI, on viattomana VERIUHRI tai Paavalin kristinuskon tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille:
"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, VAAN SITÄ PAHAA, MITÄ EN TAHDO, MINÄ TEEN.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.
Ja sinä väität näin:
" sovittamaan ihmisenä ihmisten kaikki synnit"
Sovitti synnit sinun mukaan , ja Raamatun mukaan pelastuukin palvelemaan lihalla jopa synnin lakia? Eikö tässä ole mielestäsi nyt jonkinlainen ristiriita?- AnonyymiUUSI
<<<Hän kasvoi ja OPETTI IHMISIÄ HYVYYTEEN.<<<
Kerrotko nyt, että mikä tässä kristinuskon opissa, on tämä Jeesuksen ihmisille opettama hyvyys? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
<<<Hän kasvoi ja OPETTI IHMISIÄ HYVYYTEEN.<<<
Kerrotko nyt, että mikä tässä kristinuskon opissa, on tämä Jeesuksen ihmisille opettama hyvyys?Onko hyvyyttä palvoa Jeesusta Jumalana kirottuna kiroukseksi helvettiin veriuhrina, että pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, ja tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, että saa uudestisyntymällä demonit kimppuunsa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko hyvyyttä palvoa Jeesusta Jumalana kirottuna kiroukseksi helvettiin veriuhrina, että pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, ja tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, että saa uudestisyntymällä demonit kimppuunsa?
Kerro sinä sieltä edeltä, joka mielelläsi kyllä hylkäät kristinuskon perusopin paavin tai katollisen kirkon eksytyksenä, mutta haluat pitää kiinni käsitteestä "Pyhä henki", joka Raamatun Apostolien tekojen 19 luvun mukaan juuri paljastaa, ettei helvetistä todellisuudessa edes tapahtunut mitään yläsnousemusta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerro sinä sieltä edeltä, joka mielelläsi kyllä hylkäät kristinuskon perusopin paavin tai katollisen kirkon eksytyksenä, mutta haluat pitää kiinni käsitteestä "Pyhä henki", joka Raamatun Apostolien tekojen 19 luvun mukaan juuri paljastaa, ettei helvetistä todellisuudessa edes tapahtunut mitään yläsnousemusta?
Koko tarina Pyhän hengen vuodattamisesta Jeesuksen helluntain ylösnousemuksena, Apostolien tekojen alussa, olikin vain Paavalin valetarina.
Kuten perisyntikin, joka on vain Paavalin yhden kirjeen, yksi jae, jolla hän loi kuvitelman petollisesta Luojajumalasta, joka olisi istuttanut puun mihin ei saanut koskea, jolla perusteli, että miksi Jeesusta oli palvottava itsensä uhraavana Jumalana.
Raamattu itse paljastaa totuuden sekä kristinuskon huijauksen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koko tarina Pyhän hengen vuodattamisesta Jeesuksen helluntain ylösnousemuksena, Apostolien tekojen alussa, olikin vain Paavalin valetarina.
Kuten perisyntikin, joka on vain Paavalin yhden kirjeen, yksi jae, jolla hän loi kuvitelman petollisesta Luojajumalasta, joka olisi istuttanut puun mihin ei saanut koskea, jolla perusteli, että miksi Jeesusta oli palvottava itsensä uhraavana Jumalana.
Raamattu itse paljastaa totuuden sekä kristinuskon huijauksen.Ja muut esille ottamani kohdat - kuten kysymys kolminaisuusopista tai ilmestyskirjasta Jeesuksesta Luciferina, liittyen Pietarin kakkoskirjeeseen, sitten paljastavat, että mistä tässä oli todellisuudessa kyse - se ei siis ole vain huijaus.
- AnonyymiUUSI
Missä viipyy vastaus kysymykseen Jeesuksen ihmisille opettamasta HYVYYDESTÄ, että miten se nyt Raamatun mukaan Paavalin opilla toteutuu, jota edellä kirjoittaja mainostaa?
- AnonyymiUUSI
Raamatussa ei mainita kertaakaan Pyhää kolminaisuutta tai kolminaisuutta ylipäätään. Ei edes Paavali, joka kirjoittaa hyvinkin yksityiskohtaisesti sano siitä sanaakaan. Kyllä se on ihan kirkon keksimä oppi jumalasta, joka ei vastaa Raamatun Jumalaa, Isää Kaikkivaltiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007