Oikea seurakuntamalli Raamatussa

Anonyymi-ap

Oikea seurakuntamalli tulee valitun kansan seurakunnasta, jota Jumala johti.

Kaikki vauvasta vaariin kuuluivat seurakuntaan ja kaikki olivat saaneet saman pelastavan kasteen ylittäessänsä Punaisen meren ja pääsivät vihollista pakoon. Kaikilla kastetuilla on Kristuksen Henki asuvaisena.

Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

11

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Punaisen meren ylittäjät mooseksen johdolla olivat juutalaisia ei kristittyjä,,,

• Anonyymi
        UUSI

Helluntaina kastettiin 3000 syntisyytensä tunnustanutta Juutalaista ja heitä alettiin kutsua Kristityiksi. Mutta kyllä he olivat koko ajan myös Juutalaisia ja ympärileikkauksen kautta ikuisen liiton jäseniä Jumalan kanssa sitäkin kautta.

Timoteus oli Jumalan liiton jäsen sekä kasteen että ympärileikkauksen kautta.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaina kastettiin 3000 syntisyytensä tunnustanutta Juutalaista ja heitä alettiin kutsua Kristityiksi. Mutta kyllä he olivat koko ajan myös Juutalaisia ja ympärileikkauksen kautta ikuisen liiton jäseniä Jumalan kanssa sitäkin kautta.

Timoteus oli Jumalan liiton jäsen sekä kasteen että ympärileikkauksen kautta.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

Jumalan tekemiä erilaisia liittoja voi olla yhtä aikaa voimassa useita. Liitot ovat ikuisia Jumalan yksipuolisia varmoja lupauksia.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi
        UUSI

Punaisen meren ylityksen aikana oli edustettuina kaikki muutkin Israelilaiset kuin Juutalaiset, joka on vain yksi heimo heidän joukossaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Punaisen meren ylityksen aikana oli edustettuina kaikki muutkin Israelilaiset kuin Juutalaiset, joka on vain yksi heimo heidän joukossaan.

On arvioitu, että Israelilaisia olisi ollut 2,5 milj. kun he ylittivät Punaisen meren Jumalan tekemän kaste/vesi-ihmeen kautta pelastuksee vihollisia.

Egyptin sotajoukot yrittivät samaa, mutta saivat sen kuolettavan "upotuskasteen" meren pohjaan.

• Anonyymi
      UUSI

Ei sillä pitäisi olla kasteen kanssa mitään tekemistä jos ihmiset hukkuvat. Aivan hyvin voisi väittää että Israelin tekemä kansanmurha on upotuskaste palestiinalaisille ja heidän pitääkin kuolla sen vuoksi.

Toisekseen miten juutalaiset ottivat tuosta opikseen, miten he tänä päivänä kastavat ihmisiä kun ovat niin hyvän opetuksen aivan henkilökohtaisesti saaneet Jumalta?

• Anonyymi
        UUSI

Raamatussa "upotus" liittyy aina johonkin pahaan.

Ps. 69:16

Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

Matt. 18:6

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

• Anonyymi
      UUSI

Raamatussa sikalauma sai henkikasteen ja ne upotettiin järveen.

• Anonyymi
      UUSI

Tietenkin upotus on paha asia tapahtui se mihin tahansa, mutta ei se liity mitenkään kasteeseen. Jos upotetaan, niin jätetään sinne upoksiin kuin uppotukki eikä sitä nosteta pois. Silloin jää sinne syvyyksiin.

Myös pommeihin ihminen voidaan hukkuttaa, niin ihmiset hukkuvat raunioihin eikä heitä välttämättä koskaan löydetä. Ei sekään ole hyvä tehdä kansanmurhaa siten, mutta ei se liity mitenkään kasteeseen, että vääräuskoiset hukutetaan siten.

On harhaoppia etsiä yhteyksiin sieltä mistä niitä ei ole.

Se tie voi johtaa pelottaviin johtopäätöksiin.

• Anonyymi
        UUSI

Raamatussa kastaa ja upottaa on täysin eri sanat ja niillä on täysin eri merkitys.

Eikä Jeesuksen hautaamistavasta saa mitään esikuvaa upottamisesta.

Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan, vaan nostettiin käsivarsillä ylöspäin kallioon hakattuun hautaa, mikä muistuttaa huonetta, jonne mahtuu muitakin ihmisiä ja enkeleitä.

• Anonyymi
      UUSI

toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3402
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3344
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1984
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1386
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1139
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe