skodaedustaja kiersi vastauksen antamista

Anonyymi-ap

32

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuten Haapala tuo suuri guru kertoi, niin latausten määrä ratkaisee. Eli jos hybridillä ajaa vain lyhyitä pätkiä ja latailee autoaan kokoajan, niin akku ei tietenkään kestä mahdottomia. Järkevä autoilija käyttää autoaan niin, että se kestää, eli lataa harvemmin ja ajaa myös bensalla, sillä muuten bensakonekin kärsii.
      Jos haluaa ajaa mahdollisimman paljon sähköllä ja varsinkin lyhyitä matkoja, niin oikea valinta on sähköauto.

      • Anonyymi

        tai ajaa toyota itselataavalla ja odottaa vetyautoja-valintoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai ajaa toyota itselataavalla ja odottaa vetyautoja-valintoja

        Haapala ajaa sähköautolla ja hän kertoo videossaan myös sukulaisten tekevän niin.


      • Anonyymi

        Eikö hybridiä tarvitsevan kannattaisi ostaa sähköauto ja takakonttiin agrekaatti?


      • Anonyymi

        Lentokentällä käyttävät mitsun plugaria juuri noin. 5 km ajoa ja lataukseen. Kehuvat että kestää.


    • Anonyymi

      Jos haluaa ladata ostaa sähköauton jos haluaa tankata voi ostaa bensan tai dieselin.
      Saa nähdä miten vety alkaa kiinnostaa ostajia. Aika kallista taitaa vety kuitenkin olla ja vedyn jakelu ei ole taloudellisesti kannattavaa.

      https://medium.com/the-future-is-electric/hydrogen-refueling-stations-are-closing-globally-not-expanding-a02a3cb7e5e9

      • Anonyymi

        sijoita vetyyn vaan-ei ole sähköautot valtavirtaa 2050 sanoo tutkijat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sijoita vetyyn vaan-ei ole sähköautot valtavirtaa 2050 sanoo tutkijat

        Et ole tutkija, eikä sinulla ole mitään faktaa väitteesi tueksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sijoita vetyyn vaan-ei ole sähköautot valtavirtaa 2050 sanoo tutkijat

        Laitappa linkkejä VALHEESI tueksi että useampi tutkija pitää vetyautoa valtavirtana 2050-luvulla ja osaa myös PERUSTELLA väitteensä. Väitän että et löydä tälläisiä linkkejä, mutta VALEHTELUUN kyllä pystyt nimettömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitappa linkkejä VALHEESI tueksi että useampi tutkija pitää vetyautoa valtavirtana 2050-luvulla ja osaa myös PERUSTELLA väitteensä. Väitän että et löydä tälläisiä linkkejä, mutta VALEHTELUUN kyllä pystyt nimettömänä.

        Näistä epäkohdista huolimatta vetyauto ei ole missään nimessä kuolleena syntynyt ajatus. Akkuautojen korvaajaksi siitä ei kuitenkaan ole, ei myöskään BMW:n vetyohjelman johtajan Jürgen Guldnerin mielestä. – Vuonna 2035 vetyautoja voi olla ensirekisteröinneistä noin viisi prosenttia, Guldner arvioi. Myös Suomessa arviot ovat samansuuntaisia. Autoalan tiedotuskeskuksen käyttövoimaennusteessa arvioidaan, että vuonna 2035 vetyautojen osuus Suomen ensirekisteröinneistä olisi 5,7 %, ja vuoteen 2040 mennessä määrä voisi kasvaa jopa 9,2 prosenttiin.

        Guldnerin näkemyksen mukaan vety ei ole tulossa kaikkiin henkilöautosegmentteihin. Se voi olla henkilöautoissa tarpeen heille, jotka ajavat toistuvasti pitkiä matkoja, vetävät runsaasti peräkärryä tai käyttävät autoa usein kylmissä olosuhteissa. BMW uskookin valmistavansa tulevaisuudessakin vetyautoja lähinnä isomman ja kalliimman pään autoihin eli niihin, joilla myös ajetaan pääsääntöisesti paljon.

        Pitkät välimatkat, perävaunujen poikkeuksellisen suuri määrä ja talviolosuhteet ovat myös suomalaisen autoilun erityispiirteitä. Ei siis ole lainkaan kaukaa haettua, että meillä vetyautot voisivat tehdä paremmin kauppaansa kuin vaikka eteläisissä Euroopan maissa.

        https://moottori.fi/uutinen/vety-on-vetovoimainen-kayttovoima-mutta-onko-silla-tulevaisuutta-autoissa/

        PS. siis suomessa hyvinkin totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitappa linkkejä VALHEESI tueksi että useampi tutkija pitää vetyautoa valtavirtana 2050-luvulla ja osaa myös PERUSTELLA väitteensä. Väitän että et löydä tälläisiä linkkejä, mutta VALEHTELUUN kyllä pystyt nimettömänä.

        Sama toimintamatka

        Vetyauton kiistattomana etuna on se, että se voidaan tankata 3–5 minuutissa vedyllä, joka on tuotettu ilman hiilidioksidipäästöjä.

        – Vetyauton toimintamatka on sama kuin tavallisella autolla. Kuljettajan ei siis tarvitse muuttaa ajotottumuksiaan, ja auto on täysin hiilineutraali, sillä prosessissa syntyy vain vettä, Wilhelm Flinder sanoo.

        Huono puoli on tällä hetkellä se, että vetyautot ovat suhteellisen kalliita ja että tankkausasemien verkosto ei vielä ole kattava. Vaikka Tanskassa onkin maailman ensimmäinen koko maan kattava vetyasemien verkosto, vetyautoja ei näy liikenteessä kovin paljon.

        – Jo nyt on kuitenkin nähtävissä, että maailmanmarkkinoilla ollaan siirtymässä pienistä 2–10 MW:n tuotantolaitoksista jättimäisiin vähintään 250 MW:n laitoksiin. Vety on siis vahvassa nousussa. Verkostoa laajennetaan lähitulevaisuudessa, ja sen jälkeen vetyasemia on yhtä paljon kuin nykyään on tavallisten autojen tankkauspisteitä. Näin tulee olemaan myös Tanskassa, hän sanoo.

        https://www.nordeafunds.com/fi/artikkelit/vetyasemat-mahdollistavat-tulevaisuuden-vihrean-liikenteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä epäkohdista huolimatta vetyauto ei ole missään nimessä kuolleena syntynyt ajatus. Akkuautojen korvaajaksi siitä ei kuitenkaan ole, ei myöskään BMW:n vetyohjelman johtajan Jürgen Guldnerin mielestä. – Vuonna 2035 vetyautoja voi olla ensirekisteröinneistä noin viisi prosenttia, Guldner arvioi. Myös Suomessa arviot ovat samansuuntaisia. Autoalan tiedotuskeskuksen käyttövoimaennusteessa arvioidaan, että vuonna 2035 vetyautojen osuus Suomen ensirekisteröinneistä olisi 5,7 %, ja vuoteen 2040 mennessä määrä voisi kasvaa jopa 9,2 prosenttiin.

        Guldnerin näkemyksen mukaan vety ei ole tulossa kaikkiin henkilöautosegmentteihin. Se voi olla henkilöautoissa tarpeen heille, jotka ajavat toistuvasti pitkiä matkoja, vetävät runsaasti peräkärryä tai käyttävät autoa usein kylmissä olosuhteissa. BMW uskookin valmistavansa tulevaisuudessakin vetyautoja lähinnä isomman ja kalliimman pään autoihin eli niihin, joilla myös ajetaan pääsääntöisesti paljon.

        Pitkät välimatkat, perävaunujen poikkeuksellisen suuri määrä ja talviolosuhteet ovat myös suomalaisen autoilun erityispiirteitä. Ei siis ole lainkaan kaukaa haettua, että meillä vetyautot voisivat tehdä paremmin kauppaansa kuin vaikka eteläisissä Euroopan maissa.

        https://moottori.fi/uutinen/vety-on-vetovoimainen-kayttovoima-mutta-onko-silla-tulevaisuutta-autoissa/

        PS. siis suomessa hyvinkin totta

        "PS. siis suomessa hyvinkin totta"

        PS. Akkutekniikka kehittyy nykyään selvästi nopeammin kuin vetytekniikka. Tässä ketjussa on paljon uutisia kehityksestä. Toisinsanoen vetyautot häviävät kisan viimeistään siinä vaiheessa kun sähköauton saa selvästi halvemmalla kuin vetyauton ja alkaa kantama olemaan jo keskitason sähköautoissakin vähintään 800km ja latausnopeudet että 30minuutissa saat vähintään 400km lisää.

        Edelleenkään et siis linkittänyt TUTKIJAN vaan BMW valmistajan edustajan ARVION eli kauppiaaseen joka haluaa puhua kaikkea hienoa vedyn puolesta puolueellisesti ja uskoa hienoihin vetyautojen myyntilukuihin... mitä ei ole tähän mennessä tapahtunut missään maassa.

        Ja mitään uskottavaa teknistä läpimurtoa ei ole tehty vetytekniikassa nykyisen tiedon valossa, niin miksi nyt BMW (tai joku muu valmistaja) onnistuisi myymään paljon enemmän vetyautoja tulevaisuudessa kun nykytekniikalla siinä ei ole onnistuneet myöskään Toyota, Hyundai eikä Honda? Sitkeästi vetyautokanta on vain 0,0% monessa maassa viimeisen 20 vuoden aikana, joten pitäisi tilastoissa melkoinen ihme tapahtua että vetyautot lähtisivät nousuun. Edes niissä harvoissa kohtuullisen vetytankkausverkoston maissa ei vetyautot mene kaupaksi, joten sekin on elävä todiste ettei vetyautoilla ole tulevaisuutta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan-

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina-

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      hysssvw

    • Anonyymi

      Vwskosa

    • Anonyymi

      Hyh

    • Anonyymi

      Hih

    • Anonyymi

      Jos taas kerran oikein vaivautuisi vähän miettimään ja on jonkin verran kokemusta ja tietoa asioista, niin jäisi tuo provoilukin vähemmälle.
      Haapala on nykyajan tuote joka on panostanut Someen ja videoihin ja sillä päässyt Gurun asemaan jota on helppo uskoa ja palvoa jos vastustaa sähköautoilua.
      Tuo, että hän irtisanoi Skodan takuukorjaus sopimuksen, on selvä ja helppo syy. Hän laski, että hänellä riittää töitä ilman niitäkin ja koska nuo sopimustyöt on reilusti pienemällä laskutuksella mitä yksityisiltä voi rahastaa, niin onhan se järkevää hänen kannaltaan. Tilanne tulee olemaan jatkossa mallillaan, sillä monet yritykset alkavat panostaa tuohon samaan osaamiseen kun sähköautoilu kasvaa kokoajan ja perinteinen polttis hiipuu ja vanhenee ja niiden korjauksesta ei saa kunnon tiliä.
      Jännää, että Haapalan lähipiiri ja perhe ajelevat pääosin sähköautoilla, eli ne taitavat olla ihan päteviä autoja jo nyt?

      • Anonyymi

        Kyllä täyssähköauto on hyvä tietyissä olosuhteissa jo nyt, vaikka joitakin epäkohtia on. Ja Haapalan kohdalla on helppo ajaa sähköllä, kun hän itse osaa korjata, eli korjaus tulee kohtuu halvaksi hänelle.


      • Anonyymi

        Hän vastusti ladattavia hybridejä, ei täyssähköautoja. Lisäksi ladattavat hybridit eivät ole kunnon sähköautoja, koska niissä on polttomoottori.


    • Anonyymi

      juu-tuskin tulee Jessessestä skodamyyjää....hih

    • Anonyymi

      hyssss

    • Anonyymi

      hytssre

    • Anonyymi

      Audivw ei käy kaupaksi sanoo uutiset

      • Anonyymi

        Käy kaupaksi siinä määrin että tehtaat myydään Rein Metallille panssarivaunujen tuotantoon.


    • Anonyymi

      ssssa

    • Anonyymi

      ja audimyyjä suuttui-totuus kirpaisee?

    • Anonyymi

      yhdessä rahastus

    • Anonyymi

      Palkinto jesselle
      Totuus valmistajasta vw

    • Anonyymi

      Auto ei saa kestää vw?

    • Anonyymi

      hmmmm

    • Anonyymi

      Vw menee konkurssiin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      95
      3323
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3063
    3. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1903
    4. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1882
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1837
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1731
    7. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

      Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1419
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1329
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    Aihe