Velkajärjestely asiaa

Anonyymi-ap

Hei. Elikkäs,olen pohtinut kokeilevani jos pääsisin velkajärjestelyyn. Uo henkilö suositteli myös koska velkaa on 130000. Eli ihan pikkusen vaan. Olen eläkkeellä. Sairauksien takia joita onkin todella paljon. Yksi niistä on että elämäni muistuttaa kuin päiväni murmelina leffaa. Eli asiat unohtuvat , seuraavana päivänä en muista kaikkea ja mennyt on mennyttä muistista. Nyt kysynkin jos haen velkajärjestelyä niin paljonko joudun maksamaan. Eläkkeeni on 1800 brutto, vuokra 900, lääkekulut n.80 eur/kk sähkö 30 eur. Miehen tulot 2400brutto. En sotke miestäni velkoihini koska tilanteemme ei ole siihen nyt sellainen. Vuokra on nyt tuossa se mikä me yhdessä maksetaan.

4

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Toinen kysyy, onko velan vanhenemisajalla vaikutusta järjestelyyn pääsyyn? Olen myös eläkkeellä oleva ja osa veloista vanhenee uo-sivujen mukaan 7 vuoden sisällä. Eli, kannattaako vain odottaa vanhenemista, koska sen aikana on mahdollisuus myös kelan tt-tukeen toisin kun järjestelyn aikana. Vai onko tuo muuttunut?

• Anonyymi

Vielä kysyn, vaikuttaako mahdollinen vakava sairastuminen sovittuun maksuvaraan. Meillä ikääntyneillä kaikki on mahdollista, jopa kuoleman läheisyys. On myös mahdollista, että joutuu muuttamaan palvelutaloon, onko sellaisella siirrolla vaikutusta? Rahathan ei totisesti riitä sekä asumiseen, hoitoihin, palveluihin että lyhennysmaksuihin järjestelyn kautta. Oma liikkumavarani on muutamassa satasessa maksimi.

• Anonyymi

Voiko velkajärjestelypäätöksen purkaa jos tilanne niin vaatisi? Elämässä voi tapahtua vaikka mitä odottamatonta. Pahaa ja hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe