Tuliko tänään hyvä mieli?

Thunia

Oliko päivässäsi jotain, joka sai sinut hyvälle mielelle, vai menikö mönkään koko päivä?

Lähteekö hyvä mieli sisältäpäin vai tuleeko se aina ulkoisista tekijöistä?
Pohdiskelee tässä taas itsekseen.

42

1501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttuja.. en nyt ole tätä paljoa pohdiskellut, mun mielestä sekä sisältä päin, että myös ulkoisista tekijöistä.
      Heitän tästä ihan "lonkalta"; näin kun on harmaa ja sateinen päivä; oli ilo silmälle nähdä naapuripihalla erittäin ruskettunut, hyväkroppainen puutarhatyöntekijä,.. tietenkin miepuolinen :)
      Sitten vilkaisin kanttori -nicin profiilia, hänellä on sellainen pilke silmäkulmassa, että "alta pois" ;)
      Sori kevytmielinen kommenttini. Ehkä tässä on osaksi myös sisältäpäin tulevaa hyvää mieltä, muuten ei varmaan huomaisi esim. ympäristöään juuri lainkaan..

• saa aina hyvälle mielelle... Hyvä mieli on sisäistä iloa, johon ei muiden huonotuulisuus pysty paljoa vaikuttamaan.
        Mutta jos on huonolla päällä voi jokin ulkoinen asia saada sinut taas hyvälle mielelle...kuten esimerkiksi silmänruoka...:))))

• Sani
        guassiN kirjoitti:

saa aina hyvälle mielelle... Hyvä mieli on sisäistä iloa, johon ei muiden huonotuulisuus pysty paljoa vaikuttamaan.
        Mutta jos on huonolla päällä voi jokin ulkoinen asia saada sinut taas hyvälle mielelle...kuten esimerkiksi silmänruoka...:))))

..vaan toivoa, ettei ole liian hyvällä tuulella nähdessään/saadessaan silmänruokaa; tai noh, en mä kyllä muista, että oisin vislaileen koskaan alkanut ;))

• Sani kirjoitti:

..vaan toivoa, ettei ole liian hyvällä tuulella nähdessään/saadessaan silmänruokaa; tai noh, en mä kyllä muista, että oisin vislaileen koskaan alkanut ;))

kerran vihelsin takaisin, kyllä hävetti sen jälkeen...:))

• Sani
        guassiN kirjoitti:

kerran vihelsin takaisin, kyllä hävetti sen jälkeen...:))

..häpeämistä siinä, jos sulle vihellettiin ekaks ;))

• (.)Y(.)

jotka saivat hyvälle mielelle.. :))

Aamuinen sähköposti.. :))))
      Vesisade loppui.. :))
      Vihdoin yhteydet pelaa kuin unelma.. :))
      Ilmoitus surffailun hinnan alennuksesta.. :)
      Rästiin jäänyt posti hoidettu.. :)))

YES...

:( Kohta sataa taas.. :((
      Kakkarat jää tänään sitten keräämättä.. :(((

• jpntar

että sisäiset tekijät saavat ihmisen hyvälle mielelle:)) Löysin tänään aivan sattumalta alesta todella hyvännäköisen ja käytännöllisen ulkoilupuvun, ja olen ollut hyvällä tuulella koko päivän..Mutta kyllä joku selvittämätön asia tuolla "sisällä" saattaa lamata minutkin niin kauaksi aikaa, kunnes asia selviää:((

• sinkku55

tuli jo siitä kun aamulla ajatteli että loma alkaa kohta.
      Toinen asia oli se kun kävin vuositarkastuksessa ja kaikki oli kunnossa,mitä enää voin edes vaatiakaan:)))))))
      Tietysti mukava kulta vielä viereen:)))))))

• Uteli-asko

Omatkin tuntemuksesi!

• Thunia

mietin tuota asiaa, koska olin hieman allapäin ja mieli muuttuikin ihan yhtäkkiä hyväksi. Paha päivä muuttui hyväksi yhtäkkiä. Kerroppa sinä nyt omasi.

• Kesäsateen kastelemana löylyyn rakkaan viereen..:)))

• tuffe

Päivä oli aivan p:stä, rakas ystävä antoi virtuaalilohdutusta, vaikkei silläkään tainnut olla hääppönen päivä.

Olenkin joskus miettinyt sitä samaa, voiko sitä piristyä huonon päivän jälkeen ellei itse halua... ehkä se riippuu laadusta, joskus sellainen sopiva alavire voi tuntua hyvältäkin :/

• Lyyli-Sisko

kävin aamusella kuntoilulenkin kesken moikkaamassa ystävääni. Juttelimme 10 minuuttia syvällisiä juttuja. Ostin häneltä käytetyt korkeakorkoiset kengät. Illalla kun lähden tanssimaan, laitan ne jalkaani. Lisäksi hyvää tuultani lisää se, että aurinko paistaa:)

Kaikki on siis täydellistä!

• hyvä ystäväni soitti ja kertoi olevansa nyt onnellisempi kuin ehkä koskaan vaiherikkaassa elämässään :)

• jpntar

iloinen jo aamusta, kun "kuulin" eilen iltamyöhään eräästä ystävästäni täältä..:)))))

• MysNa

minulle kävi aivan samoin :))))

• jpntar
        MysNa kirjoitti:

minulle kävi aivan samoin :))))

ja "nähdään" ystäväni..

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

ja "nähdään" ystäväni..

nähdään!! Jahka tämä iltarumba tästä taas tokenee :)))

• MysNa
        MysNa kirjoitti:

nähdään!! Jahka tämä iltarumba tästä taas tokenee :)))

että onkohan sitä ihan "kaikki kotona" vai onko tämä pelkästään hauskaa ???? :

Olin tänään tyttäreni kanssa Espoon Iso-Omenassa ”shoppailemassa” ja mentiin sitten kahville… edellämme jonossa käpytteli vanha mummu, joka keräsi kahvipullansa ja kaffinsa - hitaasti mutta varmasi, laittaen ne rollaattorin kyytiin. Noh, ei siinä mitään – oli herttainen ja hyväntuulinen, muutama sanakin vaihdettiin siinä mennessämme :).
        Oltiin tyttäreni kanssa sitten jo juotavamme juotu, kun vielä pöydässämme istuttiin ja ihmeteltiin. Huomattiin molemmat, että kas - sama ”rollaattorimummo”oli TAAS kahvijonossa pullaa ostamassa…. mutta, kun katsoimme tarkempaa huomasimme, että ei hän ollutkaan sama… vaan kaverinsa, joka meni tämän toisen rollaattorimummon kanssa samaan pöytään… tulipa pitkä tarina ennen varsinaista asiaa …. mutta, minua niin niin nauratti, kun tuli mieleeni Japanitar ja Valiotyttöhän ne siinä rollaattoreineen !!!! :DDDD Kun teillä ollut palstalla niitä rollaattorijuttuja :DDD.

Eikä tässä vielä kaikki :)
        Meilläpäin asuu mies, josta tulee aina mieleen bluepoem - ihan vaan sen mielikuvan perusteella, joka syntynyt siitä mitä hän on kirjoitellut ja kertonut, että pitää ponihäntää :))))

Perjantaina meinasin loikata ulos autosta, Pasilassa Mtv3:n edessä ja huutaa Pojongg!!! Kun pysäytin ja annoin tietä fillaroitsijalle, joka oli aivan hänen näköinen :)))) - siis Huom! hänen "tarkan" :))) profiilikuvan perusteella…... ja kun on lukenut, että hän fillaroi paljon ;)))

Onkohan ihan tervettä...??

• sinkku55
        MysNa kirjoitti:

Olin tänään tyttäreni kanssa Espoon Iso-Omenassa ”shoppailemassa” ja mentiin sitten kahville… edellämme jonossa käpytteli vanha mummu, joka keräsi kahvipullansa ja kaffinsa - hitaasti mutta varmasi, laittaen ne rollaattorin kyytiin. Noh, ei siinä mitään – oli herttainen ja hyväntuulinen, muutama sanakin vaihdettiin siinä mennessämme :).
        Oltiin tyttäreni kanssa sitten jo juotavamme juotu, kun vielä pöydässämme istuttiin ja ihmeteltiin. Huomattiin molemmat, että kas - sama ”rollaattorimummo”oli TAAS kahvijonossa pullaa ostamassa…. mutta, kun katsoimme tarkempaa huomasimme, että ei hän ollutkaan sama… vaan kaverinsa, joka meni tämän toisen rollaattorimummon kanssa samaan pöytään… tulipa pitkä tarina ennen varsinaista asiaa …. mutta, minua niin niin nauratti, kun tuli mieleeni Japanitar ja Valiotyttöhän ne siinä rollaattoreineen !!!! :DDDD Kun teillä ollut palstalla niitä rollaattorijuttuja :DDD.

Meilläpäin asuu mies, josta tulee aina mieleen bluepoem - ihan vaan sen mielikuvan perusteella, joka syntynyt siitä mitä hän on kirjoitellut ja kertonut, että pitää ponihäntää :))))

Perjantaina meinasin loikata ulos autosta, Pasilassa Mtv3:n edessä ja huutaa Pojongg!!! Kun pysäytin ja annoin tietä fillaroitsijalle, joka oli aivan hänen näköinen :)))) - siis Huom! hänen "tarkan" :))) profiilikuvan perusteella…... ja kun on lukenut, että hän fillaroi paljon ;)))

näkevän???:)))))minä kun päivittäin kuljen Pasilan-aseman halki,paitsi nyt kun olen lomalla;)))))entä minä sinut sitten:))))

• MysNa
        sinkku55 kirjoitti:

näkevän???:)))))minä kun päivittäin kuljen Pasilan-aseman halki,paitsi nyt kun olen lomalla;)))))entä minä sinut sitten:))))

aika paljon oon sinustakin jo lukenut.... ehkä tuossa... jo elokuussa saatan sinutkin "nähdä" ja samalla tuun itse vastaan ;)

Nyt lueskelen ja naureskelen Pelimiestä ja hep hep juttujanne
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• sinkku55
        MysNa kirjoitti:

aika paljon oon sinustakin jo lukenut.... ehkä tuossa... jo elokuussa saatan sinutkin "nähdä" ja samalla tuun itse vastaan ;)

Nyt lueskelen ja naureskelen Pelimiestä ja hep hep juttujanne
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Minä taidan mennä katsomaan unia:)))
        Hyvää yötä kaikille...
        Saa nähdä tunnetaanko toisemme:)))

• MysNa
        sinkku55 kirjoitti:

Minä taidan mennä katsomaan unia:)))
        Hyvää yötä kaikille...
        Saa nähdä tunnetaanko toisemme:)))

ja hymyillään, kun Pasilassa tavataan :)))

• sinkku55
        MysNa kirjoitti:

ja hymyillään, kun Pasilassa tavataan :)))

))))))))))

• jpntar
        MysNa kirjoitti:

ei mene tuon pahemmaksi niin kyllä tuo varmaan vielä tervettä on....Niin ja tuohon rollaattorijuttuun vielä sen verran, että kyllä se varmaan vielä edessä on itse kullakin..:) Kunhan olisi vielä sittenkin virkeä ja terve ajatuksenjuoksu..Kai me tuon "Valion"..:)))..kanssa kilpaa ajellaan sitten hampaattomina...ettäs varokaa vaan, mummot tulee ja lujaa..:)))))

• MysNa
        jpntar kirjoitti:

ei mene tuon pahemmaksi niin kyllä tuo varmaan vielä tervettä on....Niin ja tuohon rollaattorijuttuun vielä sen verran, että kyllä se varmaan vielä edessä on itse kullakin..:) Kunhan olisi vielä sittenkin virkeä ja terve ajatuksenjuoksu..Kai me tuon "Valion"..:)))..kanssa kilpaa ajellaan sitten hampaattomina...ettäs varokaa vaan, mummot tulee ja lujaa..:)))))

Vielä "normaalin" rajoissa siis :))

Ehkä tämä kesäajaksi harventunut palstalla norkoilu tekee ihan hyvää... :))) Tai sitten se juuri aiheuttaa sitä, että on näkevinään palstalaisia missä milloinkin....:(((

Sitä ei muuten oikeen ehdi mihinkään juttuun mukaan, kun harvemmin käy lueskelemassa.

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

vaikka joskus paineltaskin kilpaa,
        pitkin vanhainkodin käytäviä.. :DDDD
        Sit huuetaan vaan: Ukot varokee.. :DDDDD

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

Vielä "normaalin" rajoissa siis :))

Ehkä tämä kesäajaksi harventunut palstalla norkoilu tekee ihan hyvää... :))) Tai sitten se juuri aiheuttaa sitä, että on näkevinään palstalaisia missä milloinkin....:(((

Sitä ei muuten oikeen ehdi mihinkään juttuun mukaan, kun harvemmin käy lueskelemassa.

Noi on, pieniä vieroitusoireita vaan.. :DDDD

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

Noi on, pieniä vieroitusoireita vaan.. :DDDD

millasias sit tulee, jos vähentää vielä enemmän tai jää kokonaan veke??? :)))

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

millasias sit tulee, jos vähentää vielä enemmän tai jää kokonaan veke??? :)))

sietämätön olotila!.. ;)))
        Vältetään sitä, eiks niin?.. :DDD

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

sietämätön olotila!.. ;)))
        Vältetään sitä, eiks niin?.. :DDD

jo nyt ilmenneiden "oireiden" perusteella kuvitella :DDD

Vältetään viimeiseen asti :))) Ainakin rollatori-ikään saakka....sit kun ei enää sormet taivu näppikselle, pitää pyytää kodinhoitajaa skrivaamaan :DDD

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

jo nyt ilmenneiden "oireiden" perusteella kuvitella :DDD

Vältetään viimeiseen asti :))) Ainakin rollatori-ikään saakka....sit kun ei enää sormet taivu näppikselle, pitää pyytää kodinhoitajaa skrivaamaan :DDD

tulee jo parissa päivässä.. :DDD

Pakko välttää.. :DDD
        Sitten kun ei, sormet taivu näppikselle,
        palkataan nuori uros sihteeriksi.. :DDDDD
        Ei hoitajat kerkee kirjoittelemaan, niillä
        on muutenkin kiire ja liikaa töitä.. :(((

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

ja pitää tehdä, vaikka ei ehtisikään..:((( Ja kuules nyt, " Valiotyttö"...niitä pennosia kannattaa säästää piirogin laatikossa pahan päivän varalle eikä vikitellä..:))) niitä nuoria...

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

että ovat ylityöllistettyjä.. :(((

En mie ainakaan haluu tollast nuorta Pelimiestä näppistäni hallinnoimaan... ehkä sillon eletään jo maailmassa, jossa puheella (hampaattomallakin)saadaan viesti perille... :)))

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

ja pitää tehdä, vaikka ei ehtisikään..:((( Ja kuules nyt, " Valiotyttö"...niitä pennosia kannattaa säästää piirogin laatikossa pahan päivän varalle eikä vikitellä..:))) niitä nuoria...

mutta sellaiseksi se on mennyt.. :(()
        Voi, pennosista pitää nauttia.. ;)))
        Niitä kun, ei saa mukaansa.. ;))
        Joten , palkkaan sihteeriuroksen.. :DDDDD
        Hö, sehän "vaan" kirjottaa.. ;)))

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

että ovat ylityöllistettyjä.. :(((

En mie ainakaan haluu tollast nuorta Pelimiestä näppistäni hallinnoimaan... ehkä sillon eletään jo maailmassa, jossa puheella (hampaattomallakin)saadaan viesti perille... :)))

vaan parempi!.. :DDDD

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

mutta sellaiseksi se on mennyt.. :(()
        Voi, pennosista pitää nauttia.. ;)))
        Niitä kun, ei saa mukaansa.. ;))
        Joten , palkkaan sihteeriuroksen.. :DDDDD
        Hö, sehän "vaan" kirjottaa.. ;)))

nautit, ja minä " pihtaan"....:)))))

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

nautit, ja minä " pihtaan"....:)))))

elää tavallaan.. :))))
        Eikös se, ole hyvä niin?.. :))))

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

elää tavallaan.. :))))
        Eikös se, ole hyvä niin?.. :))))

ja nautiskelija...ei tuo nyt pahaltakaan kuullosta:))))Molempia tarvitaan..Hyvää yötä..:)..
        :))))

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

ja nautiskelija...ei tuo nyt pahaltakaan kuullosta:))))Molempia tarvitaan..Hyvää yötä..:)..
        :))))

Luulisin, että molemmat on tarpeellisia.. :)))
        Hyvää Yötä Japanitar.. :))))

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

vaan parempi!.. :DDDD

pitää alkaa jo ajoissa pitää silmällä sopivaa.... mutta onneksi siihen on vielä 40v aikaa, ennenku tarvii sellasta :DDDD

Voihan olla, että sillon ei enää näppiksiä käytetä.... mieki pääsisin vähemmillä näppäilyvirheillä :(((( Puhua osaan kuitenkin suht oikein...??? :DDD

• tuli hyvä mieli, ja huomaan, että jälleen enempi ulkoisista jutuista.
      Aamulla särki päätä (ei itse hankittu) huom. ;)
      Aika nopeasti päivä pelastui.
      Yksi särkylääke, kaunis sää, ja aivan ihana 'me to you' -nalle:
      nukkuu pää sydämen muotoisella tyynyllä, jonka reunassa tekstiä "I love you.. jne.."

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe