Varokaa kaikki TE-palveluiden uusinta ansaa, TYM-palvelua! Kutsukirjeessä ei tätä mainita, mutta sinun ON MAHDOLLISTA KIELTÄYTYÄ tästä aikuisten "huostaanottopalvelusta". https://www.keha-keskus.fi/documents/d/guest/tukimateriaali-tym-verkostoille-2024
Kysy omasta TYM-palvelustasi heti alkuun, että voinko kieltäytyä tästä palvelusta ilman sanktioita työttömyysetuuteen tai työnhakuun. Tämä tuli itselleni täytenä yllätyksenä, että palvelu ei olekkaan pakollinen vaikka kutsukirjeen uhkailuista sen käsityksen saakin! Eli voit kieltäytyä palvelusta ja sanoa, että en sitä tarvitse. Sinut siirretään sitten toiselle ei TYM-palvelun virkailijalle.
TYM-palvelu ja TE-palvelut
3
313
Vastaukset
- Anonyymi
Lukeeko selvästi että kyseessä on tämä TYM-palvelu, vai onko piilotettu Monialaisen työllistymissuunnitelman alle tai vastaavaa?
- Anonyymi
Puhutaan juuri tuosta monialaisesta työllistymissuunnitelmasta yleensä = TYM-palvelu.
- Anonyymi
Ongelmana palvelussa mm. se, että siitä ei pääse eroon seln alettua ilman viranomaisten hyväksyntää. Itse siitä ei pääse pois, jos kerran suunnitelma on tehty.
Toinen ongelma on, että saattavat naamioida palveluntarpeen arvioinnin "yleisen tutustumisen" viittaan. Eli eivät puhu suoraan palveluntarpeen arvioinnista vaan kyselevät niitä näitä ja tekevät niistä sitten omat johtopäätöksensä eli yleensä keksitään jokin syy, millä perusteella asiakkuussuunnitelma voidaan tehdä sinulle.
TOKI, jos palvelua haluat ja koet tarvitsevasi niin ongelmaa ei ole. Ongelma on silloin, jos tiedät ettet palvelua tarvitse ja sinua sinne yritetään syöttää kuin "käärmettä pyssyyn".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294