..oletko kissa vai koira -ihminen?
Jos molempia, kumpaa enemmän, mikäli "pakko" valita?
Vai mikä on/olisi lemmikkisi?
Ellet pidä eläimistä lainkaan, onko siihen jokin muu syy kuin allergia?
Edellistä helpompi kysymys..
52
2392
Vastaukset
- ggnojoP
ku oon sellane koeranleuka, ni eks mää sitte oo
kaltaisteni seuras mialuummi... - Bambse
Mie en nii kissoist ja koirist... Mie oon kahden kanin äippä :))))
- jpntar
olen täysin..kotonani ei ollut koiraa, mutta aina minulla on ollut koiria, ja varmaan tulee olemaankin..ehkä osittain siksi, että se kuuluu osana työtäni..Kissoja pelkään...sain kammon, kun eräs villikissa hyppi pitkin kinttuja joskus..
omistaneena (eri aikoina) ja yhden koiran jälkeen voin kyllä todeta olevani enemmän koira-ihminen.
Koirasta on enemmän seuraa ja kissat ovat niin itsenäisiä ..jotenkin.- (.)Y(.)
Koira ja vielä pienet koirat.. :)))
Laitankin tähän eläin aiheisen jutun.. ;)
Jeesus katselee sinua..
Eräänä yönä murtovaras murtautui taloon. Hän katseli taskulampun valossa ympärilleen etsien arvoesineitä. Juuri kun hän oli nostamassa CD soitinta säkkiinsä, kaikui pimeydestä outo ääni:
"Jeesus "katselee sinua".
Murtovaras sai melkein sydänkohtauksen, sammutti
taskulamppunsa ja jähmettyi paikalleen. Kun hetkeen ei kuulunut mitään, jatkoi hän etsimistään. Juuri kun hän oli irrottamassa stereon johtoja, kuului pimeydestä
kirkas ääni:
"Jeesus katselee sinua".
Täysin sekopäisenä pelosta, murtovaras alkoi katsella taskulampun valossa ympärilleen etsien äänen alkuperää. Lopulta taskulampun valokeila osui huoneen nurkassa olevaan papukaijanhäkkiin.
"Sinäkö puhuit äsken?"
Murtovaras kysyi papukaijalta.
"Minä se olin", papukaija tunnusti, "yritän vain varoittaa sinua".
Murtovaras rentoutui. "Varoittaa minua, kuka sinä oikein luulet olevasi?"
"Mooses", vastasi papukaija. "Mooses", murtovaras nauroi,
"Minkälaiset ihmiset antavat
papukaijalleen nimeksi Mooses?"
"Sellaiset, jotka antavat Dobermannilleen nimeksi Jeesus", vastasi papukaija.- Marion.T
Hauska juttu juu :DDD
Mä muuten tunnen yhden jonka koiran nimi on Mooses - ei sentään Jeesus :DDD
Hmm... eikä se ole kyllä dobermannikaan vaan joku sekarotuinen ihana takkukasa :))
Mutta kyllä Satiainen on kuitenkin hyvä kissan nimi :DDDDDDDD - kalle-p
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi naiset rakastavat kissoja. Kissat ovat itsenäisiä, ne eivät kuuntele, ne eivät tule sisään kun niitä kutsutaan, ne haluavat olla koko yön ulkona,
ja kun ne tulevat kotiin, ne haluavat olla yksin ja nukkua.
Toisin sanoen, kaikkia niitä ominaisuuksia, joita nainen vihaa miehessä, hän rakastaa kissassa. kalle-p kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi naiset rakastavat kissoja. Kissat ovat itsenäisiä, ne eivät kuuntele, ne eivät tule sisään kun niitä kutsutaan, ne haluavat olla koko yön ulkona,
ja kun ne tulevat kotiin, ne haluavat olla yksin ja nukkua.
Toisin sanoen, kaikkia niitä ominaisuuksia, joita nainen vihaa miehessä, hän rakastaa kissassa...ollut kuva, että myös monet miehet tykkää kissoista; enkä nyt tarkoita pelkästään sun mainitsemia "mirrejä" ;)
Onhan kissa upea eläin; ja kaikki sen liikehdintä on tosi sulavaa ja kaunista katseltavaa.
Kyllä kissa on seurallinen, leikkisä ja palkitsee emäntänsä/isäntänsä hellyydellä. Silloin, kun sille itselle sopii. Ja se sopii taas kissa -ihmiselle; salaperäisyys, kaikki ei ole ennalta arvattavaa.- (.)Y(.)
Marion.T kirjoitti:
Hauska juttu juu :DDD
Mä muuten tunnen yhden jonka koiran nimi on Mooses - ei sentään Jeesus :DDD
Hmm... eikä se ole kyllä dobermannikaan vaan joku sekarotuinen ihana takkukasa :))
Mutta kyllä Satiainen on kuitenkin hyvä kissan nimi :DDDDDDDDerikoinen ja hauska.. :DDD
Naapureilla voisi olla hauskaa, kun maanittelisi kissaa sisälle.. :DDD
Kiss, kiss, kiss, Satiainen tule nyt sisälle sieltä!.. :DDDDD
- Pirre*
ehdottomasti pystikkä, pikinokka ilosilmä..
- kalle-p
koira-ihminen.
Tykkään kyllä mirreistäkin ;DD
Sängyn alla olevat villakoirat ei kivoja, vaikka ne ei hauku. - mun kotiin
En ole allerginen mutta en mikään fanittajakaan.
Kissoja pidin nuorempana kun sinkkuna asuin ja nyt on koira hankittuna kun se juoksuttaa minua iltaisin, säällä kuin säällä joten pysyn kondiksessa. Koira elää vielä pitkään sillä se on nyt vasta 9 kk. Voin varmasti kehua 50 ikäisenä olevani tosi timmissä kondiksessa kun tämä mua juoksuttaa (on schäfer). - Marion.T
väliltä :DD
Mä olisin valmis ottaan vaikka vesipuhvelin elätettäväkseni jos sellanen apua tarvis.
Mä olen hoitanut jos jonkinmoisia eläimiä kuntoon linnuista siiliin ja sen sellasta.
Mä olen se omituinen tyyppi joka sateella kävellessään noukkii matoja asfaltilta ja pistää ne turvaan nurmikolle :)
Eli mulle eläimet on kaikki hirvittävän tärkeitä, joten en voi sanoa yhtään että olenko kissa vai koiraihminen :))
Koira mulla kuitenkin on ja kissojakin on aikaisemmin ollut, sekä liskoja ja akvaario.
Niin ja mä olen kyllä jo yli 40 vuotias ;DDDD- tuffe
Tiedän muuten hyvän konstin millä saat nuo madot nuokittua, kumartumatta. Ota fillarista takalokasuoja pois, ja voit poimia ne suoraan kypärästä tai selästä :)
- kalle-p-aa
Oma kotipuffeli. MÖÖÖ
Tökkäsenkö sarvella ):=D
http://www.punanaamio.fi/lisainfo-puvut/5098B.htm - Marion.T
kalle-p-aa kirjoitti:
Oma kotipuffeli. MÖÖÖ
Tökkäsenkö sarvella ):=D
http://www.punanaamio.fi/lisainfo-puvut/5098B.htmliikaa ihmiseltä, tollasia hyypiöitä liikkuu aina välillä tuolla kadullakin - jotakin hemmetin polttareita muka viettävät:DD
Mielenkiintoinen asu muuten - taitas olla hyvä vessassakin käydä toi päällä, kun niin tuo persus oli paljaana, siitä vain vähän narua sivuun niin KYLÄ ONNISTUUUU:))) - Marion.T
tuffe kirjoitti:
Tiedän muuten hyvän konstin millä saat nuo madot nuokittua, kumartumatta. Ota fillarista takalokasuoja pois, ja voit poimia ne suoraan kypärästä tai selästä :)
vielä ajatelleeksikaan:))
Mä niitä vain hellävaroin käsin poimin - toi tuntuu ihan jo tehokasvatukselta:DD
Hiukan mua hytisytti toi ajatus poimia matoja selästä - tarkoititko sä että matoja olis selässäkin :DDD
Hyipsistä!! en mä matoja niin paljoa rakasta että niitä selkääni tai kypäräni sisään haluaisin, koko ajatus hirvittää - lieroja tunkemassa tissiliiveihin - ai niin, niinhän monta kertaa käy kun jonnekin tanssimaankin menee :DDDD
- satsumansanelema
ihminen, vaikka kyllä mä kissoistakin tykkään.
Koira mulla on ollut oikeastaan koko ikäni ja aina välillä kissojakin. Nyt on pikkuinen mäyräkoira ja se on IHANA!Ei pentu enää, mutta pikkuinen se on silti. - Piitu
Minulla on ollut molempia,ja on tällä hetkellä kissa.
Olen ehdottomasti enemmän viehtynyt kissoihin, mutta en osaa itsellenikään selittää miksi. "Järjellä" ajateltuna on nuo ulkoiluhommat helpommin hoidettu (kun on sisäkissa...) ja loman ajaksi kissalle on helpompi löytää hoitaja, vuorokausihinta kissahotellissa halvempi, syö vähemmän... Mutta tuntuu silti että enemmän se syy piilee kissan luonteessa. Minua ihastuttaa juuri niiden omapäisyys, ja se ettei niitä voi kouluttaa oman mielensä mukaiseksi ainakaan kovin helpolla. Vaikka kyllä kissakin temppuja oppii, se ei vain aina halua niitä tehdä...pitäviä täällä tuntuis nyt olevan enemmän 'liikkeellä'.
Sun kans oon pitkälti samaa mieltä. Mm. se, ettei kissa toimi vain ihmistä miellyttääkseen, se viehättää.
Vielä melko iäkäskin kissa voi olla tosi leikkisä.
- MysNa
MissNoa täällä kasvattelen...
En tiedä syytä, mutta koskaan ei ole kissaa ollut enkä sellaista haluaisikaan... lenkkikaverikseni :))
Koiruusihminen ehdottomasti!- Sani
ei ole koskaan ollut koiraa.
Tällä hetkellä ei kyllä ole kissaakaan; kun sille pitäisi olla tarjolla vapaa ulkoilumahdollisuus, metsää ja peltoa. Ei naapurien kukkapenkit, eikä lasten hiekkalaatikot. Sellaista paikka mulla ei nyt ole tarjota.
Ei väitellä, mutta kyllä kisut on ihania. ;)) - MysNa
Sani kirjoitti:
ei ole koskaan ollut koiraa.
Tällä hetkellä ei kyllä ole kissaakaan; kun sille pitäisi olla tarjolla vapaa ulkoilumahdollisuus, metsää ja peltoa. Ei naapurien kukkapenkit, eikä lasten hiekkalaatikot. Sellaista paikka mulla ei nyt ole tarjota.
Ei väitellä, mutta kyllä kisut on ihania. ;))koska minäkin tunnen monta ihanaa kisua, joita voin käydä hoitamassa, tai eihän niitä tarvitse hoitaa kuten koiraa...
Niinhän se Sani on, että eläin - on se sitten kissa tai koira, tulee ottaa sen mukaan mitä sille kulloisessakin elämäntilanteessa voi tarjota, jottei jää, niitä kesäkissoja tai kulkukoiria :)
- tosi-jorma
kuule "Kamuseni" mä olen koira-ihminen... ;)))
Koska, niitä on ollut useita sillon kun asuin vielä kotona ja on niitä ollut muutamia sen jälkeenkin... ;)))- Sani
..oon siis kissa -ihminen ;)
Onneksi ollaan "vaan" kamuja ;)) - tosi-jorma
Sani kirjoitti:
..oon siis kissa -ihminen ;)
Onneksi ollaan "vaan" kamuja ;))montaks kollia "Kamulla" oikeesti sit on... ;DD
Kuinka niin onneks, tiedä vaik tilanne onki suureks suruks..."Kamuseni"... ;))) - sani
tosi-jorma kirjoitti:
montaks kollia "Kamulla" oikeesti sit on... ;DD
Kuinka niin onneks, tiedä vaik tilanne onki suureks suruks..."Kamuseni"... ;)))Ei yhtään kollia tällä hetkellä, kun se "kolli" ei ollut lainausmerkeissä ;)
Mehän oltais kuin kissa ja koira.. eikös ne ainakin jonkin vanhan uskomuksen mukaan tappele jatkuvasti ;)
Rakastan eläimiä yli kaiken!
Hauva eli kanssani pitkän elämän - nyt paapon kissalaumaa;)
Olen allerginen, mutta ilman rakkaitani menettäisin elämänhaluni..:(((- mirham
,,Kissa sen olla pitää..
- Sani
mirham kirjoitti:
,,Kissa sen olla pitää..
Mä ajattelen vielä, että kunnon maatiaiskissa on silleen aito.
Ihminen ei ole ollut muokkaamassa rotua mieleisekseen.
Ja eikö ole aika julmaa, että mahdollisesti niin kissoilla, kuin koirillakin voi jalostuksen yhteydessä tulla jokin vaiva.
Mutta nevear say never, ei sitä koskaan tiedä, vaikka joskus rotukisuun sortuisi. Ne ehkä helpommin sopeutuvat sisäkissoiksi. - Peltsi
Sani kirjoitti:
Ja eikö ole aika julmaa, että mahdollisesti niin kissoilla, kuin koirillakin voi jalostuksen yhteydessä tulla jokin vaiva.
Mutta nevear say never, ei sitä koskaan tiedä, vaikka joskus rotukisuun sortuisi. Ne ehkä helpommin sopeutuvat sisäkissoiksi.Mulla on rotukissa. On aiemmin ollut maatiaisia, mutta nyt kaupungissa asuessa halusin nimenomaan kissan joka on pennusta asti tottunut olemaan enimmäkseen sisällä. Helpotus oli myös aiempiin navettakissan poikasiin verrattuna tietää, että tämä oli saanut rokotukset ja madotukset ajallaan, samoin emo kunnon ruokaa raskausaikana. Ihan tuo vaikuttaa yhtä kunnon kissalta kuin ne aiemmatkin.... :-)
Sani kirjoitti:
Mutta nevear say never, ei sitä koskaan tiedä, vaikka joskus rotukisuun sortuisi. Ne ehkä helpommin sopeutuvat sisäkissoiksi.Kaikki lemmikkini aikojen kuluessa ovat olleet "coctaileja", sillä näyttelyharrastus ei ole minun alaani:)
- sani
Minea44 kirjoitti:
Kaikki lemmikkini aikojen kuluessa ovat olleet "coctaileja", sillä näyttelyharrastus ei ole minun alaani:)
..se aikamoiselta pakottamiselta tuntuu, jollei kisu tosiaan itse nauti 'esiintymisestä'.
Ja että esim. mustasta turkista pitäisi nyppiä valkoiset karvat pois, kuulemma.. Ei sopisi minullekaan :) - sani
Peltsi kirjoitti:
Mulla on rotukissa. On aiemmin ollut maatiaisia, mutta nyt kaupungissa asuessa halusin nimenomaan kissan joka on pennusta asti tottunut olemaan enimmäkseen sisällä. Helpotus oli myös aiempiin navettakissan poikasiin verrattuna tietää, että tämä oli saanut rokotukset ja madotukset ajallaan, samoin emo kunnon ruokaa raskausaikana. Ihan tuo vaikuttaa yhtä kunnon kissalta kuin ne aiemmatkin.... :-)
..voisin joskus myös harkita rotukissaa, koska nykyisillä asuinsijoillani en arvaisi päästää kisua vapaasti ulkoilemaan.
Ainoa, johon olen tuttavan kautta lähemmin tutustunut on 'ragg doll' (räsynukke)?
Jos kissaa yleensä sanotaan ylpeäksi, ne minusta ovat juuri sellaisia.
Onko sinulla mistä rodusta mahdollisesti hyviä kokemuksia; jos vielä satut lukemaan tätä..
Tiedän kyllä muutamia maatiaiskissojakin, jotka ovat täysin sisällä, ja sopeutuneet, kun pennusta asti olleet.
- Laahustava
on kotona.
Mutta kengurun haluaisin sen kanssa olisi kiva loikkia paikasta toiseen.- (.)Y(.)
loikkisit sen kengurun kanssa?.. ;)))
Hauska ja erikoinen toive.. ;))
- tuffe
mutta jos pitää valita niin taidan ottaa sen kissan... eikun koiran... äh...
Kuka täällä muuten väitti ettei kissat opi mitään? Meidän kisu oli pitkän aikaa ainoa perheessä, vaikka oli koirakin, joka kuolasi ja antoi tassua. - ollikolli-63
Luulen että koira ihminen..alan päivä päivältä enemmän muistuttaa meidän koiraa..eiku se alkaa muistuttaa mua...
Joka tapauksessa sillä on samat tavat kuin minullakin ennen..pitkät päivät viettää kopissa ja haukkuu ohi kulkijoita..
Ymmärsittehän...?- sani
että koira alkaisi muistuttaa isäntäänsä tai päinvastoin. Mutta pieni lisäselvennys vois silti olla paikallaan? ;)
- Animus
Mä olen ehdottomasti kissaihminen. Niiden nautinnollista elämää ja ihmisrakkautta ei voita mikään. Mulla on kaks maailman ihaninta somali-persialaista (äiti somali isä pers). Ja otan vielä kolmannen samalta kasvattajalta, koska nämä on leikattu ja haluan ehdottomasti kissanpentuja vielä ainakin kerran.
Mutta on meillä koirakin (tytön) enkä voi sille mitään että se tuntuu vähän tyhmältä ja yksinkertaiselta. Se miellyttämisenhalu ja alistuneisuus ärsyttää! Oppiihan se helposti temppuja mutta se jatkuva vouhotus, uh. Hoitaakin pitää kun jotain vauvaa...
Uusin on leopardigekko (pojan), joka on enemmän luonnontieteellinen projekti kun sylilemmikki, mutta varsin kiehtova sellainen. - annina 2
kissaihmisiä minäkin, mulla oli kissa, josta jouduin luopumaan allergian takia. Siksi en ole enää ottanut ollenkaan lemmikkiä. Mutta jos ottaisin, niin se olisi kissa.
- annina2
mii-su kirjoitti:
on 2 kissaa,mutta haluaisin koiran,kissat on leuhkoja tyyppejä....
itse asiassa olet oikeassa, kissat todellakin on leuhkoja tyyppejä, mutta niissä on oma viehätyksensäkin. Ne on niin mukavia, kun ne tulevat jalkoihin kyöhnäämään, ja kaipaavat silitystä. En tiedä, jokin minua vaan kissoissa viehättää :)
- sani
annina2 kirjoitti:
itse asiassa olet oikeassa, kissat todellakin on leuhkoja tyyppejä, mutta niissä on oma viehätyksensäkin. Ne on niin mukavia, kun ne tulevat jalkoihin kyöhnäämään, ja kaipaavat silitystä. En tiedä, jokin minua vaan kissoissa viehättää :)
..tää mun viimeisin kisu esim. (jolle onneksi löysin hyvän uuden kodin). Niin se tuli usein, mm töistä tuloni jälkeen oikein odottamaan, että sain vaatteet vaihdettua kotoisampiin.
Sitten se hyppäsi syliin, paineli silleen tassuilla kun toisille jää vissiin pentuvaiheesta päälle. Eli hellyyttä puolin ja toisin.
Mutta tosiaan, tuo tapahtui aina kisun ehdoilla, silloin kun sille "sopi" :))
- sinkku55
Mut en ota koti eläimiä,koska minä en siedä karvoja kodissani:)))))
- sani
Imuroida saa tavallista enemmän, ja petivaatteita vaihtaa.. Kun kissankin pentuna antaa tulla sänkyyn, ei sitä voi myöhemmin ruveta enää kieltämäänkään.
Ja kukapa haluaisikaan; ihanaa kehräävää karvaturria :))
- kalle-p
miettiä minkä eläimen ottaa lemmikiksi...
Ja ehkäpä pieni koulutus on paikallaan ;)
Mutta minkä niille himoille mahtaa ;DDD
http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?album=11&pos=139- annina2
Myö ei olla vielä tavattukkaa, mutta mie keskityn sille kasvimaa puolelle. Nimittäin kitkin tuossa tuossa äsken kasvimaani, jossa kasvaa herneitä ja porkkanoita ;)))))))))
- (.)Y(.)
Nyt Kalle pikasesti, nypläämään stringeihin
Tena - taskuu.. :DDDD
Mie kuolen nauruun.. :DDDD
Olihan esitys!.. :DDDDDDDDDD
.. *Hipsii hakemaan nenäliinoja*... :DDDD - sinkku55
ottaa lemmikiksi ja kouluttaa:)))))
Himot ne hyrrää hiirelläkin:)))
- kfkfh
lggvhj
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465627Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5742092Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.56895- 59880
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768