Voiko 1700 euron nettoeläkkeellä yksin asuva todellakin saada asumistukea?
Ja henkilöllä ei siis enää mitään lainojakaan.
Ihmettelen
47
762
Vastaukset
- Anonyymi
Onko elatusmaksuja maksettavana?
- Anonyymi
Ei saa.
- Anonyymi
Ok, no sitten valehteli joko nettoeläkkeensä tai saamansa tukensa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, no sitten valehteli joko nettoeläkkeensä tai saamansa tukensa .
Ei ole mahdollista, että joku valehtelee, eihän?
🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mahdollista, että joku valehtelee, eihän?
🤣Niin no, en kyllä ymmärrä miksi tällaisesta asiasta valehtelisi...
- Anonyymi
Riippuu missä asuu ja onko omistusasunto, tai oma talo, vuokra asuntoon voi saada, jos vaikka asuu kalliilla alueella, kuten pääkaupunkiseudulla vuokralla.
Yleensä ilmoitetaan bruttotulot. - Anonyymi
Kyllä, minä ainakin saan. Asun vuokralla pk-seudulla, saan 250 euroa eläkkeensaajan asumistukea, myös tilillä on rahaa yli 20 000 euroa.
Aivan, kuten laki sallii.
Eläkkeensaaja saa myös omistusasuntoon, vielä ainakin.
Kokeile itsekin Kelan laskuria.
Lainoilla ei tämän kanssa ole mitään tekemistä, toki asuntolainan korkojen kanssa en tiedä, lasketaanko menoksi?- Anonyymi
Siis vaikka nettotulot eläkkeellä yli 1700 euroa?
Tosin aloituksessa ei kyse pääkaupunkiseudusta. - Anonyymi
Onko sinun bruttoeläkkeesi selvästi yli 2000€ , tuskin saat asumistukea , jos eläkkeesi noin iso.
- Anonyymi
Laki sallii, että yksinäisellä ei saa olla, kun 10 000€ tilillä , parisuhteessa on tuo 20 000€ , mutta sillon täytyy molemmilla olla tosi pieni eläke.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun bruttoeläkkeesi selvästi yli 2000€ , tuskin saat asumistukea , jos eläkkeesi noin iso.
Brutto 1990 euroa. Vero 15.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki sallii, että yksinäisellä ei saa olla, kun 10 000€ tilillä , parisuhteessa on tuo 20 000€ , mutta sillon täytyy molemmilla olla tosi pieni eläke.
Saa olla vaikka 50 000 euroa, mutta pienentää asumistukea.
Millä molemmilla? Asun yksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koske eläkkeensaajan asumistukea. Tilillä olevien varojen tuotto lisätään tuloihin, joka on minimaalinen nykyisillä koroilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä molemmilla? Asun yksin.50K ei saa latiakaan asumistukea. Työttömällä saa olla tilillään korkeintaan 10K jolloin saa vielä asumistukea. Eläkeläisellä korkeintaan 15K per nenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä molemmilla? Asun yksin.Minulla eläke vähän vajaa 1800€ en saa asumistukea, mutta minulla oma pieni rivarinpätkä jonka jo työssä ollessani maksoin, olen myös sinkku, en tajuu miten toiset saa tukea, jos vielä tili notkuu rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50K ei saa latiakaan asumistukea. Työttömällä saa olla tilillään korkeintaan 10K jolloin saa vielä asumistukea. Eläkeläisellä korkeintaan 15K per nenä.
Ei pidä paikkaansa, tilillä saa olla rahaa, mutta korkotuotto vain lisätään vuosituloksi.
Tarkistakaa asiat ensin vaikka Kelan laskurilla, ennen kuin annatte virheellisiä tietoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla eläke vähän vajaa 1800€ en saa asumistukea, mutta minulla oma pieni rivarinpätkä jonka jo työssä ollessani maksoin, olen myös sinkku, en tajuu miten toiset saa tukea, jos vielä tili notkuu rahaa.
Eihän sinulla sitten ole niitä asumiskulujaan siinä määrin, että tukea tarvitset.
Myy asunto ja muuta vuokralle, niin voit ehkä saada tuet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla eläke vähän vajaa 1800€ en saa asumistukea, mutta minulla oma pieni rivarinpätkä jonka jo työssä ollessani maksoin, olen myös sinkku, en tajuu miten toiset saa tukea, jos vielä tili notkuu rahaa.
Mihin tarvitsisit asumistukea? Vastike lienee muutaman satkun, ei tonnia, kuten pk-seudulla.
- Anonyymi
Ihmekös tuo sellaiselle on antaa pakkolainaa sitten. Monia se vie mennessään se. Kun saa.
- Anonyymi
Avaatko hieman, mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Ei ole ihme että valtio velkaantuu kun jo keskituloinenkin saa asumistukea. Koko asumistuki pitäisi poistaa.
- Anonyymi
Kerropas viisaana, kuinka sitten selviydytään vuokran maksusta, vaikkapa Helsingin vuokrien osalta?
Olen tehnyt töitä 44 vuotta kunnalla pienipalkkaisena, siksi olen ansainnut 2000 euron eläkkeeni. Miten se eläke on mielestäsi keskituloa? Kyllä se on eläkkeeksi pieni. - Anonyymi
Kyllä ne valtion rahat menee tällä hetkellä sotimiseen.
Sekä rikkaiden tukemiseen, tämän sote -sekoilun myötä. - Anonyymi
Me veronmaksajat maksamme noiden asumisen ja tillillä saa olla jopa 50 000€ , se ei ole oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropas viisaana, kuinka sitten selviydytään vuokran maksusta, vaikkapa Helsingin vuokrien osalta?
Olen tehnyt töitä 44 vuotta kunnalla pienipalkkaisena, siksi olen ansainnut 2000 euron eläkkeeni. Miten se eläke on mielestäsi keskituloa? Kyllä se on eläkkeeksi pieni.Se on suomalaisten keskieläke, eikä niinkään huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me veronmaksajat maksamme noiden asumisen ja tillillä saa olla jopa 50 000€ , se ei ole oikein.
No ei saa olla. Ota selvää tosiasioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tehnyt töitä 44 vuotta kunnalla pienipalkkaisena, siksi olen ansainnut 2000 euron eläkkeeni. Miten se eläke on mielestäsi keskituloa? Kyllä se on eläkkeeksi pieni.Ei ole pieni, vaan keskieläke, onko sitä pakko asua Helsingin keskustassa vuokralla, sieltä voi muuttaa vähän sivumpaan, kun kerran ei oma kämppä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei saa olla. Ota selvää tosiasioista.
Tarkistapa asia laskurilla, kyllä saa n. 40 euroa/kk, eläke 1990/Hki, vuokra 900.
Tilillä 50 000. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pieni, vaan keskieläke, onko sitä pakko asua Helsingin keskustassa vuokralla, sieltä voi muuttaa vähän sivumpaan, kun kerran ei oma kämppä.
Haluan asua Helsingissä, lapset täällä.
Enkä ole missään valittanut, miksi muuttamista sivumpaan edes harkitsisin?
Eläkkeensaajan asumistuki on tarkoitettu juuri tähän asiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tehnyt töitä 44 vuotta kunnalla pienipalkkaisena, siksi olen ansainnut 2000 euron eläkkeeni. Miten se eläke on mielestäsi keskituloa? Kyllä se on eläkkeeksi pieni.Eläke 2000€. Et sä ny ihan pienipalkkainen ole ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläke 2000€. Et sä ny ihan pienipalkkainen ole ollut.
Ei se palkan suuruus, mutta työvuosia yli 42. Eläke kertyy koko ajalta.
- Anonyymi
Ruotsalaisessa elokuvassa oli tämä lahko, jossa vanhukset tietyn iän saavutettuaan tekivät itsemurhan. Myös nuoremmat itsensä yhteisölle taakaksi kokevat saattoivat uhrautua yhteisen edun nimissä. Tässä olisi nyt meidän eläkeläisillä peiliin katsomisen paikka.
- Anonyymi
Koetko siis itse, että olet taakaksi yhteiskunnalle?
Kannattaa olla yhteydessä ammattiapuun.
- Anonyymi
Miksei voisi. Se on vielä pientä,mitä kermaperseet pöllii koko ajan.
- Anonyymi
Jos minulla yksinolevalla nyt plus 50v osatyökykyisellä olisi varmana tulona 1700€ netto, niin kehtaisinko edes hakea asumistukea tai muutakaan harkinnan varaista tukea. Jos ajattelee omaa nykyistä asumiskulua ja tuota 1700€ kk tuloa, niin minulle jäisi jopa 900€ kuukaudessa elämiseen pakollisten menojen jälkeen, ja kuun lopussa viivan alle yli 200€.
- Anonyymi
Lisäys omaan kommenttiini.
Ehkä minua vähän jopa vituttaa tämä asia omien kokemusten vuoksi.
1700€ eläke on eläke työstä joka on tehty 40v aikana ja palkan on pitänyt olla lähellä 3000€ kuukaudessa nettona.
Jos ajattelee tuota summaa, niin olisi periaatteessa pystyä hankkia oma asunto jo kymmentä vuotta aiemmin. Nythän omaan asuntoon ei saa enää tukea. Tottakai jotkun on tottuneet liia prameaan elämään ja sitten kuvitellaan kaikkea. - Anonyymi
Tuollahan ei elä kuin kitupiikit , onhan sitä hirveästi muutakin hankittavaa ja uusittavaa kuin leipä ja katto pään päälle , taitaa mamutkin saada perheineen tonnitolkulla pelkkiä tukia , miksei veronmaksaja saisi , hinnat ovat nousseet älyttömästi ja kaikenlaisia kiinteitä kuluja keksitty ihmisten riesaksi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollahan ei elä kuin kitupiikit , onhan sitä hirveästi muutakin hankittavaa ja uusittavaa kuin leipä ja katto pään päälle , taitaa mamutkin saada perheineen tonnitolkulla pelkkiä tukia , miksei veronmaksaja saisi , hinnat ovat nousseet älyttömästi ja kaikenlaisia kiinteitä kuluja keksitty ihmisten riesaksi .
Tiedät kyllä hyvin, että sosiaalitukia myönnetään kaikille, etnisestä taustasta riippumatra, ihan samoilla kriteereillä. Sen voit varmistaa mistä tahansa Kelan tai kaupunkien sosiaalitoimistosta.
Nuo väsyneet iänikuiset persuheitot voisit jättää omaan arvoonsa ja koittaa käyttäytyä täällä nimettömänäkin kuin sivistynyt ihminen. Onnistuisiko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys omaan kommenttiini.
Ehkä minua vähän jopa vituttaa tämä asia omien kokemusten vuoksi.
1700€ eläke on eläke työstä joka on tehty 40v aikana ja palkan on pitänyt olla lähellä 3000€ kuukaudessa nettona.
Jos ajattelee tuota summaa, niin olisi periaatteessa pystyä hankkia oma asunto jo kymmentä vuotta aiemmin. Nythän omaan asuntoon ei saa enää tukea. Tottakai jotkun on tottuneet liia prameaan elämään ja sitten kuvitellaan kaikkea.Matematiikkasi heittää kyllä kovasti, palkkani oli vain viimeiset 5 vuotta 3100 euroa/kk. Sitä ennen aina alle tuon summan. Bruttona, ei nettona.
Miksi seinät pitäisi omistaa? Tämä on valinta.
Oletko ajatellut, että elämä heittelee. Tulee vaikkapa avioero ja talous prakaa sen myötä.
Enkä ymmärrä, miksi et kehtaisi, jos siihen kerran on oikeus.
Tuollaiset vastaukset ovat outoa, koska elämä tosiaan on valintoja. Ilman pyhimyksen kehää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matematiikkasi heittää kyllä kovasti, palkkani oli vain viimeiset 5 vuotta 3100 euroa/kk. Sitä ennen aina alle tuon summan. Bruttona, ei nettona.
Miksi seinät pitäisi omistaa? Tämä on valinta.
Oletko ajatellut, että elämä heittelee. Tulee vaikkapa avioero ja talous prakaa sen myötä.
Enkä ymmärrä, miksi et kehtaisi, jos siihen kerran on oikeus.
Tuollaiset vastaukset ovat outoa, koska elämä tosiaan on valintoja. Ilman pyhimyksen kehää.En ota kantaa ketjun aiheeseen mutta tuohon kysymykseen että miksi pitää omistaa seinät.
Itse omistin seinät (lainat oli maksettu) 2005 jolloin olin 40v.
Nuo omat seinät mahdollisti lainojen ottamisen sijoitusasuntoihin joita aloin maksattaa vuokralaisille.
Nyt 20v myöhemmin olen jo myynyt sen alkuperäisen asunnon ja asun toisessa asunnossa ja sijoitusasunnot ovat kohta maksettu, pankkilainat niistä tuli maksettua jo toistavuotta sitten.
Jos en olisi omistanut seiniä niin en olisi voinut sijoittaa kun ei olisi ollut vakuuksia.
Ja jos en olisi sijoittanut niin tuloni olisi ollut 1800€ netto (olen työkyvyttömyyseläkkeellä), nyt lisäksi on vuoktatuotto 600€ (tulevaisuudessa 2000€ kun yhtiölainat maksettu).
Tosin eläkkeen lisäksi saan vapaaehtoista eläkettä 700€ netto.
Eli kyllä seiniä kannattaa omistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ota kantaa ketjun aiheeseen mutta tuohon kysymykseen että miksi pitää omistaa seinät.
Itse omistin seinät (lainat oli maksettu) 2005 jolloin olin 40v.
Nuo omat seinät mahdollisti lainojen ottamisen sijoitusasuntoihin joita aloin maksattaa vuokralaisille.
Nyt 20v myöhemmin olen jo myynyt sen alkuperäisen asunnon ja asun toisessa asunnossa ja sijoitusasunnot ovat kohta maksettu, pankkilainat niistä tuli maksettua jo toistavuotta sitten.
Jos en olisi omistanut seiniä niin en olisi voinut sijoittaa kun ei olisi ollut vakuuksia.
Ja jos en olisi sijoittanut niin tuloni olisi ollut 1800€ netto (olen työkyvyttömyyseläkkeellä), nyt lisäksi on vuoktatuotto 600€ (tulevaisuudessa 2000€ kun yhtiölainat maksettu).
Tosin eläkkeen lisäksi saan vapaaehtoista eläkettä 700€ netto.
Eli kyllä seiniä kannattaa omistaa.Tämäpä juuri, että elämä on valintoja. Sinä olet valinnut mammonan ja sen ihannoinnin.
Sanoin, ettei tarvitse omistaa, kannattamisesta en puhunut mitään.Jos on monta perillistä, se ehkä kannattaakin siinä mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäpä juuri, että elämä on valintoja. Sinä olet valinnut mammonan ja sen ihannoinnin.
Sanoin, ettei tarvitse omistaa, kannattamisesta en puhunut mitään.Jos on monta perillistä, se ehkä kannattaakin siinä mielessä.Jaa että mammoonan ja sen ihannointi.
Minä kyllä valitsin sen että pystyn nyt työkyvyttömyys eläkkeellä asua omassa talossa ja matkustella jonkin verran.
Sinä ilmeisesti olet valinnut sosialituki elämän ja olet siihen erittäin tyytyväinen.
Minun ja kumppanini tulot ovat ilman sijoituksia sellaiset 2500€ netto, paljonko sinä ja mahdollinen puolisosi saat sosialitukina?
Kun olen sijoittanut ja varautunut tulevaan niin sain nostettua meidän yhteisiä tuloja reilulla tonnilla.
Sellainen 3600€ jaettuna kahdelle ei tee kuitenkaan kuin 1800€.
En tiedä onko tuo sitä mammonaa ja sen ihannointia, minun mielestä tuo on toimeentuloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että mammoonan ja sen ihannointi.
Minä kyllä valitsin sen että pystyn nyt työkyvyttömyys eläkkeellä asua omassa talossa ja matkustella jonkin verran.
Sinä ilmeisesti olet valinnut sosialituki elämän ja olet siihen erittäin tyytyväinen.
Minun ja kumppanini tulot ovat ilman sijoituksia sellaiset 2500€ netto, paljonko sinä ja mahdollinen puolisosi saat sosialitukina?
Kun olen sijoittanut ja varautunut tulevaan niin sain nostettua meidän yhteisiä tuloja reilulla tonnilla.
Sellainen 3600€ jaettuna kahdelle ei tee kuitenkaan kuin 1800€.
En tiedä onko tuo sitä mammonaa ja sen ihannointia, minun mielestä tuo on toimeentuloa.Eläkkeeni 2000 brutto ja siihen asumistuki 240. Asun yksin, eläkkeeni olen ansainnut 43 vuoden työnteolla ja asumistukeen on oikeus lain mukaan
Jos tuo on sosiaalielämää, olen ymmärtänyt asian jotenkin väärin.
Sitä paitsi on aivan er asia, kun on 2 hlöä yhteistä maksamassa, siksikin asumistukeni on oikeutettu.
Sana 'sijoittanut' kuullostaa myös oudolta, ei tällaisella perusduunarilla (kunnallinen opetusalan työ) ole ikinä ollut rahaa sijoittamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeeni 2000 brutto ja siihen asumistuki 240. Asun yksin, eläkkeeni olen ansainnut 43 vuoden työnteolla ja asumistukeen on oikeus lain mukaan
Jos tuo on sosiaalielämää, olen ymmärtänyt asian jotenkin väärin.
Sitä paitsi on aivan er asia, kun on 2 hlöä yhteistä maksamassa, siksikin asumistukeni on oikeutettu.
Sana 'sijoittanut' kuullostaa myös oudolta, ei tällaisella perusduunarilla (kunnallinen opetusalan työ) ole ikinä ollut rahaa sijoittamiseen.Niinpä.
Kun on se seinä oma niin voi saada lainaa jotta voi ostaa sijoitusasunnon jota vuokralaiset alkaa maksamaan.
Itsellä oli tilanne että katselin eläkeotteita ja totesin että jos haluan elää mukavan elämän eläkkeellä niin pakko tehdä jotain, rahaa ei ollut tilillä mutta kuitenkin ne omat seinät.
Ne seinät mahdollisti sijoittamisen ja jos olisi huomosti käynyt niin olisin sinun tilanteessa.
Kun puhutaan että suomalaisten varallisuus vähenee niin se ei johdu tulojen pienuudesta eikä oikeastaan verotuksestakaan vaan siitä että porukka on passivoitunut.
On niin pirun helppo asua vuokralla ja ruinata asumistukea ilman omaisuutta.
Minä valitsin toisen tien kuten opetin lapsilleni joilla kaikilla omakotitalot.
Enkä tule tätä mammonaa itse tuhlaamaan vaan siirrän sitä hyvinvointia lapilleni, eli he saavat sen mammonan lisäksi pärjäämisen neuvon ja ohjeen.
Meidän eläkkeet ovat melkein samat (no mulla on reilu 300€ isompi) joten tienestitkin ovat olleet jokseenkin samat mutta nyt työkyvyttömyyseläkkeellä minun käytettävissä olevat varat ovat isommat kuin sinun.
Valintoja valintoja valintoja, minä valitsin tulevaisuuteen katsovan asenteen, nyt katselen ja odotan 5. lapsenlapsen syntymää.
Minun tulevaisuus ei pääty minuun itseeni vaan on jo menossa kolmannessa sukupolvessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä.
Kun on se seinä oma niin voi saada lainaa jotta voi ostaa sijoitusasunnon jota vuokralaiset alkaa maksamaan.
Itsellä oli tilanne että katselin eläkeotteita ja totesin että jos haluan elää mukavan elämän eläkkeellä niin pakko tehdä jotain, rahaa ei ollut tilillä mutta kuitenkin ne omat seinät.
Ne seinät mahdollisti sijoittamisen ja jos olisi huomosti käynyt niin olisin sinun tilanteessa.
Kun puhutaan että suomalaisten varallisuus vähenee niin se ei johdu tulojen pienuudesta eikä oikeastaan verotuksestakaan vaan siitä että porukka on passivoitunut.
On niin pirun helppo asua vuokralla ja ruinata asumistukea ilman omaisuutta.
Minä valitsin toisen tien kuten opetin lapsilleni joilla kaikilla omakotitalot.
Enkä tule tätä mammonaa itse tuhlaamaan vaan siirrän sitä hyvinvointia lapilleni, eli he saavat sen mammonan lisäksi pärjäämisen neuvon ja ohjeen.
Meidän eläkkeet ovat melkein samat (no mulla on reilu 300€ isompi) joten tienestitkin ovat olleet jokseenkin samat mutta nyt työkyvyttömyyseläkkeellä minun käytettävissä olevat varat ovat isommat kuin sinun.
Valintoja valintoja valintoja, minä valitsin tulevaisuuteen katsovan asenteen, nyt katselen ja odotan 5. lapsenlapsen syntymää.
Minun tulevaisuus ei pääty minuun itseeni vaan on jo menossa kolmannessa sukupolvessa.Ota myös huomioon, että niitä ensimmäisiäkään seiniä ei kaikilla ole mahdollisuutta ostaa, koska lainaa asuntoon ei todellakaan saanut opintojen jälkeen. Opintolainan takaisin maksu vei myös monta vuotta.
Tilanne on myös täysin toinen, kun asut yksin Helsingissä, jos ajatellaan asuntojen ja elämisen hintoja. Jopa yksiön yksin maksaminen vetää budjetin todella tiukille (jos sen lainan olisi saanut).
Elämisen laatu on parempaa ja huolettomampaa, kun mm. asunnon vaihtaminen on helppoa vuokralla asuessa. Tonnin vuokralla saa käyttöönsä 53 neliötä.
Säästöistähän emme vielä puhuneetkaan, kyllä niitäkin on kymmeniä tuhansia, mutta seiniin en niitä sijoita.
Mutta, nämä on näitä mielipidejuttuja. Voi hyvin kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota myös huomioon, että niitä ensimmäisiäkään seiniä ei kaikilla ole mahdollisuutta ostaa, koska lainaa asuntoon ei todellakaan saanut opintojen jälkeen. Opintolainan takaisin maksu vei myös monta vuotta.
Tilanne on myös täysin toinen, kun asut yksin Helsingissä, jos ajatellaan asuntojen ja elämisen hintoja. Jopa yksiön yksin maksaminen vetää budjetin todella tiukille (jos sen lainan olisi saanut).
Elämisen laatu on parempaa ja huolettomampaa, kun mm. asunnon vaihtaminen on helppoa vuokralla asuessa. Tonnin vuokralla saa käyttöönsä 53 neliötä.
Säästöistähän emme vielä puhuneetkaan, kyllä niitäkin on kymmeniä tuhansia, mutta seiniin en niitä sijoita.
Mutta, nämä on näitä mielipidejuttuja. Voi hyvin kuitenkin.Eikö se ole hyvä että muille tuodaan esille useita vaihtoehtoja?
Joku haluaa sijoittaa seiniin ja mahdollsitaa pelaamisen ja joku haluaa käyttää mukavaan elämään ja asua vuokralla.
- Anonyymi
459 eirpa liilaidessa mpr,o,also,o eö'le
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201590
- 191478
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249