Uudet täyssähköiset upeat Toyotat:
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-esitteli-uudistuneen-bz4xn-ja-taysin-uuden-c-hrn-ainakin-paperilla-palautetta-on-kuunneltu/
https://newsroom.toyota.eu/world-debut-of-the-all-new-battery-electric-toyota--c-hr/
https://newsroom.toyota.eu/toyota-updates-the-battery-electric-bz4x-for-faster-charging-more-power-and-longer-range/
https://newsroom.toyota.eu/the-all-new-toyota-urban-cruiser-a-prime-contender-in-the-electric-b-suv-market/
Tässä ovat pian markkinoille tulevat uudet täysähköiset Toyotat.
46
352
Vastaukset
- Anonyymi
Siis tulee BYDä ja Suzukia, onnea Toyota saa myytyä omalla logollaan parempia autoja mitä itse pystyisi tekemään.
- Anonyymi
BZ4X ja C-HR+ ovat täysin Toyotan tuotantolinjoilta. Urban Cruiser on tehty yhteistyössä Suzukin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BZ4X ja C-HR ovat täysin Toyotan tuotantolinjoilta. Urban Cruiser on tehty yhteistyössä Suzukin kanssa.
Oletko ihan varma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ihan varma?
bZ4X on Subaru kyllä sen kaikki tietää.
- Anonyymi
Sähköauton irvikuvia.
- Anonyymi
Nyt alkuvuonna Bz4x ostaneet kiroavat, kun uudistetun paremman mallin saisi samaan hintaan.
- Anonyymi
Miten tämä eroaa muista merkeistä ja muista malleista?
- Anonyymi
Se iso rahtipaku ainut joka kiinnostaa.
Diesel tietenkin - Anonyymi
Viiteen sekkaan kiihtyy elektric malli.😘
- Anonyymi
Paha ongelma on edelleen ajoakun pienehkö kapasiteetti vs. kilpailijat. Kyllä yli 80 kWh pitää tuon kokoisessa autossa olla etenkin nelivetoisena, range jää alhaiseksi. Tai sitten lataustehon pitäisi olla Kian/Hyundain tapaan 400 kWh tai jopa 800 kWh jolloin suurtelolatureilla saisi muutaman sata km 15 minuutissa. Onneksi BeeZetasta häviää nyt ne inhottavat kiiltomustat muovipaneelit sisältä, ne naarmuttuuja pölyyntyy. CHR+ on vähän kumma välimalli, sen alapuolinen perus-CHR on jotenkin turha ja joutaisi poistaa myynnissä.
- Anonyymi
Suuri latuteho lyhentää akun ikää kovasti. 150 kW on aivan riittävä.
- Anonyymi
Range on noin 600 km. Samaa luokkaa kuin muillakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri latuteho lyhentää akun ikää kovasti. 150 kW on aivan riittävä.
Niin myös akun esilämmitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri latuteho lyhentää akun ikää kovasti. 150 kW on aivan riittävä.
Kyllä nopea lataus pitää olla autossa vaihtoehtona, ei sitä tarvitse käyttää kuin tosi harvoin, mutta joskus todella eduksi ja muutamat teholataukset tekee vain hyvää akulle.
- Anonyymi
Juu ottaa verkosta 800 kW mutta akkuun menee vain 130 kW, loput häviää taivaan tuuliin? Höh? Olet sekaisin kun et erota jännitettä (V), tehoa (kW) ja energiaa (kWh).
- Anonyymi
Sulla on puurot ja vellit sekaisin. Sähköautojen akkutekniikassa luvuilla 400 ja 800 viitataan akkupaketin jännitteeseen (V), ei energiasisältöön (kWh). Tuolla tiedontasolla ei kannata tulla viisastelemaan sähköautokeskusteluun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Range on noin 600 km. Samaa luokkaa kuin muillakin.
Jos vanhat merkit yhtään pitävät paikkansa, saa latauspistettä hakea viimeistään 300 km:n kohdalla. Olisihan sekin jo parannusta edelliseen. Tuo 600km jää kyllä saavuttamattomaksi haamurajaksi.
- Anonyymi
Perus CHR jatkaa bybriditekniikalla hännällä ja ilman. CHR+ taas on sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on puurot ja vellit sekaisin. Sähköautojen akkutekniikassa luvuilla 400 ja 800 viitataan akkupaketin jännitteeseen (V), ei energiasisältöön (kWh). Tuolla tiedontasolla ei kannata tulla viisastelemaan sähköautokeskusteluun!
No samaa voisi sinustakin sanoa :-)
Tuolla jännitteellä viitataan latausaseman syöttöjännitteeseen eikä akkupaketin jännitteeseen. Nämäkin kaksi ovat eri asioita vaikka useimmiten ovatkin samat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No samaa voisi sinustakin sanoa :-)
Tuolla jännitteellä viitataan latausaseman syöttöjännitteeseen eikä akkupaketin jännitteeseen. Nämäkin kaksi ovat eri asioita vaikka useimmiten ovatkin samat.Olet oikeassa, latausjännitteistä on kyse. Nimenomaan jännitteistä, ei kilowateista niinkuin alunperin noita lukuja esittänyt, joka on pihalla kuin lumiukko!
- Anonyymi
"on aivan riittävä."
Tässähän se on tojotistin elämä tiivistettyynä.
Kun Toyota saa tuotua markkinoille monta vuotta muita myöhemmin täysin keskinkertaisen tuotteen niin se on tojotistille "aivan riittävä".
Leuka rinnassa hautaa kohti.- Anonyymi
Kaikki sanovat että Toyota tuo täysin oikeaan aikaan ja tekee oikealla ajoituksella valtavasti voittoa.
Ei pidä eksyä kunnon ihmisten joukkoon leuka ylhäällä, sillä löydät sen silloin........... - Anonyymi
Tuossa ja noissa Toyotoissa ei ole enää mitään keskinkertaista. Erinomaisia autoja jokainen oikealla korjatulla akkutekniikalla.
WLTP-toimíntamatkakin bZ4X jo 600 km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ja noissa Toyotoissa ei ole enää mitään keskinkertaista. Erinomaisia autoja jokainen oikealla korjatulla akkutekniikalla.
WLTP-toimíntamatkakin bZ4X jo 600 km.Onko range jo tosiaan 600 km luokkaa ? Ja nelivedolla ? Kymmenen vuoden takuulla ? Toyota on taas ykkönen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ja noissa Toyotoissa ei ole enää mitään keskinkertaista. Erinomaisia autoja jokainen oikealla korjatulla akkutekniikalla.
WLTP-toimíntamatkakin bZ4X jo 600 km.bZ4x:llä ei ole koskaan eikä missään olosuhteissa päästy valmistajan ilmoittamaan toimintamatkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ja noissa Toyotoissa ei ole enää mitään keskinkertaista. Erinomaisia autoja jokainen oikealla korjatulla akkutekniikalla.
WLTP-toimíntamatkakin bZ4X jo 600 km.Taas niitä höpöhöpö-kilometrejä, odotetaan nyt ensin mitä käytännön testit kertovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
bZ4x:llä ei ole koskaan eikä missään olosuhteissa päästy valmistajan ilmoittamaan toimintamatkaan.
Tähän saakka BZ:n toteutunut range on ollut noin puolet luvatusta. Paljon vähemmän, kuin kilpailijoiden lupaaman, ja vertailuissa toteutuneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas niitä höpöhöpö-kilometrejä, odotetaan nyt ensin mitä käytännön testit kertovat.
Toyota lupailee 10% nousua rangeen. Se tulee osaksi isomasta akusta ja osaksi pienemmistä vastuksista. talvella sii ssaa noin 25km lisää rangea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän saakka BZ:n toteutunut range on ollut noin puolet luvatusta. Paljon vähemmän, kuin kilpailijoiden lupaaman, ja vertailuissa toteutuneen.
Talvella noin kuten monilla muillakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko range jo tosiaan 600 km luokkaa ? Ja nelivedolla ? Kymmenen vuoden takuulla ? Toyota on taas ykkönen.
Heti kaksi tojoteron höpöhöpö-juttua., totuus puolestaan Tojon todellinen reilun 400 km toimintamatka ja takuu 3v/100 000km. Jahuoltoväli käsittämättömän lyhyt 15 000km.
- Anonyymi
Toyota on myöhässä, eikä heillä vieläkään ole tarjolla minulle sopivaa sähköautoa. Päädyinkin ostamaan id.4:n isommalla akulla, jolla 350 km mökkimatka onnistuu helposti ilman välilatausta. Onneksi on myös sopivia vaihtoehtoja. Toyota voi tehdä noita pieniakkuisia kaupunkiautoja, mutta minulle on niitä turha tuputtaa.
- Anonyymi
Mitä merkitystä on " sinun" ostamisellasi maailman ykkösmerkille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä on " sinun" ostamisellasi maailman ykkösmerkille?
Minun ostamisellani on yhden auton vaikutus. Miljoonan ostajan vaikutus on miljoona autoa. Jokaisella valinnalla on vaikutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä on " sinun" ostamisellasi maailman ykkösmerkille?
Tohlo on tosiaan ykkönen markkinoiden kehnoimpien (ainakin hintaansa nähden) patterivatkaimien valmistajana.
- Anonyymi
BYD on pääarkkitehti uudelle C-HR + -mallille, BYD:n akku ja sähkömoottorit sekä sisustuksen osia kuten näytöt. Auto myös valmisetaan Kiinassa BYD:n tehtaalla.
- Anonyymi
On siinä se vaara että on laatupeli viimeisen päälle. Volvon paremmuus ja suosio jo kertoo laadusta.
- Anonyymi
Nyt sekoitat Urban Cruiserin ja C-HR+ mallit.
C-HR+ on melkein sama kuin BZ4X, vain hiukan pienempi. Se jakaa saman voimalinjan ja jopa saman sisustan.
- Anonyymi
Pitääkö tohlo perinteistä kiinni ja julkistaa jälleen markkinoiden kehnoimman ja ylihintaisimman patterivatkaimen?
- Anonyymi
Lisää floppeja markkinoille että sais edes jonkun hybridin vielä myytyä väkisin LOL
- Anonyymi
Sähköautot syöksevät tänä vuonna polttomoottoriautojen rekisteröinnit mitättömiksi.
- Anonyymi
Onneksi Toyota valehteli eniten sähköautojensa rangesta.
Sama kai jatkuu edelleen koska hybrideistä on jo valehdeltu vuosikymmeniä ja sitä ennen polttomoottoreista. Sama tietysti jatkuu sähköautojen kanssa. - Anonyymi
Tilasin näkemättä jo nuo kaikki, otin riskin.
- Anonyymi
Niin se maailma ja ajatukset muuttuvat. Aiemmin hehkutettiin itselataavan sopivan parhaiten taajama-ajoon. Nyt sitten haukutaan sähköautoja, kun ei pääse lataamatta 500 km. Päättäkää jo mihin ajoon te autoa tarvitsette.
- Anonyymi
Pistäppä linkkiä missä Toyotan tehdas haukkuu.
- Anonyymi
Tojotat sopii pihatontulle oleleikkimajaksi.
Ei noi Tojot ajamiseen ole tehty. Kuka niillä muka jaa ilman et on peltorit päässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotat sopii pihatontulle oleleikkimajaksi.
Ei noi Tojot ajamiseen ole tehty. Kuka niillä muka jaa ilman et on peltorit päässä?Maailman ylivoimainen ykkönen on vilppivagenmyyjälle pelottava. Toyotan pelko on kyllä viisauden alku vilunkivagenkaupustelijalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106