tehokkaat sähköauto

Anonyymi-ap

näille ylitehokkaille sähköautoille oma vakuutus..toden näköisesti näillä tehokkailla sähköautoilla ajetaan eniten kolareita kun auto lähtee lapasesta ja painon takia autolla on pitkä liukumismatka liukkaalla..

63

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajattelepa jos sinäkin olisit ollut hereillä fysiikantunneilla.

      • Anonyymi

        Niinpä, ei tulisi päästeltyä tuollaisia aivopieruja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ei tulisi päästeltyä tuollaisia aivopieruja.

        Niinpä, jokainen joka oli hereillä fysiikantunnilla, tietää ettei massa vaikuta jarrutusmatkaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jokainen joka oli hereillä fysiikantunnilla, tietää ettei massa vaikuta jarrutusmatkaan,

        Mikä vaikuttaa jarrutusmatkaan?
        Koska eri autot pysähtyy eri metrimääriin samasta nopeudesta.
        Renkaat vai jarrut vai mikä se on jos ei paino vaikuta.

        Miten kiihtyvyys sitten? Mikä on maksimi kiihtyvyys ja millä tehopainosuhteella se saavutetaan?

        Jos ajatellaan et 20m kiihdytys niin montaks serkuntia siihen menee että se on nopea?

        Tai ehkä 100m tai 200m? Mikä on nopea kiihdytys jos 100Km/h nopeudesta pysähtyminen kestää yli 40m? Niin montaks sekuntia siihen menee et pysähtyy?
        Saaks 40m matkalla kuinka paljon nopeutta maksimikiihdytyksessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jokainen joka oli hereillä fysiikantunnilla, tietää ettei massa vaikuta jarrutusmatkaan,

        Massalla on vaikutusta jarrutusmatkaan ja vain idiootti väittää muuta. Lisäksi painavampi auto lentää mutkasta ulos helpommin. Painavat autot ovat vaarallisia liikenteessä muutenkin ja kuluttaa tietä nopeasti. Ylipäätään normaalin henkilöauton ei pitäisi painaa yli 1,5 tonnia ja pikkuautojen pitäisi painaa alle tonnin.

        Tähän olisi toki helppo ratkaisu, autoille pitäisi laittaa painovero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Massalla on vaikutusta jarrutusmatkaan ja vain idiootti väittää muuta. Lisäksi painavampi auto lentää mutkasta ulos helpommin. Painavat autot ovat vaarallisia liikenteessä muutenkin ja kuluttaa tietä nopeasti. Ylipäätään normaalin henkilöauton ei pitäisi painaa yli 1,5 tonnia ja pikkuautojen pitäisi painaa alle tonnin.

        Tähän olisi toki helppo ratkaisu, autoille pitäisi laittaa painovero.

        Paljon on vaikutusta myös renkailla, alustalla, jarrujen toiminnalla jne. vaikka teoriassa massan ei pitäisi vaikuttaa jarrutusmatkaan.

        Esimerkki tuoreimmasta TM:n talviautovertailusta, jäällä jarrutusmatka 60-0 km/h, vertailun kevein ja painavin auto:
        Suzuki Swift (1080 kg) - 74 m
        Porsche Macan (2520 kg) - 74 m

        Kaikkein lyhyin jarrutusmatka oli Kialla, mikä sähköautona on keskimääräistä painavampi (1986 kg).

        Vain idiootti väittää että massa automaattisesti vaikuttaa jarrutusmatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vaikuttaa jarrutusmatkaan?
        Koska eri autot pysähtyy eri metrimääriin samasta nopeudesta.
        Renkaat vai jarrut vai mikä se on jos ei paino vaikuta.

        Miten kiihtyvyys sitten? Mikä on maksimi kiihtyvyys ja millä tehopainosuhteella se saavutetaan?

        Jos ajatellaan et 20m kiihdytys niin montaks serkuntia siihen menee että se on nopea?

        Tai ehkä 100m tai 200m? Mikä on nopea kiihdytys jos 100Km/h nopeudesta pysähtyminen kestää yli 40m? Niin montaks sekuntia siihen menee et pysähtyy?
        Saaks 40m matkalla kuinka paljon nopeutta maksimikiihdytyksessä?

        Jarrutusmatkaan vaikuttaa jarrut, renkaat ja dynaaminen painonjakauma.

        Kiihtyvyydellä ei liene absoluuttista rajaa, mutta kuljettajan vintti pimenee yleensä 4-5G:n kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Massalla on vaikutusta jarrutusmatkaan ja vain idiootti väittää muuta. Lisäksi painavampi auto lentää mutkasta ulos helpommin. Painavat autot ovat vaarallisia liikenteessä muutenkin ja kuluttaa tietä nopeasti. Ylipäätään normaalin henkilöauton ei pitäisi painaa yli 1,5 tonnia ja pikkuautojen pitäisi painaa alle tonnin.

        Tähän olisi toki helppo ratkaisu, autoille pitäisi laittaa painovero.

        Edelleen, massalla ei ole vaikutusta jarrutusmatkaan, vain fysiikkaa lukematon idiootti väittää muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, massalla ei ole vaikutusta jarrutusmatkaan, vain fysiikkaa lukematon idiootti väittää muuta.

        Massalla on vaikutusta jarrutusmatkaan ja muutenkin auton käyttäytymiseen. Todella painavat autot ovat käytännössä ajokelvottomia varsinkin mutkatiellä. Ja kun painavat autot myös tuhoavat tietä nopeammin niin olisi järkevää ottaa Suomessa käyttöön painovero.

        On muutenkin typerää, että henkilöautot ovat nykyään painavia möhkäleitä. Pienen henkilöauton ei pitäisi yli tonnia painaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Massalla on vaikutusta jarrutusmatkaan ja muutenkin auton käyttäytymiseen. Todella painavat autot ovat käytännössä ajokelvottomia varsinkin mutkatiellä. Ja kun painavat autot myös tuhoavat tietä nopeammin niin olisi järkevää ottaa Suomessa käyttöön painovero.

        On muutenkin typerää, että henkilöautot ovat nykyään painavia möhkäleitä. Pienen henkilöauton ei pitäisi yli tonnia painaa.

        Yllähän juuri esim. TM mittaukset osoittaa että massa ei vaikuta jarrutusmatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Massalla on vaikutusta jarrutusmatkaan ja muutenkin auton käyttäytymiseen. Todella painavat autot ovat käytännössä ajokelvottomia varsinkin mutkatiellä. Ja kun painavat autot myös tuhoavat tietä nopeammin niin olisi järkevää ottaa Suomessa käyttöön painovero.

        On muutenkin typerää, että henkilöautot ovat nykyään painavia möhkäleitä. Pienen henkilöauton ei pitäisi yli tonnia painaa.

        Tyhmähän sinä olet.
        Ei mutkatiellä auton ajo-ominaisuudet ratkaisee ei pelkkä paino.
        Ei tien kuluminen ole pelkästään painosta kiinni, myös rengaskoko ratkaisee.
        Ennen pikkuautot painoivat reilusti alle 1000kg, mutta olivat samalla melkoisia ruumisarkkuja kolareissa. Turvallisuus vaatii tiettyä jäykkyyttä ja varusteita ja se lisää painoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet.
        Ei mutkatiellä auton ajo-ominaisuudet ratkaisee ei pelkkä paino.
        Ei tien kuluminen ole pelkästään painosta kiinni, myös rengaskoko ratkaisee.
        Ennen pikkuautot painoivat reilusti alle 1000kg, mutta olivat samalla melkoisia ruumisarkkuja kolareissa. Turvallisuus vaatii tiettyä jäykkyyttä ja varusteita ja se lisää painoa.

        Ja silti kaikki urheiluautojen valmistajat pyrkivät minimoimaan painoa. Mitä enemmän painoa niin sitä paskempi ajettavuus autossa on eikä mikään tule tätä asiaa muuttamaan. Ja samalla rengaskoolla painavampi auto kuluttaa enemmän tietä. Kevyessä ja painavassa autossahan voi olla täsmälleen sama rengaskoko.

        Ja nykyaikanakin pikkuauton painoksi riittäisi alle 1000 kg ja silti auto olisi turvallinen. Eli painovero olisi järkevä, koska nuo painavat autot kuluttavat tietä ja tappavat muita ajajia. Kyllä, nuo painavat autot ovat toki kyseisen auton kuljettavat ovat toki turvassa, mutta tappavat muut. Toisin sanoen painavilla ja isoilla autoilla ajavat ovat pelkkiä narsistisia mulkkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti kaikki urheiluautojen valmistajat pyrkivät minimoimaan painoa. Mitä enemmän painoa niin sitä paskempi ajettavuus autossa on eikä mikään tule tätä asiaa muuttamaan. Ja samalla rengaskoolla painavampi auto kuluttaa enemmän tietä. Kevyessä ja painavassa autossahan voi olla täsmälleen sama rengaskoko.

        Ja nykyaikanakin pikkuauton painoksi riittäisi alle 1000 kg ja silti auto olisi turvallinen. Eli painovero olisi järkevä, koska nuo painavat autot kuluttavat tietä ja tappavat muita ajajia. Kyllä, nuo painavat autot ovat toki kyseisen auton kuljettavat ovat toki turvassa, mutta tappavat muut. Toisin sanoen painavilla ja isoilla autoilla ajavat ovat pelkkiä narsistisia mulkkuja.

        Lisään... Ylipäätään nykyajan autot ovat järkyttävän isoja ja painavia möhkäleitä. Tuollaisissa ei ole mitään järkeä varsinkin kun perheiden koot ovat pienentyneet. Logiikan mukaan autojen pitäisi nykyään olla pienempiä ja kevyempiä kuin 40 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti kaikki urheiluautojen valmistajat pyrkivät minimoimaan painoa. Mitä enemmän painoa niin sitä paskempi ajettavuus autossa on eikä mikään tule tätä asiaa muuttamaan. Ja samalla rengaskoolla painavampi auto kuluttaa enemmän tietä. Kevyessä ja painavassa autossahan voi olla täsmälleen sama rengaskoko.

        Ja nykyaikanakin pikkuauton painoksi riittäisi alle 1000 kg ja silti auto olisi turvallinen. Eli painovero olisi järkevä, koska nuo painavat autot kuluttavat tietä ja tappavat muita ajajia. Kyllä, nuo painavat autot ovat toki kyseisen auton kuljettavat ovat toki turvassa, mutta tappavat muut. Toisin sanoen painavilla ja isoilla autoilla ajavat ovat pelkkiä narsistisia mulkkuja.

        Jollakin tasolla ymmärrän kateutesi isompia autoja kohtaan, mutta ei silti tarvitsisi tyhmyyttään noin selvästi tuoda esille.

        Urheiluautojen valmistajat pyrkivät hyvään teho-painosuhteeseen ja yleensä painon pienentäminen on ollut helpompaa kuin tehon lisääminen.
        Keveys itsessään ei ole ajo-ominaisuuden määräävä tekijä.

        Uudet, pienetkin autot ovat painavia, koska nykyisen lain vaatimat turvallisuusvarusteet lisäävät painoa. Pelkästään sähkökohtoa on yhdessä henkilöautossa n. viisi kilometriä.

        Mutta jos haluat pienen kevyen auton, niin osta vanha Smart Roadster, sen paino on muistaakseni alle 700kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakin tasolla ymmärrän kateutesi isompia autoja kohtaan, mutta ei silti tarvitsisi tyhmyyttään noin selvästi tuoda esille.

        Urheiluautojen valmistajat pyrkivät hyvään teho-painosuhteeseen ja yleensä painon pienentäminen on ollut helpompaa kuin tehon lisääminen.
        Keveys itsessään ei ole ajo-ominaisuuden määräävä tekijä.

        Uudet, pienetkin autot ovat painavia, koska nykyisen lain vaatimat turvallisuusvarusteet lisäävät painoa. Pelkästään sähkökohtoa on yhdessä henkilöautossa n. viisi kilometriä.

        Mutta jos haluat pienen kevyen auton, niin osta vanha Smart Roadster, sen paino on muistaakseni alle 700kg.

        Eli noilla noilla lain vaatimilla turvavarusteilla pitäisi pyyhkiä persettä ja unohtaa kokonaan. Olen ihan samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli noilla noilla lain vaatimilla turvavarusteilla pitäisi pyyhkiä persettä ja unohtaa kokonaan. Olen ihan samaa mieltä.

        Mopoautosi on, ole tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakin tasolla ymmärrän kateutesi isompia autoja kohtaan, mutta ei silti tarvitsisi tyhmyyttään noin selvästi tuoda esille.

        Urheiluautojen valmistajat pyrkivät hyvään teho-painosuhteeseen ja yleensä painon pienentäminen on ollut helpompaa kuin tehon lisääminen.
        Keveys itsessään ei ole ajo-ominaisuuden määräävä tekijä.

        Uudet, pienetkin autot ovat painavia, koska nykyisen lain vaatimat turvallisuusvarusteet lisäävät painoa. Pelkästään sähkökohtoa on yhdessä henkilöautossa n. viisi kilometriä.

        Mutta jos haluat pienen kevyen auton, niin osta vanha Smart Roadster, sen paino on muistaakseni alle 700kg.

        Itse asiassa tehon lisääminen on helpompaa kuin painon keventäminen. Painoa kevennetään, koska se parantaa ajettavuutta huomattavasti. Painavat autot ovat paskoja ajettavuudeltaan.

        "Uudet, pienetkin autot ovat painavia, koska nykyisen lain vaatimat turvallisuusvarusteet lisäävät painoa. Pelkästään sähkökohtoa on yhdessä henkilöautossa n. viisi kilometriä."

        Nykyisellä lainsäädännölläkin pystyttäisiin tekemään helposti alle tonnin painavia autoja. Ja jos sähköjohtoa on noin paljon niin auton suunnittelijat ovat idiootteja. Autoon ei tarvita edes yli 0,1 km sähköjohtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa tehon lisääminen on helpompaa kuin painon keventäminen. Painoa kevennetään, koska se parantaa ajettavuutta huomattavasti. Painavat autot ovat paskoja ajettavuudeltaan.

        "Uudet, pienetkin autot ovat painavia, koska nykyisen lain vaatimat turvallisuusvarusteet lisäävät painoa. Pelkästään sähkökohtoa on yhdessä henkilöautossa n. viisi kilometriä."

        Nykyisellä lainsäädännölläkin pystyttäisiin tekemään helposti alle tonnin painavia autoja. Ja jos sähköjohtoa on noin paljon niin auton suunnittelijat ovat idiootteja. Autoon ei tarvita edes yli 0,1 km sähköjohtoa.

        Tehon lisääminen on paljon vaikeampaa ja kalliimpaa kuin painon keventäminen.
        Siksi on pyritty kevyisiin ratkaisuihin, jotta on saatu hyvä teho-painosuhde.

        Hyvän teho-painosuhteen omaavat autot on aina olleet radalla nopeimpia.
        Itse esittelit jotain kevyttä brittien urheiluautoa, joka kuitenkin Nurburgringin ratakierroksella jäi lähes minuutin huomattavasti painavampien autojen vauhdista, joista osa oli vieläpä tavallisia perheautoja.

        Jotenkin tuntuu, ettet sinä ole pätevä arvioimaan autojen suunnittelutiimien pätevyyttä.
        Ja toisaalta, voithan osoittaa kykysi ja alkaa suunnittelemaan autoja, jotka ovat parempia kuin nyt myynnissä olevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehon lisääminen on paljon vaikeampaa ja kalliimpaa kuin painon keventäminen.
        Siksi on pyritty kevyisiin ratkaisuihin, jotta on saatu hyvä teho-painosuhde.

        Hyvän teho-painosuhteen omaavat autot on aina olleet radalla nopeimpia.
        Itse esittelit jotain kevyttä brittien urheiluautoa, joka kuitenkin Nurburgringin ratakierroksella jäi lähes minuutin huomattavasti painavampien autojen vauhdista, joista osa oli vieläpä tavallisia perheautoja.

        Jotenkin tuntuu, ettet sinä ole pätevä arvioimaan autojen suunnittelutiimien pätevyyttä.
        Ja toisaalta, voithan osoittaa kykysi ja alkaa suunnittelemaan autoja, jotka ovat parempia kuin nyt myynnissä olevat.

        Tehoa voidaan lisätä todella helposti, mutta painon keventämisessä ollaan jo rajoilla typerän lainsäädännön takia.

        "Jotenkin tuntuu, ettet sinä ole pätevä arvioimaan autojen suunnittelutiimien pätevyyttä."

        Jokainen nykyautoja kokeillut tietää miten aivottoman typerästi autot on nykyään suunniteltu.

        Ja painoa pitäisi keventää jo sen takia, että painavat autot tuhoavat tiet. Sen takia Suomeenkin pitäisi ottaa käyttöön painovero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehoa voidaan lisätä todella helposti, mutta painon keventämisessä ollaan jo rajoilla typerän lainsäädännön takia.

        "Jotenkin tuntuu, ettet sinä ole pätevä arvioimaan autojen suunnittelutiimien pätevyyttä."

        Jokainen nykyautoja kokeillut tietää miten aivottoman typerästi autot on nykyään suunniteltu.

        Ja painoa pitäisi keventää jo sen takia, että painavat autot tuhoavat tiet. Sen takia Suomeenkin pitäisi ottaa käyttöön painovero.

        Lisään... Varsinkin Teslan suunnittelijat ovat aivokuolleita idiootteja, sen verran typeriä Teslan autot ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehon lisääminen on paljon vaikeampaa ja kalliimpaa kuin painon keventäminen.
        Siksi on pyritty kevyisiin ratkaisuihin, jotta on saatu hyvä teho-painosuhde.

        Hyvän teho-painosuhteen omaavat autot on aina olleet radalla nopeimpia.
        Itse esittelit jotain kevyttä brittien urheiluautoa, joka kuitenkin Nurburgringin ratakierroksella jäi lähes minuutin huomattavasti painavampien autojen vauhdista, joista osa oli vieläpä tavallisia perheautoja.

        Jotenkin tuntuu, ettet sinä ole pätevä arvioimaan autojen suunnittelutiimien pätevyyttä.
        Ja toisaalta, voithan osoittaa kykysi ja alkaa suunnittelemaan autoja, jotka ovat parempia kuin nyt myynnissä olevat.

        "Siksi on pyritty kevyisiin ratkaisuihin, jotta on saatu hyvä teho-painosuhde."

        Ja sähköautot ovat helvetin painavia möhkäleitä joiden ajettavuus on perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehon lisääminen on paljon vaikeampaa ja kalliimpaa kuin painon keventäminen.
        Siksi on pyritty kevyisiin ratkaisuihin, jotta on saatu hyvä teho-painosuhde.

        Hyvän teho-painosuhteen omaavat autot on aina olleet radalla nopeimpia.
        Itse esittelit jotain kevyttä brittien urheiluautoa, joka kuitenkin Nurburgringin ratakierroksella jäi lähes minuutin huomattavasti painavampien autojen vauhdista, joista osa oli vieläpä tavallisia perheautoja.

        Jotenkin tuntuu, ettet sinä ole pätevä arvioimaan autojen suunnittelutiimien pätevyyttä.
        Ja toisaalta, voithan osoittaa kykysi ja alkaa suunnittelemaan autoja, jotka ovat parempia kuin nyt myynnissä olevat.

        "Ja toisaalta, voithan osoittaa kykysi ja alkaa suunnittelemaan autoja, jotka ovat parempia kuin nyt myynnissä olevat."

        Kaikki yli 20 vuotta vanhat autot ovat parempia kuin nyt myynnissä olevat autot. Autot tulevat vuosi vuodelta huonommiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja toisaalta, voithan osoittaa kykysi ja alkaa suunnittelemaan autoja, jotka ovat parempia kuin nyt myynnissä olevat."

        Kaikki yli 20 vuotta vanhat autot ovat parempia kuin nyt myynnissä olevat autot. Autot tulevat vuosi vuodelta huonommiksi.

        No, se on sun mielipide. Aika moni on tuosta kuitenkin eri mieltä. Kyllähän jotkut haikailee sinne 70-80-luvun autoihinkin takaisin mutta usein aika tuppaa kultaamaan muistot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siksi on pyritty kevyisiin ratkaisuihin, jotta on saatu hyvä teho-painosuhde."

        Ja sähköautot ovat helvetin painavia möhkäleitä joiden ajettavuus on perseestä.

        Ja kuitenkin ne ”painavat möhkäleet” jättää ratakierroksella jälkeensä nämä ylistämäsi kevyet urheiluautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitenkin ne ”painavat möhkäleet” jättää ratakierroksella jälkeensä nämä ylistämäsi kevyet urheiluautot.

        Ei jätä läheskään kaikkia. Ei sähköautot ole läheskään nopeimpia radalla vaan polttomoottoriautot päihittävät edelleen sähköautot.


    • Anonyymi

      Mitäs jos jätät asian vakuutusyhtiöiden huoleksi. He tekevät vakuutuksilla businesta ja varmasti laskevat kaikkien automallien riskit ja sen mukaan laskuttavat.

      Voipi olla että sinulla ei ole mitään annettavaa tähän aiheeseen.

      • Anonyymi

        Viime viikonlopun ketjukolarit Turku 6 autoa ja Kehällä 15 kaikki polttomoottoriautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime viikonlopun ketjukolarit Turku 6 autoa ja Kehällä 15 kaikki polttomoottoriautoja.

        Niinpä ja tuskin onnettomuudet oli kiinni autojen tehoista. Kehällä varmasti koheltamisesta ja onnettomista turvaväleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime viikonlopun ketjukolarit Turku 6 autoa ja Kehällä 15 kaikki polttomoottoriautoja.

        Heinolassa räjähti polttomoottoriauto. Palovakuutus ei ole kovin hyvä bisnes 7


    • Anonyymi

      Autojen liikennevakuutuksen suuruuteen vaikuttaa nimenomaan auton tehot, eikö poju tiennyt?

      • Anonyymi

        Tehot,malli,kuljettaja,paikkakunta,seksuaalinen suuntautuneisuus ja hemoglobiini arvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehot,malli,kuljettaja,paikkakunta,seksuaalinen suuntautuneisuus ja hemoglobiini arvo.

        Torspoilijat maksavat aina enemmän.


    • Anonyymi

      Tehokkailla urheiluautoilla tapahtuu yleensäkin enemmän kolareita, koska niillä ajetaan yleensä nopeampaa ja kiihdytetään nopeasti. Ja ajoavustimetkaan eivät ihmeisiin kykene (lisäksi samat ajoavustimet ovat hitaammissakin autoissa). Sillä ei sinänsä ole merkitystä onko auto sähköauto tai polttis.

      Tosin läheskään kaikki sähköautot eivät ole tehokkaita.

      • Anonyymi

        Johtuuko se autojen tehosta vai siitä että tietynlaiset kuskit ostaa niitä urheiluautoja?


      • Anonyymi

        Onkohan noin, aika vähän Ferraria ja Possua on kolareissa. Lehtiin ne kyllä pääsee joka kerta kateuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan noin, aika vähän Ferraria ja Possua on kolareissa. Lehtiin ne kyllä pääsee joka kerta kateuden vuoksi.

        Possut aiheuttavat niitä kolareita ja toiset possut kirjoittelevat täyttä pas...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuuko se autojen tehosta vai siitä että tietynlaiset kuskit ostaa niitä urheiluautoja?

        Taitaa johtua kuskeista. Eihän rauhallisesti ajavia urheiluautot kiinnosta ja sellaiseen rahan haaskaaminen olisikin typerää, jos ei tehoa koskaan edes käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan noin, aika vähän Ferraria ja Possua on kolareissa. Lehtiin ne kyllä pääsee joka kerta kateuden vuoksi.

        Ferrarit ei ehkä aiheuta kolareita sen takia, koska niillä ei paljon ajeta ja ne ovat edelleen enemmän statussymboleita kuin urheiluautoja. Useimmat rikkaat ajelevat niillä vain muutamana päivänä kauniilla kelillä kesällä, mutta arkiajot tehdään jollain tavallisemmalla autolla.

        Lisäksi Ferrareilla tulee vähän kolareita senkin takia, että niitä on todella vähän Suomessa. Porscheja on kymmeniä kertoja enemmän Suomessa liikenteessä.

        Possuilla sen sijaan tulee kolareita hyvinkin paljon ja niitä on paljon enemmän kuin Ferrareita ja niillä kuljetaan arkiajojakin. Lisäksi Possu ja Ferrari ovat ihan eri hintaluokissa muutenkin. Normaali Porsche maksaa murto-osan Ferrarista eikä Ferrareita edes myydä uutena kaikille. Käytettynä Porscheja saa kohtuullisella hinnalla ja Porschen arvo romahtaa aivan siinä kuin muiden autojen, Ferrarin arvo sen sijaan on (tähän asti) pysynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa johtua kuskeista. Eihän rauhallisesti ajavia urheiluautot kiinnosta ja sellaiseen rahan haaskaaminen olisikin typerää, jos ei tehoa koskaan edes käytä.

        Olen samaa mieltä. Itse inhoan autourheilua. Varsinkin liikenteessä.


    • Anonyymi

      Kuskit pitäisi laittaa ajokokeisiin radalle asfaltilla, soralle /tai jäälle, jos ajaa autolla, jonka kiihtyvyys on alle 5 s 0-100 km/h. Jos ei alita tiettyä kierrosaikaa, niin ei tule ajolupaa. Nelivedoille vielä tiukemmat vaatimukset.Nähtäisiin vastaako noviisikuskin taidot hankitun auton vaatimuksia.

      • Anonyymi

        Eihän se tarkoita, että autosta mittaa ulos huiput ja kiihtyvyydet, vaikka autossa olisi huippuarvot.


    • Anonyymi

      "Tehokkailla urheiluautoilla tapahtuu yleensäkin enemmän kolareita, koska niillä ajetaan yleensä nopeampaa ja kiihdytetään nopeasti." kerrottiin tuolla keskustelussa aiemmin.

      Olisiko tähän jotain tutkimusta tai tilastoa väitteen tueksi?

      • Anonyymi

        Tuon näkee ehkä parhaiten vakuutusmaksuista. Urheiluautoissa on huomattavasti muita autoja korkeammat vakuutusmaksut. Urheiluautoja kun kolaroidaan enemmän.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon näkee ehkä parhaiten vakuutusmaksuista. Urheiluautoissa on huomattavasti muita autoja korkeammat vakuutusmaksut. Urheiluautoja kun kolaroidaan enemmän.

        Ei, vaan urheiluautot on kalliimpia korjata ja lunastaa, siksi vakuutus on kalliimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan urheiluautot on kalliimpia korjata ja lunastaa, siksi vakuutus on kalliimpi.

        Saman hintaisissakin autoissa urheiluautojen vakuutukset ovat kalliimpia.


    • Anonyymi

      Tehokas urheiluauto ja hiukan tehokkaampi sähköinen perheen kuljetin on hiukan eri asioita ja ostetaan aivan eri käyttöön.
      Ei se teho aiheuta onnettomuuksia vaan asennevammainen kuljettaja.
      Jotkin asennevammaiset toki hankkii tehokkaita autoja pätemistarkoituksessa joko muita varten tai itseään varten (kyllä kuski voi kaivata pätemistä myös itseään varten eikä näyttämisen vuoksi).

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä tekemistä tuolla on väitteen kanssa että teho luo onnettomuuksia?


      • Anonyymi

        ”oikeaa tietoa”😂
        Ihanko oikeasti tuollainen huuhaa uppoaa joihinkin?
        Täyttä puppua koko tarina.


      • Anonyymi

        Trodo blogi on paitsi täysin virheellinen ja osin poikkeuksellisen lapsellista höpinää. Kieliasu on suoraan "rakas päiväkirja keksin tänään uutta fysiikkaa". Kevyt auto voidaan pysäyttää muutamassa metrissä, painava tarvitsee pidemmän matkan tietä...BUAHAHAHA BUAHAHAHA.


    • Anonyymi

      Ja tässä vielä aivan perustason fysiikalla massan vaikutus jarrutusmatkaan.
      ½mv^2=umGs

      Siihen voit massaksi laittaa haluamasi luvun ja katso tuloksen.

      Seuraavaksi pitänee alkaa selittämään ettei maapallo ole pannukakku jota aurinko kiertää.

      • Anonyymi

        Jarrutusmatkaan vaikuttaa todella monet asiat ja osaa ei voida laskea minkään kaavan kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarrutusmatkaan vaikuttaa todella monet asiat ja osaa ei voida laskea minkään kaavan kautta.

        Käytännössä moni asia vaikuttaa, mutta tuosta fysiikan laista johtuen (jotta näköjään yllättävän moni ei tunne) painavampi auto ei välttämättä tarvitse yhtään sen pidempää pysähtymismatkaa. Tai se voi jopa pysähtyä nopeammin kuin kevyempi auto, riippuen aivan noiden muiden tekijöiden vaikutuksista (renkaat, alusta, jarrut, absien toiminta jne. jne)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä moni asia vaikuttaa, mutta tuosta fysiikan laista johtuen (jotta näköjään yllättävän moni ei tunne) painavampi auto ei välttämättä tarvitse yhtään sen pidempää pysähtymismatkaa. Tai se voi jopa pysähtyä nopeammin kuin kevyempi auto, riippuen aivan noiden muiden tekijöiden vaikutuksista (renkaat, alusta, jarrut, absien toiminta jne. jne)

        Noinhan minä kirjoitin.


      • Anonyymi

        Kyllä Massallani merkitystä. Jarrutus on negatiivita kiihtyvyyttä, jarrussa muutetaan liike-energia lämmöksi. Jarrutusmatkaan liittyy 2 oleellista, nopeus ja kitkakerroin. Massa liitty energian muutosnopeuteen. Massa lisää pintapainetta levemmät renkaa esim 195 vs 225 pita-ala on reilusti 1,5 kertainen. 30 mm rrulevyn pinta-ala kasvaa puolitoista kertaiseksi jne. Jarrun teho ratkaisee tämän massaongelman, jota ei ole. Micrassahan on aivan onnettomat jarrut 1,9 kn Jetta uusilla levyillä 2,8 kn vanhoilla 2,4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Massallani merkitystä. Jarrutus on negatiivita kiihtyvyyttä, jarrussa muutetaan liike-energia lämmöksi. Jarrutusmatkaan liittyy 2 oleellista, nopeus ja kitkakerroin. Massa liitty energian muutosnopeuteen. Massa lisää pintapainetta levemmät renkaa esim 195 vs 225 pita-ala on reilusti 1,5 kertainen. 30 mm rrulevyn pinta-ala kasvaa puolitoista kertaiseksi jne. Jarrun teho ratkaisee tämän massaongelman, jota ei ole. Micrassahan on aivan onnettomat jarrut 1,9 kn Jetta uusilla levyillä 2,8 kn vanhoilla 2,4.

        Pyörän halkaisija vaikuttaa voiman välittymiseen, isompi säde (vipu) välittää momentin pienemmällä voimalla. Mopoautostaan rengasta vaihtanut teini huomaa sen, jos yrittää 6" jakoavaimella tai metrisellä varrella avata pultteja.... no ruuveja M10.


    • Anonyymi

      Lisävero suristimille.
      Verorahoilla tuettua sähköä
      toiset ajaa melkeen ilmaiseksi sähköllä
      ja toiset maksaa 80% veroa bensassa/ dieselissä.
      Luonnonsuojelut voit työntää perseeseen.

      • Anonyymi

        Tiedätkö että sähköautoja on aivan vapaasti kaikkien ostettavissa, ei kukaan pakota ajamaan polttomoottoriautolla ja makselemaan niitä veroja.


    • Anonyymi

      Ehkä on käynyt niin että se edellä risteyksessä seissyt tehokas sähköauto on mennyt menojaan ennen kuin on kunnolla ehtinyt nostaa jalan kytkimeltä ja se harmittaa. Siksi niille pitää saada oma vakuutus. Tosiasiassa tehokkaalla nelivetoisella sähköautolla ajaminen on nautinto. Kannattaa käydä joskus koeajolla. Mitä tulee fysiikan lakeihin niin polttomoottoriauto ja sähköauto tottelevat niitä samalla tavalla. Molempien kohdalla maltti on valttia liukkaalla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikilla autoilla on "oma vakuutus".

    • Anonyymi

      niillä on jo oma vakuutus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2872
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1629
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe