Onko teillä tietoa, miten erilaisia kotitekoisia akkuja voisi rakentaa? Mitä voisi käyttää elektrolyyttinä, mitä anodina ja mitä katodina? Itse olen käyttänyt elektrolyyttinä sitruunaa ja perunaa. Anodina olen käyttänyt kuparinaulaa ja katodina sinkkinaulaa. Mitä muita versioita kotitekoisista akuista tiedätte?
Kotitekoinen akku
8
209
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin uraanista saa tehtyä säteilyakun joka kestää pari vuosikymmentä helposti.
- Anonyymi
Eihän nuo mitään akkuja ole, paristoja ennemminkin ja huonoja sellaisia vielä.
- Anonyymi
Ruosteakku tai lipeäakku voisi olla helppo rakentaa itse.
- Anonyymi
Ok, mitenköhän tuo ruosteakku mahtanee toimia? Entä lipeäakku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se selviää kun lukee asiasta tuosta inssityöstä.
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/750874/Fager_Jan-Erik.pdf?sequence=2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi selvitä itsellesi miten akku ja paristo eroavat toimintatavaltaan toisistaan. Ainakaan tuon ekan kysymykseesi perusteella et sitä eroa näytä tietävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi selvitä itsellesi miten akku ja paristo eroavat toimintatavaltaan toisistaan. Ainakaan tuon ekan kysymykseesi perusteella et sitä eroa näytä tietävän.
En välttämättä tiedäkään. Juu, tarkoitin siis alunperin patteria, en akkua. Sellainen ero niillä tietääkseni on, että akkua voi ladata mutta patteria ei. Olenko oikeassa?
- Anonyymi
Pennin ja viiden kolikoista sais galvaanisia pareja helposti. Onko ne sitten
akkuja vai paristoja ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279