Oletko sittenkin Saabisti ?

Anonyymi-ap

65

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä auto oli Saab.
      Sellaista tarvittaisiin nytkin.

    • Anonyymi

      Perus 900 tai 99 olisivat tämän päivän mittapuun mukaan sekä laiskoja että
      hitaita.
      Toki tietkin olivat 1970-80 vaihteessa huonompia ja autoja vähemmän.

    • Anonyymi

      Saab oli kova peli. Ja nykyautot on täysin joutavia.

      • Anonyymi

        80-luvun alussa minulla oli Warre, jota oli hieman viritetty. Sen paras puoli oli se, että sillä jätti Saabit haistelemaan käryjä valoista lähdettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80-luvun alussa minulla oli Warre, jota oli hieman viritetty. Sen paras puoli oli se, että sillä jätti Saabit haistelemaan käryjä valoista lähdettäessä.

        Jatka unelmointia warrehäiskä.


    • Anonyymi

      En ole ollut enkä tule olemaan. Enoni oli eläessään saabisti 1970-luvulta alkaen. Osti aina merkkiliikkeestä vuoden-puolentoista ikäisinä ja ajoi 2-3 vuotta, taas sitten uudempi Saab. Aluksi 99-malleja joista viimeisin oli kaksoiskaasarilla oleva 99 GLs. Sen jälkeen piti suht nuorena tapahtuneeseen äkkikuolemaansa saakka 900-malleja. On kai se ollut vankka vakaa maantieauto mutta muotoilu oli omaan makuuni jotenkin etova ja sellainen "kotikutoinen". Ja kaikki hallintalaitteet raskaita ja kolhoja.

    • Anonyymi

      itte tykkäsin autoista jotka olivat tukevia vahvoja.
      ja en oikein näistä nykyisistä muovi rämmäleistä tykkää.
      viimene moderni muovi auto ei kestänyt edes 200 000 km,
      alkoi jo enne purkaantua joka paikasta. Huono laatu.

      • Anonyymi

        Kaveri ysisatasta päin ajoi Corolla parkkipaikalla. Corolla oli silloin uudehko ja elettiin 2000 luvun alkua. Saab oli 80-90 luvun taitteesta. Corolla jatkoi matkaansa lavetilla kun taas Saabin puskurissa ei ollut pienintäkään jälkeä.


      • Anonyymi

        Natural Born Killers-liivijengin johtaja Lauri Late Johansson oli kova saabisti, oli 9000- ja 9-5-mallleja. Osti uutena, vei rahat seteleinä muovipussissa tiskille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natural Born Killers-liivijengin johtaja Lauri Late Johansson oli kova saabisti, oli 9000- ja 9-5-mallleja. Osti uutena, vei rahat seteleinä muovipussissa tiskille.

        Pomminkestävä se 9-5 ei tosin ollut


    • Anonyymi

      Tiedä tuosta sisäisestä Saabismista onko se sairautta tai ei. Olen ehkä astetta vakavammalla tasolla, kun tässä on menty todella pitkään eri Citroenin eri malliversioilla. En jostain syystä koe olevani edes mikään fanaatikko saati sitten erikoisuuksien tavoittelija, vaikka sitikka tarjoaisi siihen hyviä mahdollisuuksia.

      • Anonyymi

        Ainakin Englannissa Saabeilla ajoi tyypillisesti lääkärit ja asianajajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Englannissa Saabeilla ajoi tyypillisesti lääkärit ja asianajajat.

        Aisankannattajat ajavat Saabilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aisankannattajat ajavat Saabilla.

        Mielellään sen viagra-reseptin kirjoittaa kun joku muu tekee työt!


      • Anonyymi

        Xantiat, ja miksei C5: kin olivat kivoja, ajajan autoja. Muut ovat päässeet samalle tasolle vasta ilmajousituksella. Ruostetta ei Sitikasta ole löytynyt yli 30 vuoteen.


    • Anonyymi

      suabi on eri peli kuin pojota terseli.
      Suab lentokonevalmistaja
      suab suomalainen sexiauto suab
      eestä suab takkoo
      suab kyyditsee niin
      poliisin kuin varkaan
      juopoista puhumattakaan

    • Anonyymi

      Saab oli niin haluttu peli että meni loppujen lopuksi konkkaan kun ei kaupan ovi käynyt. Ensin piti huutokaupata koko merkki sille joka viitsi ostaa ja lopuksi kiinalaisetkin myönsivät haukanneensa pääsiäisen kunniaksi paṣ̌haa!

      • Anonyymi

        GM sen tuhosi, moni muu merkki kadonnut ilman apujakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GM sen tuhosi, moni muu merkki kadonnut ilman apujakin.

        Ei tullut Saab omillaan toimeen, jos olisi tullut, ei olisi tarvinnut myydä. Saabin myynti hyytyi ihan omillaan ennen pakkomyyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GM sen tuhosi, moni muu merkki kadonnut ilman apujakin.

        Vuonna 2010 Suomessa myytiin ainoastaan 199 kpl Saabeja. Ihme ja kumma vaikka oli niiiiiiiiin hyvä auto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2010 Suomessa myytiin ainoastaan 199 kpl Saabeja. Ihme ja kumma vaikka oli niiiiiiiiin hyvä auto!

        Liian kallis ja Saab sooloili liikaa. Olisi tehnyt kuten GM käski niin ajeltaisiin vieläkin Saabeille, tosin huonoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tullut Saab omillaan toimeen, jos olisi tullut, ei olisi tarvinnut myydä. Saabin myynti hyytyi ihan omillaan ennen pakkomyyntiä.

        Volvokin on siis huono kun ei tule omillaan toimeen, sillä vaan oli parempi tuuri kun kiinalaiset osti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvokin on siis huono kun ei tule omillaan toimeen, sillä vaan oli parempi tuuri kun kiinalaiset osti.

        jos joku väittää kiinalaista nyky-volvoa aidoksi ja hyväksi Volvoksi jolla kehtaisi ajaa ilman paperipussi päässä kaupungilla pienet reiät silmien kohdalla, vaihdan en ainoastaan kirkon penkkiriviä jolla istun vaan koko seurakuntaa vaikka ainoa vaihtoehto olisi samassa kylässä soveltava havumetsä-woodoo :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GM sen tuhosi, moni muu merkki kadonnut ilman apujakin.

        Vastavuoroisesti Stellantis pistää nyt Chryslerin pakettiin, ja lopettaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvokin on siis huono kun ei tule omillaan toimeen, sillä vaan oli parempi tuuri kun kiinalaiset osti.

        Kiinalaiset osti Saabin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinalaiset osti Saabin.

        Monta omistajaa, eikä GM antanut kiinalaisille oikeutta käyttää GM:n tekniikkaa, siksi sitä ei kannattanut valmistaa enää. Omana mallinaan olisi käynyt kaupaksi, mutta GM teki liian kalliita malleja amerikkalaisten autojen alustalle, ruotsalaiset halusi niihin kaikki mahdolliset varusteet ja erikoisuuksia mistä amerikkalaisetkaan ei tykänneet.


    • Anonyymi

      Jo 40 vuotta sitten oli sanonta "Saaabismi on sairautta."

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olin Saabisti siinä 80-luvun alkuvuosina Saab 96 vm -78 kanssa.

      Vapaakytkin ja kaikki, lämmin ja etenemiskykyinen talviauto oli. Melkkeen kaikki huollot pystyi itse tekemään, ainoa teetetty homma oli kytkin + vapaakytkinremppa. Tosin hirvensarvimaisen pakosarjan ekan osan paikalleen pujottelemisessa talkkari toimi apusilminä ja ohjaili muutenkin.

      Todella hyvät muistot jäi Saabeista, broidilla oli 99+ 900 + 9000 + 9000 joilla käytiin monet, monet lapinreissut.

      • Anonyymi

        Ihanko Lapissa asti? Muilla autoilla olisi reissu jäänyt varmasti tekemättä! Saabistien ja toyotistien jutut ovat ihan samanlaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko Lapissa asti? Muilla autoilla olisi reissu jäänyt varmasti tekemättä! Saabistien ja toyotistien jutut ovat ihan samanlaisia.

        >> Muilla autoilla olisi reissu jäänyt varmasti tekemättä! <<

        Ei nyt sentään!

        Lapissa ja yleensä Norjan Lapissa on käyty ainakin seuraavilla kalustoilla:
        1. Citroen Dyane
        2. Saab 96
        3. Oldsmobile 88
        4. Saab 99
        5 Saab 900
        6. Saab 9000
        7. Nissan Q
        8. Corolla
        9. Avensis
        10. Piper Arrow IV
        11. Volvo XXzz??
        12. Renault diesel mikä lie, hyvin vei ja toi takas.

        Rautua on tuotu paluukuormassa yhteensä useampi sata kiloa vuosikymmenien aikana. Pari kertaa Luostholla ja Levillä lysthin pidossa myös. Ainoa haverin tapainen oli, kun yövyttiin Könkämäenon varrella ja Dyane upposi yllättäen pehmeään maahan. Onneksi oli retkikirves mukana ja Dyanen tunkki nosti todella korkealle, sai koivuriut pyörien alle. Varsinaista teknistä ongelmaa ei ilmaantunut yhdelläkään kiesillä. (eri omistajia autoilla)


    • Anonyymi

      Useimpia Eurooppalaisia kinder, - ja isompia autoja omistaneena neljällä vuosikymmenellä, Saab 900 (80 luvun malli) ja 9-5 (2000-luvun 1. versio) erottuvat muusta peruskuonasta edukseen. Nykyinen 9-5 on toistaiseksi paras autoni.
      Koska Saabeja ei enää tehdä, olen hyväksynyt että edessä on käytettyjen markkinoilla minulle enää kokemusten alamäkeä, 80-luvun projektiautojen elvyttämistä käyttöautoksi ja /tai uudempia ässäarpa-autoja koskien näitä "digidii digidii jaiks - OBD/ABS/KAT/Airbag" - autoja.

      Ironisesti kalleimmiksi tulleet ja eniten pikkuvikoja on ollut MB 180, VW Passat, Peugeot 405 ja Citroen BX.

      80 luvun Fiatit erottui kokonaisuutena keskitasoa paremmaksi huolimatta askeettisuudestaan. Nyt ne on markkinoillla joko ruostuneet puhki, murskattu tai entisöity kymppitonnin arvoisiksi pois tavis ulottuvilta.

    • Anonyymi

      Olen saabinpalvoja, viilsin juuri rintaaani tekstin "BAAS" ja paheellisen luvun "96".

    • Anonyymi

      Paappi 9000 Aero kiihtyi 70-115 nopeammin kuin ferrari
      ferrariin mahtui 2 pulleroa, paappiin 5 pontsoa

      • Anonyymi

        Ferraria valmistetaan edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ferraria valmistetaan edelleen.

        Hölmöjä riittää maksamaan merkistä ylihintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöjä riittää maksamaan merkistä ylihintaa.

        Saabista ei suostuttu maksamaan mitään, siksi valmistus loppui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saabista ei suostuttu maksamaan mitään, siksi valmistus loppui.

        Niin joo, tosiaan. 50 th euroa ei ole "mitään". En tiedä millä planeetalla tai missä eliittiperheessä olet kasvatettu mutta täällä p-skaduunien 1600 e/kk maassa 50 th e eli vanhaa rahaa 300 000 eli kolmannes miljoona markkaa on kohtalaisen paljon.
        Hyvät jatkot sinne Monacoon isin Luxus kartanon takahuoneeseen, varo ettet tukehdu isin luottokortteihin. Jätä ikkuna auki jos happi loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saabista ei suostuttu maksamaan mitään, siksi valmistus loppui.

        Saabilla taisi olla lopussa enää yksi oma malli valmistuksessa, muut oli muunneltu amerikkalaisista ja joku taisi olla Subarustakin. Ei isomoottoriset, raskaat ja kalliit amerikkalsiet myy hyvin Euroopassa.

        Kiinalaiset yritti muuttaa sen ainoan oman mallin sähköautoksi, mutta oli jo aivan liian vanha malli ja rahatkin loppui kesken. Jos pelkkä merkki siirtyy toiselle valmistajalle niin ei se enää sama auto olekaan, Volvotkin näyttää aivan kiinalaisilta.


    • Anonyymi

      Saabin viistoperämuotoilua haukuttiin aikoinaan, nykyisin esim. Audi matkii -90 luvun Saabeja.

      • Anonyymi

        Ihan varmasti!


    • Anonyymi

      Oli aikoinaan kakstahtisaab, mutta nykyinen on 9-5 2007. Se on hyvä, osia löytyy vielä. Aina menee katsastuksesta.

      • Anonyymi

        Sehän on kohta keski-ikäinen. Luuletko etteivät autot ole lähes kolmessa vuosikymmenessä kehittyneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on kohta keski-ikäinen. Luuletko etteivät autot ole lähes kolmessa vuosikymmenessä kehittyneet?

        99 oli silti etenkin talviautona parempi kuin useimmat nykyautot ja mukava kesälläkin. Yksinkertaisessa tekniikassa ei tule kalliita korjauskuluja, sähköautoissa on lähes pelkästään kalliita korjauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        99 oli silti etenkin talviautona parempi kuin useimmat nykyautot ja mukava kesälläkin. Yksinkertaisessa tekniikassa ei tule kalliita korjauskuluja, sähköautoissa on lähes pelkästään kalliita korjauksia.

        Eivät ole saabistit täysipäisiä, eivät. Väittävät kaupaksi käymättömien vuosikymmeniä sitten takaisten suunniteltujen Saabien olevan parempia kuin nykyautot! Onko teillä joku sama tartunta aivoissanne kuin toyotisteilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole saabistit täysipäisiä, eivät. Väittävät kaupaksi käymättömien vuosikymmeniä sitten takaisten suunniteltujen Saabien olevan parempia kuin nykyautot! Onko teillä joku sama tartunta aivoissanne kuin toyotisteilla?

        On ne nykykuskit ja etenkn sähköautoilijat kehareita, on ne.

        Ei alustoissa kovin ihmeellistä kehitystä ole tapahtunut tavallisissa autoissa, avustimet päinvastoin heikentää ajosuoritusta hyvällä kuskilla. Monesti säikäytin kyydissä olleita kun luulivat ettei Saab selviä mutkasta tai risteyksestä siinä vauhdissa talvikelissä, mutta ei ollut mitään ongelmaa.


    • Anonyymi

      Metlassa oli -80 luvulla musta turbo-Saabi. Oli vittumainen ajettava, kun löit tallan pohjaan ei ensin tapahtunut mitään, sitten raivoisa turbo-potku ja ohjaus veteli laidasta laitaan. Sitten sainkin Kouhian valitsemaan sinne edustusautoksi Chevy Capricen, kun kerroin heidän vaksien nököttävän Saabissa ruotsalaistuntumassa vierekkäin kuin homot konsanaan.

      • Anonyymi

        Et sitten tajua vieläkään että vika oli ratin ja penkin välissä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten tajua vieläkään että vika oli ratin ja penkin välissä :D

        Saako kuski auton ohjauksen vetelemään laidasta laitaan suoraan kiihdytettäessä? Minulla on ollut tehokkaita etu- ja takavetoisia autoja eikä missään niissä ohjaus vedellyt kuin Metlan Saabissa. Kait se sit oli minun vika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako kuski auton ohjauksen vetelemään laidasta laitaan suoraan kiihdytettäessä? Minulla on ollut tehokkaita etu- ja takavetoisia autoja eikä missään niissä ohjaus vedellyt kuin Metlan Saabissa. Kait se sit oli minun vika?

        Jos kaasupolkimessa on vain kaksi asentoa niin vika on 100% kuskissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten tajua vieläkään että vika oli ratin ja penkin välissä :D

        No vetely oli ilmiselvää mutta kuuluu asiaan. ei se mitään haittaa kun vääntää takaisin.


    • Anonyymi

      Jos Turbo Saabia, miltä vuosikymmeneltä vain, sanoo huonoksi ajettavaksi, niin vika on vain ja ainoastaan kuskissa.

    • Anonyymi

      Mistä noita Saab-laseja saa?

      • Anonyymi

        Trollhettanista, siellä on kokoonpanolinja.


      • Anonyymi

        Carglass, kysy sieltä!


    • Anonyymi

      Tänne on pesiytynyt muutama aasialaisten autojen fanaatikko kiinalaisvalmisteisilla ruusunpunaisilla 1,8 euron Temu-aurinkolaseilla, joilla Nissan Noten ja Toyota Yariksen aasialaiskuljettajille suunniteltu niskatuki on painanut lapaluihin siinä määrin että se purkautuu pienenä kiukkuna siitä valaistumisesta, että Pohjoismaissa on joskus ennen heidän puberteetti-ikäänsä valmistettu täysimittaisille eurooppalaisille ihmisille fysiologisesti sopivia ajoneuvoja, ja vielä kaiken lisäksi ilman akselin vetelyongelmia.

      • Anonyymi

        Eivät saabistit sokeassa uskossaan mitenkään eroa yhtä hulluista toyotisteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät saabistit sokeassa uskossaan mitenkään eroa yhtä hulluista toyotisteista.

        Onko mitään merkkiä mistä et olisi kateellinen? Ajatko kenties ladalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mitään merkkiä mistä et olisi kateellinen? Ajatko kenties ladalla?

        Ajan julkisilla ja fillarilla. Kohta ajan Viking Gabriellalla Tukholmaan, klo 17.30 Buffetin kattaus odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan julkisilla ja fillarilla. Kohta ajan Viking Gabriellalla Tukholmaan, klo 17.30 Buffetin kattaus odottaa.

        No niin! Tullaan julkisella paatilla Furusundissa kohti Tukholmaa. Kello on 6.33 paikallista aikaa ja aamiainen alkaa seitsemältä. Tosimies olisi tullut tietenkin omalla kinnerillään näille tienoin. Oli tuossa paapuurin puolella iso lautta lähdössä tosimiesten autoja viemään mantereen puolelle. Ps. Itse luovuin vuosi sitten ammattiajokortin C:stä kun ei minulla ole enää autoakaan kun julkisillakin pärjää. Ai kun on nättejä luotoja tuossa ikkunan takana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin! Tullaan julkisella paatilla Furusundissa kohti Tukholmaa. Kello on 6.33 paikallista aikaa ja aamiainen alkaa seitsemältä. Tosimies olisi tullut tietenkin omalla kinnerillään näille tienoin. Oli tuossa paapuurin puolella iso lautta lähdössä tosimiesten autoja viemään mantereen puolelle. Ps. Itse luovuin vuosi sitten ammattiajokortin C:stä kun ei minulla ole enää autoakaan kun julkisillakin pärjää. Ai kun on nättejä luotoja tuossa ikkunan takana!

        Omalla autolla pääseekiin katsomaan ja tekemään mitä haluaa milloin haluaa, ei ole riippuvainen aikatuluista, muutoksista, lakoista jne, eikä tarvitse olla seurassa missä ei halua.


    • Anonyymi

      Toyotista on uskonto, kun taas Saabismi on autolla ajosta nauttiminen

    • Anonyymi

      Nyt tulen Gabriellalla kohti Maarianhaminaa, hytissä katselen juuri taivaanrannan taa laskenutta auringonkajoa. Sillalla joku puolestani veivaa rattia, joka on nimeltään ruoripyörä, mutta silti ollaan ruorissa, koska ruori tarkoittaa koko aluksen ohjausjärjestelmää. Nykyään ei paateissa ole enää rattia, eli ruoripyörää, vaan joystikit, mutta silti vieläkin ollaan ruorissa. Tämä vain tiedoksi saabisteille, toyotisteille ja muille Hupsis - pojille.

      • Anonyymi

        Siellä ne autottomat odottaa pysäkillä kelistä riippumatta tuleeko se vai eikö tule, mitä häiriköitä tällä kertaa matkustajissa ja mitä tauteja saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ne autottomat odottaa pysäkillä kelistä riippumatta tuleeko se vai eikö tule, mitä häiriköitä tällä kertaa matkustajissa ja mitä tauteja saa.

        Sinä tunnut saaneen jo aivokupan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2972
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2847
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1612
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe