Moi osaisiko joku vähän jelppiä eli olen nykyisessä työssäni ollut jo 20vuotta ja haluaisin opiskella kokonaan uuden ammatin. Tiedän että aikuiskoulutustuki on lopetettu 2025. Eli jos hakisin nyt haluamaani kouluun, ja kun opuskelijapaikka varmistuisi, ottaisin töistä opintovapaata. Mutta nyt kun aikuiskoulutustukea ei enään myönnetä, millä lailla talous turvataan, onko opintolainan ottaminen ainoa vaihtoaehto? Entäpä jos itse irtisanoudun töistä ja ilmottaudun työttömäksi työnhakijaksi, olenko tällöin oikeutettu ansiopäivärahahaan, vai täytyykö työnantajan olla se joka minut irtisanoo? Oppisopimuskoulutus olisi kai se paras vaihtoehto mutta monet yritykset eivät lähde siihen touhuun mukaan. Entäpä omaehtoinen koulutus, jos syksyllä aloittaa ätoimisen opiskelun ja sitä ennen irtisanoutuu työstä, onko vain 3kk karenssi vai seuraus että et saa koko opuskeluaikana ansiopäivärahaa?
Kiitos vastauksista.
Opintovapaa, omaehtoinen koulutus
Anonyymi-ap
0
86
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043384
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381857
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337