Vähän riippuen autosta ja lataustavoista. Toisin sanoen jo valmiiksi surkea range tippuu monesti vielä lisää 100km parissa vuodessa😂😆 sähköauto on todellinen raakile, prototyyppi, testinuket nyt niitä ostavat ja maksavat itse testinsä.
Jo kahdessa vuodessa akku menettä 10-20% kapasiteetista
28
253
Vastaukset
- Anonyymi
Ei menetä.
- Anonyymi
10% on aika maksimi kahden vuoden lasku lataustavoista riippumatta
- Anonyymi
Mietippä paljon 5vuodessa menettää? Alkaa olemaan range todella huono eikä kukaan ota vaihdossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietippä paljon 5vuodessa menettää? Alkaa olemaan range todella huono eikä kukaan ota vaihdossa.
Niinpä. Sähköauto on ajettu loppuun 3-5vuodessa. Kertakäyttöautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietippä paljon 5vuodessa menettää? Alkaa olemaan range todella huono eikä kukaan ota vaihdossa.
Ainut että kapasiteetin tippuminen ei ole lineaarista, vaan tasottuu nopeasti. Etenkin rautafosfaattikemialla alkukirpaisu voi olla kovakin, mutta pitkällä aikajänteellä ne kestävät käyttökelpoisena pidempään kuin nikkeliakut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Sähköauto on ajettu loppuun 3-5vuodessa. Kertakäyttöautoja.
Minulla on kahdeksan vuotias sähköauto ja huollossa juuri tehdyn testin mukaan akku on kuin uusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kahdeksan vuotias sähköauto ja huollossa juuri tehdyn testin mukaan akku on kuin uusi.
Lukiko testilapussa että akku on kuin uusi, vai oliko siinä ihan numeerinen prosenttilukema akun kunnosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kahdeksan vuotias sähköauto ja huollossa juuri tehdyn testin mukaan akku on kuin uusi.
Luuletko, että sanoisivat takuuaikana akun olevan vaihtokunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että sanoisivat takuuaikana akun olevan vaihtokunnossa.
Onko sulla joku perusteltu näkemys olettaa että huollossa tehty testi ei pitäisi paikkaansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla joku perusteltu näkemys olettaa että huollossa tehty testi ei pitäisi paikkaansa?
Huollossa tehty testi ei kerro kaikkea akun kunnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että sanoisivat takuuaikana akun olevan vaihtokunnossa.
Akkutakuun ylin korvaus on auton käypä arvo vian toteamishetkellä . Käytännössä yli 4 vuoden ikäisessä autossa akkutakuu ei paljon auta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkutakuun ylin korvaus on auton käypä arvo vian toteamishetkellä . Käytännössä yli 4 vuoden ikäisessä autossa akkutakuu ei paljon auta .
Auton valmistajan akkutakuu kattaa kokonaisuudessaan akun vaihdon, siihen ei millään tavalla liity auton arvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkutakuun ylin korvaus on auton käypä arvo vian toteamishetkellä . Käytännössä yli 4 vuoden ikäisessä autossa akkutakuu ei paljon auta .
Se että erään automerkin takuuehdoista löytyy tuo (tulkinnanvarainen) lause, ei tarkoita että yleisesti korjauskustannukset rajoittuisivat auton käypään arvoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kahdeksan vuotias sähköauto ja huollossa juuri tehdyn testin mukaan akku on kuin uusi.
Oma 2020 malli ajettu 94000 SOH 96%. Sisaren miehen Eniyac 22 65000 ajettu SOH94%. Tyttären miehen Polestar 97 % 23 mallinen ajettu 40000 km.
- Anonyymi
Aloittajalla tuntuu olevan omaa kokemusta?
Vai oliko "lankomiehen auto" missä noin kävi, tai essonbaarin juttuja?- Anonyymi
Tuskinpa on, pelkkää kateellisen p**kan länkytystä.
- Anonyymi
Minulla on nyt 8 vuotta ollut sähköauto, kilsoja mittarissa 166000, milloin akku loppuu..?
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=wKPP9ErZt0A&t=67s
sähköauton hinta tippui reilusti - Anonyymi
Jännää kun todelliset ja oikeat tutkimukset kertoo että akut kestää sellaiset 20 vuotta juurikaan menettämättä merkittävästi kapasiteettiaan.
- Anonyymi
Ei ne kaikki kestä .
- Anonyymi
https://www.autocar.co.uk/car-news/advice-electric-cars/how-long-do-batteries-last-electric-cars
Tesla claims its batteries last between 300,000 and 500,000 miles.
Teslan mukaan akku kestää 482 000 - 800 000 kilometriä. Suomen olosuhteissa aika harva auto varmaankaan kestää akun ympärillä noin valtavasti ajokilometrejä.
Suomessa ajetaan keskimäärin 16 800 kilometriä vuodessa https://naytadata.com/2017/09/07/ajokilometrit-vuodessa/
Tämä tarkoittaa että Suomessa voi ajaa 29 - 47 vuotta sähköautolla ennen kuin akun vaihto tulee eteen Teslan mukaan.- Anonyymi
On jo aika hyvä saavutus välttyä hörppäämästä akkukoteloon jostain (etläsuomalaisesta) lätäköstä vettä 29 vuoden aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On jo aika hyvä saavutus välttyä hörppäämästä akkukoteloon jostain (etläsuomalaisesta) lätäköstä vettä 29 vuoden aikana.
Ei niihin lätäköihin ole pakko ajaa. Järjenkäyttö on sallittu. Ihan sama ongelma polttomoottoriautolla. Moottori on entinen kun ajat riittävän syvään lätäkköön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niihin lätäköihin ole pakko ajaa. Järjenkäyttö on sallittu. Ihan sama ongelma polttomoottoriautolla. Moottori on entinen kun ajat riittävän syvään lätäkköön.
Joskus niihin lätäköihin on PAKKO ajaa. Kun takaa puskee vauhdilla yhdistelmäajoneuvo ja tien oikea reuna lainehtii, niin et sä rupea tekemään siinä äkkijarrutuksia tai repimään koukkausliikkeitä vastaantulijoiden kaistalle jos sieltä tulee auto vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus niihin lätäköihin on PAKKO ajaa. Kun takaa puskee vauhdilla yhdistelmäajoneuvo ja tien oikea reuna lainehtii, niin et sä rupea tekemään siinä äkkijarrutuksia tai repimään koukkausliikkeitä vastaantulijoiden kaistalle jos sieltä tulee auto vastaan.
Hyvin harvoin taitaa tällainen lätäkkö olla niin syvä että akku uppoaisi kokonaan tai polttomoottori olisi täynnä vettä. Ihan yhtä lailla autot kestävät automaattipesun. Yleensä nämä rikkoontumiset ovat tilanteita joissa ihmiset yrittävät ajaa tulvivan tien tai tunnelin läpi ja auto uppoaa yli 30 senttiä syvään veteen. Siinä voi syyttää ainoastaan itseään kun lähti tieten tahtoen kokeilemaan miten käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus niihin lätäköihin on PAKKO ajaa. Kun takaa puskee vauhdilla yhdistelmäajoneuvo ja tien oikea reuna lainehtii, niin et sä rupea tekemään siinä äkkijarrutuksia tai repimään koukkausliikkeitä vastaantulijoiden kaistalle jos sieltä tulee auto vastaan.
Sitten on kyllä tehty jo paljon virheitä ennen tuota tilannetta. Jos se lätäkkö on yhtään syvempi ja puhutaan nyt suunnilleen maantienopeuksista niin auto nousee vesiliirtoon eikä sekään nyt välttämättä ole mukava olotila...
Eikä maanteillä normaalisti ole missään tilanteessa vettä niin paljoa (yli 20 cm) että sen läpi ajaminen (pienemmällä nopeudella) lähtökohtaisesti aiheuttaisi ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on kyllä tehty jo paljon virheitä ennen tuota tilannetta. Jos se lätäkkö on yhtään syvempi ja puhutaan nyt suunnilleen maantienopeuksista niin auto nousee vesiliirtoon eikä sekään nyt välttämättä ole mukava olotila...
Eikä maanteillä normaalisti ole missään tilanteessa vettä niin paljoa (yli 20 cm) että sen läpi ajaminen (pienemmällä nopeudella) lähtökohtaisesti aiheuttaisi ongelmia.Kyllä rankkasateellakin tai räntäkelissä auton alla käy aika kova veden/rännän suihkutus voimalla. Ei ihme, jos akun huohotusventtiileistä menee etenkin vanhemmalla autolla vettä akkukoteloon Tuskin se akku tykkää suomalaisten teiden kura- ja hiekkasuihkuistakaan.
- Anonyymi
Polttoainetankki ei pienene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106